Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 hour ago, ir_fuel said:

De waarde van een goed is wat de klant ervoor wil betalen.

Kijk maar naar die "rel" een tijdje geleden over de Franse constructeurs die eoa softwarepakket hadden ingezet om de prijzen van hun wisselstukken te "optimaliseren", aka duurder te maken als de klant het normaal vond dat het stuk meer kostte.

Als ik morgen iets verkoop voor 100 euro, en ik kom tot het besef dat mensen ook betalen als ik 200 vraag en dat een correcte prijs vinden, wie ben ik om dat dan niet te doen?

Ik denk dat we een beetje naast elkaar praten. 

Wat ik bedoel is, er zijn zaken die vandaag de dag goed zijn en goed werken en waar verder niets mee moet gebeuren. Enkel blijven ze bepaalde zaken verder ontwikkelen zodat het alleen maar duurder gaat worden wanneer iets vervangen moet worden en dan ben je als eindklant de dupe. Ik ben er overtuigd van dat de constructeurs hun business model zijn aan het aanpassen en dat de grote marges en het gros van de winst gepakt gaat worden op zulke triviale zaken die straks ook standaard zullen zijn.

Dus opnieuw het voorbeeld van een zijspiegel, dat is gewoon een omhulsel en glas er in + wat electronica. Daar ga je nu een camera in steken en een schermpje binnenin, waarom? Het werkt allemaal decennia lang heel goed, dat moet niet worden aangepast. Het wordt wel aangepast omdat ze zo hun marges kunnen verhogen en de hogere totaalprijs van een voertuig kunnen rechtvaardigen. Moet er iets vervangen worden dan kan dit alleen bij hun. Dus kleine mecaniciens worden straks ook buitenspel gezet + hebben de kennis en kunde (en geld) vaak niet om dit te volgen, dan moet je al een halve ITer zijn en merendeel gaat dat niet doen of kunnen. 

De macht wordt opnieuw naar hun getrokken. En dat zie je ook bij andere producten zoals Adobe, een verhuurmodel levert veel meer op dan een product eenmalig verkopen voor 1000-2000 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spiegels zijn al eventjes niet meer gewoon. 

Blind spot monitoring, pinker, elektrisch verstellen, 360° camera, verwarmd,...

Spiegel afgereden? Alles kapot? € 1050

+ btw
+ plaatsing

:closed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Mazdastruction said:

Spiegels zijn al eventjes niet meer gewoon. 

Blind spot monitoring, pinker, elektrisch verstellen, 360° camera, verwarmd,...

Spiegel afgereden? Alles kapot? € 1050

+ btw
+ plaatsing

:closed:

Je snapt gelukkig mijn punt. En merendeel van de auto's die rondrijden hebben die functionaliteit niet (ook al kun je ze wel nemen + het boeit mensen weinig).  

 

Je achteruitrijspiegel kan nu ook gewoon videoprojectie doen van wat er achter je zit (permanent beeld tijdens het rijden), is dat allemaal echt nodig? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Parsifal zei:

Niks spectaculairs eigenlijk, die E-tron. Idem voor de I-pace en ECQ...

Ik ben absoluut geen Tesla fanboy... Maar het is toch teleurstellend dat je moet merken dat de gevestigde merken er niet in slagen om een voorsprong uit te bouwen op een model dat momenteel al 6 jaar op de markt is... Hoogstens aansluiting.

Benieuwd wat de ID reeks van VW gaat geven... ik hoop dat ze dan toch met iets beter gaan komen.

Ik wou dit eigenlijk een tijdje geleden ook posten. Zo slecht hebben ze het nu ook weer niet voor elkaar bij Tesla...

 

Haters gonna hate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu de e tron...

Wat nu e-tron? De WLTP rating van de e-tron is lager dan die van de I-Pace, en de Cx is hoger. En van de I-Pace weten we nu al dat ie de Model S 75D niet kan overstijgen.

Deze auto’s zijn absoluut geen Tesla killers, en gaan zelfs moeite hebben om te concurreren tegen het hybride of benzine/diesel aanbod van die merken. Misschien is dat net de bedoeling...
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timo zei:

Ik denk dat we een beetje naast elkaar praten. 

Wat ik bedoel is, er zijn zaken die vandaag de dag goed zijn en goed werken en waar verder niets mee moet gebeuren. Enkel blijven ze bepaalde zaken verder ontwikkelen zodat het alleen maar duurder gaat worden wanneer iets vervangen moet worden en dan ben je als eindklant de dupe. Ik ben er overtuigd van dat de constructeurs hun business model zijn aan het aanpassen en dat de grote marges en het gros van de winst gepakt gaat worden op zulke triviale zaken die straks ook standaard zullen zijn.

Dus opnieuw het voorbeeld van een zijspiegel, dat is gewoon een omhulsel en glas er in + wat electronica. Daar ga je nu een camera in steken en een schermpje binnenin, waarom? Het werkt allemaal decennia lang heel goed, dat moet niet worden aangepast. Het wordt wel aangepast omdat ze zo hun marges kunnen verhogen en de hogere totaalprijs van een voertuig kunnen rechtvaardigen. Moet er iets vervangen worden dan kan dit alleen bij hun. Dus kleine mecaniciens worden straks ook buitenspel gezet + hebben de kennis en kunde (en geld) vaak niet om dit te volgen, dan moet je al een halve ITer zijn en merendeel gaat dat niet doen of kunnen. 

De macht wordt opnieuw naar hun getrokken. En dat zie je ook bij andere producten zoals Adobe, een verhuurmodel levert veel meer op dan een product eenmalig verkopen voor 1000-2000 euro. 

De getallen geven u echter ongelijk. De basisspiegel wordt bijna niet verkocht, iedereen tikt minstens verwarmd aan en vaak inklapbaar. En zo is het met alles, de klant bestelt geen basis auto, want lease. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Ik wou dit eigenlijk een tijdje geleden ook posten. Zo slecht hebben ze het nu ook weer niet voor elkaar bij Tesla...

 

Haters gonna hate.

Bwa, sommige bedrijven willen winst maken, andere niet... 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Bouncing Bullet said:

Bwa, sommige bedrijven willen winst maken, andere niet... 

Ik denk dat Tesla ook winst wil maken, maar als ze moesten wachten tot ze winst maakten met een enkel model alvorens een nieuw model te ontwerpen, hadden we nu nog niet de Model S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, wooter zei:


Wat nu e-tron? De WLTP rating van de e-tron is lager dan die van de I-Pace, en de Cx is hoger. En van de I-Pace weten we nu al dat ie de Model S 75D niet kan overstijgen.

Deze auto’s zijn absoluut geen Tesla killers, en gaan zelfs moeite hebben om te concurreren tegen het hybride of benzine/diesel aanbod van die merken. Misschien is dat net de bedoeling...

Zoalang hij maar uniek is in zijn ontwerp.  Het is hiet het e tron topic...

Niet iedereeen gaat door het leven als tesla killer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Bouncing Bullet said:

De getallen geven u echter ongelijk. De basisspiegel wordt bijna niet verkocht, iedereen tikt minstens verwarmd aan en vaak inklapbaar. En zo is het met alles, de klant bestelt geen basis auto, want lease. 

Dus merendeel van de auto's op de baan zijn lease-auto's? Dat is ook weer zo'n geval apart he, die moeten in zekere mate uitgerust zijn met bepaalde opties. 

Kijk even wat je vaak ziet rijden, dat zijn auto's van 20-30-40k en meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Timo zei:

Dus merendeel van de auto's op de baan zijn lease-auto's? Dat is ook weer zo'n geval apart he, die moeten in zekere mate uitgerust zijn met bepaalde opties. 

Kijk even wat je vaak ziet rijden, dat zijn auto's van 20-30-40k en meer. 

Als je over het premiumsegment spreekt, ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/9/2018 om 19:14, Dirk75 zei:

En nu de e tron...

 

Op 20/9/2018 om 20:07, Dirk75 zei:

Het is hier het e tron topic...

Geeuw ...

Kan het hier nu eens over de E-tron gaan ipv  elk derde woord steeds weer Tesla

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, dragonfly zei:

Mottig kleur (van de wagen)

Over kleuren gesproken; 'k Vraag me af waarom autofabrikanten niet een paar aftermarket praktijken naar zich toetrekken, zoals car wrapping, ppf, ...  
Het zou verdorie handig zijn indien je af-fabriek een ppf laag kan voorzien, of een custom vinylwrap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/9/2018 om 19:58, Bouncing Bullet zei:

Bwa, sommige bedrijven willen winst maken, andere niet... 

Dat maakt het eigenlijk nog erger... als een winstgevend bedrijf met gigantische budgetten er nog niet in slaagt om een model van 6 jaar oud te overtreffen... 🤨🤨

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Parsifal zei:

Dat maakt het eigenlijk nog erger... als een winstgevend bedrijf met gigantische budgetten er nog niet in slaagt om een model van 6 jaar oud te overtreffen... 🤨🤨

 

Bwa. Ja, het is ongelooflijk wat Tesla heeft gepresteerd. Die hebben vanuit het niets een vol-elektrische auto op de markt gebracht met een technologie die überhaupt nog niet rijp was en is. Ze hebben aangetoond dat de consument zijn gebruiksprofiel kan aanpassen, als het marketingverhaal en de algemene context ertoe past. Iets wat Apple geen windeieren heeft gelegd. Ze hebben wereldwijd netwerk van dealers en laadpalen uitgebouwd, iets wat een gevestigde waarde binnen de automotive nooit zou kunnen gedaan hebben. Tesla heeft in ieder geval de lat hoog gelegd. Prijskaartje in 2017: een extra schuld van $7 billion, grofweg 6 miljard euro bovenop de bestaande schuld . https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-burns-cash/?utm_source=ifttt . Ter vergelijking Mercedes draaide vorig jaar een net profit van 11 miljard.

Bovendien, de meeste studies hebben altijd gezegd dat batterijen  pas rond 2020 op een niveau komen, waarbij ze voor de normale OEM interessant worden: op het vlak van durability, laad- en ontlaadvermogen, degradation en energie-inhoud en dat alles over 10 jaar en 300k km. Als je daarnaast een Tesla begint uit elkaar te trekken, dan begin je de manco's te ontdekken. Of het moedwillig sparen was of het gebrek aan ervaring laat ik in het midden, feit is dat vele OEMs zo een kar nooit zouden gebouwd zouden hebben omdat het gewoonweg financiële put zou zijn op het vlak van garantie en schade-claims en een afbreuk aan bedrijfsinterne regels en vereisten. Zo'n auto moet wereldwijd zowel in de Death Valley als in Zweden volledig operationeel zijn en alle wetgevingen vervullen. Daarnaast kunnen de meeste OEMs niet op enorme staatssteunen "credits" rekenen voor de ontwikkeling van zo'n auto, "want ze zwemmen toch in de miljardenwinsten".

Zo'n uitspraken hoor ik wekelijks en ondertussen haal ik mijn schouders op, want het heeft toch geen zin om er tegen in te gaan. Leg de jaarrapporten en betrouwbaarheidsstudies naast elkaar en maak je eigen conclusies.  Als je dan nog altijd vindt dat de rest zwak bezig is, hoop ik dat je niet in de profit zit. 

Wat wel nog een thumbs up verdient voor Tesla, moest Tesla niet zo aggressief op markt zijn gekomen, was er misschien nu geen introductie van een I-Pace, EQC of e-tron.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid