fuxhound 793 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 Citaat Een lager gewicht, meer power en een zéér serieus koetswerk. Jawel, het is de Lotus Evora GT430 en inderdaad: dat getal staat voor het vermogen van de Britse supersporter. Dankzij de zeer aerodynamische koets weet het ding maar liefst 250 kg aan downforce op te wekken als de topsnelheid bereikt is. Tegen die tijd ga je zo’n 305 km/u. 0-100 km/u duurt trouwens 3,7 tellen in de krachtigste straatauto die Lotus tot nog toe bouwde. De GT430 weegt 1.258 kg en moet dus de hoek om gaan als een beest. Bovendien is de nieuweling 26 kg lichter dan de GT410. De power wordt geleverd door een 3.5 V6 van Toyota die z’n piekvermogen levert bij 7.000 rpm. Het maximumkoppel van 440 Nm komt vrij vanaf 4.500 rpm. Uitademen doet de GT430 via een titanium uitlaatsysteem, dat bovendien een gewichtsbesparing van 10 kg oplevert. Standaard wordt dit type geleverd met een handbak met zes versnellingen en voor het betere bochtenwerk zorgt het Torsen differentieel. Öhlins leverde de dempers en zoals we van deze Zweedse toko gewend zijn kun je in- en uitgaande demping geheel naar wens instellen. De veren zijn trouwens afkomstig van Eibach. Het enige slechte nieuws: van de GT430 worden slechts 60 exemplaren gebouwd. Vraag van de dag: liever dit ding of toch een Porsche GT3? https://www.autoblog.nl/nieuws/is-dit-de-gaafste-verpakking-voor-een-toyota-v6-100647 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.660 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 @Salokin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.342 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 @Jokke_vlo Een Lotus met standaard een sper! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 15.112 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 15 minuten geleden zei ir_fuel: @Jokke_vlo Een Lotus met standaard een sper! aan de prijs van een GT3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.943 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 Liever de GT3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.307 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 jokke zijn open pook (oké dat klinkt verkeerd) is mooier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.626 Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 Dik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.503 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 Knappe Lotus verdekke! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 4.094 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 Zeer mooie evora !!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 258 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 ik vond de evora altijd the smal voor z'n lengte. deze niet. ziet er zeer goed uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.970 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 Awel ik vond dit ook, alhoewel mijn M4 dat ook een beetje heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.281 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 Vette kar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 Zeker niet mis, maar ik zou toch liever de Exige willen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.231 Geplaatst: 22 juli 2017 Delen Geplaatst: 22 juli 2017 Op 20-7-2017 om 18:18 zei ICM: @Salokin Met wat verbeelding is het precies een F430. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.657 Geplaatst: 22 juli 2017 Delen Geplaatst: 22 juli 2017 17 uur geleden zei dragonfly: Vette kar! prijzen bij Lotus zijn wel v/d pot ger_kt idem bij Morgan de Brexit ging toch wat soulaas bieden??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 10.190 Geplaatst: 22 juli 2017 Delen Geplaatst: 22 juli 2017 112.500 pond = 125k euro ongeveer? Dat valt nog mee vind ik voor zo'n fantastisch totaalpakket. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.503 Geplaatst: 23 juli 2017 Delen Geplaatst: 23 juli 2017 Ik vind dat toch genoeg hoor. Alles in acht genomen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 7 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2017 This week’s ‘fastest ever’ Lotus story comes courtesy of this, the new Evora GT430 Sport. Yep, the already quite extreme Evora GT430 - revealed a couple of months back - wasn’t exactly slow, but Lotus decided to make it even faster. So much so, it’s now the fastest ever road-going Lotus with a 196mph top speed. That’s a whopping 4mph more than the Evora GT430. Eat that. The GT430 Sport removes much of the aero elements present on its sibling. So no mad wing, no carbon fibre front splitter, no louvres to reduce wheel arch pressure and so forth. Shorn of these elements, the Sport weighs in 10kg lighter than the GT430, at 1,248kg. Lotus has deployed full carbon fibre mode too: carbon front and rear bumpers, front access panel, roof panel and rear quarters are present, along with a one-piece louvred tailgate with an integrated spoiler. It all adds up to a slightly better better power-to-weight ratio, at 345bhp per tonne. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 8 september 2017 Delen Geplaatst: 8 september 2017 8 uur geleden zei fuxhound: This week’s ‘fastest ever’ Lotus story comes courtesy of this, the new Evora GT430 Sport. Yep, the already quite extreme Evora GT430 - revealed a couple of months back - wasn’t exactly slow, but Lotus decided to make it even faster. So much so, it’s now the fastest ever road-going Lotus with a 196mph top speed. That’s a whopping 4mph more than the Evora GT430. Eat that. The GT430 Sport removes much of the aero elements present on its sibling. So no mad wing, no carbon fibre front splitter, no louvres to reduce wheel arch pressure and so forth. Shorn of these elements, the Sport weighs in 10kg lighter than the GT430, at 1,248kg. Lotus has deployed full carbon fibre mode too: carbon front and rear bumpers, front access panel, roof panel and rear quarters are present, along with a one-piece louvred tailgate with an integrated spoiler. It all adds up to a slightly better better power-to-weight ratio, at 345bhp per tonne. A == B Dus sneller in de rechte lijn, MAAR NIET OP CIRCUIT! De naamgeving had omgekeerd moeten zijn imho. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 8 september 2017 Delen Geplaatst: 8 september 2017 ...but Lotus decided to make it even faster Hoe scheef kan marketingpraat zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.765 Geplaatst: 8 september 2017 Delen Geplaatst: 8 september 2017 Zo komen ze nog eens in het nieuws. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 15.112 Geplaatst: 8 september 2017 Delen Geplaatst: 8 september 2017 Wat een zever bij Lotus. Al die extra "nieuwe" gelimiteerde modellen ....... ze zitten op het einde van de rek met dit gedoe want mensen hebben het gehad of zijn gewoon opgelicht door dubieuze marketingpraat. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.