Ga naar inhoud

Toyota Yaris GRMN


Dimitri

Aanbevolen berichten

Het uiterlijk is op zijn zachts gezegd discutabel, maar voor de rest heeft deze wel de juiste ingrediënten om een spetterende hothatch te zijn: lsd, manuele bak, 210pk, ....

Zéér benieuwd naar de eerste reviews van deze:

Citaat


Eerder al liet Toyota weten na jarenlange afwezigheid terug te keren in het segment van de hothatches. Het is deze GRMN-versie van de vernieuwde Yaris die het voortouw neemt, waarbij GRMN staat voor Gazoo Racing Master of Nürburgring.

Toyota geeft de Yaris GRMN een 1,8-liter grote viercilinder met supercharger mee, een blok dat meer dan 210 pk levert. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak. Toyota belooft dat de op WRC-avonturen geïnspireerde Yaris GRMN als beste in zijn segment scoort als het gaat om de sprint vanuit stilstand naar 100 km/h. Ook tussensprintjes van 80 naar 120 km/h moeten in de vierde en vijfde versnelling eerder achter de rug zijn dan die van de rivalen.

Toyota geeft de GRMN uiteraard een aangepast onderstel mee, maar monteert ook een sperdifferentieel én een aangepast remsysteem onder de Yaris. 17-inch lichtmetaal van BBS en sportstriping zorgen samen met opvallende spoilers en een centraal geplaatste uitlaatpijp voor een stoerdere uitstraling. In het interieur schroeft Toyota een met leer bedekt stuurwiel uit de GT86. Begin 2018 maakt de Yaris GRMN zijn opwachting in de Nederlandse showrooms.

toyota-yaris-grmn-bfe0dae92b1b2afc14f0d4

toyota-yaris-grmn-307f068ac093c55f3c4a61

toyota-yaris-grmn-b997362f333a4180461b5f

toyota-yaris-grmn-45d94d2cffaaefe524c98d

toyota-yaris-grmn-2dcaf66896ba1da6d6a3a9

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan serieus uit hun kot mogen komen om het belabberde weggedrag van een yaris iets of wat leuk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een vet bakje, mijn ma heeft interesse [emoji38] haar Yariske (1300cc) vindt ze wat traag en ze heeft deze gezien in een boekje. 

Hoeveel wil ze voor haar Yariske?
Specs?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Meer specs zijn gekend vandaag.

Damn zeg, zet serieuze prestaties neer amai.

-1210 kilo
-212 pk
-0-100 km/h 6.3 tot 6.5 afhankelijk van homologatie
-Topsnelheid 230 km/h

Link naar reactie
Delen op andere sites

TOYOTA YARIS GRMN KENT GEEN GEHEIMEN MEER


Tijdens de Autosalon van Genève maakte Toyota de naam van de performanceversie van de gefacelifte Yaris bekend. Vandaag maakt Toyota alle specificaties en de vanafprijs uit de doeken gedaan.

Tot op heden omschreef Toyota het vermogen van de Yaris GRMN als 'meer dan 210 pk'. Daar blijkt geen woord aan gelogen. Uiteindelijk blijkt de gespierde Japanner, waarbij de letters GRMN staan voor GAZOO Racing Meisters of Nürburgring, 212 pk uit zijn 1,8-liter grote viercilinder met variabele kleptiming én supercharger te persen.

Het maximale vermogen wordt bij 6.800 tpm naar de voorwielen gestuurd, terwijl het maximum koppel bij 5.000 tpm vrijkomt. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 6,3 tot 6,5 tellen achter de rug, afhankelijk van de definitieve homologatie. De topsnelheid van de 1.210 kilo wegende hothatch ligt op 230 km/h. De GRMN beschikt over een sperdifferentieel en een handgeschakelde zesbak.

Toyota versiert de topversie van de Yaris met de GRMN-kleuren. De auto ligt 2,4 centimeter dichter bij het asfalt dan zijn ingetogener broers. 17-inch BBS-wielen zijn omhuld met 205/45-metende Bridgestone Potenza-banden.

hfwyi75bvy9e.jpg

yw1y0babqq27.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei jvc:

Dat ding moet 31.290€ kosten! Koop je wel wat leukere dingen mee.

Idd dit is veel te duur helaas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Alexanderr:

Ik dacht dat dit een speciale reeks was waarbij je een Garmin gratis kreeg

Dan valt het nog mee, wel liever een TomTom :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Alexanderr:

Ik dacht dat dit een speciale reeks was waarbij je een Garmin gratis kreeg

Ik dacht dat je'm gratis bij een Garmin kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Dit had leuk kunnen worden, maar helaas...

Waarom steekt toyota zo van die mini bandjes op zo'n ding?

En waarom moet dat ding zo duur zijn?

Vanbuiten is dat niet veel speciaal...Als ik dan mijn clio daar mee vergelijk :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/12/2017 at 12:53 PM, PJH said:

Zo vet :D

Hadden ze dat nu nog eens in RWD :D

Ja, zoals onder een 218 diesel camionette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/17/2017 at 10:46 PM, jvc said:

Dat ding moet 31.290€ kosten! Koop je wel wat leukere dingen mee.

Zoals?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid