Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3 RS


Gast

Aanbevolen berichten

Waarom? (Piloot is de eigenaar van P Latem.) 

Da's toch behoorlijk gereden? 2:51 met een manuele ketel die bijlange niet zo veel vermogen heeft als een 991 GT3. Steek daar een GT-R PlayStation Champ in en die bakt er weinig van, zou ik denken?

Ik neem aan dat die GT4 "vers uit de doos" kwam zonder enige mods, gereden door iemand met mogelijks wat ervaring maar waarschijnlijk geen ervaren racer. Dan is 2:51 toch niet slecht. Ik zou daar content mee zijn. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die man heeft toch al heel wat races gereden, maar zoals geweten hoeft dat geen referentie te zijn. Toch een gekende persoonlijkheid in Porsche middens als eigenaar van een gekende garage. Nu goed mijn co piloot heeft er eentje  staan en gaat binnenkort naar Spa, eens kijken..... 

 

2.51 is al een heel mooie tijd ja..... gelieve te vergelijken met 997GT3 en niet 991 ......met dank. (ook dan is dat een tijd die je niet zo maar eventjes snel gaat zetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op semi's dit?

Ik denk het wel aan het gepiep te horen. 

 

 

Snel ja maar kerel rijdt toch niet goed?   :unsure:

 

 

Misschien moet je kijken wanneer ze van piloot wisselen? Heb je naar het rondje 2.44 gekeken? 

 

Kerel houdt de auto toch goed in shwung ze man ..... beheerst snel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je dat? Stuurt hem telkens in onderstuur in om dan gas te lossen en nog een 2de keer te gaan. Neemt curbs waar het niet nodig is en kan zeker nog sneller door bepaalde bochten. Ben zeker dat jij daar nog een paar seconden van af doet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je dat? Stuurt hem telkens in onderstuur in om dan gas te lossen en nog een 2de keer te gaan. Neemt curbs waar het niet nodig is en kan zeker nog sneller door bepaalde bochten. Ben zeker dat jij daar nog een paar seconden van af doet ;)

Ik betwijfel dat echt wel, ik vind dat ook zeer proper gereden en vooral hoe hij de auto op snelheid houdt, heel belangrijk, misschien zelfs belangrijker dan de zogezegd perfect lijn. Viel me nog op bij Hamilton zijn pole trouwens hoe die soms de apex op het midden van de piste nam.

 

Enfin hoe die auto daar op de limiet gaat moet je hem soms wat volgen ipv te willen sturen, imo. Pouhon bv, die auto gaat daar niet op rails door he, die man moet daar absoluut bij de les zijn.

 

Kerel is een zeer goed piloot, DENK ik..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayman GT4

 

Nou nou nou NOU ! 2.44.... DAT is pas snel, miljaar. 

 

Idd snel maar kerel is wel niet vies van een curbke of tricheke. :D Wel af en toe raar onderstuur precies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een zwaar ongeluk in 1997 geen meer.

Indertijd VAS kampioenschap mee gereden.

Ik heb de middelen niet om een P te kopen, laat staan te gaan tracken.

Ik ben dus een pauper als het op auto's aankomt.

Eerlijk is eerlijk.

Dat heeft niemand gezegd en zal niemand hier zeggen, geen idee waarom je zo opzwelt tov P rijders... Zwaar ongeluk is erg, mss al een gedacht dat menig amateur supercar rijder geen zin heeft om 100-200k te prakken op circuit maar gewoon het spel eens wil uitlaten om te zien wat auto en bestuurder kunnen binnen een bepaalde grens die voor de ene al wat verder ligt dan de andere? Er zullen altijd mannen zijn die tot het uiterste willen gaan om een Porsche of dergelijke te kunnen inhalen en zolang het geen race is met eerlijke wapens en dezelfde inzet zul je nooit weten wie of wat er nu sneller is.

 

Zelfde verhaal op de ring van bvb een snelle 200pk FWD met een bestuurder die 100 laps heeft gedaan die een GT3 kan voorbijsteken die mss aan zijn 3de lap ooit bezig is, kan je niet vergelijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd snel maar kerel is wel niet vies van een curbke of tricheke. :D Wel af en toe raar onderstuur precies...

@Jerain 

@@dragonfly

 

Zeg me nu eens waar je hier dingen ziet die niet snel zijn of niet goed.

Ik snap jullie kritiek op die man echt van geen kanten. Ik zie een heel goed en strak gereden rondje waar mits zeer kritische blik (zonder te zeggen dat ik dat beter kan) enkele puntjes zie, maar dat is dan ook wel kritisch.

- tempo verlies boven op  de rad

- te hoge instuursnelheid pouhon.

- Aanremmen combes kan MOGELIJK iets later, terwijl hij in busstop echt wel laat remt en hem ook schitterend neemt. 

 

Benieuwd om de experten te horen. Ik kan het alvast niet beter of sneller denk ik, eerlijk gezegd. 

 

Voor de rest is dat voor mij echt zeer goed gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jerain 

@@dragonfly

 

Zeg me nu eens waar je hier dingen ziet die niet snel zijn of niet goed.

Ik snap jullie kritiek op die man echt van geen kanten. Ik zie een heel goed en strak gereden rondje waar mits zeer kritische blik (zonder te zeggen dat ik dat beter kan) enkele puntjes zie, maar dat is dan ook wel kritisch.

- tempo verlies boven op  de rad

- te hoge instuursnelheid pouhon.

- Aanremmen combes kan MOGELIJK iets later, terwijl hij in busstop echt wel laat remt en hem ook schitterend neemt. 

 

Benieuwd om de experten te horen. Ik kan het alvast niet beter of sneller denk ik, eerlijk gezegd. 

 

Voor de rest is dat voor mij echt zeer goed gereden.

Relax, ik ben verre van expert en vind het goed (snel) gereden maar hij pakt wel serieus op en naast de curbs en af en toe niet te nauw met track limits, maar dat zie je wel meer op trackdays en eerlijk gezegd durf ik ook wel eens soms een curbke pakken. Voor de rest is het een paar keer dat hij raar onderstuur heeft, geen idee of het aan de auto of bestuurder ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij reageert die GT4 zalig op stuurbewegingen, ge ziet die kar echt reageren op de lastwissels... neus weg vande koord, neus terug richting koord..

 

Ferm gereden, ik blijf bij mijn standpunt... gewoon die chrono al van 2.44. Dat kan ni "slecht" gereden zijn, onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relax, ik ben verre van expert en vind het goed (snel) gereden maar hij pakt wel serieus op en naast de curbs en af en toe niet te nauw met track limits, maar dat zie je wel meer op trackdays en eerlijk gezegd durf ik ook wel eens soms een curbke pakken. Voor de rest is het een paar keer dat hij raar onderstuur heeft, geen idee of het aan de auto of bestuurder ligt.

Ik zie niets mis aan de curbs, voor mij zijn ze allemaal juist, idem met tracklimits, dat is nog dik cava, ik denk zelfs volledig reglementair.

 

Dat onderstuur is puur van het pushen (snelheid) en lijkt me ook logisch. Ik zie me hetzelfde proberen qua lijnen, let ook op Bruxelles hoe hij dat anders neemt dan op slick, volgens mij behoorlijk snel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft niemand gezegd en zal niemand hier zeggen, geen idee waarom je zo opzwelt tov P rijders... Zwaar ongeluk is erg, mss al een gedacht dat menig amateur supercar rijder geen zin heeft om 100-200k te prakken op circuit maar gewoon het spel eens wil uitlaten om te zien wat auto en bestuurder kunnen binnen een bepaalde grens die voor de ene al wat verder ligt dan de andere? Er zullen altijd mannen zijn die tot het uiterste willen gaan om een Porsche of dergelijke te kunnen inhalen en zolang het geen race is met eerlijke wapens en dezelfde inzet zul je nooit weten wie of wat er nu sneller is.

 

Zelfde verhaal op de ring van bvb een snelle 200pk FWD met een bestuurder die 100 laps heeft gedaan die een GT3 kan voorbijsteken die mss aan zijn 3de lap ooit bezig is, kan je niet vergelijken...

Jerain, even voor de duidelijkheid: ik heb totaal niets tegen P rijders of rijders met snelle wagens ( als die al bestaan, voor mij is het nog steeds de piloot die snel is).

Waar ik het af en toe wel moeilijk mee heb, is het feit dat veel van die omhoog gevallen eigenaars aan den toog komen blazen dat ze de rapste zijn van het pak. En neerkijken op mensen die recreatief bezig zijn met hun Clio RS of aanverwanten.

Het fenoneem badge buyer komt niet van mij. Dat heeft iemand al eerder in dit ( of in een ander topic) reeds gepareerd. Ik herhaal juist wat eerder werd gezegd.

Ik volg nog zo veel mogelijk auto- en motorsporten, als het even kan zelfs IRL.

Hell, ik heb zelfs respect voor eigenaars van snellere bolides. Maar niet voor degene die hem enkel kopen voor de place-ma-tu-vu in Knokke.

 

Je ziet hier zelf wat voor reacties er komen als ik stel dat een R26 met een goede piloot quasi even snel kan zijn als de doorsnee P rijder.

Kijk naar de rondetijden die Johan weergeeft. Dat zegt toch genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zelfs, maar diegene die je on track tegenkomt willen dan tenminste hun supercar eens uitlaten. Dat ze dan eigenlijk meestal te traag zijn ben ik mee akkoord maar je kan nooit weten wat iemand zijn bedoeling is op een trackday. De ene wil verder gaan dan de andere en zo is het mogelijk dat je in een snelle FWD die mannen kan inhalen ja. Zoals Lefty ook aangeeft is een R26R meestal ook wel een stuk makkelijker had te rijden dan een potente RWD, dat terzijde. Het ging me vooral dat je op een trackday tijden niet mag vergelijken, je weet nooit hoever de piloot staat en of hij echt alles geeft.

 

Waar ik meer iets tegen heb zijn de "snelle" mannen die vol in de rijhulp een "snel" rondje afleggen. Dan liever wat trager opbouwen in je supercar maar zelf rijden zonder rijhulp.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niets mis aan de curbs, voor mij zijn ze allemaal juist, idem met tracklimits, dat is nog dik cava, ik denk zelfs volledig reglementair.

 

Dat onderstuur is puur van het pushen (snelheid) en lijkt me ook logisch. Ik zie me hetzelfde proberen qua lijnen, let ook op Bruxelles hoe hij dat anders neemt dan op slick, volgens mij behoorlijk snel !

Het is sowieso goed gereden want anders kom je niet aan die tijd, dat spreek ik niet tegen. Regelementair akkoord maar hij pakt wel dik elke curb en uitloopstrook die hij kan pakken. Is ook nodig voor snelle tijden natuurlijk maar ik zei het er maar bij. Het is sowieso goed gereden want anders kom je niet aan die tijd, dat spreek ik niet tegen, Onderstuur kan idd de beste piloot en auto tegenkomen.

 

Ik verschiet wel dat hij niet boven de 230 km/u komt op rechte stuk, ik zat gelijkaardig met mijn M3 en vond dat al traag. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is net het fabuleuze he, hoe hij die schwung in de auto houdt, terwijl hij snelheden haalt die je ook met vele andere wagens kan halen. Een M3 gaat einde combes niet trager zijn......zegt alles over het chassis en de piloot.

 

Om maar iets te zeggen. Die gast die de traagste tijden rijdt wint dat weekend de Porsche Sports Cup Duitsland race (1x P1 en 1xP2) ..... tis niet dat dat maar een paar auto's in meerijden.....de man van de snelle tijden is den deze:

 

http://www.lennart-marioneck.de/

 

Ik zou durven denken dat dat een redelijk straffe piloot is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd ben ik een badgekoper en het geeft me een kick om zoiets te mogen bezitten

Ik had na een paar keer On track wel door dat ik veel lessen nodig had

Na mijn ongeval wat niet mijn schuld was ben ik terug begonnen met een "tragere" wagen en dat heeft me enorm deugd gedaan

Ik heb ook enorm veel tips gekregen en dat maakt me iets sneller maar zeker niet snel maar ik amuseer me met die auto's die voor veel een doorn in het oog zijn maar ik gebruik ze wel

Soit terug On topic

Die man rijdt super en laat zijn auto nooit doodvallen of remt die nooit dood wat ik wel doe

Dat je daarmee in onderstuur komt lijkt me volkomen normaal en ik zie echt niets verkeerd met zijn gebruik van de curbs

Ik zou eigenlijk zijn lijn in b2 moeten proberen want die lijkt me toch veel stabieler

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even bekeken. Ik mis alle bagage (met krachtige sportwagens op semi's of slicks op Spa rijden) om commentaar te kunnen geven.

 

Wat me opviel:

  • Duidelijk semi's, want slicks gillen zo niet, lijkt me? Zag de auto ook op meerdere momenten tijdens hotlap afwisselend op / net over de gripgrens gaan, afwisselend voor- en achteras en weer terug. Dat "zoeken" tijdens licht glijden op de 2 assen is ook niet iets dat typisch is voor een middenmotor op slicks, vermoed ik.
  • Stuurt inderdaad niet laat/bruusk in, integendeel: laat de auto zeer goed in/door/uit bochten flowen. En gaat ook niet, eens 'ie al op de gas zit, nog wat bijcorrigeren om uit te komen waar hij wil, maar blijft op 't gas en laat de auto uitkomen waar de auto wil. Less input = more output.
  • Over de ondersturend vroeg insturen: ik heb ooit enkele rondjes tips gekregen van B. Van Bellingen en die heeft me dat ook proberen uitleggen. Afhankelijk van de auto, de snelheid, de grip enz. is het vaak mogelijk dat er een snellere lijn is dan "voldoende laat & correct trailbrakend" insturen, nl. door wat vroeger in te sturen (ook trailbrakend), liefst licht ondersturend én met de achteras ook binnen de 7% slip (dus gecontroleerde lichte 4-wiel slip terwijl tegelijk stuurhoek toeneemt, jaw toeneemt, snelheid afneemt en dat allemaal op elkaar afgestemd). Op die manier kom je op een bepaald moment (net voor apex) op identiek hetzelfde punt met de auto in exact dezelfde richting wijzend aan ongeveer dezelfde snelheid (dus rest bocht kan in theorie perfect gelijk zijn), maar je komt daar wel vroeger omdat je minder meters afgelegd hebt en je grip circle efficiënter hebt gebruikt, nl. geleidelijker van 100%/0% long/lat naar 0%/100% long/lat. Ik heb het toen zelf niet goed in praktijk kunnen omzetten (ik denk dat daar vele en vele rondjes ervaring voor nodig zijn eer je dat mastert)  Allemaal toogpraat, misschien, want ik kan het zelf niet en heb 't maar vanuit de passagierszetel.
  • Dat 'ie op de griplimiet zit, vaak zelfs erover, is duidelijk. Heerlijk om te zien, uiteraard in Pouhon maar zeker ook in Bruxelles (het leek er even op dat 'ie de theoretisch snelle hit/miss/hit daar zou doen, of misschien leg ik het verkeerd uit, ik bedoel de zeer vroege apex om dan net na de helft van de bocht aan de buitenkant uit te komen, korter te keren en van daar volgas te kunnen gaan).
  • Wat ook opvalt is dat 'ie op / net over de griplimiet nog stuurinput kan geven die precies minder precaire reacties opwekt dan in een 911. De weinige ervaring die ik heb daarmee in (zeer) snelle bochten, is dat je bij deellast midturn goed moet inschatten wat de auto nog mag aan input, het leek me dat dat niet echt veel is. Ik had het gevoel dat, mocht die kar een 911 geweest zijn, die auto meer "afstraffend" zou hebben gereageerd op bepaalde manieren van aanpak midturn.
  • Heel die less input = more output vind ik sterk blijken uit hoe de auto zich gedraagt op bepaalde punten, b.v. de offcamber linkse na Bruxelles.

Zeer sterk gereden, hier en daar babbelend én z'n ideale lijn door Blanchimont 2 niet kunnen nemen. Straf.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap verwoord. Geloof me dit is bijna een masterclass wat die kerel laat zien.......

 

Vind ik niet en je vriend op fb precies ook niet, regel eens een GT4 voor jezelf en film het voor ons :D

En ik heb gezegd dat jij sneller zou zijn, niet dat ik de expert ben :P

 

Ik had dus wel de verkeerde lap bekeken  :oops:  maar nu eens die van 2:44. Zeker nog marge op hoor.

 

Hij stuurt bijna elke bocht in 2x in, dus ofwel massive onderstuur of slechte drive.

Bruxelles kan beter, twijfelt daar ook welke lijn te nemen

Pouhon ook in 2x en dan nog te hard erin.

De rechtse voor campus, wat was dat daar?

Stavelot, de eerste rechtse mooi tot over de curb bij het uitkomen maar de 2de rechtse mist hij z'n bocht ook (luister maar eens goed)

Blanchimont idd opgehouden & chicane mooi erdoor

 

Kar ligt alleszins zeer goed op de baan als alles nog standaard is wat ik betwijfel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid