Stancke 4.177 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 Gisteren 3x GT3 RS gezien in Knokke, alle 3 in het zilver. Saai Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.657 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 chez Auguste staat een 'maritime blue' @Mich 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 een vriend van me heeft er ook eentje gekocht... ook grijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 15.112 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 Denken is niet weten. Ik dacht oorspronkelijk net hetzelfde als Jokke. Maar nu wéét ik het: toch een paar duizend km track-ervaring met het ene en dan weer het andere setje wielen. Drie kilo verschil per wiel voelt iedereen die iet of wat feeling heeft met (echt) rijden, zeker on track. 't Is gewoon zo. Meten is weten. :-) Ik voelde (vond ik) wel wat verschil in hernemingen maar toen m'n PerformanceBox na meerdere keren meten na mekaar zo'n duidelijke verschillen gaf, trok ik ook grote ogen. En het verschil in weggedrag over oneffenheden, zeker in bochten of bij 't remmen, is echt overduidelijk. Proef op de som nemen is makkelijk. Standaard BMW (evt. M) on track en daarna met een setje erg lichte wielen hetzelfde doen.Wij hadden magnesium wielen voor de BMW en daarnaast onze zeer lompe zware velgen (waar we nu nog mee rijden). Verschil zal dat waarschijnlijk wel geven maar ik vrees dat ik toen niet de ervaring had om het er uit te halen. Er was een pak meer werk aan de piloot. En dat is wat ik bedoel he ...... ik deel je mening dat het verschil maakt maar om dat te voelen als je echt "zo snel mogelijk" een rondje rijdt, moet je aleen hoog niveau ( lees in staat zijn om ronde na ronde een scherpe tijd te zetten) halen om dat te meten. Pas op, ik ben het met de theorie eens, maar ik meen me te herinneren dat we niet goed genoeg waren om er een meetbaar voordeel uit te halen.Of vergis ik me@ir_fuel.Vergeet bovendien niet dat zo een lichtere wielen ook dikwijls betekenen : fragieler.Ik heb toen nieuwprijs gevraag voor zo een set velgen. Per velg had ik 4 velgen van die waar we nu mee rijden.O ja, die lichte velgen waren stuk binnen een koers of 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 Hm, toch nog iets. Ik merk verschillen bij normale snelheden. Niks expertniveau. Maar dat zegt nog niks over 'sneller', of over alle effecten merken, wel dat het een beetje tactieler aanvoelt en dat telt toch ook. 50 minuten geleden zei Jokke_vlo: Vergeet bovendien niet dat zo een lichtere wielen ook dikwijls betekenen : fragieler. Precies toch niet altijd. De mijne zijn 17 jaar oud en wegen 5kg en een klets. Die hebben geleefd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 GVD! Da's nu al de 3e keer dat 't forum mij niet toelaat Jokke z'n post te quoten en er op te reageren. @dragonfly? Jokke: race-auto's en wegauto's kunnen bijzonder hard verschillen, hé. Ik beweer géénszins dat wat jij niet voelde op jullie kar, ik wél zou hebben gevoeld. Jij bent zo veel meer piloot dan ik, dus als jij 't niet voelde in die omstandigheden, dan ik zeker ook niet. Anderzijds: waarom zou ik erover liegen? Waarom zou m'n PerformanceBox liegen? Op mijn auto's, met mijn wielensets, waren de verschillen goed voelbaar. Meetbaar (prestaties) en ook voelbaar (al is het moeilijker om 'composure' over kerbs als je à fond gaat, te meten tenzij je kar met een high end meetsysteem is uitgerust). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.194 Geplaatst: 28 november 2016 Delen Geplaatst: 28 november 2016 BBS Forged Magnesium WEC Manthey velgen $5000/stuk, wel extreem lekkere velg OMG hoe dik! Deze velgen onder mijn GTS Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Onder je GT3 bedoel je? 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 15.112 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 GVD! Da's nu al de 3e keer dat 't forum mij niet toelaat Jokke z'n post te quoten en er op te reageren. @dragonfly? Jokke: race-auto's en wegauto's kunnen bijzonder hard verschillen, hé. Ik beweer géénszins dat wat jij niet voelde op jullie kar, ik wél zou hebben gevoeld. Jij bent zo veel meer piloot dan ik, dus als jij 't niet voelde in die omstandigheden, dan ik zeker ook niet. Anderzijds: waarom zou ik erover liegen? Waarom zou m'n PerformanceBox liegen? Op mijn auto's, met mijn wielensets, waren de verschillen goed voelbaar. Meetbaar (prestaties) en ook voelbaar (al is het moeilijker om 'composure' over kerbs als je à fond gaat, te meten tenzij je kar met een high end meetsysteem is uitgerust).Ik geloof u hoor....... als je ziet wat details kunnen doen. En wat kg.Zeker met een laag vermogenMaar om dat verschil op 991GT3RS te voelen, allez ja dan ga je al super pro moeten zijn. Ik vrees dat de meeste eigenaars het gewoon voor de show doen. Imo he ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Dure show, maar dat is een GT3 RS sowieso als je dat koopt om af en toe eens mee naar Knokke te rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 25 minutes ago, gTa said: Dure show, maar dat is een GT3 RS sowieso als je dat koopt om af en toe eens mee naar Knokke te rijden Soms moet dat he! Om, ikzegmaarwat, de rammels eruit te halen ofzo 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 (aangepast) Het is niet dat dit niet gekocht gaat worden door hardcore trackers. Tenslotte beloven de wielen extra performantie. Het is maar als de chauffeur (een die wel competitief ingesteld is en niet alleen tegen zichzelf rijdt) beter gevoel voor prioriteiten krijgt dat hij erin slaagt de nutteloze investeringen eruit te laten. Dat is in elke hobby met upgraditis. In de hifi zitten ze dan geld aan kabeltjes te hangen om na vele jaren te besluiten dat ze beter un geld in de acoustiek en de muziek gestoken hadden. 29 november 2016 aangepast door Le Capri Mauve Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 (na eens de zoekfunctie gebruikt te hebben) Serieus, is dat de eerste keer dat het woord upgraditis op dit forum gebruikt wordt? Het is bijkans de bestaansreden van het forum! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Ik ben juste 40 geworden, upgraditis is all in vain from now on! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 917 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Bahneenok, da's van alle leeftijden, of het nu fotografie, autos, hifi of fietsen is. Ge leert het af in 1 hobby en ge hebt het weer zitten elders. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Dan heb je net 5 of 10k geïnvesteerd in lichtere wielen, waarmee je hok sneller gaat, en besef je plots dat met dat je sneller gaat, misschien de remmenwinkel niet volstaat. Of nog, dat de wielen opgegeten worden door de te warme sinters van je remblokken. Terug naar af dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 De remmenwinkel niet volstaat? Op een 991 GT3 RS? Euh Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Ook die zullen op een gegeven moment voor een bepaalde soort mensen niet meer volstaan. Bigger and better. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Porsche PCCB is vooraan 410mm en achteraan 390mm op de GT3RS. Welke "bigger and better" gaat ge steken? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Brembo maakt wel iets zekers? Iets met meer pistons? Carbon? Watergekoeld? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 15.112 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Ne goeie cursus rijden is de beste upgrade voor 95% van de kopers. Maar goed mucho macho 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Aha. Bij de Civic CRX VTec kon je indertijd kiezen voor een gratis cursus autobeheersing of gratis opties. 99% ging voor de opties. 99% van de laatste categorie hun wagen was in de prak na een paar dagen, weken, ten laatste maanden... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 2 uur geleden zei Jokke_vlo: Ne goeie cursus rijden is de beste upgrade voor 95% van de kopers. Maar goed mucho macho Ik ben nu allerminst ne krak en ik kan zelf nog onnoemelijk veel leren, maar inderdaad: ik heb een 4-5 mensen die mee gingen op trackdays op een paar rondjes tijd enkele kleine, waardevolle tips kunnen geven waardoor ze in plaats van te strugglen, plots plezier beleefden. Of in plaats van te evolueren richting gevaar, evolueerden richting autonome progressie. Ik heb het zelf ook ervaren: enkele kleine, waardevolle tips (van Van Bellingen, van Jaenen, van Jonas Coenen toen ik met z'n GT-R reed, van Lammens, ...) kunnen je echt over een obstakeltje helpen waar je evt. zelf niet aan uit kwam, en weer op 't pad richting beter zetten. Soms lijken tips contra-intuïtief, soms zijn ze zo simpel dat je je voor je kop klopt dat je 'r niet zelf op kwam, soms is het een herhaling van dingen die je meer dan genoeg weet maar die gewoon te weinig aandacht krijgen, enz. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Zot. Puur talent. Al de rest is zever 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.458 Geplaatst: 29 november 2016 Delen Geplaatst: 29 november 2016 Ja. Zoals de dienen met zijne Gallardo die me niet los kon rijden op Spa. Eau Rouge, Raidillon, 2e helft Combes tot voorbij BZN, 2e helft Fagnes tot voorbij Stavelot, en opnieuw busstop: telkens in z'n kont. Zat meer in z'n spiegelke te turen dan vooruit. Hij zat in de box naast me en vond 't leuk om me te corneren, vanaf dan. Als ik binnen reed in de box kwam 'ie er zich voor zetten, zodat ik niet buiten kon. En als ik 'm vroeg om z'n kar te moven deed 'ie uit de hoogte alsof mijn kar niet thuis hoorde daar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.