Ga naar inhoud

Nieuwe firmawagen


Riskitalltowin

  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke te kiezen?

    • Octavia RS Combi - 2.0tdi 184pk
      17
    • Superb Combi - 2.0tdi 150pk
      12


Aanbevolen berichten

Keuze is herleid tot 2. Wegens belachelijke levertermijnen (tot 6 maanden voor een Superb) moet ik vroegtijdig kiezen.

 

Optie 1:

Octavia Combi RS. 2.0tdi met 184pk en handgeschakeld. Opties zijn metallic wit, kessy+alarm, sunset, zwarte dakrails, zwarte grill, zwarte spiegels, 18 duims gimini black, leder, navi columbus met WIFI, leder, verwarmbare voor- en achterzetels, ACC, en nog wat zever. Zo zou ie er ongeveer moeten uitzien:

Octavia%20RS_zpswieml7mq.jpg

Optie 2:

Superb Comby Style. 2.0tdi met 150pk en handgeschakeld. Opties zijn: lava blauw metallic, kleurendisplay, sportchassis, reservewiel, getinte ruiten, DAB, 18 duims velgen. Verder is standaard in Lux en verschillend van Belgie: navi Amundsen, Smartgate, elektrische kofferklep, automatische airco, alcantara, interieur-sfeerverlichting LEDen nog wat prul. Zo zou ie er dan ongeveer moeten gaan uitzien:

Superb%20Combi%20-%20Modus_zpsyy9ifbs4.j

 

2 verschillende auto's voor hetzelfde leasebudget. Extra opties toevoegen gaat niet meer. De RS is wat ie is, bij de Superb kan er nog wat gespeeld worden met opties maar budget is er ook in de huidige config niet over. Opleggen doe ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad RS indien ruim genoeg en je daar een kleur op kan krijgen (metallic wit, wtf)

 

Een heel kleurenpallet als het echt moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rs als je de extra ruimte niet nodig hebt. 

 

De ruimte van Superb bevindt zich meer op de achterbank dan in de koffer. Kaat zal 3.5 zijn als het ding op de opricht staat en pakweg 6 als ie terug buiten vliegt. Dus beenruimte zal niet van belang zijn.

 

Koffer is wel belangrijker, zolang die kinderwagen er in moet. Maar dat lukt dus ook met de huidige Octavia, zelfde model als de RS hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het interieur van de Superb mooier, en oogt net iets kwalitatiever dan van een Octavia.  En daar ga je voortdurend op zitten kijken, en mee in contact komen.

Superb zal m.i. ook wat comfortabeler zijn.

 

Die 40 pk meer...  tja, die wordt je op den duur ook gewoon zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus beenruimte zal niet van belang zijn.

 

Net bij deze leeftijdscategorie vond ik beenruimte belangrijker dan daarna aangezien ze dan nog in een stoeltje zitten en dus op een andere positie met hun beentjes. (voetnoot: wij zijn beide niet van de kleinste dus onze stoelen staan vrij ver naar achter).

 

Hier komt half december de 2de Superb (maar dat heeft er ook mee te maken dat mijn madam het nut van 'RS' niet ziet .. en het haar firmawagen is .. en onze kinderen 9 en 12 niet van de kleinste zijn. Beenruimte wordt dus optimaal benut).

 

Zijn de bestellingen voor de Superb dan overigens zo aangetrokken ? Onze was 10 weken levertijd.

 

 

(als ik er zelf mee zou moeten rijden zou ik zwaar twijfelen om toch de RS te nemen :ninja:  maar dat is een afweging hoeveel km. de familie er bij in zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het interieur van de Superb mooier, en oogt net iets kwalitatiever dan van een Octavia.  En daar ga je voortdurend op zitten kijken, en mee in contact komen.

Superb zal m.i. ook wat comfortabeler zijn.

 

Die 40 pk meer...  tja, die wordt je op den duur ook gewoon zeker ?

 

Die 40pk meer. Dat went dat is waar. Maar heb je die telkens nodig? De keuze voor de RS is ook een stuk gebaseerd dat ik geen gewone Octavia meer wil. Zet een Octavia Style naast de Superb en ik ga resoluut voor de Superb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bij deze leeftijdscategorie vond ik beenruimte belangrijker dan daarna aangezien ze dan nog in een stoeltje zitten en dus op een andere positie met hun beentjes. (voetnoot: wij zijn beide niet van de kleinste dus onze stoelen staan vrij ver naar achter).

 

Hier komt half december de 2de Superb (maar dat heeft er ook mee te maken dat mijn madam het nut van 'RS' niet ziet .. en het haar firmawagen is .. en onze kinderen 9 en 12 niet van de kleinste zijn. Beenruimte wordt dus optimaal benut).

 

Zijn de bestellingen voor de Superb dan overigens zo aangetrokken ? Onze was 10 weken levertijd.

 

 

(als ik er zelf mee zou moeten rijden zou ik zwaar twijfelen om toch de RS te nemen :ninja:  maar dat is een afweging hoeveel km. de familie er bij in zit)

 

Wij zitten dan weer aan de andere kant van het spectrum qua grootte  :) De kinderen in de huidige Octavia krijgen is nu niet het moeilijkste. De extra beenruimte in de Superb geeft gewoon extra gemak om de gordel eenvoudige rond de kinderen te krijgen. Maar veelal zonder kinderen onderweg, dus...

 

Ik krijg actueel van Skoda te horen: 16 tot 20 weken. Eerder 20. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levertermijnen nog eens gedubbel-checked:

  1. RS: normaal 4 maanden maar 6 maanden zijn geen uitzondering.
  2. Superb: 5 maanden. Grote vraag actueel, kan wss niet worden aangehouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Levertermijnen nog eens gedubbel-checked:

  1. RS: normaal 4 maanden maar 6 maanden zijn geen uitzondering.
  2. Superb: 5 maanden. Grote vraag actueel, kan wss niet worden aangehouden.

 

 

Met alleen maar hard rechtdoor (veel autobahn toch?) is het enkel de vraag of je momenteel vermogen tekort komt. Zo ja > RS. Zo nee > SuperB

 

Voor de bochtenstabiliteit van een SuperB zou ik niet bang zijn, tenzij je ze 'aan wilt vallen'. Grotendeels rijd je toch rechtdoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owla, tijd om onze fleet ook eens wakker te maken dan.

 

Ik zit in Luxembourg. Beperkte slots. Er worden veel Skoda's verkocht actueel: Superbs en RS'en..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Levertermijnen nog eens gedubbel-checked:

  1. RS: normaal 4 maanden maar 6 maanden zijn geen uitzondering.
  2. Superb: 5 maanden. Grote vraag actueel, kan wss niet worden aangehouden.

 

Ik zit in Luxembourg. Beperkte slots. Er worden veel Skoda's verkocht actueel: Superbs en RS'en..

 

ok.

 

Zal wellicht ook nog per dealer verschillen. Vorige kwam uit Genk maar ondertussen is de verkoper gewisseld en na 5 minuten was madam resoluut in haar mening hier niet meer te willen bestellen. De nieuwe komt van dealer in Hasselt die vooruitziend dat dit goed zou verkopen al redelijk wat slots had gereserveerd. Dus kwestie van tijdig aleen nog kleur, opties, uitvoering invullen. Uiteraard wel risico voor hem dat hij ze niet verkocht zou krijgen (zat nu met dat hele sjoemelgedoe wel wat te zweten).

 

Gelukkig hier maar 10 weken want hij moest dit jaar nog geleverd worden ivm verandering in de Nederlandse bijtelling (VAA). Scheelt ons op die 3 jaar ± € 4500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bijtelling in NL is om achterover te vallen.

 

Net met mijn GM gebeld: hij heeft liever een Superb dan een Octavia. Ze willen de mentaliteit er uit van kleinere auto's met grotere vermogens (125d 5-deurs en 130d 3-deurs in Duitsland bij ons) en willen dat de carpolicy wordt gevolgd: BMW 3 Touring, VW Passat Variant of gelijkaardig. Als gevolg daarvan stijgt mijn budget meer dan afgesproken en moet ik niet meer binnen de VAG groep blijven (op voorwaarde dat ik een andere leasemaatschappij zoek). Geen goesting om weer alle leasemaatschappijen af te lopen om te zien we aan ons wil verhuren tegen welke voorwaarden. Heb zonet een offerte overgemaakt voor een Superb zoals bovenstaand maar dan met panoramisch open dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook nog een offerte van een Touran Highline ingestoken omdat deze nog duurder is als de Superb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep! Ik vind dat een pracht van een auto. Maar laten we het zo stellen: ik heb echt geen goesting om een andere leasemaatschappij te zoeken. 2 jaar terug heel ver gekomen met Alphabet maar uiteindelijk ging het over de kredietwaardigheid van mijn werkgever. Autosdiffusion/Losch heeft daar geen problemen mee - weten in tussentijd ook wel dat wij alles tijdig betalen en zelfs tot 50% van het voertuig kopen en het andere stuk leasen. Meeste andere leasemaatschappijen houder daar geen fuck rekening mee, effe controle op ondernemingsnummer, alarm en dus geen lease bij hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid