Ga naar inhoud

Mercedes-AMG E43


3000

Aanbevolen berichten

@Naish heeft de 43 in de GLC coupé van zijn madam, die kan misschien wat kwijt.

@Rabbit heeft ook wel wat ervaring met zowel 43 als 53 en kan de 2 met elkaar vergelijken, als ik me niet vergis.
Ik herinner me dat hij de V6 (43) heel wat minder karaktervol vond dan de R6 (53).

En onze eigenste Blake Livewilly en Carlitolino zullen uiteraard 't meest ervaring met die dingen hebben.

Ik herinner me dat @Jokke_vlo laaiend enthousiast was over de 53 (de R6), maar wist niet dat hij even vol was van die 43 (V6).

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

@Naish heeft de 43 in de GLC coupé van zijn madam, die kan misschien wat kwijt.

@Rabbit heeft ook wel wat ervaring met zowel 43 als 53 en kan de 2 met elkaar vergelijken, als ik me niet vergis.
Ik herinner me dat hij de V6 (43) heel wat minder karaktervol vond dan de R6 (53).

En onze eigenste Blake Livewilly en Carlitolino zullen uiteraard 't meest ervaring met die dingen hebben.

Ik herinner me dat @Jokke_vlo laaiend enthousiast was over de 53 (de R6), maar wist niet dat hij even vol was van die 43 (V6).

Ik kan inderdaad vergelijken, ik heb met beide 1d gereden.

Die 43 herinner me ik niet zoveel meer van (enough said). Dat is gewoon dat blok uit die C43 (waar ik wel al 100n km's ervaring mee heb). Die E43 was geen slechte auto, maar er was weinig waw aan. Een leuke sound (bij momenten artificieel luid), maar verder van de rest weinig spraakmakends. Ook vind ik dat "43" geheel gewoon geforceerd: het schakelt constant brutaal, becuz AMG race car.

Wat ik wel nog kan mee geven: die C43 rijdt mijn D3 er niet uit, en boven de 200 is het al helemaal gedaan, dan gaat de D3 er gestaag over. Echt raar.

Veel meer was ik te spreken over die 53 motor. Je merkt dat dat echt een véél nieuwere motor is. Dat ding rijdt massa romig heeft echt overal koppel. Zijn vermogensafgifte is echt smooth, maar tegelijk echt zeer krachtig. Ik vond dat een fantastisch blok, dat perfect bij een Alpina zou passen. Veel "shove" van laag in de toeren. Ja ik zag me echt veel meer met die 53 rijden. Dat klopt gewoon. 
Ik stel me wel de vraag of dat past bij een bruut machien als de AMG GT.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, flupke73 zei:

V6 is leuk, zit ook in de 400

maar met minder pk’s

 

Juste gij hebt die ook gehad, als 450 nog! 'k Was dat even vergeten, scusi. :D 
De 400 is idd de V6 maar die is ondertussen ook afgevoerd in de E, ten voordele van de R6 (450).
In de C past geen R6 natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gTa zei:

Juste gij hebt die ook gehad, als 450 nog! 'k Was dat even vergeten, scusi. :D 
De 400 is idd de V6 maar die is ondertussen ook afgevoerd in de E, ten voordele van de R6 (450).
In de C past geen R6 natuurlijk...

Waarom past dat daar niet in, als dat in een F30 wel past bvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Rabbit zei:

Waarom past dat daar niet in, als dat in een F30 wel past bvb

Benz heeft toch altijd gezegd dat er in de C (vorige generatie, en huidige evenmin neem ik aan) geen R6 past.
Vandaar dat de C de 53 niet kreeg maar de 43 bleef houden, b.v. En dat ook de R6 diesel er niet in kwam.
Als dat platform er niet op voorzien is...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de uitleg.

Ik ben nl aan het kijken voor een kilometervreter voor mijn (nieuw) werk en ik had enkele E43 breaks zien staan hier die goed geprijsd stonden.

Het moet niet supersnel zijn, gewoon een practische allesdoener die aangenaam rijdt. 

Van de S450 W222 was ik zelf erg enthusiast van de motor. Ik dacht dat de E43 dezelfde motor was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Van de S450 W222 was ik zelf erg enthusiast van de motor. Ik dacht dat de E43 dezelfde motor was.

Neen, S450 is al de R6. https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M_256

De 43-modellen zijn nog de oudere V6. https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M_276#Varianten

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Deze wiki bevestigt net dat de S450 en E43 niet dezelfde motor hadden. De S450 staat hier nl niet tussen en was de R6. 

Zie hoger, ik was te snel. Post is al aangepast.

Blijkbaar heeft die 6-in-lijn z'n debuut gekend in de S450 (W222), waarmee jij ook reed. Midden 2017 al; zot lang, +4 jaar al ... terwijl het lijkt alsof die 6-in-lijn er nog maar een 2-tal jaartjes is.
(Met de diesel 6-in-lijn trouwens hetzelfde: ook al +4 jaar in productie...)  Time flies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat voor mij ook nieuw is, is dat de 43 in de AMG GT 4-door (X290) niet de V6 (M276) is maar effectief ook al de R6 (M256). Een downtuned versie van de 53, ahw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leuke van een forum : posts die mekaar kruisen. :D

In Zwitserland zitten kijken voor een S450 bij Benz, maar nul beschikbaar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

Met dank voor de uitleg.

Ik ben nl aan het kijken voor een kilometervreter voor mijn (nieuw) werk en ik had enkele E43 breaks zien staan hier die goed geprijsd stonden.

Het moet niet supersnel zijn, gewoon een practische allesdoener die aangenaam rijdt. 

Van de S450 W222 was ik zelf erg enthusiast van de motor. Ik dacht dat de E43 dezelfde motor was.

 

Jij bent nog een comfort kerel, als ik me niet vergis he?

Ik vind die 43's echt zot hard rijden om een "tussenmodel" in de AMG reeks te zijn.  Let daar eens op als je een testrit doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Jij bent nog een comfort kerel, als ik me niet vergis he?

Ik vind die 43's echt zot hard rijden om een "tussenmodel" in de AMG reeks te zijn.  Let daar eens op als je een testrit doet.

OK, maar je zegt 43's. En ik veronderstel dat een C43 en E43 verschillend zijn. Net als de C63 een "hard core" ding was (/is) (tenminste voor een Benz) terwijl de S63 met dezelfde motor meer een krachtige reiswagen is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43-AMG is leuk in de C43 met U78 Performance uitlaat

heb zo eens de Ardennenrit meegedaan met een C43 Cab

pre-OPF dus zalige sound

E43 is meh

E53 is zalig

@Denniske heeft onlangs redelijk wat km's gedaan met een E53 Cp

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunt ge die OPF bazaar nu echt niet laten weg doen door een Heinz of zo? Pffff had daar die testrit met een GLE AMG gedaan, alle genot van een mooie sound weg :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

kunt ge die OPF bazaar nu echt niet laten weg doen door een Heinz of zo? Pffff had daar die testrit met een GLE AMG gedaan, alle genot van een mooie sound weg :(

einddemper leeghalen 

heb klant met GLE63S en klinkt veel beter, gelijk vroeger eigenlijk stock

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

kunt ge die OPF bazaar nu echt niet laten weg doen door een Heinz of zo? Pffff had daar die testrit met een GLE AMG gedaan, alle genot van een mooie sound weg :(

Is geen enkel probleem, er zijn al heel wat bedrijven die GPF/OPF delete doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid