Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Ik begrijp Polygoon wel, als je uit een EV komt rijdt zo’n PHEV echt niet goed. Ik kan het weten, rij regelmatig met onze 740e en dagelijks mijn EV. Ligt er ook aan wat je gewoon bent want vroeger toen ik nog geen EV had en een gewone benzine en dan eens een ritje in diezelfde PHEV deed vond ik dat wel goed rijden en was dat gedeelte dat je elektrisch kon rijden een hele beleving. Alleen als je EV rijdt is dat een achteruitgang. Nochtans zie ik zeker de voordelen van zo’n PHEV en zeker nu batterijen met over de 100 km rijbereik geen uitzondering meer zijn zou ik zelf nog twijfelen voor mijn volgende tussen EV en PHEV. Alleen het rijden op zich doet een EV zoveel beter…

Link naar reactie
Delen op andere sites

BB1poH0P.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Audi Front

Bedrijfsfusies maakten de Audi Front mogelijk. Zoals de naam al suggereert, had dit voorbeeld van wat we nu als een directieauto zouden omschrijven voorwielaandrijving - een specialiteit van DKW, dat Audi in 1928 overnam - en werd het aangedreven door een 2,0-liter (later 2,3-liter) rechtlijnige zescilindermotor die was ontwikkeld door Wanderer, een dochtermerk van Audi na de oprichting van Auto Union in 1932.

De Front werd in 1933 geïntroduceerd en was vanaf dat moment tot 1938 de enige auto die Audi produceerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Concept-Flashback-2000-Audi-Rosemeyer-10

De Audi Rosemeyer is een conceptauto van de Duitse autoproducent Audi die in 2000 op diverse autoshows in Europa te zien was. De Rosemeyer is een studiemodel van een sportauto waarvan het nooit de bedoeling is geweest hem in productie te brengen. De auto vertoont opvallend veel gelijkenissen met de Bugatti Veyron EB16.4 en heeft eenzelfde soort motor.

audi-rosemeyer-concept-59347.jpg


De auto is ontworpen om emoties op te roepen en is uniek in de zin dat hij stijlelementen van modern design combineert met de styling die sterk lijkt op die van de voormalige Auto Union "Silver Arrows" Grand Prix racers. De auto is vernoemd naar Bernd Rosemeyer, destijds coureur van de Silver Arrows en heeft eveneens zestien cilinders.

d6b221017714e8c103a0643917e71f55.jpg

De Rosemeyer is voorzien van een opvallend grote motor, een 8,0-liter W16-middenmotor die een vermogen van 700 pk levert en voorzien is van 5 kleppen per cilinder. De auto heeft quattro vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Dit stelde de auto in staat om een topsnelheid van 350 km/u te halen. Door de extreem hoge productiekosten en de concurrentie binnen het concern met dochtermerk Lamborghini is het echter nooit tot een productiemodel gekomen. Audi bracht later echter nog wel de Audi R8 sportwagen op de markt hoewel deze lager is gepositioneerd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_Rosemeyer

x.webp

 

Hij had de snelste supercar van het begin van deze eeuw kunnen worden. Maar voor Volkswagen was een interne strijd strikt verboden: een Audi kon niet sneller zijn dan een Lamborghini, dat eveneens in VW-handen was. Maar de technische fiche is er een om u tegen te zeggen: W16 centraal achterin, 710 pk, manuele zesversnellingsbak en vierwielaandrijving. Audi kondigde een topsnelheid aan van meer dan 350 km/u! Heel wat potentiële kopers meldden zich aan, maar Audi wilde de conceptcar nooit in productie nemen.

Bernd Rosemeyer is waarschijnlijk een van de grootste racepiloten van eind jaren dertig. De nazi’s maakten van hem al snel een onderwerp van hun propaganda. Maar Rosemeyer zelf was nooit lid van de partij. Ook op twee wielen had hij talent, maar aan het stuur van de Grand Prix-machines toonde hij zijn uitzonderlijke kunnen.

Voor Auto Union haalde hij heel wat overwinningen binnen, en ook heel wat snelheidsrecords. Tot die donkere dag, 28 januari 1938, waarop hij aan het stuur van een van die monsterlijke machines om het leven kwam bij het breken van een snelheidsrecord van meer dan 400 km/u.

https://www.vroom.be/nl/informatie/concept-oublie-audi-rosemeyer

Link naar reactie
Delen op andere sites

AA1pydrG.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Audi Sport Quattro - 4,7 seconden

Audi ontwikkelde het Quattro-systeem voor de rallysport en won er talloze races mee, maar volgens de reglementen moesten er 220 exemplaren voor de weg verkocht worden.

Liefhebbers die zich de Sport Quattro niet konden veroorloven, konden de standaard Quattro kopen, wat in wezen een 80-er Coupé was met permanente vierwielaandrijving. Hij zag eruit als een rallyauto, maar hij was niet zo snel als een rallyauto; in tests op de weg werd de tijd van 0-100 km/u geschat op ongeveer 7,3 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AA1qi04y.img?w=1920&h=1080&q=60&m=2&f=jp

Audi S8 (1996)

De Audi V8 zette de toon voor de grote luxe sedan met grote motor van het Duitse merk. De S8 verraste echter iedereen met zijn 340 pk sterke 4,2-liter V8-motor die deze vierdeurs met aluminium frame in 6,7 seconden van stilstand naar 100 km/u stuwde. Dat gaf het hedendaagse prestatiemetaal het nakijken en de S8 stopte niet voordat hij 256 km/u bereikte.

Een automatische versnellingsbak met vijf versnellingen werd het meest verkocht, maar een handgeschakelde zesversnellingsbak was ook verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid