Stancke 4.177 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Rijdynamiek, esthetiek en intelligente functionaliteit: met de nieuwe generatie van de BMW 5 Reeks Touring bereikt deze kenmerkende mix van eigenschappen een nooit eerder gezien niveau. Net als de nieuwe BMW 5 Reeks Berline maakt de tweede koetswerkversie in dit gamma indruk door zijn unieke bedienings- en weergavesysteem, zijn avant-gardistische rijhulpsystemen en zijn opmerkelijke vooruitgang op het gebied van digitale connectiviteit. De nieuwe BMW 5 Reeks Touring beleeft in maart 2017 zijn wereldpremière op het internationale autosalon van Genève. Wanneer het model in juni 2017 wordt gelanceerd, zullen klanten de keuze krijgen uit vier motoren uit de huidige motorenfamilie van de BMW Group, waarvan er twee worden gekoppeld aan de intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive. Andere uitvoeringen met achter- en vierwielaandrijving worden in de loop van het jaar toegevoegd aan het gamma. Lager gewicht, toegenomen wendbaarheid, geoptimaliseerde efficiëntie. De nieuwe BMW 5 Reeks Touring dankt zijn sportieve wegkwaliteiten aan een nieuw ontwikkeld chassis en een systematische vermageringskuur. Standaard beschikt hij over een pneumatische achterwielophanging met automatische hoogteregeling. Tegen meerprijs kan hij echter ook worden uitgerust met een variabele elektronische ophanging, het Adaptive Drive-systeem met actieve antirolstang, de Integral Active Steering, die voortaan ook compatibel is met de vierwielaandrijving xDrive, en de M sportophanging die 10 millimeter verlaagd is. De langsliggers van de ophanging zijn net als de achterklep vervaardigd uit aluminium. Dat lichte metaal wordt net als de verschillende staalsoorten met hoge elasticiteitsgrens gebruikt voor diverse onderdelen van het chassis, alsook voor het koetswerk, dat een bijzonder hoge torsiestijfheid laat optekenen. In combinatie met de efficiënte motoren en de geoptimaliseerde aerodynamische kwaliteiten resulteren deze maatregelen in verbruiks- en emissiewaarden die tot 11 procent lager liggen dan bij het vorige model. Atletisch design voor een veelzijdige sportieveling. Het koetswerkdesign van de nieuwe BMW 5 Reeks Touring, dat uitgesproken atletische oppervlakken verenigt met gestrekte en dynamische lijnen, symboliseert de typische sportiviteit en veelzijdigheid van dit model. In vooraanzicht onderscheidt het zich door nauwkeurig ontworpen contouren. De standaard gemonteerde LED-koplampen flankeren de bijna overhangende BMW nieren. In profiel gaat de originele geometrie van de wagen hand in hand met harmonieuze proporties. De gestrekte daklijn, die zich uitstrekt tot aan de erg schuine achterste stijlen, draagt bij tot het sportieve aura van de nieuwe BMW 5 Reeks Touring. Een dakspoiler met geïntegreerd derde remlicht en zijdelingse aerodynamische accenten omkaderen de achterruit. In het onderste gedeelte onderstrepen krachtige horizontale lijnen en L-vormige achterlichtblokken - die breed uitlopen op de flanken - de brede look van het koetswerk. Geoptimaliseerd interieur en intelligente functionaliteit. In de nieuwe BMW 5 Reeks Touring draagt het naar de bestuurder gerichte dashboard bij tot de hoogwaardige sfeer. Dit getuigt van een moderne elegantie, verfijnd met een doorgedreven liefde voor details en prestigieuze materialen. Het dashboard, dat minder hoog is dan in het vorige model, draagt bij tot het ruimtegevoel. Het bedieningsscherm is voortaan van het vlakke type en wordt bovenop het dashboard gemonteerd. De inzittenden genieten extra hoofdruimte, schouderbreedte en beenruimte op alle plaatsen. De geoptimaliseerde contouren van de rugleuning, de langere zitting en de grotere knieruimte tillen het reiscomfort van de achterste inzittenden naar een merkbaar hoger niveau. De geoptimaliseerde geluidsdemping ter hoogte van de voorruit, de hemelbekleding en de kofferruimte verbetert het akoestische comfort, dat de nieuwe BMW 5 Reeks Touring op hetzelfde niveau plaatst als de Berline. Het bredere interieur biedt achterin veilig en comfortabel plaats aan drie kinderzitjes. Het koffervolume van de nieuwe BMW 5 Reeks Touring bedraagt voortaan 570 tot 1.700 liter en het nuttige laadvermogen steeg tot 720 à 730 kilogram, een stijging die kan oplopen tot 120 kilogram naargelang van het model. De nieuwkomer maakt dan ook indruk door zijn uitzonderlijke functionaliteit, die steunt op diverse kleine handigheidjes: een in drie delen (40/20/40) neerklapbare achterbank, een rugleuning die zich met een druk op de toets in de koffer elektrisch laat ontgrendelen, een afzonderlijk te openen achterruit en een automatische bediening van de achterklep. Tegen meerprijs is ook een handenvrije opening en sluiting verkrijgbaar. De bagageafdekking en het scheidingsnet in de bagageruimte kunnen worden opgeborgen in afzonderlijke cassettes die perfect in de lege ruimten onder de koffervloer passen. Rijplezier op maat: lancering met vier motoren en BMW xDrive. De motoren met BMW TwinPower Turbo-technologie die bij de commerciële lancering van de nieuwe BMW 5 Reeks Touring zullen worden aangeboden, verenigen betere wegprestaties met lagere verbruiks- en emissiecijfers. Onder de motorkap van de nieuwe BMW 530i Touring ligt een viercilinder benzinemotor van twee liter, goed voor een maximumvermogen van 185 kW (252 pk) en een maximumkoppel van 350 Nm. De BMW 530i Touring wordt standaard geleverd met een 8-trapsversnellingsbak Steptronic en sprint in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Zijn gecombineerde verbruik varieert tussen 6,3 en 5,8 l/100 km*, de CO2-uitstoot tussen 143 en 133 g/km*. Een zescilinder-in-lijn benzinemotor met een inhoud van drie liter, gekoppeld aan de 8-versnellingsbak Steptronic en de intelligente vierwielaandrijving, vormt het hart van de nieuwe BMW 540i xDrive Touring. Met zijn maximumvermogen van 250 kW (340 pk) en zijn maximumkoppel van 450 Nm heeft hij genoeg aan 5,1 seconden voor de sprint van 0 tot 100 km/u. De BMW 540i xDrive Touring stelt zich tevreden met een gecombineerd verbruik van 7,7 tot 7,3 l/100 km* en een CO2-uitstoot van 177 tot 167 g/km*. De viercilinder dieselmotor in de nieuwe BMW 520d Touring puurt een vermogen van 140 kW (190 pk) en een maximumkoppel van 400 Nm uit zijn cilinderinhoud van 2,0 liter. Standaard wordt hij gekoppeld aan manuele 6-trapsversnellingsbak, die tegen meerprijs kan worden ingeruild voor een 8-trapsversnellingsbak Steptronic. Daarmee sprint deze versie in 8,0 seconden van 0 tot 100 km/u (Steptronic: 7,8 seconden). De voorbeeldige efficiëntie van dit aandrijfgeheel blijkt uit het gecombineerde verbruik van 4,9 tot 4,5 (4,7 tot 4,3) l/100 km* en een CO2-uitstoot tussen 129 en 119 (124 en 114) g/km*. Het motorgamma, dat bij de lancering wordt aangeboden, wordt nog aangevuld met een 3,0-liter dieselmotor, een zescilinder-in-lijn met een maximumvermogen van 195 kW (265 pk) en een maximumkoppel van 620 Nm. Deze krachtbron is zowel verkrijgbaar met achterwielaandrijving als vierwielaandrijving en wordt standaard gekoppeld aan de 8-versnellingsbak Steptronic. De BMW 530d Touring sprint in 5,8 seconden van 0 naar 100 km/u, de BMW 530d xDrive Touring in 5,6 seconden. Zijn gecombineerde verbruik varieert tussen 5,1 en 4,7 respectievelijk 5,7 en 5,3 l/100 km* en de CO2-uitstoot tussen 134 en 124 respectievelijk 149 en 139 g/km*. Bedieningssysteem: intuïtief zoals gewoonlijk, meer gevarieerd dan ooit. De nieuwe BMW 5 Reeks Touring heeft voortaan een (maximaal) 10,25" groot en vlak bedieningsscherm met hoge resolutie voor het iDrive-bedieningssysteem. Net als in het verleden kunnen de functies van de wagen en het navigatie-, communicatie- en infotainmentsysteem ook worden bediend via het touchpad, als de bestuurder dat wenst. De nieuwe presentatie van de menu’s maakt de bediening intuïtiever, zodat de bestuurder minder afgeleid wordt en zijn ogen op de weg kan houden. De verbeterde spraakbediening en de bediening met gebaren, die voortaan eveneens wordt aangeboden op de BMW 5 Reeks, breiden het aantal bedieningsfuncties nog uit. Met zijn 70 procent grotere projectie-oppervlak zorgt de nieuwste generatie van het Head-Up Display voor een aanzienlijke vooruitgang wat de bediening en weergave van de systemen betreft. Systematische vooruitgang op de weg naar autonoom rijden. Dankzij nieuwe rijhulpsystemen en uitgebreide functies geeft de nieuwe BMW 5 Reeks Touring op zijn beurt de weg aan op het gebied van autonoom rijden. Behalve de waarschuwing voor dwarsverkeer en het niet-naleven van de voorrang dragen ook nog andere systemen bij tot de voortdurende vooruitgang ter zake: denk maar aan Lane Change Warning, Lane Departure Warning, de actieve bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen en de uitwijkhulp. Deze nieuwe systemen ondersteunen de bestuurder bij het sturen en centreren van de wagen op een rijstrook. Ze zijn actief van wandelsnelheid tot 210 km/u en bevorderen het comfort terwijl ze de bestuurder bijstaan in moeilijke rijomstandigheden. Wanneer de bestuurder de Active Cruise Control met Stop&Go functie gebruikt, kan hij het systeem voortaan met één druk op de knop vragen om rekening te houden met de snelheidsbeperkingen zoals waargenomen door de Speed Limit Info. Persoonlijke mobiliteitsassistent en intelligente zoekfunctie voor parkeerplaatsen. BMW Connected, dat eveneens aanwezig is op de nieuwe BMW 5 Reeks Touring, verzekert een feilloze verbinding tussen de wagen en de smartphone van de bestuurder. Zo wordt hij steeds geholpen bij het plannen van individuele afspraken en ritten, ongeacht of hij onderweg, thuis of op het werk is. Zo kan hij bestemmingen van zijn smartphone naar de wagen sturen en kan hij de ideale vertrektijd bepalen op basis van realtime-verkeersinformatie (Real Time Traffic Information). Dankzij de functie Remote 3D View kan de bestuurder beelden van de omgeving rond zijn wagen weergeven op het scherm van zijn smartphone. Hij kan ook zijn agenda, e-mails en contactgegevens beheren via Microsoft Exchange. De draadloze integratie van smartphones laat bovendien het gebruik van Apple CarPlay toe en biedt voortaan de mogelijkheid om digitale toestellen inductief op te laden. Ook de nieuwe parkeersystemen dragen bij tot het comfort: de bestuurder beschikt niet alleen over Park Assist, maar ook over de functie Remote Control Parking. De service ParkNow kan dan weer worden gebruikt om online parkeerplaatsen te reserveren en te betalen zonder cash geld. De innovatieve service On-Street Parking Information draagt tot slot bij tot de opzoeking van vrije parkeerplaatsen langs de weg. Modelversies voor de commerciële lancering: BMW 530i Touring: viercilinder benzinemotor, 8-versnellingsbak Steptronic, cilinderinhoud: 1.998 cm3, vermogen: 185 kW (252 pk) tussen 5.200 t/min en 6.500 t/min, maximumkoppel: 350 Nm tussen 1.450 t/min en 4.800 t/min, acceleratie [0 tot 100 km/u]: 6,5 s, topsnelheid: 250 km/u, gecombineerd verbruik*: 6,3 tot 5,8 l/100 km, gecombineerde CO2-uitstoot*: 143 tot 133 g/km. BMW 540i xDrive Touring: zescilinder-in-lijn benzinemotor, 8-versnellingsbak Steptronic, cilinderinhoud: 2.998 cm3, vermogen: 250 kW (340 pk) tussen 5.500 t/min en 6.500 t/min, maximumkoppel: 450 Nm tussen 1.380 t/min en 5.200 t/min, acceleratie [0 tot 100 km/u]: 5,1 s, topsnelheid: 250 km/u, gecombineerd verbruik*: 7,7 tot 7,3 l/100 km, gecombineerde CO2-uitstoot*: 177 tot 167 g/km. BMW 520d Touring: viercilinder dieselmotor, manuele 6-versnellingsbak (8-versnellingsbak Steptronic), cilinderinhoud: 1.995 cm3, vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 t/min, maximumkoppel: 400 Nm tussen 1.750 t/min en 2.500 t/min, acceleratie [0 tot 100 km/u]: 8,0 s (7,8 s), topsnelheid: 230 km/u (225 km/u), gecombineerd verbruik*: 4,9 tot 4,5 l/100 km (4,7 tot 4,3 l/100 km), gecombineerde CO2-uitstoot*: 129 tot 119 g/km (124 tot 114 g/km). BMW 530d Touring / BMW 530d xDrive Touring: viercilinder dieselmotor, 8-versnellingsbak Steptronic, cilinderinhoud: 2.993 cm3, vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 t/min, maximumkoppel: 620 Nm tussen 2.000 t/min en 2.500 t/min, acceleratie [0 tot 100 km/u]: 5,8 s / 5,6 s, topsnelheid: 250 km/u / 250 km/u, gecombineerd verbruik*: 5,1 tot 4,7 l/100 km / 5,7 tot 5,3 l/100 km, gecombineerde CO2-uitstoot*: 134 tot 124 g/km / 149 tot 139 g/km. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.923 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Ik kan die achterkant met trapezium uitlaat wel smaken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Ik ook, weer zeer knap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.177 Geplaatst: 1 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2017 520d MT (modelcode JM71) € 50.350,- incl. BTW. 520d AT (modelcode JM7A) € 52.650,- incl. BTW. 530d AT (modelcode JN31) € 62.300,- incl. BTW. 530d xDrive AT (modelcode JN51) € 64.950,- incl. BTW. 530i AT (modelcode JL31) € 56.800,- incl. BTW. 540i xDrive AT (modelcode JM11) € 66.750,- incl. BTW. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.626 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 't Is '5 Reeks' en niet '5-reeks'. @Mods Knappe kar uiteraard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iRicky 299 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Zeker knap!! Gezien op het autosalon paar weken terug. Geen revolutie, maar wel stijlvolle vooruitgang. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iRicky 299 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 2 minutes ago, Phil said: 't Is '5 Reeks' en niet '5-reeks'. @Mods Knappe kar uiteraard. Nee Phil..het is een 5 serie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.446 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 31 minuten geleden zei Phil: 't Is '5 Reeks' en niet '5-reeks'. @Mods Knappe kar uiteraard. Pffft. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Pfff da's knap! Al blijf ik een beetje moeite hebben met die 'plastiekerige' achterkant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
krikke 108 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Enkel jammer van de opvallende camera's, achteraan niet centraal en vooraan (vooral zeer opvallend bij een lichte kleur) tussen de nieren. Precies een spleetje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.923 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 3 k duurder dan zijn voorganger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Mooi maar niet zo mooi als de sedan Deze designtaal past minder bij breaks imo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.352 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Heel mooi. Komt wss niet in hybride? Waarom is dat eigenlijk dat break modellen bijna nooit in hybride komen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.626 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Ik heb een sterk E34-gevoel. Zijnde een Berline met een ander dak erop gezet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 438 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Die letters in P O R S C H E lettertype, zou dat toeval zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.177 Geplaatst: 1 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Heel mooi. Komt wss niet in hybride? Waarom is dat eigenlijk dat break modellen bijna nooit in hybride komen?Komt 99% Zeker niet in hybride. Reden? Geen, marketing zeker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast exTB Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 6 hours ago, Stancke said: Achterlichten komen wel beter tot zijn recht op de Touring. Is dat al vaak gebeurd dat de launch foto's allemaal M-pakket zijn? Lijkt me toch ongewoon, zeker voor de Touring variant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.352 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 30 minuten geleden zei Stancke: Komt 99% Zeker niet in hybride. Reden? Geen, marketing zeker? Ja wss maar daar moet toch een markt voor zijn? En al zeker in de toekomst? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.651 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Wagons zijn alleen populair in West-Europa. Elders in de wereld moet daar niemand van weten. Te kleine markt maw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Anderzijds zijn hybrides ook vooral populair in hetzelfde gebied neem ik aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.189 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Ik ben niet 100% overtuigd. Oogt wat zwaarder, wat minder sportief dan de F11. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de berline. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.189 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.815 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Die grijze lap aan de achterbumper?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.419 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 F11 was een pak knapper, daar valt voor mij op het eerste zicht niet over te discussiëren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 2.019 Geplaatst: 1 februari 2017 Delen Geplaatst: 1 februari 2017 Op 't eerste zicht wel knap, maar je moet dat ik 't echt zien natuurlijk... het grijze deel in de achterbumper komt wat plomp over, net als de lichtblokken achteraan, die lijken echt gigantisch in vergelijking met we F11. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.