Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, gTa zei:

Zijn ook maar momentopnames, wie weet waren ze 10 meter verder wél correct in positie. Maar ik zeg niet dat je ongelijk hebt.

Los daarvan: doet niet terzake. Zou wel eens willen zien of jij op de openbare weg echt (en ook correct) helemaal "naast" je machine hangt. Zou me toch verwonderen. In 't autorijden en snowboarden kom je mij alvast over als een weliswaar gepassioneerd maar duidelijk zeer voorzichtig iemand ... zou me verwonderen mocht je dus de Sleinse Marquez zijn ne keer dat je op een fiets zit. :D  

10 meter verder zijn ze de bocht door, het moet al lukken dat je dan nog verkeerd naast de moto hangt. En los daarvan doet het wel ter zake, zeker als je het over veiligheid wil hebben. Ieder facet is van belang. Kijktechniek, lichaamspositie, remtechniek, throttle control,... zelfs de positie van de voeten op de steunen is van belang.  En kijk eens naar motorijders hoeveel er bvb met pisvoeten op hun spel zitten.

Op een moto ben ik nog duust keer voorzichtiger (kan je nagaan) omdat de risico's ook hoger zijn. Ik claim niet dat ik het allemaal perfect doe, maar ik probeer het wel goed te doen (remember lichaamshouding op een snowboard?). Je weet zelf ook dat het in uw hoofd soms perfect mag lijken, maar als je het op foto of video ziet lijkt het toch net allemaal iets minder straf. En gelukkig ben ik ook niet van Sleine!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voorzichtig in m'n bewoordingen, maar het komt me voor dat je mogelijks zelfs een tik té veel mikt op dat "het perfect doen", b.v. idd die houding op snowboard, of veel te precies wil zijn erin (bv carven waar je logischerwijze bij einde turn een lichte skid-out markering hebt door het terugflexen/poppen van de tail, wat je typeerde als 'niet volledig gecarved'). 't Is natuurlijk ook meteen een deel van de sport, dat streven naar goeie techniek. Ik ben daar ook gevoelig voor, vind dat ook (erg) leuk.

Maar 'k vond het nogal een vreemde stelling om mijnen uitleg inhoudelijk links te laten liggen door te zeggen "die mannen zitten verkeerd". Ja kom nou, zeg. Jij en ik ook. En 't ging 'm daar niet om, 't ging me om wat ik vind dat wel en niet "naast de moto" hangen is, omdat ik (eerlijk waar) niet geloof dat jij als je met de moto gaat rijden, hier, effectief naast uwe moto hangt. Half billeke opschuiven en wat met bovenlichaam werken, ja. Maar da's niet naast uwe motor hangen, vind ik.

Enfin. We vallen weer maar eens in semantische discussies. Let's drop it. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het 'te' wordt. En het houdt me tegen in mijn progressie. zowel op een board als op de moto. Maar het probleem is dat ik beide veel te weinig doe om het een tweede natuur te laten worden. Iets met muscle memory ofzo. Maar je hebt gelijk dat ik me er nogal snel vanaf maakte, maar dat gaf me tijd een filmpje op te diepen, helaas vind ik het niet meer terug. Dacht dat het iets van fast eddie was. Maar er staat zodanig veel troep online dat ik het niet meer terug vind. Help me er aan te herinneren als ik u nog eens zie dat we onze definitie van "er naast hangen" eens afstemmen op mekaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool, doen we.

Iig: ik doe het niét, er naast hangen, op straat. Wel half billetje schuiven en met bovenlichaam werken. Niet meer dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga tot een gans billetje en met bovenlichaam werken, tot het punt dat de helm volledig buiten de spiegels komt. Als dat hangen is moeten we nog uitklaren op een ander moment.

Maar kunnen we alvast wel al overeen komen dat heden ten dage een lijn door uw lichaam evenwijdig tot liefst iets uitloopt ten opzichte van de lijn door uw moto. En je dus niet met uw hele kont er naast hangt, de knie zo ver mogelijk uitsteekt maar wel met uw hoofd zo goed als achter uw dashboard zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vind ik hangen. Als de helm volledig buiten de spiegel komt, zit je met de as hoofd-hals-borstbeen volledig "buitenboord".

Nu, zoals bij alles: het voélt zo, maar is het ook effectief zo? Op Zolder dacht ik ook dat ik quasi op z'n Marquez' de bocht nam, tot ik de foto's zag die toch wel iets anders lieten zien. Hetzelfde met springen bij 't snowboarden/skiën/mountainbiken/surfen: een sprong van 30cm hoog (2m bij 't surfen) en 1m ver (5m bij 't surfen) voelt aan alsof je een big air contest aan 't doen zijt. Hetzelfde met uitbreken/driften met de auto/moto: een paar graden scheef voelen als een paar tientallen graden. Enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 't begin eens een circuitcursus gevolgd, en daar moesten we op het rechte stuk slalommen rond kegels en telkens gaan verzitten. Men filmde dat dan en dan kon je dat achteraf bekijken. Ik dacht toen ook dat ik er goed ging naast hangen. In de praktijk zag je het amper :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even verder te gaan op dit:

Op 27/3/2019 om 14:23, gTa zei:

Op openbare weg hang ik er ook (bewust) nooit naast. Met bovenlichaam werken en lichtjes verzetten (halve bil van zadel), sinds kort wel (op zeer overzichtelijke stukken). Ik denk dat je daar ook niks mee wint, behalve familieverpakkingen risico.

Ik zei al dat ik er ooit eens een filmpje over zag, maar het bewuste filmpje vind ik gelijk niet meer terug. Maar in het volgende zitten wel een aantal elementen die uw stelling ontkrachten. Het gaat (voor mij althans) een stap verder dan hoe je op de weg zou rijden, maar het gaat over het "hangen" om de motor rechter te houden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ooit op circuit hun knie weten leggen met hun moto op de volle 20 graden hellingshoek.

DAT is er naast hangen :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Frekkel zei:

Om even verder te gaan op dit:

Ik zei al dat ik er ooit eens een filmpje over zag, maar het bewuste filmpje vind ik gelijk niet meer terug. Maar in het volgende zitten wel een aantal elementen die uw stelling ontkrachten. Het gaat (voor mij althans) een stap verder dan hoe je op de weg zou rijden, maar het gaat over het "hangen" om de motor rechter te houden. 

 

Niet bekeken.

De discussie wordt met véél te theoretisch.

Laat je eens bekijken als je op de weg rijdt, of filmen. Zoals fuel zegt: kans dat je je "mega" ziet bewegen op je fiets is bitter klein. Bil eraf en wat met bovenlichaam, yep.

Peet op de thumbnail van die video: als je zo op de openbare weg rijdt, ben je goed gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Niet bekeken.

De discussie wordt met véél te theoretisch.

Laat je eens bekijken als je op de weg rijdt, of filmen. Zoals fuel zegt: kans dat je je "mega" ziet bewegen op je fiets is bitter klein. Bil eraf en wat met bovenlichaam, yep.

Peet op de thumbnail van die video: als je zo op de openbare weg rijdt, ben je goed gek.

Eh? Ik weet niet waar het op slaat maar ik snap er helemaal niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Frekkel zei:

Eh? Ik weet niet waar het op slaat maar ik snap er helemaal niks van.

Dat het op de openbare weg eigenlijk helemaal niet nodig, mogelijks zelfs eerder af te raden is om naast je fiets te gaan hangen.

Heel wat rijscholen adviseren om op de openbare weg mooi te blijven zitten, vooral correct te kijken, correct te sturen, eventueel wat met het bovenlichaam (beetje links, beetje rechts) werken. Maar circuit-stijl "helm helemaal buiten de spiegel" zoals je zegt dat je doet (wat ik toch een beetje betwijfel, niet omdat ik jou niet geloof maar omdat gewoon niemand dat echt doet (omdat het helemaal niet zo slim is) én omdat het altijd wel zo aanvoelt maar in realiteit toch nooit zo straf is als 't aanvoelt), dat hoeft absoluut niet. Je wint er niets bij, op de weg (tenzij je rijdt aan een tempo dat absurd is, wat ik - gezien jouw zeer voorzichtige natuur en volwassen ingesteldheid - sterk betwijfel), behalve dat je er een pak risico's bij pakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat zeg jij, of je zegt dat de mannen van de rijschool dat zeggen. Maar er zijn er ook die anders zeggen. 

Wie heeft nu gelijk?

Laat er nu geen misverstand over bestaan: ik zit grotendeels in mijn zadel hé, omdat het tempo niet meer vraagt. Of ik schuif eens met een halve bil en plaats mijn bovenlichaam uit center. Maar als de omstandigheden het vragen of toelaten ga ik 'hangen' zoals jij het noemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peten die instructies geven voor op circuit (= goed en snel rijden) gaan uiteraard de snelste bochtentechniek aanleren.
Peten die instructies geven voor op de openbare weg (= goed en veilig rijden) gaan uiteraard de veiligste bochtentechniek aanleren.

Wat denkt ge nu nog zelf? 😉

En laat eens een foto nemen van jezelf op de openbare weg, op zo'n moment dat je denkt te hangen. Ge gaat verschieten hoe wreed dat dat meevalt. No way near die peet hier hoger op z'n KTM, maar waarschijnlijk de (voor de openbare weg) juiste maximaal-sportieve houding, nl. lichtjes verschoven met de kont en bovenlichaam een 20-30cm naar binnenkant bocht. Verwed ik nagenoeg m'n bike voor dat gij (gelijk ik u ken) met uwe helm en bovenlichaam buiten de moto hangt (helm voorbij buitenspiegel, zoals je zei).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een gpshouder voor mijn Street Triple 675 gekocht, maar die gaat niet passen voor mijn Zumo 340-houder. Zouden daar adapters voor zijn? Want op zich is het wel een mooie manier van montage. Mooi centraal en OEM matriaal.

 

IMG_0981.JPG

IMG_0982.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een oude zoekopdracht in m'n 2dehands.be-account staan: "Daytona Evo 44", categorie motorkledij. Omdat er zo goed als nooit Security Evo's te koop komen, kwam daar dus nooit enig leven uit. Zoekopdracht dateerde nog van 2 jaar geleden, toen ik de eerste keer een trackday wou doen en daarvoor de "beste" botten verkrijgbaar wou kopen.

Vorige week: *ploink* een mailtje.

"Nieuwe Daytona Security Evo G3, maat 44" voor een vraagprijs van 150 EUR.

:shock:  :blink: 

Meteen gebeld, bleek een rad van tong zijnde Antwerpenaar.
Ik mocht niet naar 'm toe gaan, te druk druk druk.
"Ik breng je ze dinsdagavond 18u om ze te passen, moet om 19u in Pakhuis zijn voor een diner."

Gisteren was hij hier. Bleek de peet met de Tesla Model S met perso-plaque "CHATBOTS" :lol: (iemand heeft hier onlangs nog 'n foto van gezet, denk ik)

Blijken dus effectief nieuwe Security Evo G3's te zijn. Nooit gedragen. :blink:

"Ja ik heb een elektrische moto gekocht en plots dacht ik eens van daar op circuit mee te willen, dus meteen een hele set circuitkledij gekocht, alles 't beste wat er is.
Maar dat ding blijkt maar een 80 à 90 km rijbereik te hebben bij normaal rijden, dus circuit zou maar een rondje of 10 mee gaan, ofzo. En je kan daar niet (snel) laden.
"

:lol:

OK dan!

Wat een mega-batje seg. :inlove:

 

Zijn wel rode :noparty: Vreselijk van looks. Aan 't kijken om daar een kitje lederverf voor te kopen. Met penseeltje of misschien zelfs voor airbrush.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, msxx zei:

De rode schoentjes :D 

David Duchovny doet de groeten. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

799 nieuw :silly: 

576521276_2019-04-0314_48_18.thumb.jpg.012290234d0ab07e5918d5f8ac293005.jpg

Zitten verrassend comfortabel! Denk daar eens een langere rit mee te doen om te voelen hoe zich dat houdt. Indien OK --> worden m'n "vaste" motobotten, dan. (Behalve voor wanneer 't regent oid.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn juist coole laarzen, maar de kleur moet wel bij je motor passen natuurlijk. Duc-plannen? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, msxx zei:

Zijn juist coole laarzen, maar de kleur moet wel bij je motor passen natuurlijk. Duc-plannen? :) 

Neen. 

En indien wel, dan nog passen ze niet want dan zou ik een matgrijze Diavel willen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik ze ga verven. Als jullie ervaringen hebben of kennen of weet hebben van hoe het te doen: sharing is caring :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gTa zei:

Neen. 

En indien wel, dan nog passen ze niet want dan zou ik een matgrijze Diavel willen :D

Rood zou mijn inziens nog leuk accentueren op matgrijs :D *stook stook*

Nieuwe motorspullen kopen is altijd leuk, zeker als het een batje is. Dan begin ik gewoon luidop te lachen als ik daar aan denk. Mijn lederen pak was ook zo een koopje, 50% korting wegens totale uitverkoop..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar ook zo m'n leathers (onepiece) gekocht. Geen toppertje (Richa-modelleke eerder voor straat- of occasioneel circuitgebruik) maar was eentje van 599 nieuw, 1 x gebruikt (en te klein bevobden) en 150 euro voor betaald. Ben er wel moeten om rijden bezuiden Brussel in een extreme regenbui, maar bon. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid