Ga naar inhoud

Opel Insignia II


TCT

Aanbevolen berichten

On 7/9/2017 at 7:42 PM, gTa said:

Ik had weet van éne.

Petje van 24 die al ergens wat geld 'gevonden' had en na zijn Astra's en Corsa's moet gewaand hebben dat ie goed zat bij de blitz. Was superwild over zijn spel: "da trekt er olles af, nietn da mee kan, tee over de vieroendrd peirdn, mee chip en ne ip moate gemakten utloat, mo ti wel kostlijk, twoa 12000 voor ip de boane te zetten (waarmee hij bedoelt: BIV en 1e jaar rijtax, vermoedelijk)"

Hij heeft me mee om een toerke rond den blok genomen (he insisted, want hij had mijn 530xd gezien en "aja moa dadee moar 220 peirden ofazwoa zekers?"), ding stond koud en uiteraard meteen plankgas (automaat bleef dan ook nog eens extralang hangen in lagere versnellingen uit protest).

 

 

Wees blij dat de automaat meeging in die kerel's idee om vooruit te gaan rijden volle petrol.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eentje zien staan in de garage. In 't zwart en met OPC line. Het is blijkbaar leuk om Opel te bashen, maar ik vond het geen lelijke wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Mazdastruction:

Zijn habitat. :inlove:

Mijn vrouw heeft 10 jaar met een Corsa gereden. Op onderhoud en banden na heeft die wagen ons geen cent extra gekost. Daarom dat hij ook zo lang gebleven is. Was zonde om weg te doen. Moest er geen gezinsuitbreiding geweest zijn reed reed ze er waarschijnlijk nog mee rond. ;) Ben verre van een Opel fanboy, maar dat is gewoon onze ervaring.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt extreem hard gebasht op Opel, dat rijdt inderdaad superkut. Mijn ma heeft zo een corsa met dieselmotorke, altijd korte ritten, wordt nooit warm gereden maar komt wel niks aan, echt niks. Zoals hierboven vermeld alleen banden en onderhoud. Voor veel mensen boeit dat echt niet hoe dat rijdt of hoe slecht dat afgewerkt is als dat niet kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2017 om 10:49 zei ex-Mooseman:

wow, quasi de volledige productie, dus.

10 waren opc-lines waarschijnlijk :).

Afgelopen week een zwarte tourer zien staan bij ritsuke. Achterkant is nogal 'lang' vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei thiva:

Mijn vrouw heeft 10 jaar met een Corsa gereden. Op onderhoud en banden na heeft die wagen ons geen cent extra gekost. Daarom dat hij ook zo lang gebleven is. Was zonde om weg te doen. Moest er geen gezinsuitbreiding geweest zijn reed reed ze er waarschijnlijk nog mee rond. ;) Ben verre van een Opel fanboy, maar dat is gewoon onze ervaring.  

 

14 uur geleden zei Ambi:

Hier wordt extreem hard gebasht op Opel, dat rijdt inderdaad superkut. Mijn ma heeft zo een corsa met dieselmotorke, altijd korte ritten, wordt nooit warm gereden maar komt wel niks aan, echt niks. Zoals hierboven vermeld alleen banden en onderhoud. Voor veel mensen boeit dat echt niet hoe dat rijdt of hoe slecht dat afgewerkt is als dat niet kapot gaat.

Vorige generatie Insignia heeft best wat problemen gehad. Niets meer niets minder. Heeft er anders nog iemand een Rekord of een Astra die nooit stuk is gegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ugeken:

10 waren opc-lines waarschijnlijk :).

Afgelopen week een zwarte tourer zien staan bij ritsuke. Achterkant is nogal 'lang' vind ik.

De volgende keer mag daar een koffie bij hoor! :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiat en Lancia worden ook extreem gebashed. Aan onze Ypsilon (ondertussen 13 jaar oud, wij gebruiken die bijna nooit meer dus diz resideert bij mijn schoonouders 700m verder, slaapt al z'n hele leven buiten) is ook nog niks kapot gegaan buiten een doorgeroeste veer en uitlaat die vervangen werden. Voor een Italiaantje te zijn is dat verbluffend, de meeste Corsa's van dat tijdperk zijn ondertussen mooi aan het roesten en vele hun lak staat mat, plastic lichtgrijs verkleurend enz.

En 't karretje heeft dan ook nog eens karakter en flair te over :inlove:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige generatie Insignia heeft best wat problemen gehad. Niets meer niets minder. Heeft er anders nog iemand een Rekord of een Astra die nooit stuk is gegaan? 

Rekords waren roestblikken (welke Opels niet, eigenlijk?) maar mechanisch wel zeer sterk. Simpele mechaniek die degelijk (genoeg) uitgevoerd was.

 

Van zodra je als low budget merk je budget aanhoudt maar extra wil investeren en iets, gaat het mis. Extra investeren in design = ten koste van iets anders (zie bv Adam waar ze 4 jaar niks anders dan oubollige benzinemotortjes in konden leggen, waardoor dat model nooit van de grond kwam). Duurdere technieken introduceren aan dezelfde prijs is bv snijden in r&d waardoor je gebrekkige betrouwbaarheid levert (cfr eerste Insignia; maar dat is bovendien een algemene trend geworden ook, zelfs bij premiummerken).

 

Er is een reden waarom Opel verlieslatend is, he. Het maakt al decennia eclatant on-sexy auto's (al is er af en toe wel eens een lichtpuntje), mist steevast de sportieve boot, zwalpt in het rond qua design en merkeigenheid (de nieuwe Insignia bv is wéér een compleet andere richting, zeer oosters deze keer imo), heeft geen sterke fanbase noch de fundamenten om zoiets op te bouwen, investeert dus vnl in basic en low budget 'vervoersproducten' in plaats van emotionelere producten of een productgamma dat heel normaal is maar wel boogt op een (aeer duur) merkimago gevoed door enkele speciale modellen, serieuze inzet in de motorsport, enz. Of nog: niet (of veel te laat) investeren de (dure) ommeslag richting "aparte producten die de contemporary social media mens smaakt omdat het inspeelt op zijn individu" (cfr Citroën DS-lijn, MINI). Oké, dat laatste doen ze nu wel met de Adam, alleen zijn ze de 1e 4 jaar vergeten van daar een motor in te leveren die de lancering mee ondersteunt.

 

Opel moet het verdomd moeilijk gehad hebben, de laatste 2 decennia (zeker het laatste). Zelf er niet in slagen om zwarte cijfers te noteren en geen grote injecties zien vanuit de groep. Wel mee willen, maar niet kunnen omdat de middelen er niet zijn. In het thuisland is er enorme druk vanuit het dealernet gekomen (moeten verkopen onder aankoopprijs was geen uitzondering...) maar het merk had de middelen niet om hen tegemoet te komen. Tenzij door enorm in te zetten op fleet met de Insignia (enorme kortingen om waardeverlies te compenseren en de Insignia zo aantrekkelijk te maken in z'n segment) en dat alleen heeft er voor gezorgd dat het merk niet al 4 a 5 jaar geleden voor de bijl is gegaan.

 

Benieuwd welk reddingsplan men uit de hoed zal toveren. If any. Deze Insignia zal het iig niet doen (zeker niet op z'n eentje) want alhoewel dat zeker geen lelijke auto is an sich, de vorige was bij zijn introductie veel specialer, opvallender, spraakmakender. Ik vrees dat deze het 'succes' van z'n vader niet over doet, zonder opnieuw enorme investeringen van het merk in afgekocht succes in fleet.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch speciaal volk hoor Opel rijders,volgens ene collega had zijn Insignia een BMW motor en volgens een andere collega, zijn nieuwe Astra 1.4 turbo kost €35000 terwijl hij heel wat dure opties niet heeft ( leder, LED, panoramisch dak,...) en als je hoort wat hij met zijn 125pk al heeft los gereden default_laugh.png 

Opel heeft ooit idd met BMW-zescilinders rondgereden, in de laatste Omega. Gigantische zwalpbakken die je heeerlijk kon laten uitbreken op het koppel van de 2,5td(s) R6. Maar de afwerking van die auto's toen, aiaiai. Logisch dat geen zinnige mens dat kocht, dat was nauwelijks goedkoper (op prijslijst, je kreeg wel d'office 20%) dan de premium concurrenten maar zag en voelde low budget plastics galore, met Amerikaans plastiekleder, bah).
Ergens heb ik wel een boon voor de allerlaatste Caravan 3.2, gewoon omdat dat een absurd ruimze, eerlijke km-vreter is met handgeschakelde sixpack met nog net een beetje vermogen dat via de juiste wielen op de weg wordt gezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb toch al veel gelezen dat de Insignia voor veel winst zorgde maar dat deze gebruikt werd om de Amerikaanse merken te redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FB_IMG_1500406362720.jpg.625a8da43acd95a01b03de3f998ef185.jpg

FB_IMG_1500406365530.jpg.749f72059139449d25506f52ca79bd0c.jpg

First official pics of the 2018 Chinese spec Buick Regal GS, which will reportedly be fitted with a 310bhp V6. 

In essence we're looking at the new Vauxhall/Opel Insignia, although they're slated to come fitted with a four cylinder turbo engine producing similar power.

We're big fans of the more aggressive front end, side skirts and Brembo brakes; even the return of single colour alloys, although the design of them needs to grow on us.

 

Wat er van waar is, weet ik niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste die ik gezien heb reed al meteen als een mongool, en dat is hier écht een uitzondering.
Dus geen idee of het toeval is!
Snuit is niet mis, kont is niet je dat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPC dus enkel voor de Amerikaanse markt als Buick GS, 4wd V6 met 310pk(sommige spreken van 380pk).

Wij krijgen enkel de opsmuk en afstelling met de huidige zwaarste benzine onder het mom van een GSI.

Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor als je kinderen krijgt in Maaskantje.

 

Tegenwoordig leveren de Performance-labels van de bekende merken dermate hoge prestaties dat er ruimte is voor een sub-Performance-label. Denk aan de ’43-AMG’ modellen van Mercedes en de M-Performance modellen van BMW. Opel heeft natuurlijk de OPC modellen, maar ziet ruimte voor een lijn daaronder. Opel heeft daarvoor een bekende naam uit de mottenballen vandaan getoverd: GSI. Voorheen stonden deze drie letters garant voor matjes in de nek, vossenstaartjes aan de binnenspiegel en een Rieger catalogus in het handschoenenvakje.

De eerste Opel die het spits mag afbijten is de Insignia. De Opel Insignia kennen we al als Grand Sport (rijtest) en natuurlijk de Sports Tourer (rijtest). Zo heet als de vorige OPC (rijtest) is de nieuwe GSI niet, maar de prestaties schelen niet heel erg veel. De motor is nu geen V6, maar een tweeliter viercilinder met uiteraard een flinke turbo + intercooler.

Deze combinatie is goed voor 260 pk en een maximumkoppel van 400 Nm. Daarmee haal je de 100 km/u in zo’n 7,5 seconden naar de 100 en kun je doornuffen tot 245 km/u. Daarmee ziet de Insignia GSI er iets sneller uit dan deze werkelijk is. Maar eerlijk is eerlijk: De 318i M-Sport Touring (volledig ‘M4’-uitgevoerd) van je buurman zit met hetzelfde probleem. De prijzen zijn vooralsnog onbekend, maar dankzij het lagere gewicht van de nieuwe Insignia en de zuinigere motor hopen we op minder BPM-taks. Ook is het nog niet bekend of er een nieuwe OPC komt.

opel-insignia-gsi-1203.jpg

opel-insignia-gsi-1206.jpg

opel-insignia-gsi-1208.jpg

opel-insignia-gsi-1209.jpg

opel-insignia-gsi-1210.jpg

opel-insignia-gsi-1211.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-gsi-is-geen-manta-maar-wel-lekker-102185

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid