Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

6 hours ago, BMWMB said:

Heel knap. Echter wel 2 dingen die ik anders zou doen: Icm Sportdesign zou ik ook de sideskirts bestellen, en ik zou de donkere ruiten niet nemen.

Is het Sportdesign pakket niet direct met de SportDesign sideskirts? Ik dacht dat je die skirts apart kon bestellen, zonder bumpers, of dat die in het pakket zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee sportdesign packages en twee aerokit packages:

-sportdesign package twv €4416,50

(zonder sideskirts)

-sportdesign package in zwart hoogglans twv €6062,10

(inclusief sideskirts)

Het aerokit pakket twv €6207,30 is met de achtervleugel en is zonder sideskirts.

Het aerokit in zwart hoogglans twv €7.865 is dan weer met achtervleugel én sideskirts

De sideskirts kun je ook gewoon los bestellen.  Deze kosten dan €1161,60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Joske zei:

Er staat dat het een stock-wagen is. Dan hebt ge zo dingen toch niet te kiezen? 🤔

Ik had zelfs niet gezien dat 'm te koop stond. Het was gewoon mijn mening over de configuratie. 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de side-skirts af fabriek besteld, zijn ze altijd meegelakt in de kleur van de auto, en dat vond ik minder knap icm standaard bumpers en krijt buitenkleur.

Soms denk ik eraan om ze los te bestellen en ze in zwart satijnglans te laten lakken, zoals bij deze hier gedaan werd. Zeer knap imo.

spacer.png

spacer.png

Zou perfect passen bij de zwarte lip vooraan. 

spacer.png 

Enkel vind ik het budget van ruim €1.000,- wat teveel van het goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -krikke- zei:

Er zijn twee sportdesign packages en twee aerokit packages:

-sportdesign package twv €4416,50

(zonder sideskirts)

-sportdesign package in zwart hoogglans twv €6062,10

(inclusief sideskirts)

Het aerokit pakket twv €6207,30 is met de achtervleugel en is zonder sideskirts.

Het aerokit in zwart hoogglans twv €7.865 is dan weer met achtervleugel én sideskirts

De sideskirts kun je ook gewoon los bestellen.  Deze kosten dan €1161,60.

Dit is het Sportdesign pack in zwart hoogglans, dat te verkrijgen is sinds modeljaar 2021. De lip vooraan, de sideskirts en diffusor zijn zwart hoogglans gelakt. Minder knap imo.

@-krikke-Let ook op uw wielen gelakt in het zwart.

spacer.png

spacer.png

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen indertijd deze uitkwamen was al die rommel niet van skirts en ander prullen niet bij Porsche, bang topauto out of the box... 

E1EDE061-3BE6-41D2-A0A9-A5EE9F9229FF.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Niko80 zei:

Toen indertijd deze uitkwamen was al die rommel niet van skirts en ander prullen niet bij Porsche, bang topauto out of the box... 

Ik denk daar toch anders over. :oops: 

 

Dat eerste (in vetjes): Porsche had toen, in de tijd die 't toen was, ook al een uitgebreide optie- en personalisatiepolitiek. Misschien niet zo uitgebreid als nu, maar in vergelijking met wat toen gangbaar was nog altijd zeer uitgebreid. Verschillende types zetels, zetelbedieningen, audiosystemen, stuurtjes, bekledingen, elektrische opties, schuifdak, "turbo look" etc, technische opties, diverse soorten ophanging, en zelfs ook kleuren op staal, interieurs op staal, veel accessoires, veel Manufaktur-gedoe, enz. 

Dat was toen gewoon minder zichtbaar, info was schaarser en minder makkelijk te verkrijgen. Je moest al de hand leggen op een optielijst of in de blauwe katern duiken van de AutoGids, b.v.  Nu staat alles gewoon online in een configurator en staat 't internet bol van de fora en andere media waarin elke gegadigde van 't ene of 't andere z'n mening kwijt kan.

 

Dat laatste: nu is een basic 911 Carrera nog altijd een "bang topauto out of the box", alleen zijn zeker wij als petrolhead wat té biased inzake "noodzakelijke" opties. De trend inzake personalisatie is ook veel sterker dan toen. Maar de huidige Porsche is, gegeven de gewijzigde tijden/omstandigheden, naar mijn mening niet plots veel minder "bang topauto out of the box". Toch?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat toen beter was, was dat je destijds geen 6k moest uitgeven aan een aftermarket uitlaat omdat ze met een kut opf zaten...  😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, -krikke- said:

Het enige dat toen beter was, was dat je destijds geen 6k moest uitgeven aan een aftermarket uitlaat omdat ze met een kut opf zaten...  😆

Je weet al dat het je 6k gaat kosten, dus.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

 

Edit: 4:07 was me niet bekend :D 

Tsssss en dat zit dan in een 992 topic... 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ik denk daar toch anders over. :oops: 

 

Dat eerste (in vetjes): Porsche had toen, in de tijd die 't toen was, ook al een uitgebreide optie- en personalisatiepolitiek. Misschien niet zo uitgebreid als nu, maar in vergelijking met wat toen gangbaar was nog altijd zeer uitgebreid. Verschillende types zetels, zetelbedieningen, audiosystemen, stuurtjes, bekledingen, elektrische opties, schuifdak, "turbo look" etc, technische opties, diverse soorten ophanging, en zelfs ook kleuren op staal, interieurs op staal, veel accessoires, veel Manufaktur-gedoe, enz. 

Dat was toen gewoon minder zichtbaar, info was schaarser en minder makkelijk te verkrijgen. Je moest al de hand leggen op een optielijst of in de blauwe katern duiken van de AutoGids, b.v.  Nu staat alles gewoon online in een configurator en staat 't internet bol van de fora en andere media waarin elke gegadigde van 't ene of 't andere z'n mening kwijt kan.

 

Dat laatste: nu is een basic 911 Carrera nog altijd een "bang topauto out of the box", alleen zijn zeker wij als petrolhead wat té biased inzake "noodzakelijke" opties. De trend inzake personalisatie is ook veel sterker dan toen. Maar de huidige Porsche is, gegeven de gewijzigde tijden/omstandigheden, naar mijn mening niet plots veel minder "bang topauto out of the box". Toch?

964 WTL 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Ik denk daar toch anders over.  Over 't eerste (in vetjes), niet over 't laatste. ;)

Porsche had toen, in de tijd die 't toen was, ook al een uitgebreide optie- en personalisatiepolitiek. Misschien niet zo uitgebreid als nu, maar in vergelijking met wat toen gangbaar was nog altijd zeer uitgebreid. Kleuren op staal, interieurs op staal, veel accessoires, veel Manufaktur-gedoe, enz.

Ik zal mij anders uitdrukken, het bestond wel maar was niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Als je een 992 kan kopen, ga je geen pauperhobby als fietsen hebben.

Jamaar... Fietsen is het nieuwe golf...?! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Niko80 zei:

Ik zal mij anders uitdrukken, het bestond wel maar was niet nodig.

Nu toch ook niet?

Mijn gedacht moet een 992 Carrera op stock wielen, stock zetels en stock ophanging prachtig rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van te twijfelen over hoeveel zwarte strepen er op zo'n kalkei moeten komen kunnen eigenaars misschien wat interessante info delen. Hoeveel verbruikt bv. zoiets aan 50 en 70 km/h?😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gTa said:

Nu toch ook niet?

Mijn gedacht moet een 992 Carrera op stock wielen, stock zetels en stock ophanging prachtig rijden.

Kan niet anders dan fantastisch rijden imho. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Ik denk daar toch anders over. :oops: 

 

Dat eerste (in vetjes): Porsche had toen, in de tijd die 't toen was, ook al een uitgebreide optie- en personalisatiepolitiek. Misschien niet zo uitgebreid als nu, maar in vergelijking met wat toen gangbaar was nog altijd zeer uitgebreid. Verschillende types zetels, zetelbedieningen, audiosystemen, stuurtjes, bekledingen, elektrische opties, schuifdak, "turbo look" etc, technische opties, diverse soorten ophanging, en zelfs ook kleuren op staal, interieurs op staal, veel accessoires, veel Manufaktur-gedoe, enz. 

Dat was toen gewoon minder zichtbaar, info was schaarser en minder makkelijk te verkrijgen. Je moest al de hand leggen op een optielijst of in de blauwe katern duiken van de AutoGids, b.v.  Nu staat alles gewoon online in een configurator en staat 't internet bol van de fora en andere media waarin elke gegadigde van 't ene of 't andere z'n mening kwijt kan.

 

Dat laatste: nu is een basic 911 Carrera nog altijd een "bang topauto out of the box", alleen zijn zeker wij als petrolhead wat té biased inzake "noodzakelijke" opties. De trend inzake personalisatie is ook veel sterker dan toen. Maar de huidige Porsche is, gegeven de gewijzigde tijden/omstandigheden, naar mijn mening niet plots veel minder "bang topauto out of the box". Toch?

Je zou hier een basis al bijna niet voor durven stellen 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook wel dat het verschil tussen toen en nu zit in het feit dat na x decennia het business en verdienmodel bewust verder geoptimaliseerd is.

Opties zijn big bucks/dikke marge voor de fabrikanten en dat hebben ze heel goed begrepen.  Is dan ook logisch dat ze die extra winsten zoveel mogelijk maximaliseren door zoveel mogelijk dure opties in de config te zetten.

Meeste klanten hebben voldoende geld voor wat extra's en hebben bijgevolg graag iets a la carte... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Jules_W said:

Jamaar... Fietsen is het nieuwe golf...?! 

 

Tuttut. Fietsen is voor het plebs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Niko80 zei:

Kan niet anders dan fantastisch rijden imho. 

Beg 2 differ as you know. Maar is bij zeer veel auto's nu he.  Was ook de  "zelfkritiek" die ik bij mijn GT3 al had. Als je van auto's komt met mechanische grip, die je voelt leven, die doorgeven wat er gaande is, die een scherp kantje hebben en je stapt dan nu in auto's die fantastisch werk voor JOU leveren dan blijf je toch op je honger zitten. 

Het voorbeeld Finland welke @ir_fuel en ikzelf al paar keer gedeeld hebben, zegt gewoon alles. 

Er is een immens verschil tussen WAAAAAAUW die auto doet dat gewoon allemaal, ik moet nog juist het stuur in de juiste richting zetten............. en de voldoening, het plezier om zelf met inputs en feel te moeten werken om uiteindelijk "trager" hetzelfde te doen. 

Ik geef u op een blaadje dat je heel snel voor dat laatste kiest.  Er werd in het begin van dat rijden "gevochten" om met de 992 te rijden, de tweede dag was dat om met de 991T of 991GT3 te rijden. Om maar te zeggen....................

Tuurlijk, wat moet je dan vandaag de dag wel kopen, wel dan zit je bij Lotus etc..... met weer andere nadelen.

Maar mag ik toch een klein beetje tegenspreken? Mocht ik je uitspraak voor waar nemen,  zijn zou ik 100% zeker nu met een 992 rond rijden trouwens.  

En natuurlijk, het bezit en de algemene "tevredenheid" is voor de massa aan mensen niet gekoppeld aan dat "fantastisch" rijden (zie ook naar mezelf heden ten dage). Je moet alleen opletten om niet in een fanboyisme te vervallen waardoor je alle objectiviteit verliest. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, gTa said:

Ik denk daar toch anders over. :oops: 

 

Dat eerste (in vetjes): Porsche had toen, in de tijd die 't toen was, ook al een uitgebreide optie- en personalisatiepolitiek. Misschien niet zo uitgebreid als nu, maar in vergelijking met wat toen gangbaar was nog altijd zeer uitgebreid. Verschillende types zetels, zetelbedieningen, audiosystemen, stuurtjes, bekledingen, elektrische opties, schuifdak, "turbo look" etc, technische opties, diverse soorten ophanging, en zelfs ook kleuren op staal, interieurs op staal, veel accessoires, veel Manufaktur-gedoe, enz. 

Ja klopt, maar had je toen ook allerhande opties om de buitenkant op te smukken? "aero pack" "sport design" .... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, -krikke- zei:

Denk ook wel dat het verschil tussen toen en nu zit in het feit dat na x decennia het business en verdienmodel bewust verder geoptimaliseerd is.

Opties zijn big bucks/dikke marge voor de fabrikanten en dat hebben ze heel goed begrepen.  Is dan ook logisch dat ze die extra winsten zoveel mogelijk maximaliseren door zoveel mogelijk dure opties in de config te zetten.

Meeste klanten hebben voldoende geld voor wat extra's en hebben bijgevolg graag iets a la carte... 

Ok, maar er is nog een verschil tussen kiezen welke uitlaat, remmen etc je wilt en of de lipjes van je zijschorten al dan niet in koetswerkkleur zijn meegespoten. 

Dat laatste is echt zo een miniem detail dat me niet echt veel zou uitmaken. Als het echt om looks en design gaat zijn er mijn inziens toch nog mooiere italiaanse en britse alternatieven :biggrin:.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid