Ga naar inhoud

Jaguar XE


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vind z'n kont niet mooi en 't interieur is echt die prijsklasse niet waard qua materialen en afwerking. (Tenzij ik preproductiemodellen zou hebben testgezeten.)

 

De 340pk 3.0 V6 s/c is in de (vorige) XF en XJ eigenlijk niet zo denderend. Gaat vooruit en zo, maar je mist een (zeer groot) deel van de fantastische klank van die motor in de F-type. Ergens logisch. Maar toch ook jammer.

 

Dat of een Ghibli? Ik vrees dat die laatste als S wel een pakje duurder kan worden, en die is binnenin ook niet zonder fout .. maar ... voor de rest is mijn keuze tussen die twee snel gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk moet je de Ghibli met de XF vergelijken qua grootte. 

Een XE V6 naar mijn goesting kost volgens de configurator 68k euro, en een Ghibli met 330pk 86k euro. Als firmawagen wordt de Ghibli in verhouding alsmaar duurder door z'n veel hogere CO2 (VAA, aftrekbaarheid).

 

Qua afwerking binnen vind ik deze XE zeker in orde. Het leder zit qua kwaliteit en looks tussen dakota en nappa van BMW in. Het dashboard heeft wel een stiknaad, maar is nepleder van dezelfde kwaliteit als dat in onze Range. Liever had ik echt leder gehad, maar dat is optioneel helaas niet te verkrijgen. Bij de Ghibli is dat dan weer wel rijkelijk aanwezig, maar deze wagen is dan ook een klasse hoger.

 

Ik heb ook een beter gevoel bij Jaguar wat betrouwbaarheid betreft, en nog een voordeel is dat er hier een garage in de buurt is gelegen, nl. dezelfde als die van onze Range.

 

Ziehier een leuk testfilmpje met de vergelijking tussen een 335i en de XE S V6. Kijk vanaf 12:30... 'Let's recap...'

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. In Goodwood stonden er 3. De XE ook.

 

Not at all impressed, als ik eerlijk moet zijn. Ik vind de XE "nauw" (handschoen? kan ook positief zijn) aanvoelen voorin. Kleiner dan '3/A4. Wel (zeer) knap, zeker z'n voor- en zijkant.

 

De XF is een tik ruimer qua aanvoelen dan de vorige, maar de stijl binnenin is sterk veranderd (voor mij best wat wennen).

 

En bij beide vond ik de materiaalkeuze en de afwerking beneden alle peil. Jij zegt dat dat leder tussen Dakota en Nappa in zit ... ik vind dat van dezelfde "kwaliteit" als Dakota, alleen is het in plaats van hard/ruw dan van dat Amerikaans aanvoelend dun cheap softleder. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij zijt ook niet rap content hé.  :P

 

Het interieur zal in vgl met het volleder nappa in mijn 5 zeker een stap terug zijn. :)

 

Het punt is dat ik een kleinere auto wil, die sportiever aanvoelt dan mijn 5, maar die toch nog behoorlijk comfortabel is voor langere snelwegritten. Ook wil ik eens wat anders dan een BMW. Wat moet ik dan kopen? Een A4, een C, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zo'n XE, ja. 't Is niet omdat ik dat niet zo bijster vind van materialen en bouwkwaliteit, dat dat geen goeie auto is, niewaar.

Als je zoiets zoekt: why not. Een 3-liter benzine met turbo, dus fiscaal doenbaar maar toch wat vermogen en ook koppel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n XF S met RWD en 380pk kost naar mijn goesting 95k euro... Jawadde.  :o

En al zeker als je weet dat je dan nog steeds met dat nepleder op het dashboard zit, want dat is enkel te verkrijgen icm de uitvoering Portfolio. Als ik content zou zijn met 340pk, dan kan ik zo'n portfolio nemen, maar dan heb ik niet de mooie bumpers van de S.

 

Effe zo'n XF Portfolio met 340pk geconfigureerd: 86k euro. Man man, tel dat eens uit in oude Belgische Frangen. 3,5 miljoen frang, en bijna 4 miljoen voor zo'n S. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid