Ga naar inhoud

Dashcam


GTX

Aanbevolen berichten

Ik heb na wat Chinese brol gewoon die BMW camera gehaald. Is wat groter, maar dan heb je in ene weg ook altijd een scherm waar je de polies op kan laten zien dat de andere in fout was. Dat gaat niet met die kleine Chinese brol.

En als het kapot gaat, rij ik naar @BlackFox en mag hij het regelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

On the plus side, it isn't powered by a battery - it uses a supercapacitor, which is much better. It should make it much more reliable than a battery powered equivalent when it gets older. 

Dat is ook al iets :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, Polygoon said:

Het is omdat er een BMW logo opstaat zeker, wtf :D 

Een mini 0806 kost 120 euro, heeft een batterij die (duidelijk) niet tegen de hitte kan, heeft niet hetzelfde gebruiksgemak, moet je zelf installeren en daar moet je zelf nog voor een of andere wiring kit zorgen om dat op de stroom te steken. Als je dat naast een beter apparaat + installatie bij een officiële BMW dealer plaatst lijkt me dat niet gek eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je imo beter gewoon een GoPro hangen die de meeste mensen toch hebben rondslingeren in een schuif voor die één keer per jaar dat ze dat voor iets anders gebruiken.
Ik vind 230 euro voor een dashcam plus installatie écht veel geld. Als je dan nog eens de grootte van dat ding bekijkt is een oplossing à la @Bompa toch beter?

Nuja bon, als van je huidige de batterij om de x-aantal tijd kapot gaat heb je er ook niet veel aan natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel had ik ook. Die BMW dink is even groot als mijn oplossing. Maar soit.

Ik heb m'n dailyroads ingesteld dat hij op wifi steeds de bestanden overlaadt, dus als ik op m'n oprit toekom logt die automatisch in op m'n wifi en zendt hij de beelden door. Geen geprul meer met kabeltjes en kaartjes. Enige is dat als ik te veel filmpjes bewaard heb, de uitschakeltijd van 3 min te kort kan zijn. Maar heb ik nog niet veel tegengekomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Polygoon said:

Kan je imo beter gewoon een GoPro hangen die de meeste mensen toch hebben rondslingeren in een schuif voor die één keer per jaar dat ze dat voor iets anders gebruiken.

Die moet je ook hardwiren, en dat kost meer dan 230 euro :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Bompa said:

Ik heb m'n dailyroads ingesteld dat hij op wifi steeds de bestanden overlaadt, dus als ik op m'n oprit toekom logt die automatisch in op m'n wifi en zendt hij de beelden door. 

 

Dat is wel praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ir_fuel:

Die moet je ook hardwiren, en dat kost meer dan 230 euro :) 

Tenzij je in 4k wilt filmen lijkt dit toch meer dan voldoende: https://www.videocamerashop.be/product/512009/gopro-hero.html?_ga=1.237182085.489123353.1481477981 ? Anderzijds: er zijn ook wel wat mensen die dat reeds hebben rondslingeren natuurijk.

Dat hardwiren heb je natuurlijk wel bij alles (ook bij de BMW ding, daar wordt het gewoon gedaan voor je maar dat is ook geen plug and play oplossing).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Polygoon said:

Dat hardwiren heb je natuurlijk wel bij alles (ook bij de BMW ding, daar wordt het gewoon gedaan voor je maar dat is ook geen plug and play oplossing).

 

Nee maar dat zit wel inbegrepen in de prijs die je opgaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.vandenborre.be/sportcamera-of-360-camera/denver-act-8030w en je hebt nog 150 euro over voor de installatie.

Ik snap uw punt wel, het is makkelijker om je kar gewoon binnen te gooien bij BMW, flappen op tafel te leggen en te zeggen: "regel het". Ik moet eerlijk zijn, mijn eerste comment was gemaakt voor ik de prijs wist van zo'n mini ding dat je nu hebt hangen. Ik wist niet dat dat zo duur was. In vergelijking met je huidige die steeds kapot gaat is de BMW oplossing niet zo heel veel duurder. In vergelijking met een DIY oplossing, die nog eens deftig beeld geeft etc., is bovenstaande optie toch een batje? 

Ik vind gewoon, en dat is mijn mening, dat als je 230 euro hangt aan zo'n breedbeeld dashcam ding van BMW je veel geld kwijt bent tov. een knock-off GoPro of tweedehands GoPro waar je enkel de hardwire nog zelf moet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat eigenlijk goed meevallen, kan je daar ook geen data van de wagen zelf in je filmpjes weergeven? Of het beeld in je iDrive ofzoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ir_fuel:

En je hoopt dan dat die knock-off GoPro het wel een jaar uithoudt in de hitte achter je voorruit?

Dat BMW spel kan toch evengoed kapot gaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel een specialen, ik zou geld geven om zelf te mogen knutselen. Dat hardwiren vond ik al leuk op zich: aftakken van leeslampje, leeslampje weg. Kabeltje wegsteken. Knopje aan is camera aan. Maar als knopje blijft aanstaan is starten ook camera aan. Stilleggen is 3 min standby en dan uit.

Ladertje gekocht, opengeprutst en usb-kabel ingeplugd. Boven leeslampje weggestoken en draadje weggestoken. Uurtje werk en klopje op eigen schouders. Big smile.

Dat laten hardwiren bij een dealer lijkt voor mij een beetje op betalen voor een man die je vrouw komt neuken. Je kan dat zelf zeker even goed, je hebt er nog eens plezier aan, en is goedkoper.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, dragonfly said:

Blijf het vreemd vinden, mijn 0803 heeft 2j in de A5 gehangen en werkte nog. De 0806 zit er nog maar 6 maanden in.

De betrouwbaarste zou de 0805 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid