Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3 RS


Gast

Aanbevolen berichten

Inderdaad.

 

Er is wel sprake van bijkomende productie maar de vraag zal dan nog maar zijn hoeveel auto's en voor wie ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

Er is wel sprake van bijkomende productie maar de vraag zal dan nog maar zijn hoeveel auto's en voor wie ...

Hoe zit dat eigenlijk met de Cayman GT4? Die is toch ook gelimiteerd he?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lava is echt een voze kleur. Zo flets, lijkt hard op rauwe zalm binnenin. Bah. Heeft absoluut niks van de pop die (soms) op foto's zichtbaar is.

Ik zou dat UV eens live willen zien. 'k Denk dat ik een RS nu in die kleur zou bestellen - GT als second. Zag 'm op LM in 't zilver, knap maar wat braaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Er is wel sprake van bijkomende productie maar de vraag zal dan nog maar zijn hoeveel auto's en voor wie ...

Kerel van Porsche UK zei op Goodwood dat de productie van 2015 uitverkocht was maar dat men ook in 2016 RS'en kan produceren. Zou met "nieuwe interpretatie van enkele parameters en data" te maken hebben, waardoor kar nog binnen de vloot van 2016 past zonder dat Porsche faalt op enkele benchmarks. Hoe lang er geproduceerd zou worden en hoeveel auto's wist 'ie ook niet. Zei wel dat de orderboeken ondertussen al weer hard vollopen in UK omdat veel potentiële kopers op hun honger bleven en een blind offer voor een eventuele 2e batch zouden hebben gedaan?

 

Hij zei ook dat er momenteel geen limiet stond op productie GT4. Geen tijdslimiet, evenmin een aantal. Zeker nog productie in 2016. Bevestigde dat er geen RS-versie komt (owv de gekende reden). Gaf ook aan dat Porsche op geen enkele manier zal participeren in het opvoeren van de GT4 naar CarreraX51 spec, om dezelfde reden.

 

Geen idee of dat allemaal klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Mechelen hadden ze er eentje en die was meteen verkocht.

Thank god dat het een oranje is  :lol:

 

GT4 RS komt er inderdaad niet. Wist ik al langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zei ook dat er momenteel geen limiet stond op productie GT4. Geen tijdslimiet, evenmin een aantal. Zeker nog productie in 2016. Bevestigde dat er geen RS-versie komt (owv de gekende reden). Gaf ook aan dat Porsche op geen enkele manier zal participeren in het opvoeren van de GT4 naar CarreraX51 spec, om dezelfde reden.

 

Geen idee of dat allemaal klopt.

 

Je info over de GT4 is geheel correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Mechelen hadden ze er eentje en die was meteen verkocht.

Thank god dat het een oranje is :lol:

GT4 RS komt er inderdaad niet. Wist ik al langer.

Na de facelift van de Cayman komt die wel. Imo.

Een race versie komt er wel al zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de facelift van de Cayman komt die wel. Imo.

Een race versie komt er wel al zeker

 

De nieuwe Cayman (982) wordt beschouwd als een nieuw model en niet als facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zei ook dat er momenteel geen limiet stond op productie GT4. Geen tijdslimiet, evenmin een aantal. Zeker nog productie in 2016. Bevestigde dat er geen RS-versie komt (owv de gekende reden). Gaf ook aan dat Porsche op geen enkele manier zal participeren in het opvoeren van de GT4 naar CarreraX51 spec, om dezelfde reden.

De gekende reden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemener: koning 911 mag niet onttroond worden. Nogal een probleem voor de racerij ook: nu moet die 911 zwaar aangepakt worden (motor verder naar voor, veel verder dan bij seriemodellen mogelijk is) om terug competitief te maken, terwijl het perfecte platform nochtans klaar staat (981). Was bv de mecanicien van Manthey absoluut niet over te spreken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben zichzelf vastgereden (hihi). Ze mogen content zijn dat er zoiets bestaat als een BoP in GT3, maar in de GT2 klasse hebben ze het ook aan hun rekker.

En die motor naar voren leggen is toch ook niet zo simpel? Je zit toch met de connectie met de versnellingsbak en de van daar vertrekkende cardans naar de achterwielen? Als je de zooi dan 20cm meer naar voor zet heb je daar toch een gigantisch probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wtf : die remschijven die daar op de achtergrond gestapeld liggen. Van zo een pizza kan je met meerdere eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben zichzelf vastgereden (hihi). Ze mogen content zijn dat er zoiets bestaat als een BoP in GT3, maar in de GT2 klasse hebben ze het ook aan hun rekker.

En die motor naar voren leggen is toch ook niet zo simpel? Je zit toch met de connectie met de versnellingsbak en de van daar vertrekkende cardans naar de achterwielen? Als je de zooi dan 20cm meer naar voor zet heb je daar toch een gigantisch probleem?

Lijkt mij ook. Manthey-dude krabde zich tijdens het geven van die vermoeide, bezorgde blik ook heel druk achter z'n oren.

 

Toen we vroegen of er iets tussen 918 en 911 komt, zoals Porsche cryptisch leek aan te kondigen op Le Mans op de grote billboards (a new sportscar + doek erover) zei 'ie enkel dat 'ie weet dat ze met eea bezig zijn maar dat dat voortdurend zo is en dat niet alles waarmee men bezig is, uiteindelijk ook het productiestadium bereikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_4338.jpg

Je kan de krukas verlengen tot in de versnellingsbak en die over/onder/naast het diff laten lopen. Dan de koppeling er op en dan de versnellingen. In de praktijk zou dat dus een tussenbak worden waar het diff in zit waar dan 2 assen uitkomen. Packaging hell, maar moet lukken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de krukas verlengen tot in de versnellingsbak en die over/onder/naast het diff laten lopen. Dan de koppeling er op en dan de versnellingen. In de praktijk zou dat dus een tussenbak worden waar het diff in zit waar dan 2 assen uitkomen. Packaging hell, maar moet lukken :P

Het gaat hier niet over het ontwikkelen van een nieuwe motor/versnellingsbak combo he. Zo kan je alles bewijzen. "Je kan ook een 5 liter flat 8 maken en de boel omdraaien zodat het blok in het midden van de auto zit". Allez ja ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk? Ik denk dat ze op ongeveer zoiets uit zullen komen.

Ze hebben net een nieuwe R en nieuwe RSR, denk niet dat ze daar nog snel dingen aan gaan veranderen nu, toch niet van die grootte-orde. Dat is terug een nieuwe wagen bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er minder van dan jij, dus ik kan noch wil jouw mening tegenspreken. I simply don't know. Feit is gewoon dat de 911 absoluut niet meer mee kan en nu al dubbel zo duur is als de concurrentie. Het komt me voor dat, als je de 911 als king of lineup wil behouden, die in de motorsport toch nog wat in de pap te brokken moet hebben. Maar zo'n radicale aanpassen vereist een nieuwe caisse en dat kan dan weer niet wegens geen serieversie, denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er minder van dan jij, dus ik kan noch wil jouw mening tegenspreken. I simply don't know. Feit is gewoon dat de 911 absoluut niet meer mee kan en nu al dubbel zo duur is als de concurrentie. Het komt me voor dat, als je de 911 als king of lineup wil behouden, die in de motorsport toch nog wat in de pap te brokken moet hebben. Maar zo'n radicale aanpassen vereist een nieuwe caisse en dat kan dan weer niet wegens geen serieversie, denk ik?

In GT3 mag je het vergeten wegens geen homologatiemodel om er tegenover te zetten idd. Ik denk wel dat er in de GT3 klasse een oplossing is voor het budget nu ze in extremis toch beslist hebben er een andere motor in te leggen ipv die compleet opgefokte Mezger nog wat harder op zijn tandvlees te laten rijden. Die R blokken moesten gereviseerd worden telkens je met je ogen knipperde bij wijze van spreken. In GT2 (WEC) kunnen ze wel nog meespelen vooraan met full factory support. Denk dat het in die klasse hun niet interesseert dat een privateer het niet voor mekaar krijgt tenzij met heel veel centen (jammer voor Prospeed natuurlijk, want die willen liever niet aantreden in GT3 kampioenschappen).

Het houdt gewoon geen steek. De duurste auto in running cost en de minst competitieve in het pak. Ze teren nog op hun heritage, successen die ze in de jaren stillekes hebben gehaald (en dan niet eens met een 911 variant, oh de ironie), en het feit dat het moeilijke auto's zijn en dat er nog veel piloten rondlopen die willen snel met een Porsche leren rijden, want als je daar snel mee bent ben je met alles snel. Blijft schijnt ook nog altijd de racewagen met de beste restwaarde. Hoe lang ze dat zo nog kunnen rekken natuurlijk? Wie zal het zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet over het ontwikkelen van een nieuwe motor/versnellingsbak combo he. Zo kan je alles bewijzen. "Je kan ook een 5 liter flat 8 maken en de boel omdraaien zodat het blok in het midden van de auto zit". Allez ja ...

Ik gaf gewoon een oplossing om de motor naar voor te leggen, maar het toch nog rear engined is.

Het is uiteindelijk 'alleen' maar een andere versnellingsbak. Dat zal nu toch ook niet de standaard bak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid