Ga naar inhoud

Ferrari California T


Gast

Aanbevolen berichten

De California T heeft een 3,8-liter V8 turbomotor onder de kap. Het blok is goed voor een vermogen van 560 pk en een maximumkoppel van 755 Nm. Dat is 70 pk en 250 Nm meer dan de huidige California biedt. De sprint naar 100 km/h kost 3,6 seconden en de topsnelheid is 316 km/h.

Door de turbotechniek daalt het gemiddeld verbruik met 15 procent naar 10,5 l/100 km. Concreet betekent dit een CO2-uitstoot die daalde van 270 g/km (California HELE) naar 250 g/km.

Ferrari is zo trots op z'n turbotechniek, dat de California T zelfs een Turbo Performance Engineer-display (TPE) op het dashboard krijgt waarop je de laatste stand van zaken rond de motor kunt zien.

 

'Fraai geluid en uitstekende gasrespons'

Ferrari zegt hard gewerkt te hebben aan het motorgeluid. Bovendien belooft het merk een uitstekende gasrespons. De besturing is ook aangescherpt ten opzichte van de ongeblazen California zoals we die nu kennen.

De California T heeft de nieuwste generatie magnetische dempers en het F1 Trac-tractiecontrolesysteem is ook vernieuwd. Ten slotte zijn er twee nieuwe kleuren: Rosso California en Blu California.

Op 4 maart kunnen we de auto voor het eerst in het echt zien tijdens de persdag van de salon van Genève.

 

 

ferrari-california-t-001.jpg

 

ferrari-california-t-002.jpg

 

ferrari-california-t-003.jpg

 

ferrari-california-t-004.jpg

 

ferrari-california-t-005.jpg

 

ferrari-california-t-006.jpg

 

ferrari-california-t-007.jpg

 

ferrari-california-t-009.jpg

 

ferrari-california-t-010.jpg

 

ferrari-california-t-008.jpg

 

 

Meer info: http://california-t.ferrari.com/en/

 

Type 90° V8 with fuel direct injection Total displacement 3855 cm3 Maximum power** 412 kW (560 cv) @ 7500 rpm Maximum torque** 755 Nm (77 kgm) @ 4750 rpm

 

 

Length 4570 mm Width 1910 mm Height 1322 mm Dry weight* 1625 kg Weight distribution 47% Ant - 53% Post

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks schitterende evolutie, maar idd bedroevend nieuws dat van de atmo motor wordt afgestapt...

 

Lijkt nog wel hoogtoerig te zijn (@7500rpm), maar de sensatie zal sowieso wel anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere keer Ferrari een model opfrist maken ze het geheel wat toegankelijker. Ik vind de California eigenlijk nog steeds knapper, scherper. Begrijp ook nog altijd niet wat iedereen tegen de California heeft/had, is imo gewoon een fantastische kar binnen zijn genre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Man dat Ferrari blauw is toch een prachtige kleur. :inlove: :inlove:

 

T is dat ik voor de GTi16 voor full original ga, anders zou die wel eens die kleur kunnen gekregen hebben. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid