Martini Racing 2.559 Geplaatst: 18 juni 2018 Delen Geplaatst: 18 juni 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.559 Geplaatst: 19 juni 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Quote Nadat de nieuwe Audi A1 gisteren in vol ornaat op het internet verscheen (zie hier), heeft de fabrikant vandaag alle officiële informatie vrijgegeven. Naast het beeld, kunnen we nu dus ook de belangrijkste details meegeven. In totaal wordt de tweede generatie A1 4,03 meter lang, 1,74 meter breed en 1,41 meter hoog. Een groeischeut, zoals we die ook al bij de VW Polo en Seat Ibiza konden opmerken. Agressiever uiterlijk Audi heeft de A1 Sportback (een driedeurs staat niet langer op het programma) een agressiever uiterlijk willen meegeven. Dat moet je vooral uit het front kunnen afleiden. Grotere faux luchthappers, een meer prominente grille en net onder de motorkap drie spelen die een eerbetoon zijn aan de Audi Sport Quattro. De wielen zijn nu minstens 15” en maximaal 18” groot. Het S-Line exterieurpakket maximaliseert die assertieve houding met grotere luchtdoorstroomopeningen (nog altijd even fake), een grotere achterpoiler en specifieke zijskirts. Naast de 11 koetswerkkleuren kan je als klant ook nog een contrasterende tint bestellen voor het dak, de spiegels, zijschorten en de voorspoiler. Aan de binnenkant De nieuwe styling gaat verder in de cabine, waar je aankijkt tegen een boordplank met modernere lijnen en betere materialen. Zelfs in de basisuitvoering heeft de A1 een 10,25-inch digitaal instrumentenpaneel, een multifunctioneel stuurwiel en opvallend vormgegeven ventilatiemonden aan de passagierszijde. Er zijn drie verschillende binnenlijnen beschikbaar, elk met een unieke aankleding en gecoördineerde gekleurde accenten op de ventilatieroosters, de middenconsole en deurgrepen. Meer plaats De grotere buitenmaten zijn heilzaam voor wie aan de binnenkant wat meer centimeters verlangde. De A1 kan nu ook meer bagage slikken. Tot 1.090l met neergeklapte achterbank. En 335l gewoon in de koffer. Veel extra’s De lange lijst beschikbare extra’s omvat sportszetels, verwarmd meubilair vooraan en een sfeerlichtpakket met 30 kleuren. Klanten hebben ook de mogelijkheid om het MMI radio plus-systeem te bestellen met een 8,8-inch aanraakscherm of het MMI navigatie plus-systeem met een groter 10,1-inch display. En je kan kiezen voor Android Auto en Apple CarPlay, evenals twee USB-poorten. Klinkt het niet… Klanten kunnen ook kiezen uit twee optionele audiosystemen, waaronder een Audi-systeem met acht luidsprekers of een Bang & Olufsen premium-audiosysteem met elf luidsprekers. Gaat het vooruit? Audi lost nog niet alle punten en komma’s over het motorenpalet. Maar de Duitsers weten wel datje de keuze zal krijgen uit een assortiment dat 1.0l driecilinders en 1,5 en 2-liter viercilinders omvat met vermogens die van 95 tot 200pk zullen reiken. De meeste modellen worden aangeboden met een handgeschakelde versnellingsbak of een zevenversnellingsbak met dubbele koppeling. De krachtigste (40 TFSI, gelukkig ook te krijgen zonder kenteken) zal echter louter zijn met een S-tronic-transmissie met zes versnellingen. Er zijn drie verschillende mogelijkheden, waaronder een sportophanging en een sportophanging met instelbare schokdempers. Het model kan ook worden uitgerust met een prestatiepakket dat voor- en achteraan remmen met een grotere diameter omvat. Veiliger dan ooit Op veiligheidsgebied wordt de auto standaard geleverd met een assortiment hulpsystemen voor de bestuurder, waaronder rijstrookassistent. Andere veiligheidsvoorzieningen (al dan niet optioneel) zijn een snelheidsbegrenzer, adaptieve snelheidsassistent, parkeerhulp en een automatisch noodremsysteem. TAGS: Audi, Compacte, Hatchback, Duitsland https://www.auto55.be/nieuws/30156-nu-officieel-de-nieuwe-audi-a1-sportback Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Ben eens benieuwd of er een nieuwe S1 komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Kek ding! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.849 Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 662 Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 toch blijf ik het wennen vinden met die nummers. Welke motorisatie is nu bv die 40... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.323 Geplaatst: 19 juni 2018 Delen Geplaatst: 19 juni 2018 2 uren geleden, Liquid Li0n zei: toch blijf ik het wennen vinden met die nummers. Welke motorisatie is nu bv die 40... Tussen 125kw en 149kw Aanduiding kW pk 30 1-99 1-135 35 100-124 136-169 40 125-149 170-203 45 150-199 204-271 50 200-249 272-339 55 250-299 340-407 60 300-349 408-475 65 350-399 476-543 70 >400 >544 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.352 Geplaatst: 20 juni 2018 Delen Geplaatst: 20 juni 2018 Op 19/06/2018 om 11:55, Liquid Li0n zei: Ben eens benieuwd of er een nieuwe S1 komt. RS1 ben ik vooral benieuwd naar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.114 Geplaatst: 20 juni 2018 Delen Geplaatst: 20 juni 2018 Not sure of dat er überhaupt komt. Vind 'm vanachter wel wat overstyled in de specs hierboven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 21 juni 2018 Delen Geplaatst: 21 juni 2018 Niet mis op het eerste zicht, maar wel wat overstyled op bepaalde vlakken (motief van de leds, overdreven grote fake luchtinlaten (doet me denken aan BMW hun manier van doen tegenwoordig) etc). Spijtig dat er geen 3-deurs meer komt. Velgen zijn wel knap, al komt het design me bekend voor (Ford?).https://res.cloudinary.com/carsguide/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_cg_hero_large/v1/editorial/Ford-Mondeo-blue-2007-sedan.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephane 1.695 Geplaatst: 21 juni 2018 Delen Geplaatst: 21 juni 2018 Op 19/6/2018 om 16:42, kefkie zei: Tussen 125kw en 149kw Aanduiding kW pk 30 1-99 1-135 35 100-124 136-169 40 125-149 170-203 45 150-199 204-271 50 200-249 272-339 55 250-299 340-407 60 300-349 408-475 65 350-399 476-543 70 >400 >544 heel die typering slaat op niks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.762 Geplaatst: 22 juni 2018 Delen Geplaatst: 22 juni 2018 Op 21/6/2018 om 13:58, Stephane zei: heel die typering slaat op niks Ik snap echt de bedoeling er niet van. No bloody clue Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 22 juni 2018 Delen Geplaatst: 22 juni 2018 Op 19/6/2018 om 16:42, kefkie zei: Tussen 125kw en 149kw Aanduiding kW pk 30 1-99 1-135 35 100-124 136-169 40 125-149 170-203 45 150-199 204-271 50 200-249 272-339 55 250-299 340-407 60 300-349 408-475 65 350-399 476-543 70 >400 >544 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.352 Geplaatst: 23 juni 2018 Delen Geplaatst: 23 juni 2018 Geen zin om dat echt vanbuiten te leren en onthouden zal ik het niet doen, ik zal dus nooit weten wat erin zit. Natuurlijk wel dat een 30 een lichtere motor is dan een 55 maar qua pk's of longinhoud zoals vroeger, dat zal niet meer lukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 28 juli 2018 Delen Geplaatst: 28 juli 2018 Gisteren in de file gespot ergens in Z-Duitsland. 40 TFSI Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 28 juli 2018 Delen Geplaatst: 28 juli 2018 Waauw ne 40 !!!!!ii!i!!!i!i!iii!i!i Dat moet dus ne geblazen 3-liter V6 naft zijn of misschien zelfs ne 4-liter V8 :inlove; ... Echt wat een debiele naamgeving bij Audi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 28 juli 2018 Delen Geplaatst: 28 juli 2018 Jep, geen flauw idee meer op die manier. Hij is serieus gegroeid denk ik, lijkt me bijna A3-formaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 28 juli 2018 Delen Geplaatst: 28 juli 2018 11 minuten geleden, Ugeken zei: Jep, geen flauw idee meer op die manier. MAAR JAWEL HE !! *gooit een tabel in de strijd* 10 = alles tussen de 1 en de 39 paardjes 20 = alles tussen de 39 en 39,7 paardjes 25 = 39,8 paardjes 30 = alles van 39,9 tot 119 paardjes 35 = alles van 120 tot 689 paardjes, uitgezonderd 231, 286 en 303 40 = 231 paardjes 45 = 286 paardjes, behalve op zondag 50 = alles van 303,01 tot en met 303,99 paardjes 55 = al de rest, behalve al de rest dat al bepaald is ... DAT IS TOCH DUIDELIJK ?!?!? Dat ze dan gewoon een cijfertje plakken dat het vermogen weergeeft, hé. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.896 Geplaatst: 28 juli 2018 Delen Geplaatst: 28 juli 2018 Goed bezig! Dat was dus al een dik A1’tje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 13.280 Geplaatst: 28 juli 2018 Delen Geplaatst: 28 juli 2018 8 uren geleden, gTa zei: Waauw ne 40 !!!!!ii!i!!!i!i!iii!i!i Dat moet dus ne geblazen 3-liter V6 naft zijn of misschien zelfs ne 4-liter V8 :inlove; ... Echt wat een debiele naamgeving bij Audi. Gohja dan is M140i even onnozel hé. Of een 528i die eigenlijk een 2L is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.626 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 A50 AMG Q3 45 TFSI X2 M35i Allemaal 2 liter viercilinders. Allemaal debiel. Alleen is BMW toch het minst debiel precies. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 Reden is natuurlijk die standaardisering. Vroeger had je b.v. een 1.6 naft, een 1.8 naft, een 2.0 naft, een 2.0 turbo naft, een 2.4 V6 naft, een 3.0 V6 naft en een 3.0 V6 turbo naft. Dan is het makkelijk om onderscheid te maken in de type-aanduiding. Nu heb je nog max. 2 motoren die 't motorenpalet afdekken in één model, elk in tig vermogensversies. Moesten ze dat willen aanduiden via kleurtjes zijn we weer in het TDI - TDI - TDI - TDI tijdperk beland... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.896 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 1 uur terug, gTa zei: Reden is natuurlijk die standaardisering. Vroeger had je b.v. een 1.6 naft, een 1.8 naft, een 2.0 naft, een 2.0 turbo naft, een 2.4 V6 naft, een 3.0 V6 naft en een 3.0 V6 turbo naft. Dan is het makkelijk om onderscheid te maken in de type-aanduiding. Nu heb je nog max. 2 motoren die 't motorenpalet afdekken in één model, elk in tig vermogensversies. Moesten ze dat willen aanduiden via kleurtjes zijn we weer in het TDI - TDI - TDI - TDI tijdperk beland... De reden is de komende Elektromobilität. Daar kan je enkel het vermogen aangeven... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 26 minuten geleden, Bouncing Bullet zei: De reden is de komende Elektromobilität. Daar kan je enkel het vermogen aangeven... Ah ja, dat ook. En straks helemaal/enkel dat, yep. Dan nog, die staffels, ik vind het bijzonder raar. Vermeld dan gewoon het vermogen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.299 Geplaatst: 29 juli 2018 Delen Geplaatst: 29 juli 2018 5 minutes ago, gTa said: Ah ja, dat ook. En straks helemaal/enkel dat, yep. Dan nog, die staffels, ik vind het bijzonder raar. Vermeld dan gewoon het vermogen? Zoals bij Tesla Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.