Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

Dat klopt, maar is niets 100% zeker aan.

Volgens normale planning is de nieuwe 3 Reeks voorjaar 2026 als onderdeel van onze Neue Klasse, meer info hebben we nog niet.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

Op welke levertermijn mag ik momenteel rekenen voor een 320e touring?

Met chance dit jaar nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

‘t is nu niet dat ik met een koekendoos als aanloopwagen moet rijden, maar een Superb rijdt niet als een BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Geertt zei:

Zit er veel verschil dan op 320 en 330e qua levertermijn?

330 eind februari besteld, begin mei was hij in het land.

Nee, idem. Touring tenminste he, da's productie in DE. Berline is MEX, transporttijd alleen al is 8 weken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Op welke levertermijn mag ik momenteel rekenen voor een 320e touring?

Hier net nog een 320e (niet voor mij) besteld, levering eind oktober. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Nee, idem. Touring tenminste he, da's productie in DE. Berline is MEX, transporttijd alleen al is 8 weken.

Dus voor de bestelling van een M2 ziet het er niet te best uit?+1 jaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pieter2 zei:

Dus voor de bestelling van een M2 ziet het er niet te best uit?+1 jaar ?

 Bah nee, heb er nog 3 voor dit jaar beschikbaar. 1 stock demo in Safierzwart, 1 stock in Zandvoort die eind zomer aankomt en dan nog een Brooklyn Grau tegen eind dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe werkt de uitlaatklep juist bij de meest recente modellen?

Je leest wel dat ze open gaat bij koudstart, echter is dat bij de mijne niet het geval.
Verkoper zei dat hij in sport altijd open ging, maar ook dat heb ik nog niet kunnen vaststellen.

Van de zeer recente 30 en 20e's vind ik terug dat ze niet open zou gaan of, in het beste geval, slechts zeer weinig.
Enige wat ik terugvind is dat je ze met zekerheid via bimmerlink kan open zetten, maar zover ben ik nog niet.

Moet wel zeggen dat het viercilindertje beter klinkt dan verwacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geertt mijn ervaring, die klep gaat alleen open bij koudstart en wanneer je in Sport (Plus) rijdt en de olie op bedrijfstemperatuur is (+/- 100 °C)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Geertt zei:

Hoe werkt de uitlaatklep juist bij de meest recente modellen?

Je leest wel dat ze open gaat bij koudstart, echter is dat bij de mijne niet het geval.
Verkoper zei dat hij in sport altijd open ging, maar ook dat heb ik nog niet kunnen vaststellen.

Van de zeer recente 30 en 20e's vind ik terug dat ze niet open zou gaan of, in het beste geval, slechts zeer weinig.
Enige wat ik terugvind is dat je ze met zekerheid via bimmerlink kan open zetten, maar zover ben ik nog niet.

Moet wel zeggen dat het viercilindertje beter klinkt dan verwacht. 

Modellen na "20 kan je idd de klep niet meer van regelen. Die is quasi altijd gesloten. Het zou iets moeten te maken hebben met het sneller opwarmen van de motor. De warme uitlaatgassen worden blijkbaar gebruikt om sneller op bedrijfstemperatuur te komen.

Ik denk dat die enkel open gaat eens die op temperatuur is en in sport. Onderaan de rechter uitlaat zit een fiche. Eens die wél open is kan je de fiche uittrekken en dan zou die altijd open moeten blijven. Ik heb al vaker gelezen dat het via bimmerlink ook niet werkt. Er zijn aftermarket wel fiches te vinden waarmee je met een afstandsbediening de kleppen wel manueel kan regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vince522 zei:

@Geertt mijn ervaring, die klep gaat alleen open bij koudstart en wanneer je in Sport (Plus) rijdt en de olie op bedrijfstemperatuur is (+/- 100 °C)

Ah dat is het verschil in geluid met de koudstart dus 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren Deze gespot. Smaakvolle combo, maar dat urban green zou ik snel beu worden denk ik. Niettemin wel een echte eye catcher 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen hier met ervaringen met een 330E?

Een kameraad van mij heeft interesse in een tweedehandsje, maar ik heb ergens gelezen dat die dingen wel wat onbetrouwbaar zijn qua batterij/ electronica met stevige facturen als gevolg. Laat mijn geheugen me in de steek of klopt dit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2023 om 13:27, -Fred- zei:

Modellen na "20 kan je idd de klep niet meer van regelen. Die is quasi altijd gesloten. Het zou iets moeten te maken hebben met het sneller opwarmen van de motor. De warme uitlaatgassen worden blijkbaar gebruikt om sneller op bedrijfstemperatuur te komen.

Ik denk dat die enkel open gaat eens die op temperatuur is en in sport. Onderaan de rechter uitlaat zit een fiche. Eens die wél open is kan je de fiche uittrekken en dan zou die altijd open moeten blijven. Ik heb al vaker gelezen dat het via bimmerlink ook niet werkt. Er zijn aftermarket wel fiches te vinden waarmee je met een afstandsbediening de kleppen wel manueel kan regelen.

Als de auto uit staat, staan de kleppen open. Dan kan je de zekering van van die klep uittrekken en staan ze permanent open.

Zo is het toch bij mijn X5. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid