Ga naar inhoud

Citroën C4 Cactus


Parsifal

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

In Goodwood even snel bekeken. Wat de verkoper me niet vertelde was dat die auto zo licht is, toch wel een belangrijk argument vind ik!

 

Leuke marketing wel, tof gedaan die reclame :)

 

Die stootkussens kan je blijkbaar ook vervangen. Wel jammer dat ze niet tot aan het einde van de deuren reiken en zo ineens ook autoliefhebbers sparen van deuken in hun flank.

Op zich geen slecht idee om met dergelijk gewaagde designs op de proppen te komen. Als je dan toch een lelijke saaie auto koopt kan het maar beter geen dertien in een dozijn kar zijn, toch? :D

 

Die roofrails zien er zo uit een James Bond film weggelopen uit. Cactus wordt achtervolgd door gangsters op een bochtig bergweggetje in de Alpen, Bond rijdt rechtdoor in een haarspeldbocht en maakt van de armco gebruik om 180° te draaien en op z'n dak te belanden in de sneeuw. Dankzij de skilatten die heimelijk als roofrails zijn vormgegeven kan Bond zich prima een weg naar beneden banen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren moest de moeder van mijn vriendin met haar DS3 naar de garage (alternator kaput), dus maar voorgesteld om haar op te pikken; zo eens een kijkje kunnen nemen naar de Cactus. In de juiste kleur (bv. zwart): wat een vet ding, gewoon purpose-built & no-nonsence. Alleen hetgeen 'nodig' is, al de rest: rauss. Met opties is hij wel wat overpriced, maar vermoedelijk kan daar wel ver over de 10% af. Maar sowieso moet je dat gewoon zo standaard mogelijk nemen, zodat je de wagen (zoals Pistonheads reeds suggereerde) zonder schuldgevoel kan misbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die airbumps vind ik ook een fantastisch eenvoudig concept, maar wel een die potentieel heeft om in de toekomst, en in veel subtielere vorm, op andere wagens geïmplementeerd worden. Beeld je in dat ze een 'randje' in zo'n materiaal zouden maken aan de deurrand; een mens zou zich al veel minder ongerust voelen tijdens de boodschappen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8-Pcs-Set-Car-Door-Anti-Collision-font-b

 

Deurrand bescherming bestaat volgens mij al zo ongeveer sinds er auto's met deuren zijn. Meestal zelfs nog met reflectoren erin.

 

Probleem is echter dat dit alleen je eigen deurrand beschermt (en zelfs de wagen van je buurman aangezien je er minder hard tegen aanslaat .... als je dat al zou doen) en je wagen niet beschermt voor die buurman die niet oplet en zijn deurrand midden in je deur knalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin vond ik ze er belachelijk uit zien.

Bij de eerste keer live tegenkomen, vond ik 'm grappig.

Na nu al enkele keren live gezien, en ik vind 'm best OK.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
De vorige was knapper, zeker met die bobbels in het midden van de deuren. :oops:

Vind ik ook. Het weglaten van de dakrails vind ik optisch wel een goeie zet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brol, ah nee, purpose-built, net als de Multipla. 
Voor de hoogste kwaliteit moet je niet bij Citroën zijn. Maar prijs kwaliteit doen ze het wel goed. En ze zijn frivool, wat je niet zo vaak meer tegenkomt in autoland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid