Ga naar inhoud

1e auto


PJH

Aanbevolen berichten

Liefste forummers,

 

Mijn vriendin zoekt een 1e wagen. Wie helpt met een idee of concrete link?

 

Reden van aankoop:

Ze heeft een nieuwe job gevonden, het dagelijkse traject wordt Knesselare - Asper, zo'n 37km.

Dat geeft ons op jaarbasis +- 20.000km. Ik vermoed dan ook dat een kleine benzine de juiste keuze is.

 

Wat zijn haar vereisten:

- FWD

- 4/5 deuren

- Hij moet veilig zijn en niet aanvoelen als een blikken doos (Exit: Peugeot 208, Opel Meriva, ...)

- De wagen mag niet te groot zijn. Mijn Bora vindt ze te groot, een golf IV vindt ze ok en een Polo perfect.

- Ze is fan van compacte auto's, dus bvb een vw Passat is te groot.

- Relatief goedkoop in onderhoud, maar ik vermoed dat in dit segment er geen grote verschillen zijn

 

Wat vindt ze leuk:

- Blauwe auto's

- Alle kleuren zijn eigenlijk ok, behalve: appelblauw-zeegroen, wit, zwart (wegens vuil kleur om te onderhouden), rood.

- Auto's genre: vw polo, ford fiesta, .... genieten de voorkeur.

- Liefst geen Franse auto's, of Opel wegens brol (sorry TCT)

 

De cijfers:

- Max 5000 euro

- Gunstige combinatie van kilometers en leeftijd (dus beide niet teveel, maar uiteraard is alles te bespreken)

- max 500km van Brussel, geen NL of FR om te gaan shoppen

- Vermogen: het moet een beetje normaal rijden, dus geen 15+ sec naar 100 want dat is te sloom en ook onveilig op een manier :)

 

mvg,

PJH B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen tijd om te checken, maar voor 5000 kan je volgens mij wel een deftige polo uit +- 2006 vinden tegenwoordig, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blauwe Polo 6N2 GTI

 

edit: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238503628&asrc=st

 

Koop deze en je hebt nog geld over voor hem blauw te spuiten of te wrappen

 

Lupo GTI is mijns inziens "cooler" , maar aangezien deze een pak zeldzamer zijn ga je niet te kieskeurig mogen zijn en eens een kilomterertje verder erom moeten rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 20.000km is dan een schatting van puur de woon-werk km's? Uiteindelijk gaat ze daar ook nog wel een beetje mee rijden om privé iets te doen toch?

Dus zal het in praktijk toch al wel snel richting de 25.000km gaan. Ik zou dan opteren voor een VW Polo 1.4 TDi. Simpelweg omdat die dingen vrij pittig zijn, en toch gaan die geen ledematen kosten in het onderhoud. De benzine's die je kan vinden met dat budget zijn allemaal gewone atmo's, en ik persoonlijk vind dat niet aangenaam rijden. Mijn vriendin heeft een Ford Ka 1.2i en dat rijdt op zich bijzonder leuk, maar als je vlot met het verkeer mee wil moet je het toch steeds gaan zoeken tussen de 3000 en 5000 toeren. En dan is dat rumoerig en lust dat graag een slok benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20.000 km woon-werkverkeer + nog wat vrijetijdskilometers en je zit aan 25.000 a 30.000k km/jaar. Dan zou ik toch eerder voor een diesel gaan?

 

Een Clio 1.5dci of Peugeot 207 1.6HDI lijken me leuke wagens in dat budget. en Polo TDI moet ook nog lukken maar dan zit je waarschijnlijk met een 1.4TDI... Een Golf 4 is terug in de mode heb ik in de wandelgangen gehoor maar dan heb je een oude ketel. Dan rij ik 1000x liever met een 207, ook al is het een fransoos ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VAG TDI moet minstens 1.9 tdi zijn, Een GTI gaat niet de goeikoopste zijn , maar zo een 1600 zestienkleppert is nu ook niet exotisch duur om te rijden en best zuinig. En dat rijdt echt wel leuk ! EN ! Als ze een stuk in haar voeten heeft en jij mag er eens mee rijden heb je er ook nog iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits een ietwat interessante prijs overweeg ik wel m'n Golfje weg te doen en te gaan knallen met iets kleins in benzine. Enkel de koppeling slipt wat, maar ik rij daar al ca 50K kms mee rond, is vrij handig om dat turbogat te omzeilen.

292K kms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dat ook altijd, ik denk dat dat er wel tegen kan. Je moet tenslotte maar gewoon voelen wanneer de turbodruk komt, heb je al met een klein beetje slip en een beetje gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit topic aandachtig, mijn madam haar huisgenote is naar iets vergelijkbaars op zoek, maar dan liefst op gas :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze met de jouwe rijden en kies jij iets van morgan of zo :D

bij Morgan is het Ambrass à GoGo

(charles morgan is geditched door zus/directie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid