Ga naar inhoud

Porsche Boxster Spyder


vince522

Aanbevolen berichten

Het dak klapt vanzelf weg?

 

Manueel te bedienen volgens de press release:

 

 

 

New York International Auto Show 2015: World Premiere of the Boxster Spyder

New top model in Boxster family

Atlanta. Porsche is highlighting the 2015 convertible season by celebrating the world premiere of the new Boxster Spyder. This pure sports car will make its debut at the New York International Auto Show. The new top model of the Boxster range retains the unique and unmistakable character of the previous Spyder, which has already attained cult status. For example, the classic roadster top is still opened and closed by hand, and the Boxster Spyder is only available with a manual transmission, benefiting both weight savings and driver enjoyment.

Staying true to roadster DNA, the Boxster Spyder offers a traditional sports-car driving experience combined with truly exceptional performance. This includes a firm sport suspension with a 20-mm lower ride height, brakes taken from the 911 Carrera S, more direct steering, and a 3.8-liter horizontally opposed six-cylinder engine with an output of 375 hp, culminating in a genuine sports car experience with outstanding driving dynamics. It is the lightest model of the current Boxster line, and the most powerful Boxster to date. Taking only 4.3 seconds to sprint from 0 to 60 mph, the Boxster Spyder has a top track speed of 180 mph.

The distinctive design of the Boxster Spyder includes stylistic elements reminiscent of legendary sports and race cars from Porsche. Two prominent streamliners that extend down along the sweeping rear lid behind the headrests pay tribute to the 718 Spyder from the 1960s. The manually operated, lightweight top is suitable for everyday use with an electric clasp, while bringing to mind roadsters from the past. The fins that stretch back from the top to the rear lend the vehicle's silhouette its characteristic design. The front and rear fascia's also are unique to the Boxster Spyder, and an air outlet is located in front of the forward luggage compartment.

More so than in any other Boxster, the interior of the new Spyder creates an atmosphere that elicits a feeling of pure driving pleasure. The driver and passenger sit in standard Sport Seats Plus, while the new steering wheel with a diameter of 360 mm (compared to 370 mm in other Boxster models) helps ensure the mid-engine roadster can be driven precisely and with great agility.

In line with the model's traditional roadster character, neither a radio nor an air conditioner is included as standard equipment in order to reduce weight. However, both can be ordered as optional equipment at no cost. Furthermore, the entire range of Boxster audio systems is available for customers to choose from as an option, including the Porsche Communication Management (PCM) system with navigation.

The new Boxster Spyder will be launched in the U.S. market in October and can now be ordered at dealerships. In the United States, the MSRP is $82,100, not including a $995 destination charge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ziet er mij identiek uit. Vandaar waarschijnlijk ook z'n ietwat verminderde sex-appeal (tov de 981 Boxster), vergeleken met de vorige generatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij volledig open is dan is hij het knapst, zeker zo van boven aanzicht. Indrukwekkende specs ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch quasi identiek aan de 987 Spyder velgen, en dus aan de 997 GT3 Mk.II (ZV) wielen, qua styling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch quasi identiek aan de 987 Spyder velgen, en dus aan de 997 GT3 Mk.II (ZV) wielen, qua styling?

Qua styling idd bijna hetzelfde. Ik denk enkel dat de spaken misschien iets dunner zijn en de overgang van spaken naar velgenhart met een knik is en niet meer vloeiend is.

Maar ik vond vooral de gepolierde look mooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch quasi identiek aan de 987 Spyder velgen, en dus aan de 997 GT3 Mk.II (ZV) wielen, qua styling?

voorspoiler vind ik te "DIK" tov de vorige

ook die grote velgen, zo NOT lightweight imho

dak is wel beter

spoilertje achteraan ook leuk

prijs (met die dure kuipen en zonder radio/airco) is leuker dan die v/d GT4 met CS&kuipen

 

zit ook de 3.8 motor in en carreraSremmerij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knappe velgen

"Porsche-Boxster-Spyder-1200x800-df045961

 

Mooi mooi !!! Wat blijft Porsche toch mooie wagens maken !!!

 

Die velgen zijn toch dezelfde lichtgewichten als op mijn Cayman R (19") Of zijn deze nu bij deze Spyder 20" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan (van Carconcept Mechelen) is een heel sympathieke en correcte persoon. Heb mijn Boxster bij hem vroeger te koop gezet en was zeer correct. Maar staan soms nog auto's die niet op zijn site staan. Momenteel staan er ook nog 981 Boxster en Cayman daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de "plus" (in looks) ten opzichte van de gewone Boxster een stuk minder groot dan bij de vorige generatie. :oops:

Dit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een gewone Boxster is ook al veel knapper dan voorheen...

Ja, vandaar net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid