Ga naar inhoud

automaat of extra opties


Tomski

Wat?  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat?

    • Automaat
      7
    • Extra opties
      1
    • Iets anders
      5


Aanbevolen berichten

Ik snap het compromis wel. Als je redelijk wat kilometers afmaalt, heb je niet veel aan je tamme weekkar, en heb je ook niet veel aan dat pk-monster dat in je garage staat te wachten tot je het nog eens buitenhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongeuh... Ik heb hier een 120d cabrio staan met 6l de km. Enige klote aan dat ding is dus de motor. Volgende wordt sowieso een x35i.

Fijn voor jou :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het compromis wel. Als je redelijk wat kilometers afmaalt, heb je niet veel aan je tamme weekkar, en heb je ook niet veel aan dat pk-monster dat in je garage staat te wachten tot je het nog eens buitenhaalt.

Toch iemand die het snapt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het ook wel, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat je veel betaalt voor iets dat niet zo veel voorstelt. Hoeveel biedt dit meer dan een polo, en hoeveel meer betaal je daarvoor?

Ik vind het gewoon een slecht compromis.

Maarja, ik moet er niet mee rijden natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het ook wel, als je veel km's doet met een daily is een zuinige diesel wel een must. Maar dan zou ik zeker geen +40k uitgeven aan een 4 cilinder diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ding heeft nét iets meer vermogen dan de gemiddelde diesel, heeft alle toeters en bellen waar je je dagen in kan slijten. Het is om comfortabel snelweg te rijden en vooral veel in de file te staan.

 

Is een Polo van 20k icm met een 1M dan zoveel beter, en zou je daar zoveel gelukkiger van worden? Don't think so.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongeuh... Ik heb hier een 120d cabrio staan met 6l de km. Enige klote aan dat ding is dus de motor. Volgende wordt sowieso een x35i.

zo snel al beslist?

dat zijn we niet gewoon van u. of ben je stiekem al bezig met excel.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het ook wel, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat je veel betaalt voor iets dat niet zo veel voorstelt. Hoeveel biedt dit meer dan een polo, en hoeveel meer betaal je daarvoor?

Ik vind het gewoon een slecht compromis.

Maarja, ik moet er niet mee rijden natuurlijk.

Vergelijken met een Polo :fp:

Vergelijk dan met een golf he, en in deze vermogensklasse met een golf GTD dsg. Wat kost dat ding niet met de grote navi, bluetooth, verwarmde zetels, schuifdak, parkeersensoren,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 sec naar 100. Wat is daar klote aan?

Is dat van belang? 

 

Net zeg je " terwijl ik voor 80% van mijn tijd ergens op CC op een snelweg hang.". Dan maakt de motor blijkbaar niet uit, of het een 16/18 of 20 is. Buiten de tussen acceleraties dat je genoeg punch hebt maar dan kun je net zo goed chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens rustig. tomski koopt nog steeds wat hij wilt.

en wees blij dat hij een 2 (of 1) wilt kopen.

mocht hij met een superbe of polo komen aandraven, hij zou een ban krijgen wegens geen autoliefhebber.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens rustig. tomski koopt nog steeds wat hij wilt.

en wees blij dat hij er 2 (of 1) wilt kopen.

:D

Gaat Tomski 2 auto's kopen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel catalogusprijs vergelijken met een prijs waar alles van korting al af is.

Dat klopt. Is dus niet correct.

 

Maar ik las ook dat de 4-pitter diesels in UK nauwelijks goedkoper zijn dan hier?

En dan durf ik aannemen dat je voor de prijs van fuel zijn M235i hier in .be "maar" een 220d met wat opties hebt?

 

Ik blijf bij m'n stelling: ge zou gek moeten zijn. Als autoliefhebber voor zo'n easy choice staan.

Oké, verbruik ligt wat hoger (maar met normaal rijden hou je een Mx35i onder de 9 liter) en de polis zal wat meer kosten, net als die ene keer BIV en elke jaar 400 EUR meer taxen ... maar djeeez, wat een verschil in rijplezier?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat van belang?

Net zeg je " terwijl ik voor 80% van mijn tijd ergens op CC op een snelweg hang.". Dan maakt de motor blijkbaar niet uit, of het een 16/18 of 20 is. Buiten de tussen acceleraties dat je genoeg punch hebt maar dan kun je net zo goed chippen.

Ik wil soms es een spurtje doen ja. En hij moet vlotter kunnen hernemen dan een 118d. En je weet hoe ik tov chippen sta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd nog opteren voor een R32, the most sensible choice!

(En je bespaart er de uitgaven voor een vat mee!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa Die zomervelgen zijn voor moest het een F20 worden he. En die kost catalogus 42K. 47K is de catalogusprijs van die fully loaded 220d inclusief die velgen.

235i naar mijn zin met de opties op die er zeker opmoeten kost me met de huidige wisselkoers 51K, en daar nog es elke maand +600 euro brandstof, hogere rijtaks, hogere verzekering bovenop. Nee merci, er is een reden waarom al mijn vorige benzinekarren vervroegd de hof hebben verlaten. Goesting genoeg, en dat rijdt allemaal heel plezant maar na een tijdje ben je dat ding gewoon en blijft dat maar die peperdure brandstof slurpen terwijl ik voor 80% van mijn tijd ergens op CC op een snelweg hang. Nooit geen benzine meer als daily ride, tenzij de brandstoffen gelijk komen qua prijs en de motoren evenveel verstoken.

Ik haalde een zespitter diesel, denkende dat dat quasi hetzelfde rijplezier zou bieden als een benzine.

Had ik meer tijd gehad, ik had langer gewacht op een "juiste" benzine, maar na 3 maand wachten & zoeken kwam er geen enkele voorbij, op één na die verkocht was voor ik 'm kon gaan zien.

 

And I tell you: ik hou echt van m'n kar, dat rijdt prinsheerlijk, maar elke km heb ik spijt dat 't geen benzine is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Is dus niet correct.

Maar ik las ook dat de 4-pitter diesels in UK nauwelijks goedkoper zijn dan hier?

En dan durf ik aannemen dat je voor de prijs van fuel zijn M235i hier in .be "maar" een 220d met wat opties hebt?

Ik blijf bij m'n stelling: ge zou gek moeten zijn. Als autoliefhebber voor zo'n easy choice staan.

Oké, verbruik ligt wat hoger (maar met normaal rijden hou je een Mx35i onder de 9 liter) en de polis zal wat meer kosten, net als die ene keer BIV en elke jaar 400 EUR meer taxen ... maar djeeez, wat een verschil in rijplezier?!?

Gilles, ik wil het niet. Ik heb mijn R net om dezelfde reden buitengeflikkerd omdat ik met dat verbruik NIET kan leven. Dus nu een een 235i kopen en hij staat gegarandeerd binnen dit en 2 jaar weer te koop met een waardeverlies van 20K. Never again. Ik kan me met een tweeliter dieselke met een goeie baanligging even goed amuseren op de binnenbaantjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde een zespitter diesel, denkende dat dat quasi hetzelfde rijplezier zou bieden als een benzine.

Had ik meer tijd gehad, ik had langer gewacht op een "juiste" benzine, maar na 3 maand wachten & zoeken kwam er geen enkele voorbij, op één na die verkocht was voor ik 'm kon gaan zien.

And I tell you: ik hou echt van m'n kar, dat rijdt prinsheerlijk, maar elke km heb ik spijt dat 't geen benzine is.

Tot je 40-50k km moet doen in druk verkeer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde een zespitter diesel, denkende dat dat quasi hetzelfde rijplezier zou bieden als een benzine.

Had ik meer tijd gehad, ik had langer gewacht op een "juiste" benzine, maar na 3 maand wachten & zoeken kwam er geen enkele voorbij, op één na die verkocht was voor ik 'm kon gaan zien.

 

And I tell you: ik hou echt van m'n kar, dat rijdt prinsheerlijk, maar elke km heb ik spijt dat 't geen benzine is.

ik heb dat nu al met de A4. ik zocht eerder de benzinevariant, voor de weinige km's die ik er mee doe. maar degene die ik vond stonden allemaal tegen de tjechische (of hoe schrijf je dat. :D) grens. 

in belgie of iets over de grens waren het allemaal diesels.

anders stak ik direct een andere uitlaat en luchtfilter. :inlove:

 

maar ik doe dan ook maar een 10.000km per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens al wat duitse fora afgeschuimd en zelfs een 220i houden ze met moeite onder de 9 liter. Wat moet die 3.0 turbo dan niet doen? :silly:

Nauwelijks meer. En dus 2,5 liter meer dan een diesel.

Dat verschil valt eigenlijk goed mee.

 

Mijn ma haar 630i rijd ik op normale manier (50/50 autostrade/rest) aan 9-9,5 liter per 100 km.

Mijn eigen 530d (weliswaar xDrive) rijd ik op normale manier aan 8-8,5 liter per 100 km.

 

Mijn 120d reed op een autostradetrip (autoroute) op cc 170 (met af en toe gas bij) ongeveer 9 liter.

Bert z'n 130i deed op dezelfde trip (samen met mij) ongeveer 11 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch iemand die het snapt

Je hebt nog een diesel staan. Voldoet die niet? (informatieve vraag, absoluut geen insinuatie of suggestie of wat dan ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je 40-50k km moet doen in druk verkeer...

True, dat maakt een verschil.

Maar je hébt al een diesel staan!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid