Ga naar inhoud

Porsche 911R


Stabilo Boss

Aanbevolen berichten

Ik dacht in eoa interview met AP. Dat in de toekomstige generaties de 'R' een vast productiemodel zou kunnen worden.

Als de volgende GT3 terug met manuele versnellingsbak kan besteld worden, is het nut van een R (zoals die er nu is) toch zeer klein?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de volgende GT3 terug met manuele versnellingsbak kan besteld worden, is het nut van een R (zoals die er nu is) toch zeer klein?

Geen vleugels, nog lichter, RS-motor, retro toetsje, ... Scheelt toch nog wat als concept?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En optie zonder strepen!

wat hebben jullie allemaal toch tegen die strepen!

ik zou de mijne direct met bestellen. maar ja ik heb nog geen uitnodiging van alexanderr gekregen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen vleugels, nog lichter, RS-motor, retro toetsje, ... Scheelt toch nog wat als concept?

Mjah, ik snap je wel maar het lijkt me allemaal dunnetjes.

Geen grote achtervleugel lijkt me zo ongeveer 't enige échte verschil.

En misschien 't feit dat 'ie als road car gemaakt wordt en dus niet met Clubsport pack kan genomen worden.

Dat "nog lichter", wat, 20-30 kilo ofzo? (vergeleken met GT3 met manuele bak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, als je het gewicht wil weten van je auto moet je op de papieren van het specifieke exemplaar kijken. Ik dacht altijd dat een gewichtsopgave op de website van de fabrikant het gewicht van de basisversie was, maar dat zou blijkbaar niet kloppen? Blijkbaar is dat soms het gewicht van de lichtste spec die je kan samenstellen (bv met optionele kuipzetels).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de basisversie, maar wel met de correcte aandrijflijn. Of ze evt. gewichtsbesparende opties mogen speccen in het "meetvoertuig": no idea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je, buiten beleggen, met dit soort auto in Belgie iets doen?

Ik heb er al enige tijd over nagedacht en omdat ik nogal makkelijk de wind van voren krijg (en een GTS bezit) liet ik het zo. Geen zin om weer maar eens het forum op mijne kop te krijgen.

Maar goed we zetten door (met de glimlach). Deze auto heeft, op status en waardevastheid na, 0.0000000000 meerwaarde op onze wegen.

Om de simpele reden dat in de zone waar deze auto meerwaarde kan geven er geen ruimte is in ONS land.

Waarom zeg ik dat: ik bezit twee modeste (in vgl met dit) wagens. Eentje dat op de wegen die de 911R als doel heeft enig plezier verschaft en eentje dat veel te goed is om het volle potentieel te gebruiken. Ik zie dan ook de meerwaarde niet (echt !) van dit type wagen, op onze wegen.

Initieel en theoretisch was en ben ik fan. In praktijk, echter, is dit een nutteloze wagen (op het manuele aspect na). Een manuele GT3(RS) echter wel..... Daar zie ik het plezier dan weer wel van in wegens trackplezier.

Als je met je wagen niet on track wil gaan is zelfs een manuele GTS al quasi overkill.

Eer mijn (PDK) GTS fun begin te geven ga ik al zo hard dat het onverantwoord wordt.

Ok ik zal waarschijnlijk veel tegenwind krijgen van de theoretici op dit forum maar ik schrijf dit naar mijn oprecht gevoel.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik zal waarschijnlijk veel tegenwind krijgen van de theoretici op dit forum maar ik schrijf dit naar mijn oprecht gevoel.

 

Waarom? Je hebt toch gewoon gelijk?

 

Geldt ook voor alle superbike-moto's.

 

Zelfs op circuit, met de supersport is de gemiddelde bestuurder sneller wegens toegankelijker.

 

 

Wat uiteraard niet wil zeggen dat het niet fantastisch kan en mag zijn om een 911R in de Ardennen uit te laten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen koop je voor "de heb". Waarom koopt iemand een GT3-RS als hij nooit on track gaat, behalve misschien de parade lap op de Porsche Days in Spa? Voor de heb. Het kunnen bezitten is een deel van het genot.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je, buiten beleggen, met dit soort auto in Belgie iets doen?

Ik heb er al enige tijd over nagedacht en omdat ik nogal makkelijk de wind van voren krijg (en een GTS bezit) liet ik het zo. Geen zin om weer maar eens het forum op mijne kop te krijgen.

Maar goed we zetten door (met de glimlach). Deze auto heeft, op status en waardevastheid na, 0.0000000000 meerwaarde op onze wegen.

Om de simpele reden dat in de zone waar deze auto meerwaarde kan geven er geen ruimte is in ONS land.

Waarom zeg ik dat: ik bezit twee modeste (in vgl met dit) wagens. Eentje dat op de wegen die de 911R als doel heeft enig plezier verschaft en eentje dat veel te goed is om het volle potentieel te gebruiken. Ik zie dan ook de meerwaarde niet (echt !) van dit type wagen, op onze wegen.

Initieel en theoretisch was en ben ik fan. In praktijk, echter, is dit een nutteloze wagen (op het manuele aspect na). Een manuele GT3(RS) echter wel..... Daar zie ik het plezier dan weer wel van in wegens trackplezier.

Als je met je wagen niet on track wil gaan is zelfs een manuele GTS al quasi overkill.

Eer mijn (PDK) GTS fun begin te geven ga ik al zo hard dat het onverantwoord wordt.

Ok ik zal waarschijnlijk veel tegenwind krijgen van de theoretici op dit forum maar ik schrijf dit naar mijn oprecht gevoel.

 

Daar moet ik als theoreticus toch wat tegenwind op geven... Dit model is nu toch exact een voorbeeld van een wagen waar je wél iets mee bent op de openbare weg. Dat je zoiets zegt over een Turbo S of iets dergelijks, ik zou het betreuren maar kunnen begrijpen. Maar een 911 R zou nu net een model moeten zijn dat ook beleving biedt aan normale snelheden? Beperkte geluidsisolatie, kletterend vliegwiel, een 4.0 N/A, manueel en puur, wat retro-feel in het interieur, etc... draagt toch allemaal bij aan de beleving/het gevoel dat je met iets speciaals onderweg bent ook aan normale snelheden.

 

Het feit dat hij net zozeer op circuit inzetbaar is als pakweg een GT3 maakt hem als model misschien meer relevant dan een GT3/RS? Inzetbaar (en speciaal) op straat én inzetbaar op circuit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid