Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Op openbare weg hang ik er ook (bewust) nooit naast. Met bovenlichaam werken en lichtjes verzetten (halve bil van zadel), sinds kort wel (op zeer overzichtelijke stukken). Ik denk dat je daar ook niks mee wint, behalve familieverpakkingen risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Op openbare weg hang ik er ook (bewust) nooit naast. Met bovenlichaam werken en lichtjes verzetten (halve bil van zadel), sinds kort wel (op zeer overzichtelijke stukken). Ik denk dat je daar ook niks mee wint, behalve familieverpakkingen risico.

Idd! En het is ook gewoon leuk om op die manier wat met je gewicht te werken!

Wanneer zijn we weg? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Idd! En het is ook gewoon leuk om op die manier wat met je gewicht te werken!

Wanneer zijn we weg? :) 

Ik hou me nu even koest. Mentale toestand & slaapdeprovatie --> niet fris genoeg om me op "steviger" ritjes toe te leggen.

Plus: ik bereid me voor op m'n Tour Adriatique. :inlove:  Zo veel zin in!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gTa zei:

Ik hou me nu even koest. Mentale toestand & slaapdeprovatie --> niet fris genoeg om me op "steviger" ritjes toe te leggen.

Plus: ik bereid me voor op m'n Tour Adriatique. :inlove:  Zo veel zin in!!!

Al benieuwd naar het reisverslag!

En zie dat je voldoende aangesterkt en uitgeslapen bent tegen dan he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het plan. Heb een aantal factoren niet in de hand, evenwel.

Plan is wel om routes nog in te korten / aan te passen (meer lussen inbouwen zodat ik à la minute kan skippen), om het doenbaarder te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Ik ga mijn plaat indienen trouwens.

Een geelke, nog?

Jammer :cry:

Maar begrijpelijk als je nooit meer rijdt. Flappen van honderd euro naar de staat gooien om een nummerplaatje te mogen blijven houden is ook maar gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, gTa said:

Een geelke, nog?

Jammer :cry:

Maar begrijpelijk als je nooit meer rijdt. Flappen van honderd euro naar de staat gooien om een nummerplaatje te mogen blijven houden is ook maar gek.

Yes. Een geelke.

Taksen en verzekering. Check type :D

182238855_Screenshot2019-03-27at15_26_14.png.741b440878493dbed5dd337844d04c93.png

Ik reed heel graag, en vind het nog steeds prachtige machines, maar iets in mij weerhoudt mij er van er mee te rijden. Drie zaken eigenlijk, hoewel ik erg rationeel ben:

Eén is de geboorte van mijn zoon: ik zie dagelijks de klojo's op de baan, en mijn folietjes zijn minder belangrijk dan mijn vaderschap.

Twee, ik rij met een auto die stevig vooruit gaat en comfortabeler is, en ik rij daar mee door: stijl matcht niet met mijn moto-skills.

Drie, een van mijn laatste ritjes (mogelijks zelfs mijn laatste), 5j terug, was een vreemde gewaarwording waarbij ik bewust een ritje ging maken, maar tot drie maal toe ben moeten terugkeren. De eerste keer na 50m besefte ik dat mijn portefeuille nog in de auto lag, terug. De tweede keer besefte ik dat mijn huis ongesloten was. Terug. De derde keer nadat het lampje van de reserve net aansprong, viel de motor uit: te voet terug. Als dat geen tekenen zijn om (die dag) niet te rijden, dan weet ik het niet. Heb de moto daarop terug in de garage gezet.

Ik ga er één van de twee verkopen. 

@Monterey Jack :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, ICM said:

Yes. Een geelke.

Taksen en verzekering. Check type :D

182238855_Screenshot2019-03-27at15_26_14.png.741b440878493dbed5dd337844d04c93.png

Ik reed heel graag, en vind het nog steeds prachtige machines, maar iets in mij weerhoudt mij er van er mee te rijden. Drie zaken eigenlijk, hoewel ik erg rationeel ben:

Eén is de geboorte van mijn zoon: ik zie dagelijks de klojo's op de baan, en mijn folietjes zijn minder belangrijk dan mijn vaderschap.

Twee, ik rij met een auto die stevig vooruit gaat en comfortabeler is, en ik rij daar mee door: stijl matcht niet met mijn moto-skills.

Drie, een van mijn laatste ritjes (mogelijks zelfs mijn laatste), 5j terug, was een vreemde gewaarwording waarbij ik bewust een ritje ging maken, maar tot drie maal toe ben moeten terugkeren. De eerste keer na 50m besefte ik dat mijn portefeuille nog in de auto lag, terug. De tweede keer besefte ik dat mijn huis ongesloten was. Terug. De derde keer nadat het lampje van de reserve net aansprong, viel de motor uit: te voet terug. Als dat geen tekenen zijn om (die dag) niet te rijden, dan weet ik het niet. Heb de moto daarop terug in de garage gezet.

Ik ga er één van de twee verkopen. 

@Monterey Jack :D

Stuur mij eens aan wat je denkt in PM. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

Yes. Een geelke.

Taksen en verzekering. Check type :D

182238855_Screenshot2019-03-27at15_26_14.png.741b440878493dbed5dd337844d04c93.png

Ik reed heel graag, en vind het nog steeds prachtige machines, maar iets in mij weerhoudt mij er van er mee te rijden. Drie zaken eigenlijk, hoewel ik erg rationeel ben:

Eén is de geboorte van mijn zoon: ik zie dagelijks de klojo's op de baan, en mijn folietjes zijn minder belangrijk dan mijn vaderschap.

Twee, ik rij met een auto die stevig vooruit gaat en comfortabeler is, en ik rij daar mee door: stijl matcht niet met mijn moto-skills.

Drie, een van mijn laatste ritjes (mogelijks zelfs mijn laatste), 5j terug, was een vreemde gewaarwording waarbij ik bewust een ritje ging maken, maar tot drie maal toe ben moeten terugkeren. De eerste keer na 50m besefte ik dat mijn portefeuille nog in de auto lag, terug. De tweede keer besefte ik dat mijn huis ongesloten was. Terug. De derde keer nadat het lampje van de reserve net aansprong, viel de motor uit: te voet terug. Als dat geen tekenen zijn om (die dag) niet te rijden, dan weet ik het niet. Heb de moto daarop terug in de garage gezet.

Ik ga er één van de twee verkopen. 

@Monterey Jack :D

 

 

Buikgevoel volgen. Enkel gij weet wat goed aanvoelt + act accordingly.

Jouw 1e argument: ik denk daar ook vaak aan. Het speelt vaak door m'n hoofd. Maar ik heb het budget niet om me qua 'persoonlijk voortbewegingsmiddel' iets te kopen met 4 wielen dat "voldoet" qua betrokkenheid, beleving, e.d. Ik ben dus budgettair veroordeeld tot 2 wielen. Doe m'n speelbudget x 10 en ik ga sowieso een toffe auto erbij nemen die een deel van de moto-km voor zijn rekening zal nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Op openbare weg hang ik er ook (bewust) nooit naast. Met bovenlichaam werken en lichtjes verzetten (halve bil van zadel), sinds kort wel (op zeer overzichtelijke stukken). Ik denk dat je daar ook niks mee wint, behalve familieverpakkingen risico.

Ik hang er juist bewust wel naast. Allé, één kaak van mijn gat. Juist om minder hellingshoek te moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Frekkel said:

Ik hang er juist bewust wel naast. Allé, één kaak van mijn gat. Juist om minder hellingshoek te moeten hebben.

En dan nu de hamvraag:

hoeveel graden scheelt dat tov blijven zitten, denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dan nu de hamvraag:

I see what you did there.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frekkel zei:

Ik hang er juist bewust wel naast. Allé, één kaak van mijn gat. Juist om minder hellingshoek te moeten hebben.

Ik ook. Halve bil opzij, arm buitenkant bocht bijna gestrekt, arm binnenkant bocht goed geplooid en elleboog naar beneden, middenlijn torso en hoofd (wat) richting spiegel binnenkant bocht bewegen.

Urban-GS-left-corner.jpg

Motorcycle-Cornering-Technique-1014.jpg

Maar dat is niet "naast je bike hangen", vind ik.

Zelfs een nog iets sportievere variant daarvan:

ba8i6692_grd_rt_950x1200.jpg

Motorcycle-Cornering-Track-1014.jpg

Ken_ST-R-T61.jpg

... ik vind dat nog niet "naast" je bike hangen.

Die laatste 3, die al een tikje "extremer" zijn dan wat ik schreef (lijkt me b.v. een ganse bil te zijn die van 't zadel gaat, maar anderzijds blijft bovenlichaam redelijk gematigd bovenop de bike (weliswaar een beetje richting binnenkant) is nog altijd niet "naast". Je kan met die exacte zitpositie zelfs in de andere richting te sturen. B.v. in "Geschlängel" (continu afwisselende links/rechts-bochten) kan je een kort linkerbochtje tussen twee nijpende rechtse perfect door zonder je (kont) te verzetten (maar uiteraard wel gewicht bovenlichaam shiften). Als je naast je bike hangt, gaat dat niet meer.

 

Voor mij is "naast je bike hangen" dit:

images?q=tbn:ANd9GcTHHJMZUfw6_bZAqqhdlWJ

1909953_116828264145_1092006_n.jpg?_nc_c

:D 

87492142-motorcycle-practice-leaning-int

Pulsar-RS-200-cornering.jpg?fit=1280,720
(ik mag hopen dat deze foto te vroeg getrokken is en die peet straks bij de apex nog een 10° dieper zit ... anders rijdt hij met een stijl die compleet belachelijk is voor de snelheid dat-ie doet)

 

Volledige bil (of zelfs méér) van het zadel af, lijn hoofd/torso volledig "buitenboord" (dus niet meer boven de bike). Dat is voor mij "naast".

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dan nu de hamvraag:

hoeveel graden scheelt dat tov blijven zitten, denk je?

En als we dat antwoord kennen, gaan we nog eens de impact erbij tellen van het zich moeten verzetten, de onbalans die dat in de motor brengt, de kans dat je daardoor minder zuiver stuurt, later (te laat) remt, na de bocht weer onbalans creëert door je weer op de bike te trekken, enz.

Maar ik denk niet dat Frekkel echt bedoelt van naast de bike te hangen. (Zie post hierboven.)  Gewoon een half billetje verschuiven, de juiste druk op de binnenste footpeg, werken met bovenlichaam en juiste tegenstuurtechniek ... dat voélt aan alsof je op z'n Marquez' compleet naast je bike hangt ... maar dat is nog altijd allemaal zéér beschaafd. En wel doenbaar op de openbare weg (toch zeker als je 'n proper stuk bochten voor de wielen krijgt dat je veilig kan "afraggen").

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gTa zei:

Ik ook. Halve bil opzij, arm buitenkant bocht bijna gestrekt, arm binnenkant bocht goed geplooid en elleboog naar beneden, middenlijn torso en hoofd (wat) richting spiegel binnenkant bocht bewegen.

Urban-GS-left-corner.jpg

Motorcycle-Cornering-Technique-1014.jpg

Maar dat is niet "naast je bike hangen", vind ik.

Zelfs een nog iets sportievere variant daarvan:

ba8i6692_grd_rt_950x1200.jpg

Motorcycle-Cornering-Track-1014.jpg

Ken_ST-R-T61.jpg

... ik vind dat nog niet "naast" je bike hangen.

Die laatste 3, die al een tikje "extremer" zijn dan wat ik schreef (lijkt me b.v. een ganse bil te zijn die van 't zadel gaat, maar anderzijds blijft bovenlichaam redelijk gematigd bovenop de bike (weliswaar een beetje richting binnenkant) is nog altijd niet "naast". Je kan met die exacte zitpositie zelfs in de andere richting te sturen. B.v. in "Geschlängel" (continu afwisselende links/rechts-bochten) kan je een kort linkerbochtje tussen twee nijpende rechtse perfect door zonder je (kont) te verzetten (maar uiteraard wel gewicht bovenlichaam shiften). Als je naast je bike hangt, gaat dat niet meer.

 

Voor mij is "naast je bike hangen" dit:

images?q=tbn:ANd9GcTHHJMZUfw6_bZAqqhdlWJ

1909953_116828264145_1092006_n.jpg?_nc_c

:D 

87492142-motorcycle-practice-leaning-int

Pulsar-RS-200-cornering.jpg?fit=1280,720
(ik mag hopen dat deze foto te vroeg getrokken is en die peet straks bij de apex nog een 10° dieper zit ... anders rijdt hij met een stijl die compleet belachelijk is voor de snelheid dat-ie doet)

 

Volledige bil (of zelfs méér) van het zadel af, lijn hoofd/torso volledig "buitenboord" (dus niet meer boven de bike). Dat is voor mij "naast".

De helft van die jongens hangen verkeerd naast hun moto. Duidelijkst bij die vfr. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Frekkel zei:

De helft van die jongens hangen verkeerd naast hun moto. Duidelijkst bij die vfr. 

Goh... Ieder zijn ding. 

Zelf volg ik je wel. Ik hou ervan als je eigen als evenwijdig loopt met deze van de motor, maar dan dus iets uit het center. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, gTa zei:

Ik ook. Halve bil opzij, arm buitenkant bocht bijna gestrekt, arm binnenkant bocht goed geplooid en elleboog naar beneden, middenlijn torso en hoofd (wat) richting spiegel binnenkant bocht bewegen.

Urban-GS-left-corner.jpg

Motorcycle-Cornering-Technique-1014.jpg

Maar dat is niet "naast je bike hangen", vind ik.

Zelfs een nog iets sportievere variant daarvan:

ba8i6692_grd_rt_950x1200.jpg

Motorcycle-Cornering-Track-1014.jpg

Ken_ST-R-T61.jpg

... ik vind dat nog niet "naast" je bike hangen.

Die laatste 3, die al een tikje "extremer" zijn dan wat ik schreef (lijkt me b.v. een ganse bil te zijn die van 't zadel gaat, maar anderzijds blijft bovenlichaam redelijk gematigd bovenop de bike (weliswaar een beetje richting binnenkant) is nog altijd niet "naast". Je kan met die exacte zitpositie zelfs in de andere richting te sturen. B.v. in "Geschlängel" (continu afwisselende links/rechts-bochten) kan je een kort linkerbochtje tussen twee nijpende rechtse perfect door zonder je (kont) te verzetten (maar uiteraard wel gewicht bovenlichaam shiften). Als je naast je bike hangt, gaat dat niet meer.

 

Voor mij is "naast je bike hangen" dit:

images?q=tbn:ANd9GcTHHJMZUfw6_bZAqqhdlWJ

1909953_116828264145_1092006_n.jpg?_nc_c

:D 

87492142-motorcycle-practice-leaning-int

Pulsar-RS-200-cornering.jpg?fit=1280,720
(ik mag hopen dat deze foto te vroeg getrokken is en die peet straks bij de apex nog een 10° dieper zit ... anders rijdt hij met een stijl die compleet belachelijk is voor de snelheid dat-ie doet)

 

Volledige bil (of zelfs méér) van het zadel af, lijn hoofd/torso volledig "buitenboord" (dus niet meer boven de bike). Dat is voor mij "naast".

Is op mijn foto ook maar een halve bil hoor. Ik had gewoon een smal poepken (woog toen 58kilo) en die moto was gigantisch breed. 

Evenwel was de stijl nog helemaal verkeerd. Ik mocht toen ook officieel nog maar 4 maanden rijden en het was net winter geweest. Was ook de eerste rit in dat pak. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Frekkel zei:

De helft van die jongens hangen verkeerd naast hun moto. Duidelijkst bij die vfr. 

Zijn ook maar momentopnames, wie weet waren ze 10 meter verder wél correct in positie. Maar ik zeg niet dat je ongelijk hebt.

Los daarvan: doet niet terzake. Zou wel eens willen zien of jij op de openbare weg echt (en ook correct) helemaal "naast" je machine hangt. Zou me toch verwonderen. In 't autorijden en snowboarden kom je mij alvast over als een weliswaar gepassioneerd maar duidelijk zeer voorzichtig iemand ... zou me verwonderen mocht je dus de Sleinse Marquez zijn ne keer dat je op een fiets zit. :D  

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tjeu zei:

Goh... Ieder zijn ding. 

Zelf volg ik je wel. Ik hou ervan als je eigen als evenwijdig loopt met deze van de motor, maar dan dus iets uit het center. 

Dat laatste: idem. Als de lijn die door kin/hals/borstbeen loopt echt helemaal "naast" de fiets de situeren valt, dan hang je echt "naast" je moto ... maar dat doe je toch niet op de openbare weg? Als je dat doet op correcte manier, vereist dat idd zo'n snelheden die (vandaag toch) nauwelijks te doen zijn, hier. Als je dat doet als het niet nodig is (maar wel omdat het cool is of wat dan ook), dan is het gewoon keigevaarlijk.

En ik moet eerlijk toegeven: zomaar stellen dat de helft van die peten daar verkeerd naast de moto hangt ... allemaal makkelijk om te zeggen ... maar niemand van ons is perfect. Ik denk dat niemand van ons continu correct fietst noch (en daar ging 't 'm) continu zo snel door bochten gaat hier in Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Benelli :inlove: letterlijk 10 min voordat ik die vakkundig helemaal heb samengeplooid op een forumrit. 

10399278_17465574145_3911_n.jpg?_nc_cat=

En de andere Benelli die ik waarvan die stevig wat grond-schraap-wondjes op heeft gelopen op Zolder. Staat nu nog steeds bij RAD Drongen in de winkel. Sublieme moto. 

10399278_17466524145_1611_n.jpg?_nc_cat= 

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aprilia Falco :inlove: 

De enige moto waarvan ik het voorwiel met vertrouwen omhoog durfde laten komen. Geweldige hooliganbike! 

10399278_17465819145_3051_n.jpg?_nc_cat= 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid