Ga naar inhoud

Porsche 911R


Stabilo Boss

Aanbevolen berichten

Maar laten we nu eerlijk zijn. Hoeveel % van de kopers gaat dat ding effectief kopen zonder airo en zonder PCM?

Ben er vrij zeker van dat een deel van de kopers (je moet maar eens op rennlist gaan zien ...) dat ding gaat speccen met gewone sportstoelen ipv kuipen.

 

Valt ook wel te begrijpen he, als je dat ding wilt gebruiken. En het is niet dat het dan amper meer is dan een gts, je hebt nog steeds een gt3 met handbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kocht ik nog liever een tweedehands 997 GT3 RS.

niet iedereen is fan van al de spoilers.

een GT3RS is een racewagen en ziet er ook zo uit.

een 911R is een ode aan het lightweight verhaal van vroeger.

de rode striping, de ruitjeszetels alles klopt aan die wagen. van mij mochten ze zelfs andere lichten gestoken hebben, maar zal dat puur qua homologatie onbegonnen werk geweest zijn.

waar een RS zich in zijn sas zal voelen op het circuit, zal de R het eerder plezieren om zondags wat baantjes mee op te zoeken.

Maar het is gewoon een feit dat meer dan de helft van de RS'en nooit een circuit zal zien, en de R misschien zelfs nooit een baan zal zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de achterspoiler is qua spoilers geen verschil met de GT3, en daardoor vind ik het net wat uit evenwicht qua look. Imo natuurlijk.

Wel ben ik fan van de specs. 4.0 atmo met 500pk, en een manuele 6bak, waarvan ik benieuwd ben hoe de verhoudingen zijn tov de 7bak die ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de achterspoiler is qua spoilers geen verschil met de GT3

 

Ik heb het nog niet zelf bekeken, maar heeft hij geen kortere splitter?

 

Mijn Spyder heeft ook dezelfde voorbumper als de GT4, maar met een kortere splitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet iedereen is fan van al de spoilers.

een GT3RS is een racewagen en ziet er ook zo uit.

een 911R is een ode aan het lightweight verhaal van vroeger.

de rode striping, de ruitjeszetels alles klopt aan die wagen. van mij mochten ze zelfs andere lichten gestoken hebben, maar zal dat puur qua homologatie onbegonnen werk geweest zijn.

waar een RS zich in zijn sas zal voelen op het circuit, zal de R het eerder plezieren om zondags wat baantjes mee op te zoeken.

Maar het is gewoon een feit dat meer dan de helft van de RS'en nooit een circuit zal zien, en de R misschien zelfs nooit een baan zal zien.

Dat lightweight verhaal in deze is vooral veel marketing. Wat ga je doen? Zonder airco en radio bestellen?

Trap daar aub niet in bij deze wagen !! Je praat de marketing boys na.

Vering , handbak , motor : akkoord !

Als je een ode aan lightweight wil zijn er een paar andere merken , als je dat echt wil. En ik kan u verzekeren dat je daar het verschil echt voelt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kocht ik nog liever een tweedehands 997 GT3 RS.

Amaai ben het weer grotendeels eens met je :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lightweight verhaal in deze is vooral veel marketing. Wat ga je doen? Zonder airco en radio bestellen?

 

1370 kg standaard

Nieuwe Carrera S 1440kg standaard.

 

Pak radio en airco op de R, dan zit je aan pakweg 1390kg standaard. Steek PCCB en kuipstoelen in die Carrera en je zit aan 1420kg ofzo (mssch nog iets minder).

 

Straffe piloot die dat verschil voelt op straat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lightweight verhaal in deze is vooral veel marketing. Wat ga je doen? Zonder airco en radio bestellen?

Trap daar aub niet in bij deze wagen !! Je praat de marketing boys na.

Vering , handbak , motor : akkoord !

Als je een ode aan lightweight wil zijn er een paar andere merken , als je dat echt wil. En ik kan u verzekeren dat je daar het verschil echt voelt !

ik schrijf nergens dat ze er een echte lightweight van gemaakt hebben. Maar optisch klopt het toch, en er dan een knoert van een rs spoiler opzetten zou ook zonde zijn. En snap je verwijzing naar Lotus, ook al noem je ze niet :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je denkt een beetje biased ik verwijs nog meer naar Caterham als je het zo bekijkt.

Ik bezie dat echt wel neutraal .

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je denkt een beetje biased ik verwijs nog meer naar Caterham als je het zo bekijkt.

Ik bezie dat echt wel neutraal .

 

Je kan toch niet verwachten dat een volwaardige auto als een 911 hetzelfde minimalisme nastreeft? Ik vind 1250kg droog niet slecht voor een relatief grote coupé? Akkoord, McLaren e.d. doen beter met carbon chassis en dergelijke, maar sub. €200k vind ik dit wel mooie specs.

 

Dat gezegd zijnde, er zal wel een markt zijn (mezelf incluis) die staat te springen voor een 911 R (of GT3 RS) zonder binnenbekleding, volledige kooi en nog eens -100kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een volledige kooi ga je nooit zien in een straatauto. Hoogstens een halve achteraan. Is ook levensgevaarlijk.

 

Maar ik volg je voor de rest.

 

DIT moeten ze nog eens maken:

 

porsche-993-gt2-5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch niet verwachten dat een volwaardige auto als een 911 hetzelfde minimalisme nastreeft? Ik vind 1250kg droog niet slecht voor een relatief grote coupé? Akkoord, McLaren e.d. doen beter met carbon chassis en dergelijke, maar sub. €200k vind ik dit wel mooie specs.

 

Dat gezegd zijnde, er zal wel een markt zijn (mezelf incluis) die staat te springen voor een 911 R (of GT3 RS) zonder binnenbekleding, volledige kooi en nog eens -100kg.

 

Idd, een M4 weegt leeg 1618 kg of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nooit -100kg als je een paar (nodige) opties neemt. Of sta je graag ik de file met je kar van 180.000 euro zonder airco (bij wijze van spreken)

Tot daar "volwaardig". Mijn lotusje is een tweezitter van ver onder de 100.000 MET airco en radio. Is dat soms niet even volwaardig als een 911 zonder airco en radio?

Nee ik herhaal. Het is de motor de bak en het chassis dat deze auto maakt. Niet het " gewicht" versta me dus niet verkeerd ! Ik ben eerder fan maar wil de auto geen eigenschappen toekennen op basis van marketing talk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, een M4 weegt leeg 1618 kg of zoiets.

 

1590 voor de manuele, maar dat moet je vergelijken met 1370 voor de 911R, en niet met de 1250. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot daar "volwaardig". Mijn lotusje is een tweezitter van ver onder de 100.000 MET airco en radio. Is dat soms niet even volwaardig als een 911 zonder airco en radio?

 

Vraag dat aan de gemiddelde persoon die in en uit moet stappen bij de 2 voertuigen.

Het antwoord zal snel duidelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel gaat er van die M4 af als je keramische schijven pakt? Die zitten standaard op de R he.

Yep, vloeistoffen etc, was uit het hoofd.

Zal toch nog zeker 150kg+ schelen, nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nooit -100kg als je een paar (nodige) opties neemt. Of sta je graag ik de file met je kar van 180.000 euro zonder airco (bij wijze van spreken)

Tot daar "volwaardig". Mijn lotusje is een tweezitter van ver onder de 100.000 MET airco en radio. Is dat soms niet even volwaardig als een 911 zonder airco en radio?

Nee ik herhaal. Het is de motor de bak en het chassis dat deze auto maakt. Niet het " gewicht" versta me dus niet verkeerd ! Ik ben eerder fan maar wil de auto geen eigenschappen toekennen op basis van marketing talk

 

Ik sta niet graag in de file zonder airco, maar dat ligt voornamelijk aan de file.  -_-

 

Tuurlijk is een Exige een heerlijke (en lichte) auto, maar je kan toch niet ontkennen dat dat een minder substantiële auto is dan een 991 911?

 

En ja, motor en chassis dicteren een 911R, niet een extreem lichtgewicht. Desondanks is het gewicht best een mooi resultaat vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een volledige kooi ga je nooit zien in een straatauto. Hoogstens een halve achteraan. Is ook levensgevaarlijk.

 

Maar ik volg je voor de rest.

 

DIT moeten ze nog eens maken:

 

porsche-993-gt2-5.jpg

 

Absoluut, échte Clubsport. Het wordt dus gefluisterd over de GT3 RS maar zou me wel echt verbazen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut, échte Clubsport. Het wordt dus gefluisterd over de GT3 RS maar zou me wel echt verbazen...

 

Ze fluisteren dat bij elke generatie. Ging bij de huidige al zijn om "meer het verschil te maken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut, échte Clubsport. Het wordt dus gefluisterd over de GT3 RS maar zou me wel echt verbazen...

Dit zou Rs moeten zijn. Met tapijt Gt3

Dringend sollicitatiebrief sturen naar Weissach [emoji16][emoji16]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid