Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, tuscani zei:

 idd, hier hetzelfde, maar toch zou dat voor mij nog steeds een dooddoener zijn (die 1maal op verlof gaan)

Dat is dan weer de sterkte van een Tesla supercharger... Die zijn overal in Europa langs alle grote wegen waardoor je gerust tot je bestemming kan geraken.

Daarnaast zit ik met zéér kleine kinderen waardoor ik verplicht ben om om de paar 100 kilometer een stop in te lassen (honger, plassen, benen strekken, etc...) dus de extra reistijd zou minimaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nooit last gehad van onze kleine kinderen in de wagen. 'snachts rijden, en plassen als we tanken. honger is een koekje of fruit in de wagen. en als ze toch dringend moeten plassen effe een noodstop aan de eerstvolgende aire. tot voor de wc, wagen blijft draaien en hop weer verder. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 auto's in huis, de etron voor jezelf en een goeie break met 6 in lijn benzine voor de vrouw, om mee op reis te gaan :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet op vakantie willen mee gaan, laat staan business trips doen. Wat me er weer toe brengt dat dat echt een luxe segment is als “aanvulling” in een wagenpark.

 

Tesla S lijkt voorlopig de meest “praktische” ev . Deze E tron is wel een pak knapper dan een model X

[mention=179]tomt[/mention] te vroeg om een profiel van de kopers op te maken?

- zien die mensen dat als een all in one of hebben ze een “back up” wagen?

 

Inderdaad.. Mijn model s vandaag bij -2 graden aan 90kph zat aan 180Wh/km. Dat is 90wh verschil ! Dan rijd ik 550km met mijn batterij ! Om je maar een idee te geven van het verschil. (330vs550)

 

Ik hoor precies Wooter maar als je 100k stukslaat op een EV dan toch zeker niet op deze E-tron. Tenzij inderdaad als een extra auto in je wagenpark.

 

Trouwens bij een EV raden ze aan max 90% te laden eh en je vertrekt niet altijd met 90%.. dus als je met met een e-tron met 70% vertrekt heb je 56kw ter beschikking.. aan 270wh is dat een 200km aan 90kph !

 

Niet dat ik dit topic wil bevuilen of de rol van Wooter wil overnemen maar soms is enige vorm van realisme toch wel geboden. Mensen die nog nooit een EV hebben gehad kunnen dergelijke zaken ook moeilijker inschatten denk ik.

 

Ik vind het allemaal wat teleurstellend voor een merk als Audi. Precies alsof ze willen dat mensen de E tron gaan ruilen voor een Q5/Q7.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel goed verkopen. Het interieur van een Tesla Model S vond hij maar niets dus gewacht op de Audi.


Ja zegt genoeg.. als dat uw criterium is [emoji849] ik wil ze met een e-tron wel eens Antwerpen - Amsterdam en terug zien doen. Soit, hij zal lang van zijn interieur kunnen genieten [emoji23][emoji23][emoji23]

Anderzijds laden die wel aan 150kw aan die ionity palen zeker ?
@wooter ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Germinal zei:

Ja zegt genoeg.. als dat uw criterium is emoji849.png ik wil ze met een e-tron wel eens Antwerpen - Amsterdam en terug zien doen. Soit, hij zal lang van zijn interieur kunnen genieten emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Anderzijds laden die wel aan 150kw aan die ionity palen zeker ?

 

Zucht, ga jij nu ook beginnen? Je zit zelf al weken te klagen dat je Tesla een te hoog verbruik heeft.

Er staat duidelijk dat die wagen daar helemaal niet voor dient. Is om mee te gaan werken, voor lange ritten staat er nog een andere auto klaar ;)

Dus geen nood om hier over je Tesla te beginnen, we zitten in het e-tron topic.

En die gaan inderdaad kunnen laden via ionity maar dat is nog niet voor meteen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een Ferrari kopen omdat hij er super knap uit ziet...nee!!  De Lamborghini verbruikt veel minder!!!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik wil een Ferrari kopen omdat hij er super knap uit ziet...nee!!  De Lamborghini verbruikt veel minder!!!

Inderdaad, 't is precies een ziekte zeg bij die mannen. Interieur is zo kaal als iets, wie wil daar nu 8u per dag inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen antigua-blauw in configurator, zal waarschijnlijk gepersonaliseerd kleurke zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, tis ier precies ook Tesla forum [emoji38]z:
Echt he, ik kan "Tesla" niet meer horen eerlijk gezegd. Volgens mij doet die speciale interieur filter meer slecht dan goed.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Voor die ene keer per jaar kan je toch een auto huren? Ok het zal wel een lap kosten maar nog altijd minder dan een gans jaar een 2e auto hebben.

ga je dat niet via de dealer kunnen, veel grote merken mengen zich toch in deel-mobiliteit-bedrijfjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, flupke73 said:

ga je dat niet via de dealer kunnen, veel grote merken mengen zich toch in deel-mobiliteit-bedrijfjes

d'Ieteren heeft zo ook al investeringen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14feb ga ik de e-tron test rijden in Kortenberg.
Bedrijfswagen (ons bedrijf) voor mijn vrouw.
Aangezien ze initieel voor een model 3 heeft gekozen wil ik ze toch ook eens met deze laten rijden. Waarom de model 3, (fiscaal hoofd reden) omdat ze een compactere wagen wou dan nu(disco5) en toch plaats en praktisch genoeg om 3 kindjes van en naar school te brengen. Hier denk ik dat de e-tron net te groot zal aanvoelen maar we zien dus wel.
De mindere range is geen probleem, steeds korte afstanden en de disco blijft voor mij als daily.
Wat ook speelt is de ruim 30k meerprijs voor deze e-tron. Moet ik ook nog uitmaken of dat het me wel waard is. Denk als ze niet onder de indruk zou zijn van de meerwaarde van interieur en rijcomfort ik de model 3 neem. Zelf zal ik er amper met rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, delou said:

14feb ga ik de e-tron test rijden in Kortenberg.
Bedrijfswagen (ons bedrijf) voor mijn vrouw.
Aangezien ze initieel voor een model 3 heeft gekozen wil ik ze toch ook eens met deze laten rijden. Waarom de model 3, (fiscaal hoofd reden) omdat ze een compactere wagen wou dan nu(disco5) en toch plaats en praktisch genoeg om 3 kindjes van en naar school te brengen. Hier denk ik dat de e-tron net te groot zal aanvoelen maar we zien dus wel.
De mindere range is geen probleem, steeds korte afstanden en de disco blijft voor mij als daily.
Wat ook speelt is de ruim 30k meerprijs voor deze e-tron. Moet ik ook nog uitmaken of dat het me wel waard is. Denk als ze niet onder de indruk zou zijn van de meerwaarde van interieur en rijcomfort ik de model 3 neem. Zelf zal ik er amper met rijden.

benieuwd naar jullie bevindingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze maar rap diene concept uitbrengen.

Staat wel gewoon al op de site, naast de E-tron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, ir_fuel said:

Voor die ene keer per jaar kan je toch een auto huren? Ok het zal wel een lap kosten maar nog altijd minder dan een gans jaar een 2e auto hebben.

Ik heb het al eerder geschreven, maar de meeste leasingmaatschappijen zijn bezig met produkten voor elektrische wagens die toelaten een aantal keer per jaar te wisselen naar een ICE wagen om op reis te gaan, zomer/ski.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, tuscani zei:

nooit last gehad van onze kleine kinderen in de wagen. 'snachts rijden, en plassen als we tanken. honger is een koekje of fruit in de wagen. en als ze toch dringend moeten plassen effe een noodstop aan de eerstvolgende aire. tot voor de wc, wagen blijft draaien en hop weer verder. :D

Kregen die dan geen last van hun rug? Onze oudste van 4 jaar had vorig jaar ongelooflijk veel rugpijn na 4-5u constant rijden. En wat dan met de kakpampers? Ik kan echt niet verder rijden als er een van de gasten gescheten heeft... Stinkt ongelooflijk hard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 4j zaten die nog in zo'n verhoogstoel. en die kon je in verschillende standen zetten. (meer onderuit om te slapen)

ivm met kakpampers kan ik me dat niet echt meer inbeelden. het moet zijn dat het niet zo'n kakmonsters waren. :D al heb ik elk jaar wel eens een stinkmoment in de wagen, als er 1 van de 3 (sally of 1 van de kinderen, want ik beticht ze steeds alle 3, als ze wakker zijn) weer eens een gifaanval inzet. :lol:

 

overdag stoppen we ook wel om de 4u hoor. enkel 's nachts rijden we (ik) door. al moet ik eerlijk toegeven dat ik het wel elk jaar moeilijker krijg. dit jaar heeft sally de reis zo gepland dat we rond 4 a5u vertrekken ipv om 23u. dan kan ik ietwat slapen vooraf, en rijden we een groot stuk 'smorgens en overdag. (dan kan ze eens overpakken in geval van)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Parsifal zei:

Kregen die dan geen last van hun rug? Onze oudste van 4 jaar had vorig jaar ongelooflijk veel rugpijn na 4-5u constant rijden. En wat dan met de kakpampers? Ik kan echt niet verder rijden als er een van de gasten gescheten heeft... Stinkt ongelooflijk hard...

Rugpijn? Heb jij dat zelf als kind ooit gehad? Lijkt mij eerder uitzonderlijk.

Kakpampers ververs je hopelijk zsm ja, lijkt ook evident :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid