Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat zal nog wel meevallen denk ik. Is niet zoals bij BMW waar de M4 cabrio 300kg meer weegt dan de coupé.

Net gekeken: Scheelt 70kg, ofwel het verschil tussen alleen of met 2 in de auto zitten.

Peanuts dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Om deze reden ben ik ervan overtuigd dat de atmosferische motoren op termijn nog zeer geliefd gaan worden

Newsflash: dat is ook bij elk ander forumlid en bij uitbreiding bij elke petrolhead nu al en al lang het geval.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

zoals bij BMW waar de M4 cabrio 300kg meer weegt dan de coupé.

WTF :shock: dat wist ik niet.

En ook niet van de C (waar de coupé en vooral cabrio ook in die grootte-orde zwaarder zijn dan de berline/break), totdat @dragonfly hier ooit eens kwam beweren dat de C 63 rijdt als een boot en ik het daar grondig oneens mee was (en waarna dus bleek dat hij de coupé gereden had en ik de break).

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, gTa zei:

WTF :shock: dat wist ik niet.

En ook niet van de C (waar de coupé en vooral cabrio ook in die grootte-orde zwaarder zijn dan de berline/break), totdat @dragonfly hier ooit eens kwam beweren dat de C 63 rijdt als een boot en ik het daar grondig oneens mee was (en waarna dus bleek dat hij de coupé gereden had en ik de break).

Ik dacht dat de testrit met de Coupé zeer goed is meegevallen :) 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid is inderdaad een tegenvaller. de 4S die ik reed enkele weken geleden had geen sportuitlaat, maar blijkbaar is een sportuitlaat niet zo heel veel luider. Als je vanuit de lage toeren gas geeft hoor je even een (ik denk zelfs nep) gegorgel, om dan vanaf 3000 toeren stil te worden tot 6000 toeren. Tijdens normale ritten op de openbare weg kan je dus heel weinig genieten van het motorgeluid. Om deze reden ben ik ervan overtuigd dat de atmosferische motoren op termijn nog zeer geliefd gaan worden, want mijn GTS klonk hemels.
Jullie weten dat ik overweeg om mijn GT3 in te ruilen voor zo'n 992, maar de motor in de GT3 heeft zoveel karakter, is zo onwaarschijnlijk krachtig ook in de lage toeren, en heeft zo'n heerlijke verslavende stem in alle toeren, dat ik meer en meer twijfel om deze stap te zetten. 

Bijhouden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

Ik dacht dat de testrit met de Coupé zeer goed is meegevallen :) 

 

Kan niet anders, zo'n absurd wijze kar. 

Allez, heb zelf nooit met coup of cab gereden.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van zodra je begint door te trekken klinkt het perfect vanaf 4 a 5k toeren... Ervoor is goed, maar niet wauwwww

Wel bijvertellen dat ik nooit radio op heb tenzij op de snelweg, en dan ben ik niet op zoek naar sound van de auto :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

En ook niet van de C (waar de coupé en vooral cabrio ook in die grootte-orde zwaarder zijn dan de berline/break), totdat @dragonfly hier ooit eens kwam beweren dat de C 63 rijdt als een boot en ik het daar grondig oneens mee was (en waarna dus bleek dat hij de coupé gereden had en ik de break).

Leuke auto. Zo fout maar zo leuk 😍

Die testkar reed niet als een boot maar voelt uiteraard veel zwaarder aan dan bv. een M4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja geluid.... het zal niet meer beter worden dan het geweest is, vrees ik.
Vorige weekend even mee gereden in een nieuwe 718 Spyder en dat geluid viel ook serieus tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja geluid.... het zal niet meer beter worden dan het geweest is, vrees ik.
Vorige weekend even mee gereden in een nieuwe 718 Spyder en dat geluid viel ook serieus tegen.

718 is helemaal een ramp. Doet zelfs zeer aan de oren in een tunneltje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
7 uren geleden, ir_fuel zei:

Waarom zou je daar die ruitenwisser op willen ... Nooit gesnapt.

Nostalgie naar een oude 964 bv... 

Wat is jouw mening over het schuifdak en de getinte ruiten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oude 964 was dat ook een optie. Ik zou het niet nemen, net als verduisterde ruiten achteraan, ook niet mijn ding. Schuifdak is plezant, maar ik zou het enkel in glas nemen als het een zwarte zou zijn. In alle andere gevallen gewoon het stalen schuifdak. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schuifdak volledig akkoord...

Getinte achterruit moet erop... 

Getinte achterste zijruiten zou niet moeten, maar komen helaas met de zwarte achterruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schuifdak gehad op de GTS, en in klapstand was dat aangenaam, maar opengeschoven heb je veel turbulentie binnen. Ook is het lelijk opengeschoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel schuidaken (op stadsmussen, sportauto's, coupés, ... en al die pano-daken) zijn idd lelijk als ze open staan: ze schuiven vaak langs buiten open. Meh.

't Is wel tof als 't open kan. En een glazen dak brengt aangenaam klaarte binnen, maar 't is gewoon extreem lelijk op een 911 in een andere dan een zeer donkere kleur.

Voor dat beetje klapstand ... ik denk dat ik een 911 gewoon zonder zou speccen. Dan kan het niet kapot gaan ook ni.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd gene om die redenen...

Eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik dat op mijn M3 zelden open deed en ook niet op klapstand.  Op de GLC gaat dat nooit meer open.

Wat ik wel bvb direct op een Taycan zou speccen is dat pano dak dat niet open kan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, DDke zei:

Ik gebruik dat constant. Buiten de winter dan (en dan nog soms).

 

idd, vroeger altijd gehad, en in de allroad niet. nu weer wel en dat is toch zalig om zo'n vierkante meter open te zetten. oké het kraakt en zet zich veel meer dan een metalen klapdakje, maar storen doet mij dat niet. en tegen de turbulenties bij het sneller rijden, doe ik gewoon dat zonnegordijn toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid