Ga naar inhoud

Opel Corsa OPC


Dimitri

Aanbevolen berichten

Een forum vol liefhebbers en nog steeds geen topic over dit bommetje  :o

 

Gisteren kon de wereld al zonder Opel dat wilde kennismaken met de Corsa OPC, maar nu is dan het moment dat ook het merk zelf de auto vrijgeeft

De OPC onderscheidt zich aan de voorzijde door een sportieve bumper, horizontale luchtsleuf tussen de koplampen en een aluminium behuizing voor de onderste luchtinlaten. Van de zijkant springen de sideskirts en het 17-inch lichtmetaal in het oog. Aan de achterzijde zien we een diffuser, een grote achterspoiler en een dubbele Remus-sportuitlaat. 
Binnenin biedt de super-Corsa Recaro-kuipstoelen, een lederen stuurwiel met afgeplatte onderkant en een door OPC ontworpen pookknop, pedalen en instrumentencluster.
Opel meldt dat heel veel ontwikkelingswerk op de Nordschleife is gedaan en dat daaruit ook 10 mm verlaagde onderstel met Koni-dempers is ontstaan. Door de nieuwe FSD-techniek (Frequency Selective Damping) past het onderstel z'n dempingskracht aan op de dempingsfrequentie van de auto.
Wie een nog scherpere auto wil, vinkt ook het optionele Performance Package aan. Dat bestaat uit een mechanisch sperdifferentieel van Drexler, 18-inch wielen met Michelin-banden, grotere remmen en een nog wat scherper afgesteld onderstel. 
De nieuwe Corsa OPC heeft een 1,6-liter turbomotor onder de kap. Het blok is goed voor 207 pk, een waarde waarmee hij de reguliere versies van de Clio RS, 208 GTI en Fiesta ST in z'n schaduw zet. De sprint naar 100 km/h kost door dit krachtpakket 6,9 seconden. De topsnelheid is 230 km/h.
Daarbij is het verbruik 7,5 l/100 km en de CO2-uitstoot komt uit op 175 g/km. Daarmee ligt de CO2-uitstoot wel tientallen grammen hoger dan bij de eerdergenoemde concurrenten, wat door ons belastingstelsel helaas wel eens een ongunstig gevolg voor de vanafprijs kan hebben.
Opel toont de Corsa OPC op de salon van Genève aan het grote publiek. De prijzen zijn momenteel nog niet bekend.

Bron: Autoweek

 

Opel-Corsa-OPC-294264.jpg

 

Opel-Corsa-OPC-2929921.jpg

 

Opel-Corsa-OPC-Interior-292990.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wat mij betreft zeer goed uit! De vorige Corsa OPC Nurburgring edition was al een zeer goede auto, ik ben benieuwd of ze hem beter hebben gemaakt. Lijkt mij een serieuze uitdager voor de Fiesta ST.

 

Hopelijk valt ook de betrouwbaarheid een beetje mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet zo goed als hetzelfde als de vorige? De normale corsa is op de looks na toch grotendeels hetzelfde als de vorige.

 

Chassis is compleet nieuw, serieus verbeterd stuurgedrag, nieuwe versnellingsbak, FCD, ...

 

Toch wel grote verschillen in vergelijking met het vorige model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 207pk even snel naar 100 als de Fiesta ST met 182pk. En CO2 174g, bij de Ford maar 138g. En de Corsa zal duurder zijn ook wellicht.

Dus, sorry Opelfans, ze zullen er niet veel verkopen, of de reviews zouden heel goed moeten zijn. Het heeft een mechanisch diff, dus zou nog kunnen verrassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 207pk even snel naar 100 als de Fiesta ST met 182pk. En CO2 174g, bij de Ford maar 138g. En de Corsa zal duurder zijn ook wellicht.

Dus, sorry Opelfans, ze zullen er niet veel verkopen, of de reviews zouden heel goed moeten zijn. Het heeft een mechanisch diff, dus zou nog kunnen verrassen.

 

Nummertjes zijn ook niet alles he, privé weegt co2 bv niet zo heel zwaar door.

Over de Nurburgring edition van de vorige was toch iedereen enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al configureerbaar op de Belgische Opel site  :party:

 

 

Kost 22.100 euro, Recaro zetels kosten een dikke 800 euro, performance pack kost maar liefst 2400 euro. Vrij duur bakje, positioneert zich nu qua prijs tussen de Fiesta ST (de benchmark) en de Renault Clio (5deurs, automaat, ..)

 

Mijn configuratie komt uit op 24.300 euro, met korting en overname premie. De Fiesta ST kwam op mijn offerte uit op zo'n dikke 19.000 euro, full option.

 

 

http://nl.opel.be/apps/Configurator/New_Corsa/Default.aspx?Body=3-deurs#configurator/step2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ziet er allesinds beter uit dan de Clio. Eigenlijk heb ik de vroegere gsi's altijd knap gevonden, en waar Renault wat de pedalen kwijt is ( al zeker 1 :D ) neemt Opel precies weer de draad op. In vergelijking met de fiesta twijfel ik nog, maar ik vermoed dat ik de Opel bovenaan zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nummertjes zijn ook niet alles he, privé weegt co2 bv niet zo heel zwaar door.

Over de Nurburgring edition van de vorige was toch iedereen enthousiast.

Ja, inderdaad. Als ze voortborduren op die Nurburgring Edition kan dit wel iets worden eigenlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 207pk even snel naar 100 als de Fiesta ST met 182pk. En CO2 174g, bij de Ford maar 138g. En de Corsa zal duurder zijn ook wellicht.

Dus, sorry Opelfans, ze zullen er niet veel verkopen, of de reviews zouden heel goed moeten zijn. Het heeft een mechanisch diff, dus zou nog kunnen verrassen.

 

Gewicht klokt ook af op 1.150 kilo

 

Waar de fiesta een 950 op de weegschaal zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 207pk even snel naar 100 als de Fiesta ST met 182pk.

Ik dacht dat de ST een overboost had tot 200pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de ST een overboost had tot 200pk?

De fiesta st heeft bij volgas 20 seconden lang 200pk, daarna 182pk. Maar bij elke keer schakelen reset dat dus terug, in principe heb je dan altijd 200pk [emoji4]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Chassis is compleet nieuw, serieus verbeterd stuurgedrag, nieuwe versnellingsbak, FCD, ...

 

Toch wel grote verschillen in vergelijking met het vorige model.

 

Nieuw chassis :unsure: , volgens mij is dit een doorgedreven facelift van de vorige Corsa, zou me straf lijken dat ze enkel voor de OPC een nieuw chassis gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zou iets minder rijplezier geven dan een Fiesta ST, minder puur ook.

 

Ik zou het echt een moeilijke keuze vinden moest ik in dat segment gaan shoppen. De Fiesta ST mag dan wel meer rijplezier hebben, maar de basis is ondertussen verouderd. Het interieur van de OPC is stukken beter dan die van de Fiesta, en ik vind hem nog net iets knapper dan de ST.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook mee gereden afgelopen weekend.

-Bruut

-Agressief

-Mooi geluid

-Emotieloos

-Overcommunicatief

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als de stoel op mijn maat stond (1.74m) kreeg ik mijn gordel niet aan zonder de deur open te doen, omdat ik er anders niet aankon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid