Ga naar inhoud

Rolls-Royce Dawn


Phil

Aanbevolen berichten

is dat omwille van de boom in het interieur?

Ik houd enorm van die grandeur die van die auto's af stroomt, zonder dat het design controversieel moet zijn of er overdaad is (cfr. Maybach-interieur). Het is wat mij betreft de perfecte mix tussen oud en nieuw, 't is respect voor de traditie zonder dat het moderne stoort of overweegt. Ik vind 't pure kunst, zeker de Phantoms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Zojuist zei Timo:

Wat zou je dan doen, een andere kleur of hout steken? Ik merk nu pas na de derde keer hoeveel opties er zijn die ik eerst niet had gezien.

Vind het best moeilijk. :D 

Ik heb ook zitten vloeken. Hout past bij een Rolls en die stitched inlay breekt ook wat. Maar dan zat ik nog met die enorme armsteunen. Binnenkantenkleur daarvan ook veranderd, maar helaas ook beperkt in keuzemogelijkheden... Moest ik in't echt bestellen zouden ze die binnenkanten ook in het hout mogen regelen... Dan wordt het geheel homogener en een pak minder massief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Timo:

Miljaar en gij durft mij de les te spellen? :D 

Da's het zalige aan die Rolls: ge kunt gewoon "alles" maken, compleet naar wens. Daarmee dat je bij echt 'gepersonaliseerd' gekochte Rolls' vaak eens een kar ziet waarvan je denkt "Hoe komen ze er bij?" (zoals die groen/groen Phantom met 300+ duizend km die onlangs te koop stond ergens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Timo:

Wat zou je dan doen, een andere kleur of hout steken? Ik merk nu pas na de derde keer hoeveel opties er zijn die ik eerst niet had gezien.

Vind het best moeilijk. :D 

't Is zot hoe ver je kan gaan in die aanpassingen... Eigenlijk heb je bijna té veel mogelijkheden.

Ik vind een Dawn wel iets hebben met canadel panelling (zoals TCT deed in 't ander topic), da's echt een yacht voor op de weg.

Jouw grijs-met-blauw combo's kan ik allerminst smaken, 't kan aan m'n kleurenzin liggen maar bij mij komt dat over alsof die tintencombo érg hard vloekt met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat of een (gebroken) wit/beige interieur en het is eens weer iets anders (ook geen zwart).

Dat paars hierboven is toch een mooie spec, zeker qua kleuren past dat perfect. Jouw spec is van een typische Braziliaanse voetballer die nu 20 miljoen per jaar verdient in China of een foute Brit die constant in Dubai vertoeft.[emoji173]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, want ik ben geen "Braziliaans voetballer die 20 miljoen per jaar verdient in China of een foute Brit die constant in Dubai vertoeft". Die kopen gele, oranje of knalrode auto's met resp. zwart-geel, groen of rood-geel interieur. Of steken spierwit leder in hun auto, liefst met oranje biesjes of opvallende striping of stikking. Uiteraard zwarte shiny velgen van 24" en dergelijke. Rolls' krijgen bodykits. Zo'n gedoe.

Ik verfoei al dat gerief, zeer hard zelfs.

Ik vind het wél leuk om niet de zoveelste in de rij te zijn, ja. Hoe mooi die TCT-Dawn ook is (ander topic) en hoe hard dat ook past bij mijn smaak ... ik zou iets willen dat veel meer gepersonaliseerd is dan dat, echt 'mijn' ding doen. De navy/seashell combo is één van de meest gekozen combo's die Rolls aanbiedt, alleen draai ik 'm om. Ik vind dat oprecht knap, en 't is niet dat ik géén smaak heb. Alleen: elk het zijne, en door wat anders-dan-de-rest te willen doen (het kan nu éénmaal, bij Rolls, dus waarom dan weer in lijn gaan lopen?) is 't natuurlijk wreeed speciaal. Geen idee of ik zou durven, maar ik vind 't in ieder geval een veel interessantere stijloefening (ook om over te discussiëren) dan een combo als de jouwe waar (maar dat kan aan mijn kleurenzin liggen) de kleuren met elkaar lijken vloeken.

Ge moogt nog zo hard als ge wilt schreeuwen dat dit voetbal-pats is om met de meest priemende woorden proberen poneren dat dit Moskva-kitsch is: ge hebt het compleet verkeerd. Ultraklassieke kleuren, alleen het interieur is 'apart'. (Dat je 't niet mooi vindt: mij geen probleem, elk z'n smaak natuurlijk.)

 

RR_Wraith  RHD_exterior_1.jpg

RR_Wraith  RHD_interior_2.jpg

Gek genoeg lijkt dit trouwens van concept zéér goed op combo's die BMW ooit voor de Z3 in 't aanbod had. Geen haan die toen kraaide dat het affreus was en ja, die interieurs verkochten toen behoorlijk.  ;-)  

(toegegeven, die andere die 'k bijeen klikte, die Black Label, is nog een hele scheet specialer en da's ook voor mij over the top)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die combo's switchen, blauw dragend (bv. achterkant) en wit als accent als stoelkleur.

Net zoals duo tone buitenlant. Licht onderaan en donker boven is nooit (zo) geslaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid