Ga naar inhoud

Opel Insignia II


TCT

Aanbevolen berichten

Op 8-7-2017 om 08:50 zei TCT:

De kosten zijn al gemaakt, dus het zou stom zijn om die niet uit te brengen.

Dat is wel heel kort door de bocht. Als elke OEM zo zou redeneren hadden we al héél leuk speelgoed op straat gehad wat we nu nog niet eens kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten zijn gemaakt door GM, dus PSA moet enkel de productie verzorgen...

Die OPC komt er zeker wel denk ik.

Ik ben volgende maand in Rüsselsheim, dan zal ik het met zekerheid weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had weet van éne.

Petje van 24 die al ergens wat geld 'gevonden' had en na zijn Astra's en Corsa's moet gewaand hebben dat ie goed zat bij de blitz. Was superwild over zijn spel: "da trekt er olles af, nietn da mee kan, tee over de vieroendrd peirdn, mee chip en ne ip moate gemakten utloat, mo ti wel kostlijk, twoa 12000 voor ip de boane te zetten (waarmee hij bedoelt: BIV en 1e jaar rijtax, vermoedelijk)"

Hij heeft me mee om een toerke rond den blok genomen (he insisted, want hij had mijn 530xd gezien en "aja moa dadee moar 220 peirden ofazwoa zekers?"), ding stond koud en uiteraard meteen plankgas (automaat bleef dan ook nog eens extralang hangen in lagere versnellingen uit protest). En eerlijk? Rekening houdend met 't feit dat een auto vanop de passagierszetel een pakske sneller aanvoelt dan wanneer je zelf rijdt: dat was niet veel soeps. Sound was zeer beperkt, steriel en helemaal niet karaktervol. En dat ging vooruit, ja, maar dat had ook een zeer platte vermogenscurve. Na 2-3 keer had ik iets van 'stop met doortrekken en houd die motor onder de 5.000 toeren, dan voelt 'ie minder plat aan'.

Een paar maanden later was die auto al weg. No idea in welke omstandigheden. Ergens terecht: die dingen zijn gewoon barslechte bakken. Goed voor een handjevol blitz-verslaafden en that's it. Moeten ze hard hun broek aan gescheurd hebben. Hence: failliet. Dat de overnemer nu 2 keer nadenkt voor zoiets in productie te steken, snap ik maar al te goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de Insignia OPC ook niet wauw, gewoon een goed vooruit gaande sedan. De Astra OPC ook niet, de Corsa OPC is al leuker, maar de Adam S vond ik het leukst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar barslecht is wel lichtelijk overdreven. Uiteindelijk is de Insignia, alsook de OPC, een succes geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dieseltje in fleet, ja. Voor de rest was dat gare meuk. En de OPC al helemaal.

En een succes ... lol, zelfs Uko in Aachen (een knoert van een garage) moest er maar 2 afnemen per jaar en kreeg ze niet kwijt. Stonden met een kwart korting in de showroom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recht van de bron, daar. Hebben hard gejaagd op LR en Jaguar als te verdelen merken omdat Opel gewoon steeds minder verdiende (hoge kortingen moéten geven die heel de marge oppeuzelen). Nog een geluk dat Opel ook technisch gore meuk is en ze nog wat verdienen op herstellingen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw bron is dus een misnoegde dealer...

Ga eens met Soers of Houtteqiet en zelfs Gman of Beerens praten en je krijgt een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want de meeste dealer kraken hun eigen producten af of geven grif toe dat iets gore meuk is. :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gespot op de lokale kermis. Mag er best wezen en blijft bijgevolg kandidaat opvolger voor mijn Passated52810e60f94ab0ff78a3ce34243219.jpg

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei gTa:

Ik had weet van éne.

Petje van 24 die al ergens wat geld 'gevonden' had en na zijn Astra's en Corsa's moet gewaand hebben dat ie goed zat bij de blitz. Was superwild over zijn spel: "da trekt er olles af, nietn da mee kan, tee over de vieroendrd peirdn, mee chip en ne ip moate gemakten utloat, mo ti wel kostlijk, twoa 12000 voor ip de boane te zetten (waarmee hij bedoelt: BIV en 1e jaar rijtax, vermoedelijk)"

Hij heeft me mee om een toerke rond den blok genomen (he insisted, want hij had mijn 530xd gezien en "aja moa dadee moar 220 peirden ofazwoa zekers?"), ding stond koud en uiteraard meteen plankgas (automaat bleef dan ook nog eens extralang hangen in lagere versnellingen uit protest). En eerlijk? Rekening houdend met 't feit dat een auto vanop de passagierszetel een pakske sneller aanvoelt dan wanneer je zelf rijdt: dat was niet veel soeps. Sound was zeer beperkt, steriel en helemaal niet karaktervol. En dat ging vooruit, ja, maar dat had ook een zeer platte vermogenscurve. Na 2-3 keer had ik iets van 'stop met doortrekken en houd die motor onder de 5.000 toeren, dan voelt 'ie minder plat aan'.

Een paar maanden later was die auto al weg. No idea in welke omstandigheden. Ergens terecht: die dingen zijn gewoon barslechte bakken. Goed voor een handjevol blitz-verslaafden en that's it. Moeten ze hard hun broek aan gescheurd hebben. Hence: failliet. Dat de overnemer nu 2 keer nadenkt voor zoiets in productie te steken, snap ik maar al te goed.

 

 

Toch speciaal volk hoor Opel rijders,volgens ene collega had zijn Insignia een BMW motor en volgens een andere collega, zijn nieuwe Astra 1.4 turbo kost €35000 terwijl hij heel wat dure opties niet heeft ( leder, LED, panoramisch dak,...) en als je hoort wat hij met zijn 125pk al heeft los gereden :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet een OPC staan, minder dan een kilometer van hier. Staat meer stil dan dat ie rijdt. Is eentje met nog wat tuning prul op ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of 5 geleden passeerde ik aan de pizzahut in Lochristi en er was daar een meeting.
Behalve wat verneukte BMW's en Corsa's die meer lawaai maakten dan de auto waar Loeb toen wereldkampioen mee werd stonden er een 12 tal Insignia's Opc.
Was zelf iemand van hier bij. [emoji3]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arval stond hier afgelopen vrijdag met mijn definitieve aanloopwagen: de slOpel Insignia. De enige vereiste van mijn kant naar Arval was: "Geen Opel". Gelukkig hebben we ze nog kunnen wegsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch speciaal volk hoor Opel rijders,volgens ene collega had zijn Insignia een BMW motor en volgens een andere collega, zijn nieuwe Astra 1.4 turbo kost €35000 terwijl hij heel wat dure opties niet heeft ( leder, LED, panoramisch dak,...) en als je hoort wat hij met zijn 125pk al heeft los gereden default_laugh.png 

Zat er geen BMW motor in de laatste Omega? Of is dat ook een fabeltje? :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid