Ga naar inhoud

Ferrari Portofino


fuxhound

Aanbevolen berichten

The new Ferrari Portofino

590bhp, twin-turbo Portofino turns Cali into a 'proper' Ferrari. 

Portofino. It’s a lot closer to Maranello than California. Nobody at Ferrari will diss the company’s – ha! – entry-level convertible, not least because it’s the best-selling car in the company’s 70-year history, and brought two significant new elements into the brand: people who’d never previously owned a Ferrari, and women. But the California (and later Cali T) were definitely on the soft, boulevardier side of the spectrum.

The Portofino is a whole lot sharper. A proper Ferrari, in fact. This is a convertible you could rag around the Nürburgring if you really wanted to: that’s part of Ferrari’s testing regimen these days, in addition to those gazillion hours pounding round Fiorano. Designed in-house at Centro Stile, it looks much more aggressive, and has a genuine coupe silhouette with the retractable hard-top roof in place.

Mercedes’ next-gen SL might be returning to a canvas soft-top, but Ferrari insists that its customers prefer the RHT – and that the mechanism is lighter and more efficient than a trad soft-top. The Portofino’s rear end and tail-light treatment is much better resolved than before. The Cali’s generous posterior is noticeably more pert.

Although the requirement for head-spinning aerodynamics is less on a convertible, the Portofino nevertheless features some typically Ferrari flourishes. Air intakes either side of the LED headlights vent into the front wheelarches and the resulting airflow exits along the bodyside to reduce drag. Looks cool, too: Flavio Manzoni, Ferrari’s artful design director, really is the master at working aero devices into Ferrari’s ever evolving aesthetic language.

The other big news concerns the Portofino’s underpinnings. Not only does it use an all-new aluminium chassis, Ferrari has also developed a new manufacturing technique that reduces the complexity of the process while cutting weight and improving torsional rigidity. New components in the 3.9-litre V8 twin-turbo -  including revised pistons and con rods - and tweaks to the management software result in a power hike to 590bhp.

The 560lb ft of torque – from 3,000 to 5,250rpm – promises fabulous mid-range flexibility, and there’s a continued determination, via Ferrari’s Variable Boost Management, to deliver a turbo unit that mimics the behaviour of a normally aspirated unit. There’s also a heavily revised exhaust system, with an eye on greater efficiency and an improved soundtrack (not necessarily in that order).

But if it’s a real Ferrari you want, the best news is probably the arrival of an electronic differential – E-Diff3 – on the Portofino which, as in other Ferraris, is integrated with the company’s F1-Trac to deliver mind-bending turn-in, grip, and balance. The Portofino also gets fully electric power steering, and if the 812 Superfast is anything to go by, it should be spot-on.

There’s new stuff inside, too, and the signs are that Ferrari has finally mastered interior ergonomics. Even the air conditioning has been overhauled.

We’ll see the Portofino in the flesh at the Frankfurt show in a few weeks’ time. This is one car we need a serious poke around.

https://www.topgear.com/car-news/first-look/revealed-new-ferrari-portofino

ferrariportofino05.jpg

ferrariportofino04.jpg

ferrariportofino01.jpg

ferrariportofino07.jpg

ferrariportofino06.jpg

ferrariportofino03.jpg

ferrariportofino02.jpg

aangepast door fuxhound
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een softtop hadden ze wel nooit zo n strakke lijn kunnen maken. Deze is dicht ook echt knap. Is niet altijd waar bij een cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Front is zoals een 812 Superfast.

ferrari-california-t-marks-turbo-comebac

ferrariportofino02.jpg

 

Iets andere plooien, voorkant is scherper gevormd, achterkant loopt schuiner.

2015-Ferrari-California-T-side-view-with

ferrariportofino07.jpg

 

Achterkant heeft nu 488 lichten, bumper lichtjes aangepast.

2015-Ferrari-California-T-rear-three-quarters-view.jpg

ferrariportofino01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem ook echt knap, en zelfs met het dak dicht is hij even knap! Vond de Cali T met dak dicht er een beetje 'gewrongen' uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ding, ik ben fan :inlove:
600pk en 760 Nm als opvolger van de California, wat toch effectief het 'instapmodel' bij Ferrari was?[emoji33]

Vraag mij af wanneer Ferrari met een model onder de 488 komt voor 160k.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Willen ze dat wel? Als ze een pak meer gaan produceren zou het toch heel wat moeilijker worden om een ruling te krijgen van Europa om af te mogen wijken van de opgelegde co²-uitstoot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, gTa said:

Willen ze dat wel? Als ze een pak meer gaan produceren zou het toch heel wat moeilijker worden om een ruling te krijgen van Europa om af te mogen wijken van de opgelegde co²-uitstoot?

waarom niet? Als ze er een klein blokje inleggen met pakweg 400pk(ik zeg maar iets: een 2,0 v6 turbo) en het verkoopt goed, dan trek je je gemiddelde toch naar beneden. Goedkope ferrari's verkopen altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ferrariportofino07.jpg

Ferrai haalt voor toekomstige modellen precies vaak inspiratie bij hun one offs en gelimiteerde modellen.

onderkant carrosserie

Ferrari-J50-Side.jpg?interpolation=lancz

luchtuitlaat:

CFwXCMpWAAAxkNV.jpg

 

Wel de knapste van de line up moet ik zeggen:

wat ziet zo een Superfast er toch misvormd uit ivg met de portofino:

 

ferrariportofino07.jpg

ferrari-812-superfast-side-profile.jpg?i

 

aangepast door Stabilo Boss
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Willen ze dat wel? Als ze een pak meer gaan produceren zou het toch heel wat moeilijker worden om een ruling te krijgen van Europa om af te mogen wijken van de opgelegde co²-uitstoot?

Dat willen ze echt wel, heb onlangs gelezen dat ze binnen x aantal jaar het dubbele van nu willen verkopen. Ook een SUV zal hoogstwaarschijnlijk aan het gamma worden toegevoegd.

Stel je voor: Een Ferrari Cayman concurrent. Zal er niet komen maar moest dit het geval zijn raap ik al mijn centen bij elkaar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid