Ga naar inhoud

BMW i8


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik vind het een knap ding op het gebied van looks en op het gebied van tech. Ik zou het gewoon willen omdat het zo cool en trendy is. :D

Daar kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs vind ik wel verdedigbaar.

 

Een hele resem technieken die vandaag de dag nog niet gebruikelijk zijn, en vooral, een carbon monocoque. De meeste auto's die rond een gelijkaardige constructie zijn opgebouwd kosten wel een pakje meer.

De vraag is natuurlijk of met deze 'bescheiden' aandrijflijn die dure investering van een carbon structuur veel nut heeft...

Ik vind het storend dat je voor die prijs max 500km ver kan rijden, ok dat is bij veel sportwagens ook zo, maar in combinatie met "nieuwe technologien" voelt dat aan dat BMW je op z'n minst iets wilt ontzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het storend dat je voor die prijs max 500km ver kan rijden, ok dat is bij veel sportwagens ook zo, maar in combinatie met "nieuwe technologien" voelt dat aan dat BMW je op z'n minst iets wilt ontzeggen.

Geef ik je gelijk in. Als hij toch zo'n laag verbruik heeft, hadden ze hem gerust een dubbel zo grote tank kunnen geven, die zou nog niet veel plaats innemen.

 

Ik vermoed dat die actieradius ook uit eco-overwegingen is bepaald. Een kleine actieradius dwingt de gebruikers vaker te tanken, waarbij hij ook eerder het accupakket gaat snelladen om er zoveel mogelijk km's uit te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine tank om zo veel mogelijk proberen te ecorunnen en zo toch een groot actieradius te krijgen ;)

 

Ik denk dat er gewoon niet veel meer plek is voor een grotere tank : er zitten ook al batterijen in weggestoken.

 

Wel jammer dat die benzinemotor een aandrijfmotor is en geen generatormotor. Wel kunnen ze op die manier kortstondig extra vermogen leveren (kortstondig in dit geval de ontladingsduur van de batterijen). Maar ze blijven met een hoop extra gewicht zitten (versnellingsbak, differentieel, cardanas, ...).

 

Nu welke nieuwe technologieën zitten allemaal hierin? Behalve monocoque carbon (en feitelijk is dat ook al niet meer nieuw) is er toch niets nieuws? Aandrijving is al gedaan, remgeneratie is al gedaan of mis ik nog zaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine tank om zo veel mogelijk proberen te ecorunnen en zo toch een groot actieradius te krijgen ;)

 

Ik denk dat er gewoon niet veel meer plek is voor een grotere tank : er zitten ook al batterijen in weggestoken.

 

Wel jammer dat die benzinemotor een aandrijfmotor is en geen generatormotor. Wel kunnen ze op die manier kortstondig extra vermogen leveren (kortstondig in dit geval de ontladingsduur van de batterijen). Maar ze blijven met een hoop extra gewicht zitten (versnellingsbak, differentieel, cardanas, ...).

 

Nu welke nieuwe technologieën zitten allemaal hierin? Behalve monocoque carbon (en feitelijk is dat ook al niet meer nieuw) is er toch niets nieuws? Aandrijving is al gedaan, remgeneratie is al gedaan of mis ik nog zaken?

mensen die in de markt zijn voor een sportwagen zoeken volgens mij nog steeds de sensatie van een benzinemotor die de wielen direct aandrijft. Geluid, vermogen dat toeneemt naarmate het toerental stijgt, gasrespons... een elektromotor met generator bezorgt een heel andere beleving, waaraan wij nog niet gewoon zijn (en waarop kopers ook gaan afknappen). Vooral het monotone geluid, onafhankelijk van snelheid/acceleratie, moet volgens mij best onnatuurlijk aanvoelen (à la cvt), niet meteen iets wat aanzet tot sportief rijden.

 

En carbon monocoque bestaat al lang, maar blijft wel én duurder in grondstof én veel arbeidsintensiever dan wat stalen platen te persen in mallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen die in de markt zijn voor een sportwagen zoeken volgens mij nog steeds de sensatie van een benzinemotor die de wielen direct aandrijft. Geluid, vermogen dat toeneemt naarmate het toerental stijgt, gasrespons...

Was dat maar waar.

Het merendeel is gewoon in de markt voor de pats. Zal hun die gasrespons worst wezen (de evolutie van de markt toont dat mooi aan).

Ik vind het wel een mooie auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde kan je je trouwens afvragen bij de P918... dat ronderecord dat vandaag bekend gemaakt is (6.57s), kan hij dat 2 keer direct na elkaar of heb je enkel tijdens de eerste helft van de eerste lap enig voordeel van de hybride aandrijving, en is het vanaf dan maar een last om mee te sleuren?

Kijk naar de full-lap video. Bij het opkomen van het rechte stuk zijn de batterijen leeg. Heeft daar ook een lagere top dan op andere stukken van het circuit. (Ik haalde die vmax met mijn GT3 daar al, en ik kan me voorstellen dat meneer Lieb een stukje harder door die laatste bocht kan scheuren dan meneer Mans :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle respect voor BMW om dit als productieversie te durven brengen ... Al vind ik hem echt niet mooi.

Is er iemand die zicht heeft op hoeveel i's BMW plant te slijten per jaar?

 

Was max iets van een 200 of 300.

 

Is niet de bedoeling veel te verkopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar de full-lap video. Bij het opkomen van het rechte stuk zijn de batterijen leeg. Heeft daar ook een lagere top dan op andere stukken van het circuit. (Ik haalde die vmax met mijn GT3 daar al, en ik kan me voorstellen dat meneer Lieb een stukje harder door die laatste bocht kan scheuren dan meneer Mans :D)

had ik gisteren al opgemerkt, maar bij gebrek aan referentiekader van andere wagens (zelf nog nooit een full lap gedaan, laat staan met iets met zoveel vermogen) ging ik er maar van uit dat dat aan de stijging lag. Al is die daar wel aanwezig, maar niet gigantisch, volgens google earth ca. 50m over het rechte stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En carbon monocoque bestaat al lang, maar blijft wel én duurder in grondstof én veel arbeidsintensiever dan wat stalen platen te persen in mallen.

 

En een ramp qua recyclage, wat dan weer totaal niet strookt met de filosofie hierachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een ramp qua recyclage, wat dan weer totaal niet strookt met de filosofie hierachter.

 

Als ik het goed heb is BMW ook bezig met het omkeren van de polymerisatiereactie om de koolstofvezels te recupereren. Weet er het fijne ook niet van.

 

Iig, ze zijn zich er zelf wel van bewust:

http://www.autoblog.com/2012/12/13/bmw-boeing-weave-agreement-on-carbon-fiber-recycling-research/

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toegeven dat ik 'm minder lelijk vind in serieversie dan de zovele testauto's die de revue zijn gepasseerd. Ik kan niet zeggen dat ik 'm mooi vind (as a whole) maar zeker ook niet lelijk.

 

Ik kan me nog altijd niet verzoenen met het idee dat BMW dit voor neemt op de ontwikkeling van een sportauto as we know (want?) it. Wel verdomde moedig om dit zo te lanceren. Statement is 't zeer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt wel een knappe auto, zeker gezien het kleine verschil tussen concept en resultaat. BMW wil er echt wel een statement van maken, zowel op vlak van techniek als kwaliteit. Zo waren de eisen voor sommige binnenpanelen hoger dan gewoonlijk, wat hopelijk ook zo blijft naar de toekomst toe.

Als ze er daadwerkelijk 200 tot 300 weten te slijten per jaar, zou dat erg mooi zijn. Ik ben wel benieuwd naar het waardeverlies van dergelijke wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid