Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3 RS


Gast

Aanbevolen berichten

Op foto niet, neen.

En in t echt ook niet altijd. Bij sommig zonlicht wel. En t is geen avance om te discussiëren want ik zie er elke dag eentje :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ondanks dat het, wat 200m? is van de grote baan, niet overtuigd van deze kleur. Vrees dat ik het rap beu zou zijn....

 

Gelukkig stelt deze keuze zich niet ten huize toere  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn allemaal al verkocht dus niemand moet kiezen :D

 

En anders laat je hem toch gewoon herspuiten, wat is dat nu op zo'n bedrag :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in t echt ook niet altijd. Bij sommig zonlicht wel. En t is geen avance om te discussiëren want ik zie er elke dag eentje :lol:

Tut-tut-tut! Smaak is persoonlijk!

 

Ik vond 't verschrikkelijk. :oops: Was inderdaad wel in vol zonlicht. Lijkt me dan ook een kleur die nog enigszins treffelijk oogt tussen de klaren en den donkeren, ja. Maar zo'n kleur moet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opvallend veel 991 GTS gezien vandaag in Knokke, denk bijna evenveel als Macan's dus dat wil al wat zeggen he.

 

En veel perso platen, het exclusieve is er inderdaad af  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is stockverkoop he in de schappen van Porsche. Rap alles buiten tegen dat de facelift wordt voorgesteld.

 

Paar weken geleden in Keulen geweest. Er staat ook gewoon niks anders meer behalve GTS in de showroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik een loods op overschot hebben en (veel belangrijker) een paar miljoen euro waar ik niet meteen in stenen mee zou kruipen, ik kocht me alle manuele GTS'en die nog in stock staan, West-EU-wijd. Technisch optimaal stockeren (vloeistoffen aflaten, in droogbubble steken, whatever's necessary) en over 10 jaar uit halen en verpatsen voor 't 3-dubbele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik een loods op overschot hebben en (veel belangrijker) een paar miljoen euro waar ik niet meteen in stenen mee zou kruipen, ik kocht me alle manuele GTS'en die nog in stock staan, West-EU-wijd. Technisch optimaal stockeren (vloeistoffen aflaten, in droogbubble steken, whatever's necessary) en over 10 jaar uit halen en verpatsen voor 't 3-dubbele.

 

Ze zullen nog wel zakken voor ze gaan stijgen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar 't ging 'm om stockmodellen die ze nu "niet kwijt" geraken, uiteraard ook hypothetisch. Mocht ik in dezelfde hypothetische situatie een dealer tegenkomen die nog 7 GT3 RS'en staan heeft, 'k zou mij uiteraard haasten om eerst die te adopteren. :-D

 

Ik zeg niet dat ik er geen PDK bij zou steken, maar de manuele die er nog zouden staan (i doubt it) zou 'k in een conserveerpot stoppen. M'n kop eraf als daar over 10-15 jaar (als er geen manuele auto's meer zijn, laat staan atmosferische thermische motoren) niet massaal geld naar gesmeten wordt. Zie nu naar de manuele 599, zeker de HGTE's .... die zijn dubbel zo duur als eentje met F1-bak. En ook al zijn de 981 GTS en de GT4 ook manueel, dat is "nog altijd geen 911" (niet mijn idee van denken, maar zo denkt 't overgrote deel wel, denk ik?)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar 't ging 'm om stockmodellen die ze nu "niet kwijt" geraken, uiteraard ook hypothetisch. Mocht ik in dezelfde hypothetische situatie een dealer tegenkomen die nog 7 GT3 RS'en staan heeft, 'k zou mij uiteraard haasten om eerst die te adopteren. :-D

Ik zeg niet dat ik er geen PDK bij zou steken, maar de manuele die er nog zouden staan (i doubt it) zou 'k in een conserveerpot stoppen. M'n kop eraf als daar over 10-15 jaar (als er geen manuele auto's meer zijn, laat staan atmosferische thermische motoren) niet massaal geld naar gesmeten wordt. Zie nu naar de manuele 599, zeker de HGTE's .... die zijn dubbel zo duur als eentje met F1-bak. En ook al zijn de 981 GTS en de GT4 ook manueel, dat is "nog altijd geen 911" (niet mijn idee van denken, maar zo denkt 't overgrote deel wel, denk ik?)

Ergens heb je zeker een punt en ik geef u gelijk. Maar ook oppassen. Het is makelijk een manuele te verkiezen boven een gerobotiseerde bij wagens van een vorige generatie. Daar was vaak de manuele bak nog de betere maar de paddles spraken meer tot de verbeelding.

De autos van nu met gerobotiseerde bakken blinken op alle gebied uit tov de manuele versie, behalve het gewicht nog.

Interessant om de evolutie van die prijzen te volgen komende jaren.

Vandaar dat bmw toch een pluim op hun hoed mag zetten omwille van het aanbieden van beide varianten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens heb je zeker een punt en ik geef u gelijk. Maar ook oppassen. Het is makelijk een manuele te verkiezen boven een gerobotiseerde bij wagens van een vorige generatie. Daar was vaak de manuele bak nog de betere maar de paddles spraken meer tot de verbeelding.

De autos van nu met gerobotiseerde bakken blinken op alle gebied uit tov de manuele versie, behalve het gewicht nog.

Interessant om de evolutie van die prijzen te volgen komende jaren.

Vandaar dat bmw toch een pluim op hun hoed mag zetten omwille van het aanbieden van beide varianten.

Ik volg helemaal, ik betwist niks. Maar net omdat de huidige auto's met gerobotiseerde versnellingsbak zo verdomde goed zijn, worden ze steeds meer genomen. Het aanbod is groot en over zoveel jaar zal dat aanbod nog altijd voldoende groot zijn. Ik kan het niet geloven dat het aantal mensen dat nog een manuele bak wil, zal verdwijnen. Vandaar m'n (eigenlijk véél minder serieus dan onze reacties die er op volgen bedoelde) stelling dat zo'n manuele karren later zéker hun afzet zullen vinden. Mogelijks sneller en ik vermoed ook tegen een hogere prijs.

 

Allez, 't is simpel, denk ik. Gij of ik of Jokke_vlo (die mooi jouw post komt liken) wil over 15 jaar nog, uit liefhebberij (ja, Jokke, ik zweer die niet af  :P ) een atmo manuele 911 scoren. Dan heb je de keuze uit wat? Als ge chance hebt 1 of 2 manuele GTS'en, géén GT3 of GT3 RS ... wat gebeurt er dan? Die verkoper van die manuele GTS verhoogt z'n prijs gewoon, right?

 

Enfin, la bavarde sert l'amusement. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 991 bestaat nog altijd manueel he dus voorlopig geen issue. Maar het is jammer dat die bak een langere spreiding heeft tov de pdk. Het is niet enkel de bediening die anders is, maar ook de beleving achter het stuur. Opletten daarmee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 991 bestaat nog altijd manueel he dus voorlopig geen issue. Maar het is jammer dat die bak een langere spreiding heeft tov de pdk. ;)

 

Is toch ook een 7-bak? Het is in de Cayman/Boxster dat je met een 7-speed PDK vs een 6-speed manueel zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid