Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, -krikke- zei:

 

Geloof je dat zelf? :)

 

200% overtuigd, en binnen dit en x aantal jaar zal dat verschil enkel maar groter worden. Voor op circuit begrijp ik de keuze van een pdk perfect (gt3) als weekend car en fun car is een manuele zoveel leuker. En het grootste deel van de verkoop zit hem niet in circuit gebruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Natuurlijk is zo’n DBS een dik machien, maar het is ook een GT, en het kost het dubbele van een 992 Carrera S.

Ja maar das het net, je koopt vooral looks en buik gevoel. Niet prestaties en techniek. ( aangezien het verschil daar niet meer te vinden is) 

Techniek en prestaties kan je kopen op prijs. Looks en buikgevoel niet. 
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je portefeuille dik genoeg is kan je zo idd denken.

Ik blijf het er moeilijk mee hebben dat iemand een 992 Carrera S afscheept als te ‘GT’, maar wel het dubbele willen leggen voor een andere GT. Ik zou ook liever een DBS willen, maar blijf de 992 ook een supermachien vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, -krikke- said:

Ben ni goe mee?  Ferme verkoopster ginds of over wat heb je het?  Mijn bestelling is reeds gedaan eh copain.

Nee, om uwe covid te delen. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Als je portefeuille dik genoeg is kan je zo idd denken.

Ik blijf het er moeilijk mee hebben dat iemand een 992 Carrera S afscheept als te ‘GT’, maar wel het dubbele willen leggen voor een andere GT. Ik zou ook liever een DBS willen, maar blijf de 992 ook een supermachien vinden.

Je zegt het net, het is een GT zoals een DBS een GT is. En dan is het kwestie van smaak en goesting. Prijs staat daar volledig los van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, laten we effe eerlijk zijn: een 992 is een sportwagen, enfin toch voor 99% van de bevolking. Dat die voor sommige minder puur is tov vorige generaties is normaal, is tenslotte met alle andere meuk ook zo.

Dat die ene % het moeilijker heeft om nog een wagen te vinden naar hun goesting is afgaande op hun vorige wagenpark, het al dan niet circuit rijden, het al dan niet beschikken over verschillende wagens en afhankelijk van het te besteden budget ergens ook normaal.

Ivg met 99% van de mensen gaat het hier over 'luxe' problemen die niet de regel zijn.

Ik ben daar ook schuldig aan en vele anderen ook, zij het elk op zijn niveau.

Ik bedoel maar: stel je eens voor dat je 23jr bent en je rijdt trots rond met je eerste hothatch... En dan lees je hier sommige zaken waar het in feite op neerkomt dat bv een GT3 niks speciaal is, een M4 op geen kloten trekt etc...  

Effe alles in het juiste perspectief (=de realiteit voor 99% van de andere mensen) plaatsen is soms ook wel een must imo...

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amen, pippo. 🙇‍♂️

De beste stuurlui staan inderdaad aan wal. En ik lees hier inderdaad veel neerbuigende commentaar van mensen die zelf nooit een auto hebben gekocht en/of hun geld niet zelf hebben opgebouwd. 
 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop zeker geen auto om de snelste te zijn aan de rooi lichten, want dan zou ik een 4S moeten gekocht hebben.

Wat mij verbaast is dat jij de 992 maar niks vindt, omdat het een GT geworden is, maar een DBS is dat toch ook? Destijds zei je dat de Exige jou meer plezier bezorgde dan de GT3 omdat ‘m puurder was, en dat kan ik aannemen, maar een 992 Carrera S afkeuren, en dan het dubbele willen neerleggen voor een nog zwaardere, en niet snellere DBS, dat begrijp ik niet. Let op, ik vind de DBS ook een topmachien, maar breek de 992 niet af.

Ik weet niet hoe lang je tenen zijn default_smile.png maar ik breek die toch niet af? Ik schrijf meermaals hoe fantastisch die is, hoe mooi de lijn van een 911 niet is.

 

Ik schrijf ook dat een 992 turbo S eigenlijk de wagen zou zijn die ik het liefst moet kiezen afgaande de rijeigenschappen die ik in een GT zie.

 

Het enige dat ik schrijf is dat hij een heel hoog GT gehalte heeft gekregen en ik dan liever eens een andere GT kies. Ik ben toch niet de enige die tot die conclusie komt?

 

Dat heeft toch niets met puurheid te maken? Als ik idd puur wil dan neem je toch gewoon een pure auto.

 

Soit ik weet niet meer hoe ik het moet uitleggen. Trouwens lees gerust mijn testverslagjes, ik hou die steeds objectief en geef ook kritiek op dingen die ik koop of zo. Pro en contra’s afwegingen maken, dat is nu net toch het leuke aan een forum, of moet het allemaal halleluja zijn ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

200% overtuigd, en binnen dit en x aantal jaar zal dat verschil enkel maar groter worden. Voor op circuit begrijp ik de keuze van een pdk perfect (gt3) als weekend car en fun car is een manuele zoveel leuker. En het grootste deel van de verkoop zit hem niet in circuit gebruik. 

Akkoord
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is zo’n DBS een dik machien, maar het is ook een GT, en het kost het dubbele van een 992 Carrera S.

Een Carrera S kost het dubbel van een BMW M3
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Jokke_vlo said:


Een Carrera S kost het dubbel van een BMW M3

Weet ge hoeveel plezier ik haal uit mijn vrouw hare 260E Sportline? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker da. Ik haal plezier uit onze vito.

Beetje zoals met racen hé. Met die C1 of ne funcup rijden is niet minder plezant dan met een 991cup. Auto plezier is niet prijs gebonden gelukkig maar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, tiamo zei:

Ik vind zo een AM perfect als je 1 de leeftijd en 2 de manier van leven hebt van WILLY NAESSENS onder mijn 80 jaar zou ik dat nooit kopen , dan heeft een porsche voor mij veel meer voldoening , en ja misschien voel ik mij hierdoor jeudiger en sportiever , 

Willy rijd niet met Aston maar met Bentley of range. 
Zen vrouwmens tijd met die Aston. 

27 minuten geleden, tiamo zei:

M3c  kost ongeveer 115000

Ne carrera s 1450000

die 30.000 meer is niet het dubbel he jokke

Ik dacht dat een gewone m3 rond de 70 a 80k zat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

80k voor ne naakte std m3 dan toch. Een competition met wat opties gaat vlot 115k. Idem voor de carrera s... Gaat met niet al te veel opties vlot tot 150-160k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zo een AM perfect als je 1 de leeftijd en 2 de manier van leven hebt van WILLY NAESSENS onder mijn 80 jaar zou ik dat nooit kopen , dan heeft een porsche voor mij veel meer voldoening , en ja misschien voel ik mij hierdoor jeudiger en sportiever , 

Ah merk imago als leidraad. Begrijp ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ah merk imago als leidraad. Begrijp ik wel.

Is gelijk bij de vélos eh jokke... Ge hebt de -voor sommigen- 'simpele' belgische merkskes waar ze altijd op afzeiken en ge hebt de internationale 'wow' merken a la specialized, scott, trek, ... Die bij wijze van spreken meer (€) krijgen voor minder te geven...  😭

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Weet ge hoeveel plezier ik haal uit mijn vrouw hare 260E Sportline? 

Preciew Serieus  wat operaties ondergaan je vrouwtje. 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, BMWMB zei:

Natuurlijk is zo’n DBS een dik machien, maar het is ook een GT, en het kost het dubbele van een 992 Carrera S.

Maar zo'n DBS zou ik wel elke keer ik wegwandel mij nog eens effe omdraaien om nog es te kijken. 🥰 ne 911 heeft dat effect gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zo een AM perfect als je 1 de leeftijd en 2 de manier van leven hebt van WILLY NAESSENS onder mijn 80 jaar zou ik dat nooit kopen , dan heeft een porsche voor mij veel meer voldoening , en ja misschien voel ik mij hierdoor jeudiger en sportiever , 

Stel u voor dat er dan een oude zak uitstapt die u op het circuit van het kaske naar de muur komt rijden, met de velo :).

Sta je daar met uw jeugdig imago opgehangen aan uw Porsche sleutels :D



  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Jokke_vlo said:

Zeker da. Ik haal plezier uit onze vito.

Beetje zoals met racen hé. Met die C1 of ne funcup rijden is niet minder plezant dan met een 991cup. Auto plezier is niet prijs gebonden gelukkig maar.

Wijze woorden. 

10 hours ago, -krikke- said:

Bwa zuiver op looks en gn rekening houdende met wat da kost... Zet maar af hoor... ❤️

Aston is wel totaal anders rijden. Dat rijdt als een zware BMW of Mercedes (minus de verfijning van hun chassis eigenlijk want zo een AM is zelfs minder lichtvoetig), niet als een Porsche 911.

10 hours ago, -krikke- said:

Is gelijk bij de vélos eh jokke... Ge hebt de -voor sommigen- 'simpele' belgische merkskes waar ze altijd op afzeiken en ge hebt de internationale 'wow' merken a la specialized, scott, trek, ... Die bij wijze van spreken meer (€) krijgen voor minder te geven...  😭

Goe punt: Is hier ergens een topic over velos zelf? 'k Moet es nen nieuwe koersvelo kopen. 

25 minutes ago, Joske said:

Maar zo'n DBS zou ik wel elke keer ik wegwandel mij nog eens effe omdraaien om nog es te kijken. 🥰 ne 911 heeft dat effect gewoon niet.

Zou je daarom zoveel geld gaan geven? Voor die 15" elke dag? Als het is om naar te kijken is, dan zou ik gewoon een mooie screensaver downloaden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jokke_vlo said:

Stel u voor dat er dan een oude zak uitstapt die u op het circuit van het kaske naar de muur komt rijden, met de velo :).

Sta je daar met uw jeugdig imago opgehangen aan uw Porsche sleutels :D

Als je een auto koopt om de snelste te zijn, dan ben je inderdaad nog niet oud genoeg. ;)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid