Ga naar inhoud

gTa

Aanbevolen berichten

Zot zeg. En dat voor een stad met 'maar' 320.000 inwoners. Dus ofwel rijden daar massa's veel mensen met de motorfiets, ofwel zijn er heel veel naar daar af gezakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
41 minuten geleden, luigi zei:

Vind je in dat genre een multistrada niet mooier? 

Zeker! Nul twijfel, op dat vlak! Zo'n donkergrijze met enkele subtiele rode details, gelijk die van @dragonfly, vind ik extreeem knap. By far de mooiste bike in dat segment, en zelfs los van segment echt een dikke dikke fiets. Wat een uitstraling! :inlove: 

 

Maar ik koop een motor niet omdat ik hem mooi vind (anders had ik mijn huidige straatbokser ook niet gehad), wel om mee te rijden en op dat vlak moet het serieus m'n goesting zijn, de klik moet er écht zijn of 't is een no go. En helaas: die Ducati 1260 V2 krachtbron is qua karakter, loopcultuur, finesse en vooral sound ab-so-luut mijn ding niet. Ik heb de klik er geenszins mee. Net zoals ik dat ook niet heb met de laatste BMW boxermotoren, b.v.

Of ik die klik met die nieuwe S1000XR wél zou hebben, weet ik (nog) niet. Nog niet mee gereden. De vorige S1000XRgaf me ook de klik niet, omdat ik nog maar net m'n eigen, silky-smooth, bassige, breedbandige K1300 4-in-lijn in huis had gehaald en ik de hoogtoeriger, scheller klinkende en minder vol aanvoelende S1000 4-in-lijn dan in globo wat minder vond. En de klik was er ook visueel niet: ik vond de motor niet mooi afgewerkt (erg veel plastics op 't koetswerk). En ik had wat issues met enkele technische zaken (b.v. geen bandenspanningscontrole beschikbaar af fabriek, het model had redelijk hard last van enerverende trillingen in het stuur bij bepaalde toerentallen, enz.) die voor mij niet door de beugel kunnen als ik de som neertel voor een nieuwe bike.
--> Ik ga met de nieuwe testrijden van zodra dat kan ... maar da's door heel de covid-sh!te allemaal wat flou wanneer dat effectief gaat kunnen.

Een andere optie zou de KTM 1290 Superadventure kunnen zijn (probably S, een R zal me te veel op offroad gericht zijn, denk ik) maar daarvan komt een nieuw model uit eind dit jaar. Dus ook best nog even afwachten wat dat wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is er nog niet, hé. Maar ik blijf er ook van dromen.

Is wel grondig anders. Zo'n Norden zou perfect naast mijn huidige passen, de XR niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frekkel ge gaat uw hartje kunnen ophalen :inlove: 

Michelin heeft quasi z'n volledige sportbandengamma vernieuwd (iets wat gezien het steeds verder terugzakken in de vergelijkende tests, de laatste jaren, eigenlijk echt wel nodig was).

image.png.11aaf4cd79de7ea4d6ab43d4f2c93532.png

image.png.1ea304e0952b37cbf7eaee949592c533.png

image.png.87a8a7eb33ace8d5cfc5d21fefa372c2.png

 

Benieuwd naar de tests ervan. Gelet op de bijzonder goeie reviews van de nieuwe Road 5 (de toer/GT-band) die blijkbaar een stuk beter geworden is in de sportievere disciplines die zo'n GT-band ook moet aan kunnen, hoop ik wel veel goeds.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier toch ook wat aan het overwegen om de voorband op de CB te vervangen. Daar ligt nu een Battlax BT023f op. Ik blijf het wat moeilijk vinden om voldoende warmte in die band te krijgen, waardoor ik de voorkant te vaak verlies, wat niet goed is voor het vertrouwen. 

Al even zitten googlen, maar ik kan nergens vinden waar het 'f' achtervoegsel voor staat. Is dat niet de versie met versterkt karkas? Dat zou dan wel een verklaring kunnen zijn.

Een Pilot road zou zeker een optie zijn. Lijkt me nog steeds de beste band voor zomer-winter. Aan de andere kant is die wel wat scherper, wat ik niet altijd leuk gevonden heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Frekkel zei:

Nog beter. Tjongejonge 

Da plat ZO hard aan de baan dat uwe moto naar buiten(bocht) helt als ge nen bocht pakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://motokicx.com/witte-rook-op-4-mei-mogen-we-opnieuw-recreatief-motorrijden/

  • De rondrit start en eindigt thuis.
  • Onderweg wordt niet gestopt bij hotspots of bij bezienswaardigheden.
  • Maximaal drie motoren samen.
  • Iemand achterop of in het zijspan meenemen mag, maar enkel als de persoon in kwestie deel uitmaakt van uw gezin (en dus onder hetzelfde dak woont).
  • Houd sowieso de geldende veiligheidsvoorschriften in acht – denk bijvoorbeeld aan social distancing en hygiëne
  • Respecteer de verkeerswetgeving nauwgezet om de druk op de hulpdiensten te vermijden. Genieten dus, maar zoals we eerder schreven, gebruik jullie verstand.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ziet da ge kakt voor da ge vertrekt!

Met een side-car geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar maand terug had ik hier eens vragen gesteld over airbagsystemen.
Verder totaal niet meer aan gedacht maar de voorbije weken per toeval enkele filmpjes tegengekomen waarbij de airbag echt wel een groot verschil maakte..

Ondertussen wat opzoekwerk verricht over de verschillende systemen en de werking er van.

Naast Dainese met hun Smartjacket (batterijduur 26u) heeft Alpinestars de Tech-Air 5 (batterijduur 30u) uitgebracht, grootste verschil tussen beiden is dat de Dainise zowel onder als boven de vest kan gedragen worden, de AP enkel onder. Beide vesten zijn wel compatibel (mits 4CM speling bij Alpinestars) met andere vesten.
Over de Alpinestars vond ik nog niet veel info maar de Dainese werkt met twee systemen. Namelijk GPS en trillingen. De GPS zal registeren wanneer je in beweging bent en de trillingen zullen er voor zorgen dat de airbag "online" is wanneer je bijvoorbeeld stilstaat aan een verkeerslicht. Noot : elektrische motoren trillen niet..
De Smartjacket kan ook makkelijk opgevouwen worden wat het meenemen op reis of in een topkoffer steken vergemakkelijkt.
Maar wat mij vooral tegenviel, is de kostprijs na gebruik.. Bij Dainese worden de airbags vervangen en ben je 300 euro kwijt. Voor Alpinestars heb ik nog geen prijzen gevonden maar het lijkt mij een gelijkaardige werking te zijn.
Komt daar nog eens bij dat de nek/sleutelbenen veel minder bescherming heeft/hebben dan bijvoorbeeld de Held Airvest/Helite Turtle.

Om bij die laatste te blijven, de huidige Helite Turtle is met een trekkoord. Activatie gebeurt dus nadat je van de motor vliegt maar na gebruik kan je door het verwisselen van een cartridge (20-30 euro) terug op pad. Na 6 keer gebruikt te zijn, moet hij wel gechecked worden.
Leuk weetje, Turtle duidt op het schild dat de impact verdeeld over de onderliggende airbags bij voorbeeld een botsing met een paaltje. Hierdoor vermijdt men dat het paaltje door de airbag penetreert en toch nog ernstige letsels veroorzaakt.

Toen ik op de site van Helite keek, zag ik dat er een nieuwe versie gepresenteerd is: E-Turtle.
Deze is qua werking (bescherming, vervanging cartridges,..) gelijk aan de gewone Turlte maar het grootste verschil is dat de activatie niet meer mechanisch is door een trekkoord maar door een computer. Dit verhoogt de snelheid van ontplooiing tov de mechanische versie. Bij de standalone vest kan je een sensor kopen die je aan de voorvork bevestigt zodat impacten aan lage snelheid of volledige stilstand ook zorgen voor een activatie. Eveneens zal de ontplooiing ook sneller zijn bij een gewoon ongeval in vergelijking met de standalone vest.
Batterij van de vorksensor gaat 5j mee en kan niet vervangen worden, batterij van de vest gaat 25u mee.
Kostprijs en lancering in België nog niet bekend, ik heb daarvoor een mailtje verzonden naar Helite en als ik antwoord ontvangen zal ik het zeker posten :)

 

De IXON Airbag vest heb ik ook bekeken maar dat is met een abonnementsformule of een dure aankoopoptie voor de "computer", mijn interesse was toen weg :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, interessant. Collega van me (allez, nen externe consultant eigenlijk maar die 2 jaar in mijn gebouw was, meerdere dagen per week) reed ook altijd met zo'n Helite Turtle, ne zwarte. Heeft 'm één keer nodig gehad, dacht ik, bij 't filefilteren met z'n K1600GT een spiegelke gepast en daardoor zijdelingse geduwd en zo z'n moto onder de zijkant van een auto geparkeerd. Zegt dat hij bont en blauw zou geweest zijn zonder, dus zweert nu compleet erbij. 

Ik heb al een keer of 3 op 't punt gestaan zo eentje mee te grissen in de RAD maar altijd in d'allerlaatste seconde getwijfeld en terug gehangen. Dunno why.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk een aardig bedrag.

Maar langs de andere kant, peanuts voor wat het kan voorkomen. De protectie van die alpinestars is 18 keer sterker dan een gewone rugprotecter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid