Ga naar inhoud

Porsche 918 spyder


Gast

Aanbevolen berichten

misschien omdat bij de launchcontrol de electronica nog gevoeliger afgesteld staat?

 

Inderdaad, ik doe het niet teveel want kan niet gezond zijn voor de koppeling & boite :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingenieur in mij fronst de wenkbrauwen.

 

Dus mét launch control neemt 0-5 een negatief aantal seconden, aangezien hij vanaf 5-60 hetzelfde verloop kent als zonder launch control.

Of, de jerk vanaf 5 per uur is kleiner dan vanaf 0, wat ook vreemd is. Ik ga er van uit dat er sneller acceleratie kan optreden vanaf 5, dan vanaf 0. Traagheid en zo.

 

@janvkn 

Qu'en penses-tu?

Je hebt gelijk als je er van uit gaat dat die twee resultaten uit één run komen. Is het niet op één of andere manier mogelijk om vanuit stilstand voordeel te hebben van de 'op spanning' staande aandrijflijn die dan met een schok losgelaten wordt, daar waar je bij een rolling start vanuit 5 mph tijd meer tijd verliest, ondanks hogere startsnelheid, omdat je die spanning niet kan opbouwen in de aandrijflijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk als je er van uit gaat dat die twee resultaten uit één run komen. Is het niet op één of andere manier mogelijk om vanuit stilstand voordeel te hebben van de 'op spanning' staande aandrijflijn die dan met een schok losgelaten wordt, daar waar je bij een rolling start vanuit 5 mph tijd meer tijd verliest, ondanks hogere startsnelheid, omdat je die spanning niet kan opbouwen in de aandrijflijn?

 

Dat is mijn optie twee. Wat je beschrijft heet 'jerk'. De afgeleide van versnelling naar tijd. (versnelling is snelheid naar tijd)

 

Lijkt me in de praktijk erg vreemd. Zelfs na die 'launch', als je de 5 mph voorbijkomt, wat is er dan anders dan wanneer je continue 5 mph rijdt en hem dan plankt? Turbodruk? Wordt in sport+ toch al hoog gehouden en kan niet voor dergelijk verschil zorgen IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vies woord! :D

 

Dat was vroeger toch ook het gekende trucje om een paar tienden van je tussensprinttijd af te pitsen? Als je b.v. 60-100 wou meten (hernemingen), ging dat sneller als je dat deed vanuit 40 (en timede tussen 60 en 100), dan dat je dat deed vanaf 60 (zelfs met start timing als je pedaal al tegen 't metaal zat). Tijd die je krel nodig heeft om te reageren. Moet toch érgens zitten?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mijn optie twee. Wat je beschrijft heet 'jerk'. De afgeleide van versnelling naar tijd. (versnelling is snelheid naar tijd)

 

Lijkt me in de praktijk erg vreemd. Zelfs na die 'launch', als je de 5 mph voorbijkomt, wat is er dan anders dan wanneer je continue 5 mph rijdt en hem dan plankt? Turbodruk? Wordt in sport+ toch al hoog gehouden en kan niet voor dergelijk verschil zorgen IMO.

Is op het eerste zicht inderdaad bizar maar ergens logisch te verklaren: bij vertrek vanaf 0 met Launch Control bouw je toeren op en zit je bij Launch Control direct in je ideale toerenbereik. Vanaf 5 mph bol je aan stationair  toerental en heb je de traagheid van de motor mee om in toeren te klimmen.

 

Zal dus inderdaad wel in 2 verschillende runs gemeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft geen turbo he.

 

Je vertrekt met launchcontrol wel met meer toeren en dus meer pk's dan wanneer je plankt bij 5mph.

 

Juist.

 

Ja, maar ik ga er van uit dat de motor als volledig is gekoppeld aan 5 mph, dus het toerental is identiek aan het andere geval.

 

Is op het eerste zicht inderdaad bizar maar ergens logisch te verklaren: bij vertrek vanaf 0 met Launch Control bouw je toeren op en zit je bij Launch Control direct in je ideale toerenbereik. Vanaf 5 mph bol je aan stationair  toerental en heb je de traagheid van de motor mee om in toeren te klimmen.

 

Zal dus inderdaad wel in 2 verschillende runs gemeten zijn.

 

Uiteraard twee verschillende runs, anders zit je met die negatieve tijd.

 

Opnieuw, koppeling is al volledig gebeurd, dus de toeren zijn toch identiek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist.

 

Ja, maar ik ga er van uit dat de motor als volledig is gekoppeld aan 5 mph, dus het toerental is identiek aan het andere geval.

 

 

Uiteraard twee verschillende runs, anders zit je met die negatieve tijd.

 

Opnieuw, koppeling is al volledig gebeurd, dus de toeren zijn toch identiek?

Toeren zullen niet identiek zijn. Bij de start vanaf 5mph zit je aan quasi stationair toerental, bij de Launch Control heb je minimale wielspin waardoor je motor hoger in toeren blijft.

Zeer goed te zien in deze filmpjes:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik ga er van uit dat de motor als volledig is gekoppeld aan 5 mph, dus het toerental is identiek aan het andere geval.

 

Als je sprint vanuit stilstand zit je toch nog met een slippende koppeling aan 5mph hoor, anders zit je motor ergens aan 2000 rpm ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

 

Had a wonderful day at Zuffenhausen today. But before that, I had a surprise on the plane ride in. Mark Webber was sitting next me. I wasn't paying much attention at firs but then I noticed the guy next to me is carry a helmet bag, and wearing a Chopard watch. He was clean shaven so I didn't put 2 and 2 together. Anyway he was on his way to do some testing.

back to my car. Finally got to see it in person for the very first time. It was at station 10 when I got there, it just got the rear hatch bolted on and guys were fitting the doors and hood. I gotta do something that almost no one else had a chance to do, I got to install the Porsche hood badge on my own car! They even let me film the process with my own phone. But then when I went ver my car, they installed the wrong dash piece, mine was supposed to have the acid green strip below the matte carbon piece, but good hing I caught the error and they will fix it tomorrow.

It will clear station 12 today and only station 13 and 14 left, that means it will be completed tomorrow. Then it will head for validation for a week and then get processed and shipped.

right now Porsche is running at full speed, so 2hrs per station, each car takes 28hrs to build.

Some gossips I picked up, A sheik ordered 4 cars, took delivery already of 1 car and has customized a second one with white interior, like white leather and stitching. Porsche had to source new leather for him and that option is like a 100k euro option.

Another customer took delivery early and has already put thousands of km on his, he just bought a 2nd car so he can have a driver and a keeper.

Allocation for Europe is basically done, same for Asia, Middle East, only the American market have cars left for sale. For some reason Porsche kinda over estimated the demand in USA. 

After the factory time they hosted me for lunch at Christophorus, had one of the execs to sit in and host me. Talked about quite a bit of stuff but pretty much nothing can be repeated, sorry guys. But Porsche kind of know what went wrong with the their current situation, especially pricing wise, they realized they didn't really leave room for the model above the 911 Turbo S. Also is considered have free service for the top models. 

The GT3 RS will be a fantastic car also.

 

While the exec drives around in a 991, he much prefer to be in a Cayman. 

I didn't really hold back when asked about my opinions, they had their ear full with the fish eye headlamp design, the not sporty enough interior, the new 991 drives too perfect, too refined, stupid pricing, the barbaric way to have deviated stitching in the car, etc

I gained a lot of insign into their product planing, pretty much anything we can think of they almost always had a proposal but for one reason or another got shot down. I gave them a few ideas about utilizing the panamera platform for variants and I was told they already have proposals for those. 

Discussed the differences between my Ferrari ownership and Porsche ownership,  told him why I bought the FF and bout how they can do one like that with the panny platform. Or make a driver's sedan in 5 series size. In the end the accountants mattered the most.

when the 918 program is finally finished next year, that space 'could' be used for Exclusiv programs. Porsche didn't have the techniques to do that with their quick production line, each station only has 3:44 to do the work. But the 918 line runs pretty much like the Ferrari line so that opens up a lot of possibilities. And the staff gained a lot of valuable experience in doing customization as most of the 918s have custom work. 

As for cars left to be sold, a while ago I did a calculated guess based on the scheduled production date off current orders and came up with around 770 cars sold. Yesterday at the engine line #787 was just completed and 4 more is on the line in various state of completion. Engines are made a bit faster than cars and they didn't suffer from a supplier issue.

Porsche learnt quite a bit from the 991GT3 program, and those didn't go to waste.

As for the badge install, they suggested that I can do it, and they suggested that they will record it, didn't say nothing about not sharing but since I am camera shy and I am front and center in the video, I will probably not share it here :)

and yes there is someone there to check my work after I am done and it is not coming off, ever. The nut that holds the badge is weird looking, think it was filled with putty as I was told to just push the seemingly solid nut onto the stem then twist.

while I was with my car another concierge was leading a couple around as they are spec-ing their car, my concierge make sure they went around my car as she didn't want the other couple to see what I have and copy it.  Not actually a secret that I will have Walliser's signature on my car, but where it is is. He had only signed 3 cars out of 918 and mine is the only one with clear coat over it, so mine will be the only that won't fade away.

As for the wrong dash, it was due to Porsche only allocation space for 150 letters in the ordering system for customization and the accent strip was lost among the short hand used. (Another example where Porsche is not used to customizing cars). My concierge would have caught it tomorrow when she goes over the car during the validation period, but it would have delayed the shipping a bit. But it won't arrive here with the wrong dash.

as for Mark, he is pretty vague in answering stuff, he probably had a NDA signed. But can't really deny he is flying in to do testing at Weissach. One don't carry their helmet onto a plane if one don't plan to drive.

sorry I grouped everything in one post. Stuck in BA lounge at heathrow for a 5hr layover and only had my mini with me.

 

 

moet zo heerlijk zijn :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel erg vind is dat je zoveel geld uitgeeft voor een topwagen, en je dan nog naar een externe firma moet gaan om hem echt proper te krijgen/te zetten.

goed voor jullie natuurlijk, maar ik had dat bv ook met de aflevering van de ford (natuurlijk geen topwagen van ettelijke euro's :D) maar als je hem gaat afhalen en je ziet overal al swirls staan van hem  slecht te kuisen voor de aflevering, is dat toch erg voor een nieuwe wagen. precies of ik zou bv. een bril afleveren met al gekraste glazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel erg vind is dat je zoveel geld uitgeeft voor een topwagen, en je dan nog naar een externe firma moet gaan om hem echt proper te krijgen/te zetten.

goed voor jullie natuurlijk, maar ik had dat bv ook met de aflevering van de ford (natuurlijk geen topwagen van ettelijke euro's :D) maar als je hem gaat afhalen en je ziet overal al swirls staan van hem  slecht te kuisen voor de aflevering, is dat toch erg voor een nieuwe wagen. precies of ik zou bv. een bril afleveren met al gekraste glazen.

 

Idd, en het komt gewoon neer op budget IMHO. Ze willen daar geen budget voor uittrekken omdat het 99% niet genoeg kan schelen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hoort wat merken zich soms permitteren, qua "snel herstelwerk" t.g.v. productie-, opkuis-, stockage- of transportschade ... shit zeg. Maar 'k denk dat 't is zoals Bert zegt: voor 99% van de mensen maakt dat geen zak uit. Zolang 'ie maar "blinkt" bij aflevering en ze daarna TurtleWax met PTFE uit de SupraBazar kunnen smouten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid