Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Nee, je kan gewoon alles af-fabriek krijgen en op 49gr eindigen, da's het punt. ;) Vandaar het verlaagde vermogen tov de 40i.

Dus 22", M Pack, panodak, trekhaak... all-in kom je op max 49gr.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, yvesken zei:

En achteraf mogelijkheid tot "origineel" vermogen?

Officieel alvast niet, enkel mogelijk om in gereduceerd vermogen te krijgen (211pk)

@gTa

De 45e mag uitgerust worden met alles van opties (met paar uitzonderingen maar niets te maken met CO2) maar vanaf je de optie "velg X  met sportbanden" neemt, zit je erboven.
Zoals Tommie aangeeft, 45e met M-Sportpakket, trekhaak, panodak en 22" Individual velgen => 49gr C02

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, yvesken zei:

En achteraf mogelijkheid tot "origineel" vermogen?

Nooit doen he, garantie foetsie en dat kost een FORTUIN aan stukken.

PHEV moet je gewoon afblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Nooit doen he, garantie foetsie en dat kost een FORTUIN aan stukken.

PHEV moet je gewoon afblijven.

Geeft ook te denken voor de restwaarde :) 

Dat is wat me nog altijd zo verrast. Dat soort auto's zouden privé onverkoopbaar moeten zijn, maar lijken hun waarde nog wat te houden. Kan niet lang meer duren....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Stancke said:

Officieel alvast niet, enkel mogelijk om in gereduceerd vermogen te krijgen (211pk)

@gTa

De 45e mag uitgerust worden met alles van opties (met paar uitzonderingen maar niets te maken met CO2) maar vanaf je de optie "velg X  met sportbanden" neemt, zit je erboven.
Zoals Tommie aangeeft, 45e met M-Sportpakket, trekhaak, panodak en 22" Individual velgen => 49gr C02

Deze snap ik niet. Of hebben jullie het over 2 verschillende wagens?

Of mag je wel 22" velgen pakken, maar niet met sportbanden?

1 minute ago, msxx said:

Geeft ook te denken voor de restwaarde :) 

Dat is wat me nog altijd zo verrast. Dat soort auto's zouden privé onverkoopbaar moeten zijn, maar lijken hun waarde nog wat te houden. Kan niet lang meer duren....

Echt he. Mijn 330e is een renting, met 16k restwaarde. Maar die blijft voorlopig wel netjes zijn waarde behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tommie said:

Altijd op renting nemen met maximale restwaarde en gewoon inleveren op 't einde...

Het zou me toch verbazen moest mijn kar geen 16k meer waard zijn op 4j en 100k kms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Tommie said:

Altijd op renting nemen met maximale restwaarde en gewoon inleveren op 't einde...

Verklaar mij misschien zot, maar ik zou de wagen nog 2 jaar op de vennootschap houden. Daarna blijft die in de zaak (maar afgeschreven), wordt er privé mee gereden en worden alle kosten eraan ook privé betaald. En ondertussen neem ik dan een nieuwe renting op de vennootschap. Of lijkt dat een slecht idee? (Ik moet deze mogelijke situatie nog met mijn boekhouder bespreken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, davy said:

Op hoeveel vaa zou deze dan ongeveer komen met mpack/ 22”velgen/panodak/...

Aan 110.000 euro komt die op 315 euro gemiddeld per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, yvesken zei:

Aan 110.000 euro komt die op 315 euro gemiddeld per maand.

Aan 211pk? Is veel te weinig vermogen voor zo'n beest

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Aan 211pk? Is veel te weinig vermogen voor zo'n beest

Huh?

Heeft 394pk he. 286pk + batterij.

Je kan hem in leasing ook op 211pk hebben (of voor Brussel en Wallokro @DDke)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, yvesken zei:

Aan 110.000 euro komt die op 315 euro gemiddeld per maand.

Ik heb een demo in bestelling staan van +- 116k. Komt inderdaad op zoiets neer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, DDke said:

 

Ik was de mogelijkheid voor Lux platen aan het bespreken, blijkt dat Lux eigenlijk qua VAA nog erger is dan Belgie (iets in de aard van 1.7% van de nieuwwaarde BTWi, PER MAAND).

 

Duitsland is 1% per maand, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, ICM said:

Duitsland is 1% per maand, dacht ik.

't is om zeep denk ik.

Ik ben binnengekomen bij BMW maandag, en wij stonden wat te praten met de mensen daar voor het event begon.
En we hadden het erover dat het in België om zeep was, en dat wij wel potente wagens willen kopen, maar in ECO-modellen gedwongen worden.
 

30 minuten later begint de voordracht, blijkt die exact over hetzelfde te gaan. :D

 

In Lux, HET land waar je wel eens een RS6 ziet bvb..

Pak een RS6 van wat, 100k eur? Lap daar wat opties bij en je zit aan 130k?
2210 EUR VAA aub 😤

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat het systeem zo werkt dat je die batterij nooit leeg kan rijden en dus altijd wel een boost hebt.


Zo werkt dat niet.. batterij leeg is enkel het vermogen van de ICE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verklaar mij misschien zot, maar ik zou de wagen nog 2 jaar op de vennootschap houden. Daarna blijft die in de zaak (maar afgeschreven), wordt er privé mee gereden en worden alle kosten eraan ook privé betaald. En ondertussen neem ik dan een nieuwe renting op de vennootschap. Of lijkt dat een slecht idee? (Ik moet deze mogelijke situatie nog met mijn boekhouder bespreken)


Bij controle naar t schijnt sowieso problemen.. anders had ik mijn pana ook laten staan op de zaak.. maar boekhouder zei dat ze dan 1 van de twee auto’s zouden verwerpen als kost... bij controle
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, vince522 zei:

@Tommie en @Phil aan de kassa gevraagd

Mag ik ook een poging wagen? 😛

Volgens mij heb je altijd wat reserve over voor de "eBoost". Indien leeg, wordt deze eerst terug aangevuld door de wagen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Germinal zei:

 


Zo werkt dat niet.. batterij leeg is enkel het vermogen van de ICE

 

Ik heb nog NOOIT de batterij leeggereden en ik geef toch wel kwistig gas :) 

Pas op ik lieg: 1x gedaan voor de fun, maar dat is dan met opzet. Met boost alleen ga je NOOIT je batterij leegrijden indien je niet kiest voor de hybride stand ;)

Je kan op een hybride natuurlijk op verschillende manieren rijden. De mijne ken je :D

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid