Ga naar inhoud

Ferrari 488 GTB


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Jandadde. Looks are awesome! Ik vond de 458 niet lelijk, maar ook niet knap. Dit is een pak beter vind ik.

Motor ... mjah ... jammer dat 't een turbo is, maar best afwachten tot er voldoende reviews zijn hoe dat écht rijdt.

Het gemis aan echt duizelingswekkende toerentallen (+9k tpm) is wel wat jammer, maar mogelijks is dit ook een fantastische motor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jandadde. Looks are awesome! Ik vond de 458 niet lelijk, maar ook niet knap. Dit is een pak beter vind ik.

Motor ... mjah ... jammer dat 't een turbo is, maar best afwachten tot er voldoende reviews zijn hoe dat écht rijdt.

Het gemis aan echt duizelingswekkende toerentallen (+9k tpm) is wel wat jammer, maar mogelijks is dit ook een fantastische motor.

Amerikanen gaan het geweldig vinden. Kunnen ze de motor tunen richting 800-1x00 pk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miljaar, zoals gTa heb ik de 458 ook nooit een écht knappe auto gevonden.

Deze lijkt dat, op foto althans, wel te zijn.

Heerlijke kist, al is het interieur nog altijd niet m'n ding.

Ben wel benieuwd hoe de koppel- en vermogenskromme eruit zien in de verschillende versnellingen, aangezien het maximale koppel enkel beschikbaar is in de hoogste versnelling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cilinderinhoud blijkt nog iets te verschillen van die bij de California T, straf dat ze de moeite doen om voor ieder model een apart blok te ontwikkelen...

Hopelijk is dit blok 'vierkanter' (boring x slag). Minder inertie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een F355 een evolutie is van de 348 wist ik al, dat deze een evolutie van de 458 is zie ik ook.

Maar mijne Frank valt nu pas dat de F430 een evolutie is van de 360. :)

 

En de 458 is al 5 jaar oud, daar verschiet ik van. I'm getting old.  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen die turbo's, dit vergeef ik die groene jongens nooit...

 

Tijd voor wraak gvd, vanaf nu stook ik mijn kachel enkel nog met plastiek.

 

Een Ferrari met turbo's is toch niet zo erg? B)

 

1987-ferrari-f40-12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ferrari van 30 jaar geleden is nu niet per se te vergelijken met eentje van vandaag.

Een atmosferische, hoogtoerige motor is deel van het concept momenteel. Met een turobmotor zal je dat concept dus sowieso moeten aanpassen.

Met een turbomotor kan je hem nog steeds bruut en zelfs precies maken waardoor het, alhoewel een ander concept dan nu, een echte ferrari zou blijven. Of het gaat lukken is een andere vraag. Het zou mij niet verbazen als ze zo dicht mogelijk bij een hoogtoerige atmo willen komen maar dat het als 'net niet' aanvoelt. Dat is toch hoe het lijkt te gaan met de california T: ze proberen het karakter van de atmo's na te bootsen maar het lukt niet helemaal.

 

Beter zou zijn als ze een heel nieuw karakter proberen ontwikkelen dat past binnen de natuurlijke voorkeuren van een turboblok en binnen de eigenschappen die bij een ferrari passen. Dus wel zorgen dat je het brute koppel hebt ipv het dicht te knijpen in lage versnellingen. Past beter bij een ferrari dan hem atmo proberen te laten lijken om dan als resultaat iets te hebben dat nep en 'net niet' aanvoelt, dat is niet goed genoeg voor een ferrari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid