Ga naar inhoud

Mercedes-Benz CLS


William Blake

Aanbevolen berichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Tom Bentley said:

Wat vinden de mensen die em al irl op het salon gezien hebben?

Vanavond ook gezien en super knap :inlove:

Interieur is ongeveer dat van de E coupé met het stuur van de S. Ook een heel mooie configuratie die er staat... De achterkant valt in het echt ook zeer goed mee, loopt echt heel mooi af.

En die 53 AMG van de foto's hierboven is het mooiste wat ik in zeer lange tijd gezien heb! En dan te zeggen dat ik normaal niet voor zwarte auto's ben...

Tesla mag dan wel fiscaal de interessantste keuze zijn, die verbleekt toch serieus naast de nieuwe CLS vind ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3.0-liter, turbocharged, beltless, electronically supercharged with hybrid assist

Dus 't is een 3 liter met turbo, met daarop een supercharger die elektrisch is aangedreven om zo geen lag te hebben? Of interpreteer ik het fout...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, PJH zei:

3.0-liter, turbocharged, beltless, electronically supercharged with hybrid assist

Dus 't is een 3 liter met turbo, met daarop een supercharger die elektrisch is aangedreven om zo geen lag te hebben? Of interpreteer ik het fout...

+ elektromotor van 22 pk

Zot blok. Gaan we nog veel van horen.

http://autoweek.com/article/technology/why-mercedes-new-inline-six-matters-even-if-no-one-sure-when-well-see-it

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang gaan die elektronische zaken eigenlijk mee? 

Langs de andere kant, veel CLS 63 AMG’s zie je toch niet (meer) rondrijden omdat ze oud zijn, te hoge kmstand en niet meer de moeite waard zijn (voor iemand met geld en te duur voor iemand met weinig geld). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn er sowieso al niet te heel veel geweest, hier (niet enkel België maar West-Europa). Dat er nu nog minder overschieten is niet onlogisch, dan. En idd die forse running costs maken ze zelfs op leeftijd moeilijk bereikbaar voor liefhebbers met beperkter budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Niko80 zei:

In AMG trim is hij mooi, standaard kan mij niet ontdoen van de Insignia look.

Tot je hem in het echt ziet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je hem in het echt ziet [emoji6]
Vrijdag naar het salon. Ik zal hem is bewonderen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

Tot je hem in het echt ziet ;)

 

Is hij dan niet mooi in AMG trim, of heeft hij dan standaard niet de Insignia look?

(ik gok op het tweede :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de nieuwe Insignia een knappe auto, dus voor mij mag de CLS daar op gelijken, maar, mij is die gelijkenis niet opgevallen.

Sowieso vind ik deze knapper dan de vorige, en terug meer gelijken op de eerste CLS die ik altijd knap heb gevonden. De vorige generatie was een bompakar.

Vooral de nieuwe neus vind ik ‘mega’.

Vrijdag ga ik ‘m ook bekijken in Brussel.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, BMWMB said:

Ik vind de nieuwe Insignia een knappe auto, dus voor mij mag de CLS daar op gelijken, maar, mij is die gelijkenis niet opgevallen.

Sowieso vind ik deze knapper dan de vorige, en terug meer gelijken op de eerste CLS die ik altijd knap heb gevonden. De vorige generatie was een bompakar.

Vooral de nieuwe neus vind ik ‘mega’.

Vrijdag ga ik ‘m ook bekijken in Brussel.

 

Damn, straks heb je een Range Rover Sport, GT3 én CLS 53 AMG in de garage staan. :)

Ik was ook wat op mijn hoede voor de achterkant, maar in het echt vind ik hem zelf knap. Loopt heel mooi 'af'

Op het salon staat hij in 400d uitvoering in Edition 1 uitvoering. Zeer knap. Catalogusprijs was 78000 EU zonder opties en 96000 dacht ik zoals hij daar stond.

Enige nadeel vind ik dat hij echt groot en lang is. Wordt moeilijk manouvreren in/uit parkeergarages en een parkeerplaats te vinden. Wat voor mij eigenlijk nog een gat in de markt zou zijn is om de interieurafwerking van een E/CLS door te trekken naar een auto van het formaat van de C klasse...

Eigenlijk absurd duur al die (weliswaar goed uitgeruste) wagens op het salon. Met een budget van 40000-60000 heb je precies al niet veel meer :unsure:

aangepast door ma:
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang gaan die elektronische zaken eigenlijk mee?

Langer dan de normale motor, normaal gezien. Maar met een CO2 van 200g is dit ook maar een druppel op een hete plaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, wooter said:


Langer dan de normale motor, normaal gezien.

Wow, een normale reactie.

4 minutes ago, wooter said:

Maar met een CO2 van 200g is dit ook maar een druppel op een hete plaat.

Ah nee, toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto’s worden alsmaar duurder. In 1998 kocht ik nog een dik uitgerustte 320d voor minder dan 30k euro. Vandaag kost een vergelijkbare 320d bijna het dubbele.
Ik heb eens een CLS450 geconfigureerd (met de prijslijsten op de BE website, want de configurator heeft nog geen AMG pack), en kwam naar mijn goesting uit op 115k euro. Tel daar nog maar zeker 5k bij voor de 53 AMG, wat bijna het dubbel is van mijn C450, terwijl ik denk dat de het rijplezier niet zoveel beter zal zijn. Ik geloof nooit deze 53 hybride qua karakter in de buurt komt van de heerlijke 4.0 V8, ondanks z’n elektrische boost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, BMWMB said:

Auto’s worden alsmaar duurder. In 1998 kocht ik nog een dik uitgerustte 320d voor minder dan 30k euro. Vandaag kost een vergelijkbare 320d bijna het dubbele.
Ik heb eens een CLS450 geconfigureerd (met de prijslijsten op de BE website, want de configurator heeft nog geen AMG pack), en kwam naar mijn goesting uit op 115k euro. Tel daar nog maar zeker 5k bij voor de 53 AMG, wat bijna het dubbel is van mijn C450, terwijl ik denk dat de het rijplezier niet zoveel beter zal zijn. Ik geloof nooit deze 53 hybride qua karakter in de buurt komt van de heerlijke 4.0 V8, ondanks z’n elektrische boost.

Dik uitgerust, welke opties had je toen zelfs in 1998?

Nu heb je mensen die willen/verwachten dat heel hun dashboard bekleed is met leder. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu het autosalon bezoekt is het opmerkelijk hoeveel 100k en meer kostende wagens gewoon tussen de meer “normaal” geprijsde wagens. Porsche , Tesla, Maserati……ik vind dat straf


Auto’s worden alsmaar duurder. In 1998 kocht ik nog een dik uitgerustte 320d voor minder dan 30k euro. Vandaag kost een vergelijkbare 320d bijna het dubbele.
Ik heb eens een CLS450 geconfigureerd (met de prijslijsten op de BE website, want de configurator heeft nog geen AMG pack), en kwam naar mijn goesting uit op 115k euro. Tel daar nog maar zeker 5k bij voor de 53 AMG, wat bijna het dubbel is van mijn C450, terwijl ik denk dat de het rijplezier niet zoveel beter zal zijn. Ik geloof nooit deze 53 hybride qua karakter in de buurt komt van de heerlijke 4.0 V8, ondanks z’n elektrische boost.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Auto’s worden alsmaar duurder. In 1998 kocht ik nog een dik uitgerustte 320d voor minder dan 30k euro. Vandaag kost een vergelijkbare 320d bijna het dubbele.
Ik heb eens een CLS450 geconfigureerd (met de prijslijsten op de BE website, want de configurator heeft nog geen AMG pack), en kwam naar mijn goesting uit op 115k euro. Tel daar nog maar zeker 5k bij voor de 53 AMG, wat bijna het dubbel is van mijn C450, terwijl ik denk dat de het rijplezier niet zoveel beter zal zijn. Ik geloof nooit deze 53 hybride qua karakter in de buurt komt van de heerlijke 4.0 V8, ondanks z’n elektrische boost.

Een 320d heeft nu 190 pk en geen 136 zoals toen, dus moet je eigenlijk een 318d nemen om te vergelijken (die al meer vermogen heeft dan een 320d van toen).

En veel van de uitrusting die toen optie was is nu standaard. Bovendien wordt er nu ook meer korting gegeven.

Dus ik vind dat die stijging echt goed meevalt, als je appelen met appelen vergelijkt natuurlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Timo zei:

Dik uitgerust, welke opties had je toen zelfs in 1998?

Nu heb je mensen die willen/verwachten dat heel hun dashboard bekleed is met leder. 

Welke opties ik had: leder, sportstoelen, 17" velgen styling 44, schuifdak, HK soundsystem, navigatie (met pijltjes), sportophanging, houten sierlijsten (want die alu sierlijsten waren een merde voor vingerafdrukken), regen- en lichtsensor. Nadien heb ik nog witte pinkers laten steken, en een eibach verlaging. Was een heel goede auto. Probleemloos 170k km  mee gereden. De E46 320d LCI die ik erna heb gekocht, heb ik van miserie na 1,5 jaar verkocht. Was nochtans een mooie auto met M-sportpakket, 18'ers styling 72, en een uitgebreid nappa lederen interieur in de kleur 'brombeer'. :inlove:

Als ik eigenlijk mijn historiek bekijk van de laatste 20 jaar:

E46 320d: 4 jaar gehad, 170k km

E46 320d LCI: 1,5 jaar gehad, 60k km

E60 530d: 6 jaar gehad, 240k km

F10 740d: 1,5 jaar gehad, 60k km

F10 530d xDrive: 4,5 jaar gehad, 190k km

C450: Al 2 jaar in mijn bezit, 72k km. Als ik de traditie in ere wil houden, ben ik al te laat, en moet deze dringend buiten. :lol:

En nu nadenken wat het zal worden: E53 AMG coupé, CLS 53 AMG coupé, of een Tesla Model S. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet stoppen met kijken naar deze foto. Zo'n dik machien! Zoals 'm hier op de foto staat, in het zwart, met de bicolor wielen, de chroom uitlaatpijpjes, geen verduisterde ramen, en dan binnen volleder met beige leder voor de stoelen en deurinleg, en carbon sierlijsten. :inlove:

18-mercedes-benz-amg-53-series-model-340

Interieur is een E63s, maar ik hoop dat de Performance stoelen ook te krijgen gaan zijn.

 

iris?COSY-EU-100-1713d0VXqbE7qtyO35PobzI

iris?COSY-EU-100-1713d0VXqbE7qtyO35PobzI

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid