Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster


fuxhound

Aanbevolen berichten

Enorm teleurstellend geluid. (Non-S, standaard uitlaat)

 

 

Lijkt wel of er keihard op de koppeling werd vertrokken? Maar het was een automaat, toch?

Geluid is echt niet goed  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt wel of er keihard op de koppeling werd vertrokken? Maar het was een automaat, toch?

Geluid is echt niet goed  :mellow:

 

PDK ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

80K aftikken voor een Porsche 4 cilinder.

 

De wereld is om zeep

145k voor een BMW 3 cilinder.

70k voor een Alfa 4 cilinder.

Yup, denk het wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Allemaal goed en wel, maar de doorsnee ( non UK ) Boxster koper heeft nog nooit van Evo-magazine gehoord.. Laat staan dat hij iets geeft om de motor erin.

 

Zolang er een Porsche badge ophangt en de BIV & taks meevallen, zal hij verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

tamtam zegt dat dat beestig klinkt als je dat hoort aankomen op een bergpas

"lijk nen otto me 850pk" en dan tuft daar dat 4cylinderken den hoek om

 

de 250GTO die een uurtje later arriveerde klonk wel ietsje beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei flupke73:

tamtam zegt dat dat beestig klinkt als je dat hoort aankomen op een bergpas

"lijk nen otto me 850pk" en dan tuft daar dat 4cylinderken den hoek om

 

de 250GTO die een uurtje later arriveerde klonk wel ietsje beter

Pas op, je mag dat niet mooi vinden klinken. Hij komt immers cilinders tekort!!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...

Ding ook al uitgebreid zitten bekijken in de Configurator.

Als ik de prijszetting bekijk tussen de gewone, de T en de S ... dan lijkt mij dit een tof pakket!

Alleen... die 4-cilinder hé. :cry: 

Maar in 2019 beter nieuws: six pistons again! Twee versies, zelfs! :inlove:  (allez, fluistert het internet toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw rijd met een 718 s met sportuitlaat, ok een 6 cilinder klinkt leuker maar om nu te zeggen dat het zo verschrikkelijk is🤔  dat is toch een beetje overdreven vind ik.

hetgeen je verliest aan sound krijg je dubbel en dik terug aan koppel ,hernemingen en prestaties toch ook niet onbelangrijk vind ik persoonlijk.

 

Mijn vrouw ( rustige chauffeur) tuft daar wat mee rond in de buurt, die is content met de koppel bij lage toeren.

ik vlam daar es de zondag mee naar de bakker en voor mij is dat dat ook ca va , ok het kan beter maar het is ook geen auto van 175k zoals een gts targa hè .

dus prijs/kwaliteit/prestaties/rijgedrag vind ik de 718s een goede auto. ( ik zou begot geen concurrentie weten in deze categorie)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Bart zei:

Mijn vrouw rijd met een 718 s met sportuitlaat, ok een 6 cilinder klinkt leuker maar om nu te zeggen dat het zo verschrikkelijk is🤔  dat is toch een beetje overdreven vind ik.

Ik zeg nergens dat dit verschrikkelijk is. Ik zeg enkel: "Alleen... die 4-cilinder hé :cry: ", da's alles.

Je objectieve argumenten (koppel, prestaties, fiscaliteit, ...) volg ik. Maar een Boxster is voor mij eerst en vooral een auto van emoties, die dus moet scoren op subjectieve argumenten. Net zoals ik de 4-cilinders in de Volvo's T8 en in de BMW's (X5 en '7) 40e flagrant onvoldoende vind (op dat 2e, emotionele vlak), heb ik dat ook bij de 718 4-cilinder. Heb er een kleine 2 weken geleden mee gereden (Cayman met PDK) en inderdaad: objectief is daar weinig verkeerd mee ... alleen ... ik blijf daar behoorlijk koud bij, omdat de krachtbron (= het hart van de auto) mij gewoon niet kan 'raken'. (Daarnaast blijft dat een fantastisch rijdende auto, zo mogelijk leuker dan een 911, vind ik nog steeds.) De sound kent niet zo veel verschillende timbres (weinig diepe sound lager in toeren, weinig/geen muzikaliteit doorheen de revrange) en het gepruttel dat het gemis aan sound moet compenseren, is me veel te kunstmatig.

Doe er mij 2 cilinders bij en een bak prestaties af, en dan nog kies ik dat met 100 keer zo veel goesting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid