Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, The Swede zei:

Zou je daarom zoveel geld gaan geven? Voor die 15" elke dag? Als het is om naar te kijken is, dan zou ik gewoon een mooie screensaver downloaden ;)

Nee, maar t is in mijn ogen wel een factor die meespeelt in t kopen van ne auto. 😀

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, The Swede zei:

 

Aston is wel totaal anders rijden. Dat rijdt als een zware BMW of Mercedes (minus de verfijning van hun chassis eigenlijk want zo een AM is zelfs minder lichtvoetig), niet als een Porsche 911.

 

Ik heb hier wel al 17 keer gelezen dat een 992 niet meer zo aansprekend rijdt als vroeger (=/= snel)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

We zullen dat zelf es moeten gaan testen. Wapeisde? :D 

Geef mij gewoon van de eerste keer een Boxster/Cayman mee, dat weet ik zo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me ecuyers paar jaar geleden.

De 991 GTS mee gedaan, tijd mee gezet die sneller was dan mijn 997GT3RS en Fuel zijn 997GT3.

Binnen gereden en voor de rest van de dag laten staan :)

En pas op, Ik vond dat voor op de weg een zeer fijne wagen. De 992 is gewoon verder die weg op gegaan. Logisch ook dat dat heel fijn kan zijn. Je behoeft weinig rijkunde om zeer snel te zijn en ja dat bedoel ik niet negatief voor alle duidelijkheid. Voor heel veel mensen is dat juist fijn. Je moet geen coureur zijn om te genieten.

Los daarvan ik denk dat je met die Aston meer kans hebt op bruine strepen, believe me.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Lotuzzz said:

Geef mij gewoon van de eerste keer een Boxster/Cayman mee, dat weet ik zo :P

En waar steekt ge uw kinders?

8 minutes ago, Jokke_vlo said:

Herinner me ecuyers paar jaar geleden.

De 991 GTS mee gedaan, tijd mee gezet die sneller was dan mijn 997GT3RS en Fuel zijn 997GT3.

Binnen gereden en voor de rest van de dag laten staan :)

En pas op, Ik vond dat voor op de weg een zeer fijne wagen. De 992 is gewoon verder die weg op gegaan. Logisch ook dat dat heel fijn kan zijn. Je behoeft weinig rijkunde om zeer snel te zijn en ja dat bedoel ik niet negatief voor alle duidelijkheid. Voor heel veel mensen is dat juist fijn. Je moet geen coureur zijn om te genieten.

Rijplezier op de openbare weg is meer relevant, vind ik. Of een wagen sneller is op ciruit of niet, dat voel je niet wanneer je er gewoon mee rijdt. 

En de test van onze forum-beheerder elders doet me daar wat vrezen dat het rijplezier aan gewone snelheden er is op achteruit gegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo hé. Verlaging van toegelaten snelheid vgl met het gemak waarmee moderne auto’s rijden.

Is een algemene trend. Ik haal nog weinig plezier op de ow. Constant denken aan je rijbewijs ipv genieten van de bewegelijkheid van je auto.



Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Herinner me ecuyers paar jaar geleden.

De 991 GTS mee gedaan, tijd mee gezet die sneller was dan mijn 997GT3RS en Fuel zijn 997GT3.

Ik herinner mij dat ook nog 👍

Wat ik die dag wel minder fijn vond was dat je niet opzij ging om mijn evo x te laten passeren...  Heb nooit een echte fast lap kunnen afwerken door jou. 🥱

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn wij niet ongeveer even oud ,dus je mag u gerust nog jeudig noemen
Ik ga het anders verduidelijken , zoals ik ik u ken , sportief, joy de vivre, vind ik dat een 992 veel meer in u manier van leven valt dan een AM , die vind ik meer om bv in knokke de lippenslaan op en neer te rijden of s zondags met de madammen van de bontjas club een tasje koffie te gaan drinken ,maar ieder zijn ding he 


Ik hou van auto’s en de coup de foudre die het je kan geven. Persoonlijk zie ik hier geen bompa wagen in . Maar ieder zijn beleving en smaak. Gelukkig maar anders reden we allemaal met dezelfde.


c036a6ec80fa65e2abcd4b7b5c88d799.jpg
  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jokke_vlo said:

Dat is ook zo hé. Verlaging van toegelaten snelheid vgl met het gemak waarmee moderne auto’s rijden.

Is een algemene trend. Ik haal nog weinig plezier op de ow. Constant denken aan je rijbewijs ipv genieten van de bewegelijkheid van je auto.

Daarom ook de vraag of bvb een 992 tegenwoordig de juiste keuze is als je rijplzier wil, dan wel of je eerder een oudere Porsche zou moeten kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik hou van auto’s en de coup de foudre die het je kan geven. Persoonlijk zie ik hier geen bompa wagen in . Maar ieder zijn beleving en smaak. Gelukkig maar anders reden we allemaal met dezelfde.


c036a6ec80fa65e2abcd4b7b5c88d799.jpg

 

I suspect somebody signed an order for an AM :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Dat is ook zo hé. Verlaging van toegelaten snelheid vgl met het gemak waarmee moderne auto’s rijden.

Is een algemene trend. Ik haal nog weinig plezier op de ow. Constant denken aan je rijbewijs ipv genieten van de bewegelijkheid van je auto.


 

Dat is idd waar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

 


Ik hou van auto’s en de coup de foudre die het je kan geven. Persoonlijk zie ik hier geen bompa wagen in . Maar ieder zijn beleving en smaak. Gelukkig maar anders reden we allemaal met dezelfde.


c036a6ec80fa65e2abcd4b7b5c88d799.jpg

 

De DBS is dan ook de mooiste wagen die je vandaag kan kopen, want daarom staat 'm ook bovenaan mijn verlanglijst. En ik vind het helemaal niet een auto voor oude mensen. Ik zou 'm wel in een andere kleur nemen, zoals bijvoorbeeld BRG. 🤩

51 minuten geleden, The Swede zei:

Daarom ook de vraag of bvb een 992 tegenwoordig de juiste keuze is als je rijplzier wil, dan wel of je eerder een oudere Porsche zou moeten kopen. 

De vraag is wat iedereen verstaat onder rijplezier. Voor sommige ritten verkies ik de 964, en voor andere ritten de 992. 

51 minuten geleden, The Swede zei:

I suspect somebody signed an order for an AM :ninja:

Marie en Freddy zullen content zijn. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Jokke_vlo said:

Herinner me ecuyers paar jaar geleden.

De 991 GTS mee gedaan, tijd mee gezet die sneller was dan mijn 997GT3RS en Fuel zijn 997GT3.

Binnen gereden en voor de rest van de dag laten staan :)
 

Je hebt toen om mij te plezieren speciaal nog de 991 terug eens meegepakt. Waarvoor nog eens bedankt. :inlove:

Zonder voorgeschiedenis vond ik dat toch de max. Het komt inderdaad uit bij wat @krikke zegt. Je verlegt je normen, en dat is ook normaal. Zelfde met hydraulische of elektrische stuurbekrachtiging etc. Wat je niet hebt gekend, mis je niet of stoort je niet.

Dan koop ik misschien toch een 992. Hoewel de vorige luider was. En die daarvoor scherper reed. Mijn zoon zal later ook content zijn met zijn elektrische auto.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal. Maar het plezier is gewoon minder.

 

Heb dat in Finland ook gezien..... man dat verschil in smile naargelang de auto die je onder je gat had. Was echt groot ......

 

 

Tuurlijk zijn pas dingen die je voelt als je mag en kan de auto gebruiken tegen zijn limiet.

 

En dat is nog amper mogelijk in BE dus........ enjoy the looks and feel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, ICM said:

Zelfde met hydraulische of elektrische stuurbekrachtiging etc

En zelfs daar zijn er gigantische verschillen tussen de merken. Ik ben onlangs gaan driften met mijn 1, en heb op dezelfde dag ook gedrift met een Porsche 981 Cayman. Beide uitgerust met elektrische stuurbekrachtiging. Bij mijn 1 stond het stuur precies los. Je voelde niks en je kon het stuur bij wijze van spreken met 1 vinger draaien. Die Cayman was compleet het tegenovergestelde. Hier voelde je tenminste nog dat er een voortrein onder de auto zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

En zelfs daar zijn er gigantische verschillen tussen de merken. Ik ben onlangs gaan driften met mijn 1, en heb op dezelfde dag ook gedrift met een Porsche 981 Cayman. Beide uitgerust met elektrische stuurbekrachtiging. Bij mijn 1 stond het stuur precies los. Je voelde niks en je kon het stuur bij wijze van spreken met 1 vinger draaien. Die Cayman was compleet het tegenovergestelde. Hier voelde je tenminste nog dat er een voortrein onder de auto zit.

Is dat niet voor een deel 'hoeveel versterking wilt ge' en gewoon aan de knop voor die factor draaien?

Die Cayman zal bij Maitrise du Volant geweest zijn. Ben onlangs zelf geweest en heb er naar staan kijken. Ze hebben er twee en er zit nogal verschil tussen zei er mij iemand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, -krikke- said:

Alstublieft.

Enige dat ik nog aan twijfel is om eventueel de getinte ruiten eraf te halen.

 

zilver_rs velg.jpg

zilver_rs velg 2.jpg

Dat getint glas mag er af voor mij, of je tint de voorste ook lichtjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe een vraag ivm opties...

'power steering plus':

Snelheidsafhankelijk stuurbekrachtigingssysteem. 

  • Bij hoge snelheden wordt de besturing strak. Stuurmanoeuvres verlopen uiterst nauwkeurig, terwijl het stuurcomfort hoog is. 
  • Bij lage snelheden vereenvoudigt de Power Steering Plus het manoeuvreren en inparkeren.

Komt dat overeen met wat de C nu heeft, zijnde dat bij hogere snelheden of bij bv rijden in Sport, Sport+ of Race, uw stuur zwaarder aanvoelt? Dat 'zwaarder' aanvoelen is wat P als zijnde 'strak' omschrijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes

 

Concreet je draait aan je stuur en je auto gaat in de richting waar je wil :D

Daartussen zit een motortje waardoor je niet meer moet voelen wat je banden doen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid