Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Wat ik wel kies is voor een ander topic. Maar je weet wat mijn ogen uit steekt. En wanneer je nog eens een V12 wil rijden moet dit zowat de laatste kans zijn

 

Zoals gezegd had ik ook, puur qua rijden, wel graag eens een paar jaartjes de liefde gedeeld met een Turbo S.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gvd eh... V12... Misschien dak nog kan switchen naar een turbo s...  Zou graag king of the chaussée willen blijven!  😛

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel kies is voor een ander topic. Maar je weet wat mijn ogen uit steekt. En wanneer je nog eens een V12 wil rijden moet dit zowat de laatste kans zijn

 

Zoals gezegd had ik ook, puur qua rijden, wel graag eens een paar jaartjes de liefde gedeeld met een Turbo S.

Is die V12 dan geen GT?

Ik begrijp dat je voor zo’n V12 wil gaan, want het is ook mijn droom, maar dan zijn uw tegenargumenten van de 992 niet op zijn plaats, want deze V12 heeft imo dezelfde eigenschappen. Of ga je een 812 kiezen ipv een DBS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die V12 dan geen GT?
Ik begrijp dat je voor zo’n V12 wil gaan, want het is ook mijn droom, maar dan zijn uw tegenargumenten van de 992 niet op zijn plaats, want deze V12 heeft imo dezelfde eigenschappen. Of ga je een 812 kiezen ipv een DBS?
Denk dat hij bedoelt dat als je toch voor een GT gaat, je beter voor eentje gaat die u wel een speciaal gevoel geeft. Das toch hoe ik het lees.



  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost ook wel het dubbele... [emoji28]

Met een Turbo S mag je de DBS niet vergelijken, want 4x4 vs RWD, en de Turbo S is sneller. Voor mij is de DBS eerder vergelijkbaar met een gewone Carrera S, maar dan zwaarder, luider en ondanks het zoveel meer vermogen niet echt sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees mijn post eens volledig. Tov een Carrera S, want de Turbo S is een andere klasse.

 

En toch, als je de running cost en waardeverlies meerekent, dan gaat de DBS ook dubbel zo duur geraken als een Turbo S, maar ik verwacht dat Jokke geen nieuwe zal kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, -krikke- zei:

Effe een bmwmb'ke doen: die std quad pijpjes ogen idd zeer mooi, maar KLINKEN nóg minder dan de PSE.

Ik heb weinig hands-on ervaring (enkel voorbij horen rijden, dus) maar ik vind de 992 tot nu toe (langs buiten) nooit "mooi" klinken, noch met std uitlaat, noch met PSE. Zeer hard turbo-EU6-OPF-gedempt, klinkt die. Wat de PSE meer biedt lijkt me (soms erg "plots") geprot en geknal, maar geen mooier stemtimbre, gewoon luider (als de kleppen open gaan) en wat bewust geprot. Ik zou daar dus geen 2,5k (of hoeveel kost een PSE?) voor over hebben, temeer ik het visueel ook een stap terug vind. Dan zou ik genoegen nemen met stock of (en dat is 't meest waarschijnlijke) nadien met aftermarket spul zoeken naar een mooier geluid, ipv enkel maar een luider geluid.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, -krikke- said:

Wagens die zogezegd exclusief zijn en beperkt zijn in productietijd...  Dat is idd een prachtig verkoopsargument voor de verkopers om de gevoelige koper zijne kop zot te maken... Tot ze besluiten om aan de toenemende vraag te voldoen en de productietijd/run nog is over te doen of te verlengen met als resultaat dat een gt3 in feite............ niks bijzonders is (om vast te krijgen).  

Dat gaat daar niet over bij die auto, die is bij mijn weten niet gelimiteerd. Gaat gewoon over "als ge nu ene bestelt moet ge ..... wachten" + de cirque die sommige verkopers daardoor daar dan rond kunnen maken. Daar loopt toch raar volk tussen ze. @Jokke_vlo heeft toch ook ooit zo eens een lauwe reactie gehad van ene omdat de GT3 die hij wilde bestellen relatief basic was qua spec? Ze maakten hun toen precies niet graag moe, ze verkochten toch vanzelf.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, gTa said:

Ik heb weinig hands-on ervaring (enkel voorbij horen rijden, dus) maar ik vind de 992 tot nu toe (langs buiten) nooit "mooi" klinken, noch met std uitlaat, noch met PSE. Zeer hard turbo-EU6-OPF-gedempt, klinkt die. Wat de PSE meer biedt lijkt me (soms erg "plots") geprot en geknal, maar geen mooier stemtimbre, gewoon luider (als de kleppen open gaan) en wat bewust geprot. Ik zou daar dus geen 2,5k (of hoeveel kost een PSE?) voor over hebben, temeer ik het visueel ook een stap terug vind. Dan zou ik genoegen nemen met stock of (en dat is 't meest waarschijnlijke) nadien met aftermarket spul zoeken naar een mooier geluid, ipv enkel maar een luider geluid.

Ik dacht dat iedere exhaust upgrade vertrok van de PSE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jokke_vlo je waardeverlies op de gt3 zit volgens mij voor een groot deel omdat deze met een pdk geleverd is. Ik volg de markt nog wat van de touring en die verkopen blijkbaar wel relatief snel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Maverick said:

@Jokke_vlo je waardeverlies op de gt3 zit volgens mij voor een groot deel omdat deze met een pdk geleverd is. Ik volg de markt nog wat van de touring en die verkopen blijkbaar wel relatief snel.  

En zo is het altijd wel iets he :D 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weinig hands-on ervaring (enkel voorbij horen rijden, dus) maar ik vind de 992 tot nu toe (langs buiten) nooit "mooi" klinken, noch met std uitlaat, noch met PSE. Zeer hard turbo-EU6-OPF-gedempt, klinkt die. Wat de PSE meer biedt lijkt me (soms erg "plots") geprot en geknal, maar geen mooier stemtimbre, gewoon luider (als de kleppen open gaan) en wat bewust geprot. Ik zou daar dus geen 2,5k (of hoeveel kost een PSE?) voor over hebben, temeer ik het visueel ook een stap terug vind. Dan zou ik genoegen nemen met stock of (en dat is 't meest waarschijnlijke) nadien met aftermarket spul zoeken naar een mooier geluid, ipv enkel maar een luider geluid.

Voor mij is vooral het geluid in de cockpit belangrijker dan het geluid buiten, en dat is met de PSE toch wel heel anders dan met de standaard uitlaat. Met de PSE klinkt het veel voller, met echt van die typische turbo-ploffen als je bijvoorbeeld opschakelt. Uiteraard is het anders dan bij een atmo 911, en zeker de GT3 die ik gehad heb, maar ik vind de sound binnen niet verkeerd. Ik was vooral bang dat ‘m te stil zou zijn bij het hernemen in de lagere toeren, want daar vertoef je toch het meest op de openbare weg, en ik moet zeggen dat dat heel goed meevalt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ICM zei:

Ik dacht dat iedere exhaust upgrade vertrok van de PSE.

Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. Bedoel je dat er geen aftermarket spul te krijgen is voor 992 met stock exhaust, dus dat je PSE moét hebben?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Voor mij is vooral het geluid in de cockpit belangrijker dan het geluid buiten, en dat is met de PSE toch wel heel anders dan met de standaard uitlaat. Met de PSE klinkt het veel voller, met echt van die typische turbo-ploffen als je bijvoorbeeld opschakelt. Uiteraard is het anders dan bij een atmo 911, en zeker de GT3 die ik gehad heb, maar ik vind de sound binnen niet verkeerd. Ik was vooral bang dat ‘m te stil zou zijn bij het hernemen in de lagere toeren, want daar vertoef je toch het meest op de openbare weg, en ik moet zeggen dat dat heel goed meevalt.

Ik heb nooit een 992 ervaren binnenin, dus ik heb er maar 't raden naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij bedoelt dat als je toch voor een GT gaat, je beter voor eentje gaat die u wel een speciaal gevoel geeft. Das toch hoe ik het lees.




Exact
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

Ik dacht dat iedere exhaust upgrade vertrok van de PSE.

De meeste idd wel ja.

4 uren geleden, Maverick zei:

@Jokke_vlo je waardeverlies op de gt3 zit volgens mij voor een groot deel omdat deze met een pdk geleverd is. Ik volg de markt nog wat van de touring en die verkopen blijkbaar wel relatief snel.  

Geloof je dat zelf? :)

15 minuten geleden, gTa zei:

Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. Bedoel je dat er geen aftermarket spul te krijgen is voor 992 met stock exhaust, dus dat je PSE moét hebben?

In de meeste gevallen vertrekken ze vanaf de PSE ja.  Anders heb je niet de kleppen in de uitlaat en/of de besturing ervan in je PCM.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost ook wel het dubbele... [emoji28]
Met een Turbo S mag je de DBS niet vergelijken, want 4x4 vs RWD, en de Turbo S is sneller. Voor mij is de DBS eerder vergelijkbaar met een gewone Carrera S, maar dan zwaarder, luider en ondanks het zoveel meer vermogen niet echt sneller.

Koop je nog altijd een auto om de snelste te zijn aan de rode lichten ? :)

Dan koop je gewoon de Turbo S . Ik denk dat je mijn post niet grondig gelezen hebt. Begrijp ook niet echt welke soort vergelijking je erbij haalt. Ik hen gewoon aangehaald waarom ik de 992 wil overslaan. En idd zoals hoger aangegeven als ik dan toch een GT ga rijden heb ik een andere voorkeur. Nogmaals kwestie je gelijk te geven : een 992 presteert fantastische dingen. Je mag ook winnen aan de rode lichten, no problem :)

Als het het daarom te doen is, stap ik gewoon de garage binnen en koop een Turbo S, klaar. :)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, -krikke- zei:

In de meeste gevallen vertrekken ze vanaf de PSE ja.  Anders heb je niet de kleppen in de uitlaat en/of de besturing ervan in je PCM.

Okay, wist ik niet.

Dan nog: het lijkt me mogelijk te moeten zijn om enkel de cats te vervangen en de backbox te houden? Luider wordt steeds minder en minder verdragen, je loopt er ook veel sneller mee in de kijker van snorren of Gretaatjes e.d. Een knoppeke voor luid/stil hoef ik niet, gewoon altijd een mooi stemtimbre en dat moet niet luid, het moet gewoon mooi.

Ik ken de markt voor 992-uitlaatses voor gene meter, dus misschien is zoiets gewoon niet technisch haalbaar (het blijft een turbo-motor met een OPF...) of wordt het niet aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan allemaal ja... Std uitlaat idd icm met sport cats bv.  Dat knoppeke dat gij niet moet hebben, moet ik dus wel hebben.  Soms heb je gewoon zo van die bestemmingen waar je met een beschaafd normaal geluid wil toekomen of vertrekken.  Met de c rij ik altijd op sport + maar toch zet ik van tijd de uitlaat af omdat je 'onder de radar' wil arriveren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik wel, want ondanks turbo's is de 4-liter "63" pre-OPF wel een luid bazeke. Met optionele AMG-uitlaat, goed warm & de kleppen open rijd je daar allerminst incognito mee door een gehuchtje, zegt. :D 

Ik zie dat bij mijn moto ook: hoe meer de tijd vordert, hoe meer ik tevreden ben met wat stillere sound (het helpt ook om beter geaccepeerd te worden / blijven, itt die extreem luide machines die het verbrodden voor iedereen). Ik denk dat ik sinds m'n reis rond de Adriatische Zee in juni 2019 de dB-killer zelfs niet meer uit de Akrapovic heb gehaald. Luid genoeg.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, BMWMB said:

Voor mij is vooral het geluid in de cockpit belangrijker dan het geluid buiten, en dat is met de PSE toch wel heel anders dan met de standaard uitlaat. Met de PSE klinkt het veel voller, met echt van die typische turbo-ploffen als je bijvoorbeeld opschakelt. Uiteraard is het anders dan bij een atmo 911, en zeker de GT3 die ik gehad heb, maar ik vind de sound binnen niet verkeerd. Ik was vooral bang dat ‘m te stil zou zijn bij het hernemen in de lagere toeren, want daar vertoef je toch het meest op de openbare weg, en ik moet zeggen dat dat heel goed meevalt.

Sorry, maar turbo-ploffen, dat past bij een rally wagen. Als je dat wil, koop een Evo IX en en je hebt zelfs geen kunstgrepen nodig. Dat ding ploft (kletteren is een betere uitdrukking) vanzelf.

Een 911 flat six moet zuiver klinken, imho. 

19 hours ago, gTa said:

Beats me waarom je daar (zo veel geld) zou voor bijbetalen, tbh.

  • De neus wordt er minder 992 en meer 991 door. Geen stap vooruit, vind ik. (Maar 't is ook niet lelijk.)
  • De kont verliest de laag geplaatste nummerplaat en de horizontale(re) indruk die de cleane 992-kont heeft en net zo mooi maakt. De nummerplaat verhuist naar boven, midden in de bumper en hangt daar maar wat verloren, vind ik. Da's voor mij een grote stap achteruit. De kont oogt zo veel drukker, wat minder opgeruimd of coherent; ook een halve generatie ouder zelfs?
  • Die vinnen achteraan zijn ook maar lullig, vind ik. Maar dat zal in de huidige tijden van extraverte wel z'n gading vinden, zeker?
  • En tot slot steek je in 't zwart dat wat origineel in 't zwart zit (alleen glanzend nu) en dat eigenlijk 't best oogt in koetswerkkleur...
  • Bijkomend nadeel ook nog is dat je verplicht bent om dat met de dubbel ovalen sportuitlaat te combineren (correct?), terwijl ik de quad ronde pijpkes (van de S) duidelijk de mooiere uitlaat vind.

Nah.

Komt bij mij als zo'n typische "we smijten er maar wat op, vragen er een bom duiten voor en net omdat het opvalt én geld kost gaat dat genoeg verkopen" marketeer's trick over waar de auto an sich niet mee gediend is.

Ik ben ook niet helemaal overtuigd van dat Sportdesign pakket. Het enige wat ik er redelijk van geslaagd vind, is de drempel op de zijkant. (en die kan je apart kopen).

(En van die zwart gelakte velgen zoals BMWMB dara toont is echt wel Johnny-Auto5)

14 hours ago, Jokke_vlo said:

Zeker op een Turbo (s) zit al een serieus waardeverlies op, hoger dan een GT3 nog, en voor een tweedehands aan goede prijs is het nog net te vroeg (en dus een te grote run op nog)

Ik merk wel dat de GT3 met PDK een stuk minder goed hun waarde behouden dan de 991 GT3 met handbak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor straat gebruik is eigenlijk is de slimste/beste keuze in de 911 range de Turbo non S.  Op 1% na even snel als de S, en toch een deel goedkoper.  Mocht die in mijn budget liggen dan overwoog ik die serieus.  Op papier wel te verstaan want uiteindelijk zou ik het toch ni doen omdat ge weet dat er nog een S is.  Yep, zit zuiver in't koppeke i know, maar u ni constant moeten afvragen 'wat als?' speelt ook mee.  Dus in the end toch een S maar in die bedragen, komen er andere meer begeerbare wagens in zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMG heeft zijn geluid nog redelijk mooi gehouden. Dat ga je missen@krikke wat je ook probeert. Maar de 992 gaat je andere pleziertjes gunnen. Al was het maar dat ge nu toch af en toe eens een vrouwke gaat tegenkomen die naar je kijkt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut een zekerheid dat ik die Amg sound ga missen... True.  Vandaar ook mijn zoektocht om de 992 wat voller te laten klinken.  Std klinkt die Cardoen bak echt van gn hol imo...  Nu ja, misschien dat ik na x weken 992 rijden ni meer zo fel 1 op 1 ga vergelijken met wat ik nu heb...  Dat zou ook kunnen (en hoop ik stiekem op want gaat veruit de goedkoopste 'fix' zijn). :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid