Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Is dat niet voor een deel 'hoeveel versterking wilt ge' en gewoon aan de knop voor die factor draaien?

Het is toch wel ingewikkelder dan dat, want het is niet dat mijn BMW zo een licht stuur heeft bij gewoon rijden.

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Die Cayman zal bij Maitrise du Volant geweest zijn. Ben onlangs zelf geweest en heb er naar staan kijken. Ze hebben er twee en er zit nogal verschil tussen zei er mij iemand.

Sinds wanneer hebben ze er 2? Zal het morgen eens vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, The Swede zei:

Zou toch es willen zien wat mensen zouden nemen als kleur/velg combinatie. Zijn wel enkele leuke combinaties. Hoewel je er van veel wel denkt "hoe lang ga ik dat leuk vinden voor ik er op uitgekeken ben?" . 

Ik ben nog steeds gek van mijn combo na meer dan een jaar :D

5DE699CE-A563-4F25-83BE-B53503C9F0CC_1_105_c.jpeg.7ddd7675233b3646bdb937e7228bd2ec.jpeg

17 uren geleden, Jokke_vlo zei:


Een Carrera S kost het dubbel van een BMW M3

Als jij zo rekent, dan ga ik volgende keer gewoon 2 scotts kopen als jij op die manier dubbel uitrekent...

Een 90k M3 komt ongeveer aan een 125k 992 en ik vermoed dat ik het wel kan weten... En gezien de nieuwe M3 ook wel weer duurder zal zijn, zal het verschil nog minder zijn...

31 minuten geleden, -krikke- zei:

Effe een vraag ivm opties...

'power steering plus':

Snelheidsafhankelijk stuurbekrachtigingssysteem. 

  • Bij hoge snelheden wordt de besturing strak. Stuurmanoeuvres verlopen uiterst nauwkeurig, terwijl het stuurcomfort hoog is. 
  • Bij lage snelheden vereenvoudigt de Power Steering Plus het manoeuvreren en inparkeren.

Komt dat overeen met wat de C nu heeft, zijnde dat bij hogere snelheden of bij bv rijden in Sport, Sport+ of Race, uw stuur zwaarder aanvoelt? Dat 'zwaarder' aanvoelen is wat P als zijnde 'strak' omschrijft?

Ik heb die optie...

Vind dat vooral leuk om maneuvers te doen en bij een daily is dat wel handig...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Naish said:

Ik heb die optie...

Vind dat vooral leuk om maneuvers te doen en bij een daily is dat wel handig...

Zal puur softwarematig zijn. Lijkt me idd wel handig op een daily, afgezien van de ongetwijfeld absurde prijs die ze hiervoor gaan rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zal puur softwarematig zijn. Lijkt me idd wel handig op een daily, afgezien van de ongetwijfeld absurde prijs die ze hiervoor gaan rekenen.

Valt wel mee dacht ik... Zou het anders niet gepakt hebben :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is toch wel ingewikkelder dan dat, want het is niet dat mijn BMW zo een licht stuur heeft bij gewoon rijden.

Ja dat zou ik ook denken dat het ingewikkelder is. Ik denk dat het zelfs normaal is dat de versterking van de snelheid afhangt. Punt is dat ge de indruk van controle kunt opwekken door gewoon de boel zwaarder af te stellen maar dat er voor goede feedback meer nodig is.

1 uur terug, ir_fuel zei:

Sinds wanneer hebben ze er 2? Zal het morgen eens vragen.

Sinds de 944 weg is!

Ja als ge nu vraagt en wanneer was dat.. geen idee. Ik wist niet dat er een 944 geweest was. De nieuwe Cayman zou zich voldoende anders gedragen bij het driften om het interessant te maken ze alletwee uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Zal puur softwarematig zijn. Lijkt me idd wel handig op een daily, afgezien van de ongetwijfeld absurde prijs die ze hiervoor gaan rekenen.

Slechts 290,40 euro... in Porsche termen is da dus bijna gratis...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ja dat zou ik ook denken dat het ingewikkelder is. Ik denk dat het zelfs normaal is dat de versterking van de snelheid afhangt. Punt is dat ge de indruk van controle kunt opwekken door gewoon de boel zwaarder af te stellen maar dat er voor goede feedback meer nodig is.

Je mag doen wat je wilt, als je overbekrachtigt heb je altijd nul feedback :D 

45 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Sinds de 944 weg is!

Die is al even gestorven ondertussen :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Lotuzzz said:

Ik heb er maar ene en mijn vrouw moet dan in de keuken blijven aja.

Moest ik een Porsche hebben, dan zou ik die wel ook graag gebruiken voor als ik eens een weekendje naar Noord-Italie of Wenen rij. Als het enkel is om te kunnen gebruiken wanneer je alleen bent, zint het me weinig. Passie is er om gedeeld te worden. 

4 hours ago, BMWMB said:

De vraag is wat iedereen verstaat onder rijplezier. Voor sommige ritten verkies ik de 964, en voor andere ritten de 992. 

Een wagen aanvoelen en ermee rijden met zo weinig mogelijk filters tussen de mechaniek en mijzelf. 

2 hours ago, -krikke- said:

Effe een vraag ivm opties...

'power steering plus':

Snelheidsafhankelijk stuurbekrachtigingssysteem. 

  • Bij hoge snelheden wordt de besturing strak. Stuurmanoeuvres verlopen uiterst nauwkeurig, terwijl het stuurcomfort hoog is. 
  • Bij lage snelheden vereenvoudigt de Power Steering Plus het manoeuvreren en inparkeren.

Komt dat overeen met wat de C nu heeft, zijnde dat bij hogere snelheden of bij bv rijden in Sport, Sport+ of Race, uw stuur zwaarder aanvoelt? Dat 'zwaarder' aanvoelen is wat P als zijnde 'strak' omschrijft?

Ik hoorde zeggen dat dit voornamelijk is om het stuur lichter te maken bij mannoeuvers. En dat het wat kunstmatiger aanvoelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Moest ik een Porsche hebben, dan zou ik die wel ook graag gebruiken voor als ik eens een weekendje naar Noord-Italie of Wenen rij. Als het enkel is om te kunnen gebruiken wanneer je alleen bent, zint het me weinig. Passie is er om gedeeld te worden. 

Een wagen aanvoelen en ermee rijden met zo weinig mogelijk filters tussen de mechaniek en mijzelf. 

Interessant dat je dat zegt. Passagiers zijn eigenlijk ook een soort filter tussen de bestuurder en de wagen, voor mij toch. Ik ga de balans van een wagen niet aftasten met hen erbij, en je focus is ook anders. Ik rij hen graag overal heen, maar dat rijplezier komt er dan vooral uit voort uit goed gezelschap en hen vlot, veilig en comfortabel op hun bestemming te brengen. Als ik alleen rij connecteer ik automatisch veel meer met de wagen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

 

Een wagen aanvoelen en ermee rijden met zo weinig mogelijk filters tussen de mechaniek en mijzelf. 

 

Ben je dan bij Porsche wel bij het juiste merk? Er zijn andere merken die dat veel meer kunnen bieden, en zelfs voor veel minder budget. Als je dan toch bij Porsche wil kopen, dan kan je idd beter een wat oudere kopen. Om die reden droom ik dan ook van een 964RS, naast mijn 992.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Naish zei:

Ik ben nog steeds gek van mijn combo na meer dan een jaar :D

5DE699CE-A563-4F25-83BE-B53503C9F0CC_1_105_c.jpeg.7ddd7675233b3646bdb937e7228bd2ec.jpeg

 

Auto is idd assorti met huis en oprit. 

Toch ook wel dikke velgen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren effe met iemand enkele 911 opties overlopen en de optionele grotere naftbak (90l) kwam ter sprake.  Die persoon haalde aan dat met de 90l tank de 'frunk' kleiner wordt...

Nooit ni bij stilgestaan eigenlijk en nu vraag ik me dus af of dat qua inhoud van de frunk veel scheelt met de std kleinere naftbak?

Dien otto heeft al zo weinig koffer en als die 90l naftbank daar idd bv 1/3e van weg neemt, dan kan't goe zijn dak die optie alsnog laat vallen.  Op internet kan ik ook niet meteen deftige info vinden over wat dat in koffer volume scheelt...

Iemand advies hieromtrent?  Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lotuzzz said:

Interessant dat je dat zegt. Passagiers zijn eigenlijk ook een soort filter tussen de bestuurder en de wagen, voor mij toch. Ik ga de balans van een wagen niet aftasten met hen erbij, en je focus is ook anders. Ik rij hen graag overal heen, maar dat rijplezier komt er dan vooral uit voort uit goed gezelschap en hen vlot, veilig en comfortabel op hun bestemming te brengen. Als ik alleen rij connecteer ik automatisch veel meer met de wagen.

Akkoord en niet akkoord. Als ik alleen rij, dan ga ik ook sneller rijden. Maar dat neemt niet weg dat ik zowel alleen als met de familie van de wagen mag genieten.

En als je een mooie GT als een 992 hebt, dan zou het zonde zijn daar niet van te genieten om naar Noord Italie te rijden ipv de SUV diesel nog maar er te gebruiken. 

35 minutes ago, BMWMB said:

Ben je dan bij Porsche wel bij het juiste merk? Er zijn andere merken die dat veel meer kunnen bieden, en zelfs voor veel minder budget. Als je dan toch bij Porsche wil kopen, dan kan je idd beter een wat oudere kopen. Om die reden droom ik dan ook van een 964RS, naast mijn 992.

Heel juiste vraag. Moest ik het kunnen overwegen, dan zou mijn vraag bij een 992 ook zijn dat het allemaal te perfect is geworden en dat je niet meer dat zuivere plezier hebt van weleer. Teruggaan naar een 964 kan ik me niet permitteren. Maar een mooie 997 met niet teveel kilometers ware een goed alternatief als het vooral als plezierwagen moet dienen. 

Qua "gevoel met de mechaniek" is die Evo IX gewoon een zaligheid. 

(... die je in Zwitserland voor geen meter ingeschreven krijgt :angry: )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Akkoord en niet akkoord. Als ik alleen rij, dan ga ik ook sneller rijden. Maar dat neemt niet weg dat ik zowel alleen als met de familie van de wagen mag genieten.

En als je een mooie GT als een 992 hebt, 

...dan zou ik altijd spijt hebben dat er niks lichtvoetigers in de garage staat. Ergo Boxster/Cayman 😛

QED

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, -krikke- said:

Gisteren effe met iemand enkele 911 opties overlopen en de optionele grotere naftbak (90l) kwam ter sprake.  Die persoon haalde aan dat met de 90l tank de 'frunk' kleiner wordt...

Nooit ni bij stilgestaan eigenlijk en nu vraag ik me dus af of dat qua inhoud van de frunk veel scheelt met de std kleinere naftbak?

Dien otto heeft al zo weinig koffer en als die 90l naftbank daar idd bv 1/3e van weg neemt, dan kan't goe zijn dak die optie alsnog laat vallen.  Op internet kan ik ook niet meteen deftige info vinden over wat dat in koffer volume scheelt...

Iemand advies hieromtrent?  Thanks!

Ik denk niet dat dat een derde zal zijn, maar op de 991 was het een verschil tussen: twee cabin cases op mekaar kunnen stapelen en twee cabin cases "net niet" erin krijgen. :lol: 

Bij een tank van 90L ipv 67 denk ik zelf eerder "wil ik echt 800km aan 1 stuk in een 992 zitten?" 'n Mens is geradbraakt na zo een oefening 😕 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lotuzzz said:

...dan zou ik altijd spijt hebben dat er niks lichtvoetigers in de garage staat. Ergo Boxster/Cayman 😛

QED

Dat is dan ook een persoonlijke keuze van wat je kiest. 

Maar is een Cayman dan ook de juiste keus? Waarom niet echt iets extremer kiezen zoals een Lotus, een Noble, een Caterham of een oudere wagen als een Impreza STi blobeye of een Evo IX ? Dan heb je pas iets lichtvoetig en sportief. En het kost ook nog es een pak minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Dat is dan ook een persoonlijke keuze van wat je kiest. 

Maar is een Cayman dan ook de juiste keus? Waarom niet echt iets extremer kiezen zoals een Lotus, een Noble, een Caterham of een oudere wagen als een Impreza STi blobeye of een Evo IX ? Dan heb je pas iets lichtvoetig en sportief. En het kost ook nog es een pak minder. 

Omdat dat nog een beetje on topic is 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren effe met iemand enkele 911 opties overlopen en de optionele grotere naftbak (90l) kwam ter sprake.  Die persoon haalde aan dat met de 90l tank de 'frunk' kleiner wordt...
Nooit ni bij stilgestaan eigenlijk en nu vraag ik me dus af of dat qua inhoud van de frunk veel scheelt met de std kleinere naftbak?
Dien otto heeft al zo weinig koffer en als die 90l naftbank daar idd bv 1/3e van weg neemt, dan kan't goe zijn dak die optie alsnog laat vallen.  Op internet kan ik ook niet meteen deftige info vinden over wat dat in koffer volume scheelt...
Iemand advies hieromtrent?  Thanks!

Ik heb altijd de 90 liter gekozen, en zou dat ook altijd opnieuw doen.
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Maar is een Cayman dan ook de juiste keus? Waarom niet echt iets extremer kiezen zoals een Lotus, een Noble, een Caterham of een oudere wagen als een Impreza STi blobeye of een Evo IX ? Dan heb je pas iets lichtvoetig en sportief. En het kost ook nog es een pak minder. 

Betrouwbaarheid en groter dealernetwerk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, The Swede zei:

"wil ik echt 800km aan 1 stuk in een 992 zitten?" 'n Mens is geradbraakt na zo een oefening 😕 

Jij moet toch echt ouder zijn dan papier :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Bij een tank van 90L ipv 67 denk ik zelf eerder "wil ik echt 800km aan 1 stuk in een 992 zitten?" 'n Mens is geradbraakt na zo een oefening 😕 

Zot, ik ga echt geen 800km in één ruk doorrijden zenne, dienen tijd is door.  Ik ben gewoon nen tamme luiaard die zo weinig mogelijk wil uitstappen omdat ge net nog best moet tanken om tot aan je nabijgelegen bestemming te geraken... 

Het zou dus puur uit gemakzucht zijn die 90l.  Uiteindelijk moet je altijd tanken, maar hoe minder hoe liever. :)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid