Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Echt waanzin hoe weinig volk een spitsstrook effectief gebruikt. Als het pijleke groen is mag je er rijden, moeilijk is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Hazen zei:

Echt waanzin hoe weinig volk een spitsstrook effectief gebruikt. Als het pijleke groen is mag je er rijden, moeilijk is het niet.

Klopt. Nu ik ben voorstander om de linkerstrook als spitsstrook in te zetten, dan hebt je dat probleem al een stuk minder. Maar op de E314 hebben ze uiteraard de rechterstrook als spitsstrook genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gewoon ik zei:

...die jojorijders die je op 20km 5 keer inhaald

Ja die soort! Zeer vreemd. Rijden ofwel 110 of 140, op en af. Gebruik eens je cruise control!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Kartfreak zei:

Krijgen jullie hier in Belgie dan nog veel reactie op rechts inhalen? Ik quasi nooit (meer). Vroeger was dat wel anders…

 

Gisterennamiddag op de E314. Met die extra spitsstrook wordt er gigantisch veel midddenvak gereden. Links een treintje met oa 2 camionetten die constant op hun rem gingen staan, middenvak was vrij druk, rechts reed zo’n 300m niemand. Daar dus even gaan rijden en heel die rits (makkelijk een auto of 20) ingehaald en mij terug links gezet. Geen kat die reageert.

Klopt, eerder regel.

7 uren geleden, gewoon ik zei:

Zelden tot nooit reactie nog. Indien reactie is het ofwel een duitser ofwel van die jojorijders die je op 20km 5 keer inhaald

En idd, herkenbaar. (maar met t :D)

21 minuten geleden, 3000 zei:

Ja die soort! Zeer vreemd. Rijden ofwel 110 of 140, op en af. Gebruik eens je cruise control!

Ik begrijp dat echt niet, auto's waarvan je weet dat ze CC hebben, en ze gebruiken hem niet. Met hopen. En als ik met m'n oldie rijd, waar geen CC op zit, rijd ik constanter dan diegenen die weigeren hun CC te gebruiken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Phil zei:

Ik zou niet zonder cc kunnen. Maar je ziet dan nog harder hoe slecht velen rijden.

Ik erger mij zelden in het verkeer en ben zeker dat ik nooit niemand ophou ook. Rij zeer vlot maar als ik 1 zie komen in mijn achteruitkijkspiegel maak ik altijd plaats. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

Ik zou niet zonder cc kunnen. Maar je ziet dan nog harder hoe slecht velen rijden.

Amai. Vreselijk inderdaad 

(Zelfde kan gezegd worden over mijn dt)

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, gewoon ik zei:

Amai. Vreselijk inderdaad 

(Zelfde kan gezegd worden over mijn dt)

 

 

Niet normaal hoe slecht mensen hun snelheid houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, toere zei:

Ik gebruik eigenlijk nooit CC😀

Waarom niet?

Ik vermoed omdat jij steeds korte ritten doet ipv 1000+ km/week 🙂 

(maar dan nog, het is een gewoonte geworden bij mij, en al zeker met de adaptieve CC).

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bompa zei:

Waarom niet?

Ik vermoed omdat jij steeds korte ritten doet ipv 1000+ km/week 🙂 

(maar dan nog, het is een gewoonte geworden bij mij, en al zeker met de adaptieve CC).

Zelfs op langere ritten niet. Vergeet altijd dat ik CC heb🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Bompa zei:

Waarom niet?

Ik vermoed omdat jij steeds korte ritten doet ipv 1000+ km/week 🙂 

(maar dan nog, het is een gewoonte geworden bij mij, en al zeker met de adaptieve CC).

Ik heb net de neiging om de cc minder te gebruiken die adaptive is hier dan de cc die gewoon standaard cc is (twee wagens). Met dat adaptive ding rij je ook alles behalve constant, dat lost veel te vroeg gas vind ik, of gaat trager rijden dat je het niet echt door hebt (123 ipv 127). Met een vaste cc weet je waar je aan toe bent, die auto rijdt 127, punt, en als het nodig is ga je manueel, maar dan weet je dat je zelf uw snelheid in het oog moet houden.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, glennvc zei:

Ik heb net de neiging om de cc minder te gebruiken die adaptive is hier dan de cc die gewoon standaard cc is (twee wagens). Met dat adaptive ding rij je ook alles behalve constant, dat lost veel te vroeg gas vind ik, of gaat trager rijden dat je het niet echt door hebt (123 ipv 127). Met een vaste cc weet je waar je aan toe bent, die auto rijdt 127, punt, en als het nodig is ga je manueel, maar dan weet je dat je zelf uw snelheid in het oog moet houden.

Daarom dat ik op de snelweg quasi nooit de adaptive gebruik, altijd de gewone. Behalve bij langzaam verkeer. Op de gewone wegen vind ik het dan wel praktisch die adaptive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, glennvc zei:

Ik heb net de neiging om de cc minder te gebruiken die adaptive is hier dan de cc die gewoon standaard cc is (twee wagens). Met dat adaptive ding rij je ook alles behalve constant, dat lost veel te vroeg gas vind ik, of gaat trager rijden dat je het niet echt door hebt (123 ipv 127). Met een vaste cc weet je waar je aan toe bent, die auto rijdt 127, punt, en als het nodig is ga je manueel, maar dan weet je dat je zelf uw snelheid in het oog moet houden.

Zoals Roger zegt: op de autosnelweg alleen als het kalm is.

Op nationale wegen echt wel een zaligheid, zeker wanneer je toch niet voorbij kan. En dan zet ik de tussenafstand wat langer, zodat de onhebbelijkheden van de voorganger wat uitgefilterd worden. En al helemaal een zaligheid in de files.

Maar de gewone CC gebruik ik op de autosnelweg heel vaak. Ik zie niet in waarom je heel de tijd de voet op de pedaal moet houden als het anders kan. Het vergt wel wat aandacht om continu te rijden, maar eens je dat gewoon bent is dat een automatisme. En dat gaat echt wel veel meer dan dat sommigen denken maar je moet alles in de gaten hebben - al is dat sowieso een must. Als je alleen aan jezelf denkt en zo snel mogelijk op je bestemming wil zijn en niet anticipeert, dan kan CC een last zijn 🙂. Of, als je niet veel rijdt, dan wil je die weinige ritjes wel alles in de hand hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Golf had ik de keuze niet. Het was ofwel adaptieve CC, ofwel gewone snelheidsbegrenzer.
Nu heb ik enkel gewone CC, en ik mis die adaptieve eigenlijk niet, al was het in combinatie met een automaat wellicht een ander verhaal geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, JanC zei:

Op de Golf had ik de keuze niet. Het was ofwel adaptieve CC, ofwel gewone snelheidsbegrenzer.
Nu heb ik enkel gewone CC, en ik mis die adaptieve eigenlijk niet, al was het in combinatie met een automaat wellicht een ander verhaal geweest.

Absoluut. Dan moet je in principe alleen nog opletten, sturen en een voorligger hebben als het rood wordt :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, JanC zei:

Op de Golf had ik de keuze niet. Het was ofwel adaptieve CC, ofwel gewone snelheidsbegrenzer.
Nu heb ik enkel gewone CC, en ik mis die adaptieve eigenlijk niet, al was het in combinatie met een automaat wellicht een ander verhaal geweest.

Bij mij zit de adaptive cc op een Passat, niet uitschakelbaar, ik kan me er soms toch aan ergeren. Uiteindelijk moet je toch nog tussenkomen want die anticipeert niet. Hij remt voor wagens waarvan dat je weet dat ze uit je weg gaan zijn tegen dat je er zelf bent, en hij remt niet voor wagens waarvan je weet dat je ervoor zal moeten vertragen.

Geef mij maar een doodgewone cc, daar kan ik veruit het meest correct mee rijden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, JanC zei:

Op de Golf had ik de keuze niet. Het was ofwel adaptieve CC, ofwel gewone snelheidsbegrenzer.
Nu heb ik enkel gewone CC, en ik mis die adaptieve eigenlijk niet, al was het in combinatie met een automaat wellicht een ander verhaal geweest.

Ik koos bewust niet voor de adaptieve (die optioneel was), enkele keren ervaren op een vervangwagen en niet mijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid