Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3 RS


Gast

Aanbevolen berichten

Vind ik niet en je vriend op fb precies ook niet, regel eens een GT4 voor jezelf en film het voor ons :D

En ik heb gezegd dat jij sneller zou zijn, niet dat ik de expert ben :P

 

Ik had dus wel de verkeerde lap bekeken  :oops:  maar nu eens die van 2:44. Zeker nog marge op hoor.

 

Hij stuurt bijna elke bocht in 2x in, dus ofwel massive onderstuur of slechte drive.

Bruxelles kan beter, twijfelt daar ook welke lijn te nemen

Pouhon ook in 2x en dan nog te hard erin.

De rechtse voor campus, wat was dat daar?

Stavelot, de eerste rechtse mooi tot over de curb bij het uitkomen maar de 2de rechtse mist hij z'n bocht ook (luister maar eens goed)

Blanchimont idd opgehouden & chicane mooi erdoor

 

Kar ligt alleszins zeer goed op de baan als alles nog standaard is wat ik betwijfel?

Die vriend is compleet fout en een die hard Lotus fan dus wat wil je bewijzen? :) (check mijn antwoord dan maar eens, gestaafd met de juiste auto, ondertussen ook bevestigd, leer eens ne keer meer mij geloven ipv steeds anderen :D).

 

Bruxelles: ik zou waarschijnlijk dezelfde lijn nemen op semi. Hij verkiest aan die snelheid en met semi's om rechtdoor te remmen en kan na insturen perfect op de gas. Hoor anders eens wat hij zegt de ronde ervoor aan zijn "leerling".... wat hij daarna ook zo doet. We hebben deze discussie trouwens gehad met Fuel onlangs waarbij ik voelde dat op semi's die manier beter aanvoelt (zeker met middenmotor). Hij doet dat doelbewust op die manier imo. Remmend insturen op semi's met deze kar zou waarschijnlijk minder snel zijn, ik ben zelfs quasi zeker. Op slicks heb je een punt, maar dit zijn dus geen slicks, deze banden kunnen minder aan en vragen een minder agressieve stijl. (trouwens op basis van wat ik hier zie, neem ik nu zeker die lijn met de Exige next time). 

 

Pouhon kan hij niet anders dan even wachten (in 2x) en gaat dan nog eens te vroeg op de gas. Dat is een "foutje", dat is juist,  maar het gaat wel loei hard. Vergeet ook niet dat die kerel gewoon instapt, een toertje uitleg geeft, een toertje knalt, en dan terug binnen rijdt. Geef hem eens een paar rondjes? Hij vangt het ook telkens op zonder heel veel snelheid te verliezen, dat is net de kunst die hij laat zien. 

Hij voelt ook dat de kar vooraan onstabiel is , luistert perfect naar de auto, komt ook niet aan de rem maar zoekt progressief naar de gas. Als je maar 1 rondje hebt lijkt me dit eerder de perfecte manier om te voelen wat de kar kan en imo luistert hij dus mooi naar wat de auto hem zegt en reageert volledig correct. 

Het kan daar dus op zijn niveau zeker sneller maar of dat heel veel gaat zijn. Wij gaan met onze auto's pas op de gas in middenbuitenkant pouhon soms later en gaan een pak conservatiever (trager) de bocht in.

 

Uitkomen Stavelot: nu ben ik je helemaal kwijt... ik zie dus totaal niks fout??? Die bocht kan je op semi niet vol nemen hij wacht mooi (voelt de kar licht glijden) om, wederom, progressief op de gas te gaan. Masterclass voor mij. Check ook uitleg GTA, past ook volledig in die uiteenzetting. 

 

Bedankt voor het compliment maar ik ben vrij zeker dat ik nog niet op 2 seconden van die kerel zijn tijd raak..... we beseffen niet hoe moeilijk het is om die auto aan die snelheid op de gripgrens te rijden. 95% van de rijders haakt ver voordien al af met een ei in zijn broek, imo he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer leerzaam al die proza hier. Moet nog leerzamer zijn op de passagiersstoel. Ik begrijp het duits jammer genoeg niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kerel gaat gewoon net ietsje té hard volgens de beschikbare grip op een aantal punten vandaar zijn correcties maar hij lost dat danig goed op dat de (hoge) snelheid er nooit uitgaat... dit is gewoon zalig gereden en ik vind het heel goedkoop om daar langs de zijlijn commentaar op te geven. Zoals reeds gezegd, kerel stapt gewoon in en doet het... voor 't zelfde geld staan die semi's 0,2 bar te hard en ligt het deels ook daaraan.

 

Die lijn in Bruxelles vond ik ook wat aardig... kan werken, kan ook ni werken. Ik vond dat hij zijn aanloop naar Pouhon daarmee wat compromitteerde maar soit. Alleszins daar wint/verliest hij de lap niet. Ben akkoord dat er hier en daar nog wat kan bijgeschaafd worden maar op dat niveau gaan stellen dat er nog seconden te rapen vallen is overdreven. Ga ze maar es zoeken de combinaties auto/rijder die op semi's aan 2'44 komen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vriend is compleet fout en een die hard Lotus fan dus wat wil je bewijzen? :) (check mijn antwoord dan maar eens, gestaafd met de juiste auto, ondertussen ook bevestigd, leer eens ne keer meer mij geloven ipv steeds anderen :D).

Bruxelles: ik zou waarschijnlijk dezelfde lijn nemen op semi. Hij verkiest aan die snelheid en met semi's om rechtdoor te remmen en kan na insturen perfect op de gas. Hoor anders eens wat hij zegt de ronde ervoor aan zijn "leerling".... wat hij daarna ook zo doet. We hebben deze discussie trouwens gehad met Fuel onlangs waarbij ik voelde dat op semi's die manier beter aanvoelt (zeker met middenmotor). Hij doet dat doelbewust op die manier imo. Remmend insturen op semi's met deze kar zou waarschijnlijk minder snel zijn, ik ben zelfs quasi zeker. Op slicks heb je een punt, maar dit zijn dus geen slicks, deze banden kunnen minder aan en vragen een minder agressieve stijl. (trouwens op basis van wat ik hier zie, neem ik nu zeker die lijn met de Exige next time).

Pouhon kan hij niet anders dan even wachten (in 2x) en gaat dan nog eens te vroeg op de gas. Dat is een "foutje", dat is juist, maar het gaat wel loei hard. Vergeet ook niet dat die kerel gewoon instapt, een toertje uitleg geeft, een toertje knalt, en dan terug binnen rijdt. Geef hem eens een paar rondjes? Hij vangt het ook telkens op zonder heel veel snelheid te verliezen, dat is net de kunst die hij laat zien.

Hij voelt ook dat de kar vooraan onstabiel is , luistert perfect naar de auto, komt ook niet aan de rem maar zoekt progressief naar de gas. Als je maar 1 rondje hebt lijkt me dit eerder de perfecte manier om te voelen wat de kar kan en imo luistert hij dus mooi naar wat de auto hem zegt en reageert volledig correct.

Het kan daar dus op zijn niveau zeker sneller maar of dat heel veel gaat zijn. Wij gaan met onze auto's pas op de gas in middenbuitenkant pouhon soms later en gaan een pak conservatiever (trager) de bocht in.

Uitkomen Stavelot: nu ben ik je helemaal kwijt... ik zie dus totaal niks fout??? Die bocht kan je op semi niet vol nemen hij wacht mooi (voelt de kar licht glijden) om, wederom, progressief op de gas te gaan. Masterclass voor mij. Check ook uitleg GTA, past ook volledig in die uiteenzetting.

Bedankt voor het compliment maar ik ben vrij zeker dat ik nog niet op 2 seconden van die kerel zijn tijd raak..... we beseffen niet hoe moeilijk het is om die auto aan die snelheid op de gripgrens te rijden. 95% van de rijders haakt ver voordien al af met een ei in zijn broek, imo he.

Ik ging het net vragen. Bruxelles doet ie het tegenovergestelde van wat fuel hier neer schreef. Lang wachten, laten rollen en dan naar binnen. Terwijl fuel vroeg naar binnen duikt. Ligt dat nu aan de balans van de kar of de banden? Eerder aan de banden dus?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat me opviel is dat die auto precies gigantisch veel tractie heeft, als ik de TPS grafiek mag geloven. Azo stampen eens hij op de gas gaat, jawadde. Dat gekrijs is typisch Michelin he. Mijn Cups hadden dat ook op de GT3. Pirelli had dat totaal niet.

@Jerain: dat is een gps logger, voor de snelheden. Om je een idee te geven: mijn 997 GT3 haalde 238km/h op GPS voor Combes, dus 230 per uur met 50pk minder lijkt me verre van slecht :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging het net vragen. Bruxelles doet ie het tegenovergestelde van wat fuel hier neer schreef. Lang wachten, laten rollen en dan naar binnen. Terwijl fuel vroeg naar binnen duikt. Ligt dat nu aan de balans van de kar of de banden? Eerder aan de banden dus?

Auto, banden.

Hoe minder pk, hoe meer je de wijde boog pakt in Bruxelles ipv te cutten. Hoe meer grip je banden hebben hoe meer je gaat cutten. Het hardste cutten doe je dus met een racewagen met 400pk op slicks. Het minste cutten doe je met een Elise 1.8 op gewone straatbanden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ze maar es zoeken de combinaties auto/rijder die op semi's aan 2'44 komen.

2:50 is al heel dun gezaaid. Laat staan daar nog 6 seconden onder.

Ik vraag me echt af wat je dan met een 991GT3RS moet kunnen presteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd geleerd dat er in Bruxelles niet veel te winnen valt. Ik vind dat er op semi's iets te zeggen valt voor de versie van dit filmpje. Is uiteindelijk een eindeloze discussie die zeer weinig tijdsverschil gaat "opleveren". Je moet echt met data gaan werken en anders op gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel via youtube als facebook even contact gehad met de man, de Cayman is zo standaard als kan zijn, ook aan de draagarmen etc...cambersettings met wat voorhanden is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2:50 is al heel dun gezaaid. Laat staan daar nog 6 seconden onder.

Ik vraag me echt af wat je dan met een 991GT3RS moet kunnen presteren.

2.40 met de piloot uit het filmpje, mogelijk sneller

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel via youtube als facebook even contact gehad met de man, de Cayman is zo standaard als kan zijn, ook aan de draagarmen etc...cambersettings met wat voorhanden is. 

 

wanneer is uw eerste koers met hem? :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel via youtube als facebook even contact gehad met de man, de Cayman is zo standaard als kan zijn, ook aan de draagarmen etc...cambersettings met wat voorhanden is. 

 

Dan is dat wel een goeie aankoop als je wil gaan tracken :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BOENK, ben er als "piloot" kuch toch even niet goed van eerlijk gezegd. 

 

Dat is toch even met de voeten zwaar op de grond gaan, gewoon beseffen dat je nooit ofte nooit dat niveau kan halen.... zo een gasten kunnen toveren. Is een beetje zoals in de karting, van sommige mannen vraag je je af: hoe doen ze het. 

 

En dan ziet dat er allemaal ook nog eens simpel uit. Zo simpel dat we menen die kerel nog te kunnen corrigeren :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto, banden.

Hoe minder pk, hoe meer je de wijde boog pakt in Bruxelles ipv te cutten. Hoe meer grip je banden hebben hoe meer je gaat cutten. Het hardste cutten doe je dus met een racewagen met 400pk op slicks. Het minste cutten doe je met een Elise 1.8 op gewone straatbanden.

Duidelijk, merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzin, afspreken met die kerel en hem de sleutels van je lotus in handen geven. Ik geloof mijn ogen niet. Ideale baan omstandigheden moeten dat geweest zijn op semi's, want er kan nog een seconde vanaf.. :0 is het zijn kar, of enkel een instructeur die eens een toerke deed?

Waanzinnig snelle tijd, en hilarisch dat velen hem zitten verbeteren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hilarisch dat velen hem zitten verbeteren :D

 

Bwa, velen. Ik denk dat er 2 waren die opmerkingen hadden vanuit hun eigen ervaring. En die waren nog niet eens zo verkeerd gezien het gebrek aan dat soort ervaring.

 

Ik heb vooral geleerd dat elke wagen anders is (al is het nog hetzelfde model). En dat je van een filmpje in feite weinig kan zeggen. Toch niet van dat POV. Je ziet geen voetenwerk of stuurinput.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, die 3:04 met die Fiat 500, da's toch ook niet min. Daar zit ook niet veel ruimte meer, denk ik. :-)

 

 

Beste tijd FIAT 500 : 3.04

Beste tijd AM Vanquish: 3.27

Beste tijd 488 GTB Monza: 3.06

Conclusie : vergeet wat ik zei over die R26. Het moet een FIAT 500 zijn. Mijn welgemeende excuses.

Waarvan akte.

dan nog een 140pk versie, wat doet een 160pk dan B)

 

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzin, afspreken met die kerel en hem de sleutels van je lotus in handen geven. Ik geloof mijn ogen niet. Ideale baan omstandigheden moeten dat geweest zijn op semi's, want er kan nog een seconde vanaf.. :0 is het zijn kar, of enkel een instructeur die eens een toerke deed?

Waanzinnig snelle tijd, en hilarisch dat velen hem zitten verbeteren :D

Instructeur die eens een toerke deed, echt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, velen. Ik denk dat er 2 waren die opmerkingen hadden vanuit hun eigen ervaring. En die waren nog niet eens zo verkeerd gezien het gebrek aan dat soort ervaring.

Ik heb vooral geleerd dat elke wagen anders is (al is het nog hetzelfde model). En dat je van een filmpje in feite weinig kan zeggen. Toch niet van dat POV. Je ziet geen voetenwerk of stuurinput.

Allez kom kijk naar mijn mening van in het begin en die van Mich. Dat was toch direct duidelijk imo.

Zou idd graag stuurinput zien maar vergis u niet snelle laps zien er dikwijls doodeenvoudig uit. Dat is net de kunst !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die "2" bedoelde ik Dragonfly en Jerrain. ;-)

 

Je mag dat allemaal zeggen maar mijn mening gaat niet veranderen hoor, die kar gaat nog sneller over Spa gaan ;)

 

Als dat zo een goeie piloot is maakt die geen zo'n fouten in zijn 2de lap hoor. Die mannen stappen in en rijden meteen een toptijd, in de karting genoeg gezien bij mecaniekers omdat ze eens iets wilden bewijzen aan hun piloot en dan is het idd ff van :o shit man

 

Maar goed, ik heb ongelijk dus discussie gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid