Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ICM zei:

Is dat laatste niet net indicatief voor het rekening houden met de feitelijke snelheid van het verkeer? Dat is net een van de zaken waarin Waze zich onderscheidt, in de file bvb zie je de snelheden van de wagens verderop.

Klopt. Dat is 'eenvoudigweg' de visualisatie van het gereden gemiddelde van dat segment van de laatste x minuten. Alle kaartsystemen delen de wegen in segmenten in en daar in real time de gereden gemiddelden van gebruiken is kinderspel (maar vraagt CPU-power). Lijkt me dat alle grote spelers dat hedentendage doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iemand met de ervaring dat die pdc in een g05 brol is, die slaat alles dicht voor de blauwe steen borduur aan mijn garage, andere borduren als je achteruit de straat op rijdt ook 🤦‍♂️

Iedere keer even de pdc afzetten tot ik over de borduur ben helpt wel, maar wth brol! Voor de rest geen klagen, topauto! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn '1 doet dat ook, mijn madam haar '6 niet. Ik word er ook horendol van. Veel te gevoelig.
Ik ben voorzeker al 1.000 keer gered van het pardoes aanrijden van een grasspriet tijdens het parkeren.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, gTa zei:

Mijn '1 doet dat ook, mijn madam haar '6 niet. Ik word er ook horendol van. Veel te gevoelig.
Ik ben voorzeker al 1.000 keer gered van het pardoes aanrijden van een grasspriet tijdens het parkeren.

Mmm, nooit voorgehad bij mijn 1 serie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Enyaq ook vaak last dat die alles toesmijt als ik mijn garage uitrijdt, schrik mij altijd een bult, precies of je ergens tegenzit. Je voet op de rem houden helpt bij mij, dan komt het minder vroeg tussen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

Nog iemand met de ervaring dat die pdc in een g05 brol is, die slaat alles dicht voor de blauwe steen borduur aan mijn garage, andere borduren als je achteruit de straat op rijdt ook 🤦‍♂️

Iedere keer even de pdc afzetten tot ik over de borduur ben helpt wel, maar wth brol! Voor de rest geen klagen, topauto! 

Dat ding is echt hypergevoelig. Al paar keer een attaque gekregen ervan 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik vandaag ook, dacht dat ik de poort mee had ofzo 🤣

Ik heb t zo al gehad dat ik van mijn oprit rij 's ochtends vroeg en t spel detecteert iets: BAM alles toe. En op een manier dat je idd echt denkt iets mee te hebben.

Gisteren ook nog een fietser, die met volle snelheid uit een zijstraat komt, maar ondanks alles op t voetpad blijft. Het spel heeft daar alles dichtgegooid.

Echt niet goed voor uwen tikker die zever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Nog iemand met de ervaring dat die pdc in een g05 brol is, die slaat alles dicht voor de blauwe steen borduur aan mijn garage, andere borduren als je achteruit de straat op rijdt ook 🤦‍♂️

Die staat hier uit want ik passeer dicht bij een muur om binnen & buiten te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Krikkie zei:

Mmm, nooit voorgehad bij mijn 1 serie. 

Auto heeft lerende functies, zal dat geadapteerd hebben om zijn 1e eigenaar @ir_fuel te helpen in zijn parkeeronkunde. :D  De velgen waren er ook getuige van. :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die remingreep kan je gelukkig uitschakelen. Stond bij mij uit, maar na een update was dat terug actief. Echt irritant, ik kon gewoon mijn garage niet meer uitrijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, -Fred- zei:

Die remingreep kan je gelukkig uitschakelen. Stond bij mij uit, maar na een update was dat terug actief. Echt irritant, ik kon gewoon mijn garage niet meer uitrijden...

Ga dat misschien eens overwegen, begint serieus mijn keel uit te hangen. In Spanje op reis ook: de parkeergarage was daar zo smal: hij blokkeerde telkens. En dan moet je dat maar met een vederlichte voet proberen te overrulen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zelfrijdfunctie is ook lachen, die rijdt dan gewoon tegen een muur, die zou hetzelfde moeten doen zoals ik vooruit ben gereden, not!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rabbit zei:

Gisteren ook nog een fietser, die met volle snelheid uit een zijstraat komt, maar ondanks alles op t voetpad blijft. Het spel heeft daar alles dichtgegooid.

Echt niet goed voor uwen tikker die zever.

Of voor je schouder... Heb dit soort situatie voorgehad met een wielertoerist die veel te hevig uit een zijstraat kwam en deels de rijbaan op reed omdat hij de bocht niet kort genoeg kon nemen. Had de auto nog geen maand en dat spel gooit daar alles dicht. Heb enkele dagen pijn mijn schouder gehad van de gordel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2024 om 08:58, ir_fuel zei:

Om het wat meer on-topic te hebben: de navigatie van mijn BMW.

vorige maand was vanaf de E42 de A54 richting Charleroi afgesloten voor alle verkeer. mijn BMW maakte daar van dat de verkeerswisselaar was afgesloten. Telkens ik een route plande die over die verkeerswisselaar ging (gewoon rechtdoor over de E42, richting Bergen van bij mij, niks afslag) stuurde mij die kilometers om om dat punt te vermijden.

Vorige week wil ik ergens naartoe rijden, krijg ik ook zo een "speciale" route, die ik zonder nadenken heb gereden, tot ik door had dat hij mij zo binnendoor stuurde omdat hij ook weer ergens dacht dat er een steenweg afgesloten was. Ik heb voor de terugrit Waze gebruikt en ben over die steenweg gereden zonder enig probleem.

Oja, en er staat ook al 6 maand een accident op de E42 op een paar kilometer van bij mij op. :lolz:

en massa's wegenwerken die er niet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2024 om 17:10, Krikkie zei:

Die zelfrijdfunctie is ook lachen, die rijdt dan gewoon tegen een muur, die zou hetzelfde moeten doen zoals ik vooruit ben gereden, not!

Hoe bedoel je juist? Kan je omschrijven wat je exact doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Hoe bedoel je juist? Kan je omschrijven wat je exact doet?

ik ben ook wel benieuwd, want mijn ervaringen hiermee zijn wel positief.  

Dat de PDC je af & toe een hartverzakking bezorgt, dat kan ik bevestigen.   Onze oprit is redelijk steil, en het gebeurt af en toe wel eens dat die net voor ik de straat zou op rijden, alles dicht gooit.  Nie goe, wordt ook niet geapprecieerd door de passagiers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/6/2024 at 4:24 PM, gTa said:

Auto heeft lerende functies, zal dat geadapteerd hebben om zijn 1e eigenaar @ir_fuel te helpen in zijn parkeeronkunde. :D  De velgen waren er ook getuige van. :D 

Er was nochtans geen enkele parkeerschade aan die velgen. Dat was allemaal al rijdend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Tommie zei:

Hoe bedoel je juist? Kan je omschrijven wat je exact doet?

Er is een functie bedoeld voor in parkeergarages (die ken je wel), de auto onthoud x aantal meter die je vooruit hebt gereden en zou dat dan automatisch achteruit moeten nadoen zonder dat je je stuur aanraakt.

Wel, als ik dat uitprobeer rijdt hij gewoon ergens tegen als ik niet zelf zou ingrijpen, die neemt zijn bochten ook breder dan ik zelf eerst vooruit gedaan heb.

Mijn schoonbroer heeft het ook bevestigd, die zijn i4 kan het ook niet zonder iets te raken als je niet ingrijpt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel uiteraard niet aan je ervaring, maar dan moeten jij en je schoonbroer eens terug naar de dealer. Want mijn ervaringen daarmee zijn echt wel anders, ook al gebruik ik 't in feite zeer weinig. Ik demonstreer 't wekelijks meerdere keren bij leveringen, probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://vehiclerecall.bmwgroup.com/index.html?brand=bmw&market=be&language=nl

Er is een recall voor de remmen op veel BMW wagens. Mijn auto is er uiteraard ook bij 😄 

Quote

Op dit voertuig staat een Terugroepactie open. Klik hier om online een afspraak te maken met een BMW Service Partner, of neem contact op met een BMW Service Partner voor bijkomende informatie. Terugroepactie nummer 0034780200.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid