Ga naar inhoud

Porsche 911R


Stabilo Boss

Aanbevolen berichten

"Theoretisch grotendeels akkoord" hoor

Waarom maken ze er dan geen GT3(RS) manueel van. Dan ben ik mee met je verhaal ...... Als het de bedoeling is ook circuit inzetbaar te zijn, maak het dan af.

Ik ben dus mee met je verhaal indien het een GT3 manueel beschrijft..... Je moet er altijd "track bij betrekken dus"

Zie je wat ik wil zeggen ? :)

Dit model wordt eerder als straatmodel omschreven ...... Ik geloof nooit dat dit evenveel of meer genot dan je GT3RS kan geven. De 991 zijn "lage snelheid" fun ligt vele km/u hoger dan de 997. Dat is net het "probleem" imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen koop je voor "de heb". Waarom koopt iemand een GT3-RS als hij nooit on track gaat, behalve misschien de parade lap op de Porsche Days in Spa? Voor de heb. Het kunnen bezitten is een deel van het genot.

Not my style maar dat begrijp ik wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen koopt een wagen om die dan ook echt te gebruiken waarvoor die gemaakt is. Een auto moet niet enkel een rationele keuze zijn. Los van al zijn techniek zou ik zo een 991R willen voor het in en exterieur. Gewoon omdat ik het mooi vind.

Enige wat ik jammer vind is dat ze hem 'exclusief' willen maken en niet als normaal model in de range hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 't er nog wat meer in te wrijven, gesteld dat ik de centen had dan zou ik voor rijbeleving op de weg toch ook iets anders overwegen. Of iets goedkoops, of een oldtimer uit de tijd dat ze ook niet beter konden. Een auto heeft zijn terrein waarop hij het meest tot zijn recht komt, en duurdere sportwagens hebben meer plaats nodig en hebben een saai rijgedrag aan lage snelheid. Het gevoel dat ge met iets speciaal en machtig rijdt , ok, dat kunnen ze leveren, maar dat is voor mij bijzaak. En de appreciatie voor de performante mechaniek. Dus misschien moet ge het onderscheid maken tussen verschillende soorten rijbeleving. Sommige mensen willen bv een rijdende salon of een open dak, da's ook een geldige rijbeleving.

 

Zeg nu zelf, gewoon voelen hoe mooi iets schakelt kan toch leuk zijn. Maar ik zweet eigenlijk liever.

 

[edit] Rowan Atkinson beschreef eens waarom hij graag Rolls Royce had. Hij beschreef het als het genieten van hoe elk detail zo zorgvuldig was afgewerkt. Ik kan dat wel snappen denk ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een wagen koopt om te genieten op de openbare weg hier in België, dan weet je dat elke wagen met meer dan 200pk overkill is, en dat je het volle vermogen nooit kan gebruiken als je de verkeersregels wil respecteren. Je moet dus het plezier gaan zoeken in andere talenten van zo'n wagen, en dan kan ik @Porker wel volgen. Rijden met een Porsche 911 is al een beleving op zich, zelfs aan wettelijke snelheden. Ik geniet van het feit dat ik in een knappe 911 zit, van de extreem luxe en knappe afwerking van het interieur, van de sound, de manuele versnellingsbak, die perfecte ophanging,... waardoor ik toch wel geniet van elke km, ook al rijd ik heel rustig. En ok, niemand hier op dit forum is zo heilig als de paus, en zal bij momenten de gas wel eens wat dieper intrappen.

@Jokke_vlo heeft ook wel gelijk dat een 991 comfortabeler is, en dus minder spartaans/puur dan een 997. Ik mis vooral het directe stuur van mijn 997. 

Maar, de sound van deze GTS is zoveel mooier dan dat van een niet-GT3 997. 

 

Deze R is inderdaad al uitverkocht, en dus onbetaalbaar duur, maar het concept kan ik wel smaken. Aangezien er echter geen achterbank is, zou ik toch liever een 997 GT3 RS willen, en ja een mk1 graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat ik jammer vind is dat ze hem 'exclusief' willen maken en niet als normaal model in de range hebben

Niet rationeel dus, net wat je wilt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je, buiten beleggen, met dit soort auto in Belgie iets doen?

Ik heb er al enige tijd over nagedacht en omdat ik nogal makkelijk de wind van voren krijg (en een GTS bezit) liet ik het zo. Geen zin om weer maar eens het forum op mijne kop te krijgen.

Maar goed we zetten door (met de glimlach). Deze auto heeft, op status en waardevastheid na, 0.0000000000 meerwaarde op onze wegen.

Om de simpele reden dat in de zone waar deze auto meerwaarde kan geven er geen ruimte is in ONS land.

Waarom zeg ik dat: ik bezit twee modeste (in vgl met dit) wagens. Eentje dat op de wegen die de 911R als doel heeft enig plezier verschaft en eentje dat veel te goed is om het volle potentieel te gebruiken. Ik zie dan ook de meerwaarde niet (echt !) van dit type wagen, op onze wegen.

Initieel en theoretisch was en ben ik fan. In praktijk, echter, is dit een nutteloze wagen (op het manuele aspect na). Een manuele GT3(RS) echter wel..... Daar zie ik het plezier dan weer wel van in wegens trackplezier.

Als je met je wagen niet on track wil gaan is zelfs een manuele GTS al quasi overkill.

Eer mijn (PDK) GTS fun begin te geven ga ik al zo hard dat het onverantwoord wordt.

Ok ik zal waarschijnlijk veel tegenwind krijgen van de theoretici op dit forum maar ik schrijf dit naar mijn oprecht gevoel.

 

 

Ik ben waarschijnlijk diegene die - hier en daar - het meest tegen je in gaat op dat vlak. En ik moet zeggen dat je toch grotendeels je kar gekeerd hebt, which is good.

Er was zo bv. een periode dat je moeilijk kon begrijpen dat mensen roadtrips doen, of tout court fun hebben met een auto op de openbare weg....tot je de Vogezen ontdekte. Wie weet knal je binnenkort ook eens door de Ardennen of delen van Zeeland?

 

Het enige wat men jou niet uitgelegd krijgt is het speciale gevoel dat een auto je kan geven (bij straatgebruik). Seen and be seen, daar lijkt het dan weer alsof je het liefst een kruistocht houdt tegen mensen die wel van wat vanity houden. Terwijl je dat vroeger - ik denk toch dat ik dat mag zeggen - op bepaalde spottersites zelf nogal sterk tot uiting bracht :D

 

Ik vind je als autoliefhebber iemand die op eoa manier heel moeilijk kan begrijpen dat andere mensen ook op andere manieren van auto's kunnen genieten, tenminste, dat doe je toch uitschijnen. Het lijkt alsof je een soort onbestaande reputatie wil bewijzen, terwijl volgens mij iedereen er toch ondertussen van overtuigd is dat je een zeer goede chauffeur / racepiloot bent.

Nog even genieten van het tikkend geluid van je afkoelende wagen, aan Breidscheid wat frisse remstof opsnuiven, een ouwe kerel op Bleu Nord liefdevol zijn Aston classic zien opboenen...er zijn zoveel andere facetten qua autogenot.

 

Ieder vult genieten van een auto toch in zoals hij/zij zelf wil?

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een wagen koopt om te genieten op de openbare weg hier in België, dan weet je dat elke wagen met meer dan 200pk overkill is, en dat je het volle vermogen nooit kan gebruiken als je de verkeersregels wil respecteren. Je moet dus het plezier gaan zoeken in andere talenten van zo'n wagen, en dan kan ik @Porker wel volgen. Rijden met een Porsche 911 is al een beleving op zich, zelfs aan wettelijke snelheden. Ik geniet van het feit dat ik in een knappe 911 zit, van de extreem luxe en knappe afwerking van het interieur, van de sound, de manuele versnellingsbak, die perfecte ophanging,... waardoor ik toch wel geniet van elke km, ook al rijd ik heel rustig. En ok, niemand hier op dit forum is zo heilig als de paus, en zal bij momenten de gas wel eens wat dieper intrappen.

@Jokke_vlo heeft ook wel gelijk dat een 991 comfortabeler is, en dus minder spartaans/puur dan een 997. Ik mis vooral het directe stuur van mijn 997.

Maar, de sound van deze GTS is zoveel mooier dan dat van een niet-GT3 997.

Deze R is inderdaad al uitverkocht, en dus onbetaalbaar duur, maar het concept kan ik wel smaken. Aangezien er echter geen achterbank is, zou ik toch liever een 997 GT3 RS willen, en ja een mk1 graag.

Volledig mee akkoord. Je komt de autostrade op met een diesel met 200+pk en je begint je stuur op te vreten. Een gt86 is imho ook weinig gepast binnen de cirkel Gent, Antwerpen, Leuven. Je rijdt de boerenbaantjes af tussen de verschillende dorpen maar nergens heb je bredere banen om te dwarse zonder veel volk, of meer als 50kmh. Koop je daarom die kar niet?

Als het je passie is dan koop je dat voor de momenten buiten stedelijk Vlaanderen. Ter appreciatie van het design, het ingenieursschap en de sensatie. Daarom vind ik dat zever. Alle sportkarren zijn de facto nutteloos. Op de weg heb je limieten en onervaren derden. Op het circuit zijn er andere, betere wapens. Als je de poen hebt dan leg je dat op tafel voor een lfa of 911R, ongeacht waar je woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen heeft ook de skills of durf om zo'n beesten los te laten op circuit. Zo'n gt3rs bv, velen zien nooit een circuit. Ik vermoed dat ik ook een van die velen zou zijn, mocht er eentje in mijn garage staan. Maar gewoon het gevoel van met een racewagen onderweg te zijn, moet volgens mij al een genot geven.

We zaten toch allemaal weg te dromen en geluidjes te maken toen we met onze matchboxskes rond de tafelpoten of op de automat aan het rijden waren. Als ik de machines deze zondag zag buiten staan, begon ik al weg te dromen. Gordels aandoen motor starten alles leek me een genot. Zonder nog maar een meter op straat te rijden of zelfs op circuit te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer spijtig dat je intelligent opgebouwde post weer neerkomt op Jokke bashen en een mening over mijn persoon weer te geven.

Mijn post gaat niet over of tegen iemand niettemin een ten strijde trekken tegen. Spijtig dat je dat niet kan laten. Mijn mening over jouw kijk op een auto en bijhorende conclusie daar gaat het me niet over.

Lees mijn post niet als "hoe kan ik Jokke veroordelen" maar wat er staat.

Er staat bv dat een 997GT3RS wel een meerwaarde biedt. Om twee reden : heeft veel meer karakter dan een 991 en hij heeft als extra meerwaarde het circuit concept maar is ook een, imo, auto die aan lage snelheid nog steeds genot geeft. Iets dat ik in een 991 door zijn streven naar "perfectie" minder terug vind.

Wat dat te maken heeft met niet op een andere manier kunnen genieten van auto's en wat je er begint bij te sleuren snap ik niet goed (ik geef aan dat een 997GT3 dat imo beter doet). En ik vind het oprecht spijtig dat je steeds op de man ligt te spelen ipv de discussie te vatten. Of een poging te doen mijn post te vatten.

Nu goed komt neer op wat ik in begin van de post schrijf. Ik vorm me een mening door na te denken over aan auto en het eindigt met een persoonlijke aanval of beeldvorming .

Spijtig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen heeft ook de skills of durf om zo'n beesten los te laten op circuit. Zo'n gt3rs bv, velen zien nooit een circuit. Ik vermoed dat ik ook een van die velen zou zijn, mocht er eentje in mijn garage staan. Maar gewoon het gevoel van met een racewagen onderweg te zijn, moet volgens mij al een genot geven.

We zaten toch allemaal weg te dromen en geluidjes te maken toen we met onze matchboxskes rond de tafelpoten of op de automat aan het rijden waren. Als ik de machines deze zondag zag buiten staan, begon ik al weg te dromen. Gordels aandoen motor starten alles leek me een genot. Zonder nog maar een meter op straat te rijden of zelfs op circuit te gaan.

Ok ze zien geen circuit en diene om te genieten, te pronken naar te kijken..... Allemaal mee eens maar wil je dan niet dat het een GT3RS look heeft voor dat budget ? Ik durf te betwijfelen dat je dan voor een GT3rs zonder GT3Rs looks zou kiezen (voor dezelfde prijs)

Er staat niets over skills of wat dan ook dat sleuren jullie er bij. Durf ik maar iets over een auto te schrijven heerst zijn jullie bezig om me telkens een stempel te geven. Ik probeer hoe langer hoe meer beschaamd te zijn omdat ik misschien wat meer ervaring heb met snel autorijden . Maar het is blijkbaar nooit genoeg. Stop ermee ik durf er als niks meer over te schrijven tenzij ik ons race team topic en zelfs dat..... Ik probeer alleen een onderbouwde mening te geven over de ene of andere auto. Sorry

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar is ook een, imo, auto die aan lage snelheid nog steeds genot geeft.

 

Zeker op uniballs en naar beneden geschroefd tot 5cm van de grond  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga me nooit excuseren omdat ik zeg wat ik denk - vind het eigenlijk jammer dat je simpelweg niet begrijpt wat ik bedoel, ik ga er maar van uit dat je het gewoon niet wil begrijpen omdat net ik diegene ben die dat zegt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ze zien geen circuit en diene om te genieten, te pronken naar te kijken..... Allemaal mee eens maar wil je dan niet dat het een GT3RS look heeft voor dat budget ? Ik durf te betwijfelen dat je dan voor een GT3rs zonder GT3Rs looks zou kiezen (voor dezelfde prijs)

 

Bwa, dat is zoals kledij gaan kopen op den duur he. Verkies je het compleet over the top flashy spoilerpakket of wil je iets meer qua avondkledij waarmee je niet als pipo de clown verschijnt aan het restaurant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ze zien geen circuit en diene om te genieten, te pronken naar te kijken..... Allemaal mee eens maar wil je dan niet dat het een GT3RS look heeft voor dat budget ? Ik durf te betwijfelen dat je dan voor een GT3rs zonder GT3Rs looks zou kiezen (voor dezelfde prijs)

goede vraag.

Heb er al eens op gereageerd denk ik, over het bestaansrecht van de r tegenover de rs.

Voor mij mogen die gerust naast elkaar bestaan. De r heeft echt een retrotoets waar de rs puur voor racelooks gaat. Ik heb niet het geld dus zal mij nooit de vraag of keuze moeten maken, maar beide hebben hun charmes in mijn ogen. De oude rs'en hadden ook geen opzichtige spoilers, die zijn er pas een paar generaties terug bijgekomen. Dus bv een r met een ducktail moet in mijn ogen ook nog best knap zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze willen dat deze R echt exclusief blijft, dan moet dit de laatste manuele 911 zijn, met manuele bak, en met de atmosferische motor van de GT3. Als ze in de toekomst nog een manuele GT3 of GT3 RS gaan bouwen, dan zal deze R veel van z'n exclusiviteit verliezen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van de manuele GTS nog maar te zwijgen!

 

Porsche heeft al lang gesnapt dat er nog genoeg vraag is achter manuele bakken, edoch eerder in de "speciallekes". Ze zullen er nog wel een tijdje blijven maken. Zou me niet verbazen als je binnen een paar generaties geen Carrera meer kunt krijgen manueel, maar nog wel ergens iets GT4/RS/R-achtig met manueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze willen dat deze R echt exclusief blijft, dan moet dit de laatste manuele 911 zijn, met manuele bak, en met de atmosferische motor van de GT3. Als ze in de toekomst nog een manuele GT3 of GT3 RS gaan bouwen, dan zal deze R veel van z'n exclusiviteit verliezen.

 

Waarom zouden ze willen dat de R exclusief blijft? Als het maar exclusief is wanneer het verkocht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze willen dat deze R echt exclusief blijft, dan moet dit de laatste manuele 911 zijn, met manuele bak, en met de atmosferische motor van de GT3. Als ze in de toekomst nog een manuele GT3 of GT3 RS gaan bouwen, dan zal deze R veel van z'n exclusiviteit verliezen.

Mee eens. Maar dan zitten we aan de kern. Het gaat niet langer over hoe een auto rijdt of voelt maar over exclusiviteit. Je kan blijven "speciallekes" bouwen en auto's verzinnen.

Een manuele Spyder met GT4 ophanging en 10 pk meer aan 400 stuks en hopla het is weer "prijs". Zeker ook publiek voor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid