Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, BMWMB zei:

Ouders die geld willen verdienen aan hun zoon.

Driekwart van de mensen die hun kind in 't jeugdvoetbal duwen, dromen zeiknat van hetzelfde. Idem karting. En whatnot.

Welkom in 2020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/3/2020 om 00:04, Phil zei:

Lekker. (niet voor EU helaas)

 

 

Catless downpipe:

 

Wat is er niet voor EU? Die uitlaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Ouders die geld willen verdienen aan hun zoon.

Ik wil ook geld verdienen met mijn foto's, wil daarom niet zeggen dat ik het niet oprecht graag doe. 😎

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Driekwart van de mensen die hun kind in 't jeugdvoetbal duwen, dromen zeiknat van hetzelfde. Idem karting. En whatnot.

Welkom in 2020.

Dat is bijlange niet hetzelfde! In 99% van de gevallen kost het heel veel geld en tijd, jarenlang, om dan vast te stellen als ze 18 zijn, dat ze uiteindelijk niet goed genoeg zijn om ‘prof’ te worden. Wat zeg ik, 99%... maak daar maar 99,9% van. En als het dan uiteindelijk lukt, op latere leeftijd, dan is het voor de kinderen, en niet voor de ouders.

Als hier dat mannetje het echt wil doen, en de centen komen op zijn spaarboekje, dan trek ik mijn woorden terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook geld verdienen met mijn foto's, wil daarom niet zeggen dat ik het niet oprecht graag doe. [emoji41]

Idd, als dat manneke het zo graag wil doen, en hij het zelf aan z’n ouders heeft gevraagd om dat te doen, dan is het ok. Maar, ik twijfel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Driekwart van de mensen die hun kind in 't jeugdvoetbal duwen, dromen zeiknat van hetzelfde. Idem karting. En whatnot.

Welkom in 2020.

Als hij maar geen voetballer wordt, ze schoppen 'em misschien halfdood.

Tot daar.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Driekwart van de mensen die hun kind in 't jeugdvoetbal duwen, dromen zeiknat van hetzelfde. Idem karting. En whatnot.

Welkom in 2020.

Komaan zeg. Een flink deel van degenen die hun zoon in jeugdvoetbal duwen dromen ervan dat die zoon succesvol wordt en projecteren hun ambities op hun kinderen, maar daarom niet 'omdat ze er dan zelf financieel beter van worden'. Wel omdat het succes van de kinderen ook hun eigen succes is.

PS : merk op "duwen". een beetje circulaire redenering nee?

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BMWMB zei:


Idd, als dat manneke het zo graag wil doen, en hij het zelf aan z’n ouders heeft gevraagd om dat te doen, dan is het ok. Maar, ik twijfel.

Ok!

Onze avatars matchen zo goed jom! :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat is bijlange niet hetzelfde! In 99% van de gevallen kost het heel veel geld en tijd, jarenlang, om dan vast te stellen als ze 18 zijn, dat ze uiteindelijk niet goed genoeg zijn om ‘prof’ te worden. Wat zeg ik, 99%... maak daar maar 99,9% van. En als het dan uiteindelijk lukt, op latere leeftijd, dan is het voor de kinderen, en niet voor de ouders.

Als hier dat mannetje het echt wil doen, en de centen komen op zijn spaarboekje, dan trek ik mijn woorden terug.

Uiteraard zijn er serieuze verschillen, maar 't ging 'm mij (enkel) om de component "mensen worden financieel beter van hun kinderen". Wat is daar uiteindelijk het probleem mee als dat kind geen verboden, wrede of mens(kind)onterende dingen moet doen, (vooral) als 't niet tegen zijn goesting is, en (al helemaal) als hij er zelf niet slechter (maar integendeel ook beter) van wordt (op welk vlak dan ook, al was het maar omdat hij het wijs vindt)?
Ik vind dit opnieuw een prachtig staaltje stuurlui-aan-de-wal-oordelen dat dat ventje waarschijnlijk keihard tegen zijn goesting in gedwongen wordt om slavenarbeid te doen tegen wetten en moraliteit in. Wat the f*ck weten wij daarvan? Volgens wat IK met eigen ogen vaststel, zijn kinderen van nature niet massaal avers van wat media-exposure: ze TikTokken zichzelf heelder dagen de ether in (*). Ik ga er, vooralsnog, van uit dat dat Bertje dus ook zelf vragende partij is en dat best wijs vindt om te doen. Ik vind zijn video's helemaal niet informatief (ik ben zijn doelpubliek niet) maar de enkele die 'k ooit keek liepen alvast niet over van zichtbare uitbuiting of tegenzin.

Omdat het plots via Youtube-video's is, is het plots uitbuiting van het kind? Terwijl er tientallen of zelfs honderden andere varianten zijn waar mensen hopen óók (zelf!!) beter te worden van het talent of de prestatie van hun kind. Zoals die vele sporten: laat mij lachen dat dat "enkel maar owv het kind" is. Hoeveel kinderen worden er door hun ouders niet gepusht (tot voorbij de grenzen die gezond/normaal zijn en/of voorbij de grenzen van de goesting) om te blijven (proberen) scoren in b.v. competitiesporten? Dat vergeten we dan plots? (Of nee, wacht: "Ja maar kinderen weten niet wat goed voor hen is, daarom moeten wij aandringen als ze zelf zouden opgeven.")  

Jazeker, er zijn verschillen en uiteraard zijn er erg veel jonge mannekes (en meiskes) die gewoon zelf graag willen gaan voetballen, en uiteraard betekent dat niet dat de ouders dan meteen met eurotekens in hun ogen staan briesen langs de zijlijn. Nogal wiedes.

 

 

(°) Of het een *gezonde* opvoeding(scomponent) is om je kind "zo hard" (is dat werkelijk zo?) in die Youtuber-fame onder te dompelen, is een andere (terechte) vraag. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Uiteraard zijn er serieuze verschillen, maar 't ging 'm mij (enkel) om de component "mensen worden financieel beter van hun kinderen". Wat is daar uiteindelijk het probleem mee? Als dat kind geen verboden, wrede of mens(kind)onterende dingen moet doen, (vooral) als 't niet tegen zijn goesting is, en (al helemaal) als hij er zelf niet slechter (maar integendeel ook beter) van wordt (op welk vlak dan ook, al was het maar omdat hij het wijs vindt): so?

Omdat een klein kind dat onderscheid allemaal niet kan maken.

Sommige dingen zijn namelijk verboden net omdat een kind mentaal de capaciteiten niet heeft om bepaalde dingen onder "vrije wil" te klasseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

Of het een *gezonde* opvoeding(scomponent) is om je kind "zo hard" (is dat werkelijk zo?) in die Youtuber-fame onder te dompelen, is een andere (terechte) vraag. 

Het gaat niet alleen over het werken. Die kleine staat tegen zijn wil (want sorry, op die leeftijd heb je geen wil) bepaalde dingen te doen op internet die daar binnen 30 jaar nog altijd terug te vinden gaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Omdat een klein kind dat onderscheid allemaal niet kan maken.

Sommige dingen zijn namelijk verboden net omdat een kind mentaal de capaciteiten niet heeft om bepaalde dingen onder "vrije wil" te klasseren.

Hey, ik ben genen dommerik, onmens of overcokete nitwit, hé. Dat weet ik ook wel.

Ik vind het oordeel-vanop-een-afstand dat dat plots verwerpelijk is, zo gratuit.
't Stoot me tegen de borst.

*videootje van een ventje dat een eigen Youtube-kanaal heeft waarin auto's gereviewd worden*
--> reactie = "ventje wordt uitgebuit door de ouders die op z'n kap geld willen verdienen"

What the fucking hell, zeg. :fp:   Hoe HLN kan een reactie zijn.

 

Maar bon, 't zal wel aan mij liggen.
Als ik te hard reageer(de): niet persoonlijk bedoeld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Ik vind het oordeel-vanop-een-afstand dat dat plots verwerpelijk is, zo gratuit.
't Stoot me tegen de borst.

Ha! Ik had zelfs niet door dat ge die invalshoek gebruikte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

*videootje van een ventje dat een eigen Youtube-kanaal heeft waarin auto's gereviewd worden*

"Werken"

Dit is werken:

IMG_8748.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het gaat niet alleen over het werken. Die kleine staat tegen zijn wil (want sorry, op die leeftijd heb je geen wil) bepaalde dingen te doen op internet die daar binnen 30 jaar nog altijd terug te vinden gaan zijn.

Uiteraard, maar dat is een ander element, daarover heb ik het niet. Dat geldt immers voor ALLE video's waarop mensen hun kinderen of anderen ("tegen hun wil" i.e. zonder expliciete toestemming) online zwieren, waarbij die 't vaak niet eens weten. Ook dat staat er over 30 jaar nog op. Het hoeven dan geen video's te zijn waarin een kereltje een auto reviewt, dat kan net zo goed een snowboardvideo zijn van Elliott of een video van BMWMB z'n dochter die pony rijdt.

 

En voor de zekerheid (want het lijkt er op dat dat nog niet geheel duidelijk is): ik ben ook GEEN VOORSTANDER van het online zwieren van je kind, noch in autoreview-video's op z'n Bertjes, noch op gelijk welke andere manier. (Al zondig ik daar, hééél sporadisch, ook wel eens tegen ... al neem ik ze nadien wel weer offline.)  Ik vind dat geen goed idee, vooral voor het kind. Owv privacy, ja. Owv afwezigheid van vrijwillige keuze, ook. Maar ook om nog andere redenen, zoals 't feit dat ik niet geloof dat dat een nudge in de goeie richting is (meteen in dat online fame-dom pushen b.v.)

Maar los daarvan: mijn reactie was op de

15 uren geleden, BMWMB zei:

Ouders die geld willen verdienen aan hun zoon.

reactie als eerste/enige reactie op een toch gewone post van een helemaal niet zo verkeerde youtube video

16 uren geleden, Thibaut De Winter zei:

Sterk dat deze kleine rakker al een M340d ter beschikking krijgt.
Vader zal in de sector zitten. 😄

 

FFS :fp:    Mooi staaltje Vlaamse heikneuterigheid, if you ask me. Als we zo alles op de korrel gaan nemen...

't Internet staat bol van de kinderen / jongeren (sub 18) die vanalles promoten, influencen, hopen op online fame, enz.
Niet dat dat iets goed praat, maar dan verdient Bertje z'n video zo geen comment, imo.

 

Maar bon, ik leg het stil.
Zal wel aan mij liggen.

Back to BMW G20.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ICM zei:

Als hij maar geen voetballer wordt, ze schoppen 'em misschien halfdood.

 

Wat als Jimmy toch "zakenman" wordt om die sector wat uit te kuisen, ik zeg maar wat: zodat er éindelijk RSZ-bijdragen betaald worden op de lonen van de voetballers? Zou toch een goeie zaak zijn. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, gTa said:

Wat als Jimmy toch "zakenman" wordt om die sector wat uit te kuisen, ik zeg maar wat: zodat er éindelijk RSZ-bijdragen betaald worden op de lonen van de voetballers? Zou toch een goeie zaak zijn. :D 

Tuurlijk. Vandaar de 'tot daar' hé. Hij mag een ander bordje voor z'n kop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid