Ga naar inhoud

BMW i8


BMWMB

Aanbevolen berichten

mensen die in de markt zijn voor een sportwagen zoeken volgens mij nog steeds de sensatie van een benzinemotor die de wielen direct aandrijft. Geluid, vermogen dat toeneemt naarmate het toerental stijgt, gasrespons... een elektromotor met generator bezorgt een heel andere beleving, waaraan wij nog niet gewoon zijn (en waarop kopers ook gaan afknappen). Vooral het monotone geluid, onafhankelijk van snelheid/acceleratie, moet volgens mij best onnatuurlijk aanvoelen (à la cvt), niet meteen iets wat aanzet tot sportief rijden.

 

En carbon monocoque bestaat al lang, maar blijft wel én duurder in grondstof én veel arbeidsintensiever dan wat stalen platen te persen in mallen.

 

hmmm het geluid van een 3-cilinder motor : direct het geluid van mijn dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die blauwe accent zwart laat maken: bommetje.

 

Vind ik.

 

Ik ben niet zeker of je nu de gek houdt met de West-Vlamingen of niet. Ik ben een beetje out of the loop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens heeft hij wel een punt. In al die overgedempte auto's met geluid uit de muziekinstallatie kies je zelf hoe die driecilinder klinkt. Je kan ook een V8 kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 3-cilinder klinkt zoals een 3-cilinder moet klinken. Een vriend van mij had vroeger een Daihatsu Charade Gtti. Dat was een hemels ding in die tijd. De sound van deze i8 laat me terugdenken aan deze Daihatsu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ding vandaag horen revven (boven in de stand van BMW op IAA) toen 'ie aan 't wachten was om in colonne de show op te voeren. Klinkt inderdaad héél erg hard als een zescilinder. Ik dacht eerst dat er een surprise act van de M4 concept zou komen, ofzo, zo yum klonk 'ie. (shocking)  Daarna nooit meer gehoord want enkel elektrisch gereden.

 

Ziet er van dichtbij eigenlijk compleet maf uit. Wat een fucking awesome arbeid inzake airflow en zo: sick!

 

Maar het komt mij over alsof die auto minstens 5 jaar te vroeg komt. Voelt unreal aan, en ik kan me echt niet inbeelden dat veel mensen daar 120k voor gaan neertellen. De globale lijn van de kar is (van opzij gezien) best lekker, maar eens je het ding in z'n geheel ziet vind ik 't toch ... vreemd. Dat dat géén concept is, is zo ongelofelijk moeilijk te bevatten.

 

Nog nooit leken 245-banden zo smal, trouwens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ferm.Zou da nog wel zien zitten als firmawagen.Sorry @@Corneel :D

Waarom sorry? Ik zou dat ook doen moest ik een vennootschap hebben en zou ook tegen elke klant die het vraagt zeggen: Doen. Ik hoop dan samen met die persoon dat ze de regels minstens 3 jaar niet veranderen.

Ik weet naar welke post van mij dat je refereert, maar daar staat hetzelfde standpunt in hoor. Ik verwijt daar het systeem, niet de gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid