Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, PJH zei:

Jij moet toch echt ouder zijn dan papier :D

Ik heb den tijd dat uw oma nog in minirok uitging nog geweten ja... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren effe met iemand enkele 911 opties overlopen en de optionele grotere naftbak (90l) kwam ter sprake.  Die persoon haalde aan dat met de 90l tank de 'frunk' kleiner wordt... Nooit ni bij stilgestaan eigenlijk en nu vraag ik me dus af of dat qua inhoud van de frunk veel scheelt met de std kleinere naftbak?

Dien otto heeft al zo weinig koffer en als die 90l naftbank daar idd bv 1/3e van weg neemt, dan kan't goe zijn dak die optie alsnog laat vallen.  Op internet kan ik ook niet meteen deftige info vinden over wat dat in koffer volume scheelt...

Iemand advies hieromtrent?  Thanks!

 

Nooit bij stilgestaan dat de frunk dan kleiner is, want ik neem deze optie altijd. Heerlijk om vol te tanken, een rit naar en door de Ardennen te doen van 500km, en onderweg niet hoeven te piekeren over een mogelijke tankplaats.

En wat de grootte van de frunk betreft, in ons geval hebben wij steeds ook de achterbank vrij, waardoor we meer dan plaats genoeg hebben om bagage mee te nemen als we er eens wat langer op uit trekken. Bij de GT3 vond ik het daarom een nadeel met die 918 kuipstoelen die je niet naar voor kan klappen, en de rolkooi, waardoor de ruimte achteraan dus veel beperkter bruikbaar is.

De 90l tank vind ik toch wel een grote meerwaarde.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, -krikke- said:

Zot, ik ga echt geen 800km in één ruk doorrijden zenne, dienen tijd is door.  Ik ben gewoon nen tamme luiaard die zo weinig mogelijk wil uitstappen omdat ge net nog best moet tanken om tot aan je nabijgelegen bestemming te geraken... 

Het zou dus puur uit gemakzucht zijn die 90l.  Uiteindelijk moet je altijd tanken, maar hoe minder hoe liever. :)

 

Daarom is er ook die sexy tankdop ;)

1 hour ago, -krikke- said:

Ik heb den tijd dat uw oma nog in minirok uitging nog geweten ja... :)

Was een erg lekker wijf seg. :P

1 hour ago, PJH said:

Jij moet toch echt ouder zijn dan papier :D

62 is niet zo oud dacht ik 😕

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Naish said:

Ik ben nog steeds gek van mijn combo na meer dan een jaar :D

5DE699CE-A563-4F25-83BE-B53503C9F0CC_1_105_c.jpeg.7ddd7675233b3646bdb937e7228bd2ec.jpeg

Als jij zo rekent, dan ga ik volgende keer gewoon 2 scotts kopen als jij op die manier dubbel uitrekent...

Een 90k M3 komt ongeveer aan een 125k 992 en ik vermoed dat ik het wel kan weten... En gezien de nieuwe M3 ook wel weer duurder zal zijn, zal het verschil nog minder zijn...

Ik heb die optie...

Vind dat vooral leuk om maneuvers te doen en bij een daily is dat wel handig...

En hij past bij de garagepoort.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, -krikke- said:

Gisteren effe met iemand enkele 911 opties overlopen en de optionele grotere naftbak (90l) kwam ter sprake.  Die persoon haalde aan dat met de 90l tank de 'frunk' kleiner wordt...

Nooit ni bij stilgestaan eigenlijk en nu vraag ik me dus af of dat qua inhoud van de frunk veel scheelt met de std kleinere naftbak?

Dien otto heeft al zo weinig koffer en als die 90l naftbank daar idd bv 1/3e van weg neemt, dan kan't goe zijn dak die optie alsnog laat vallen.  Op internet kan ik ook niet meteen deftige info vinden over wat dat in koffer volume scheelt...

Iemand advies hieromtrent?  Thanks!

Dan heb je dezelfde frunk als in de 4/4S, dacht ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, delou zei:

90l emoji3581.png Krikkeemoji6.png. Kunde altijd bij de goedkoopste gaan voltankenemoji2956.png

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

Gij kent hem goed :lolz:

Rofl.... Ieder is gierig op zijn manier eh... 😉 R98 is R98 of die nu van de Q8 komt of van de Maes...  😇😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Wutputt zei:

Niks mis met de 98 van Maes. Ik ga daar ook vaak tanken. Gisteren nog volgegooid aan 1.217 EUR/L. Waarom meer betalen?

Awel als ge met ene liter niet genoeg hebt, maar er b.v. 2 of 10 nodig hebt. Dan moete wel meer betalen, eeh.

(een beetje in de trant van: "Kenvoelekik da ni, dattie naft alsma duurder wurdt! Ktankekik altij voor twintig euro's, cash. Dan voelde da ni heey!")

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, -krikke- zei:

Gisteren effe met iemand enkele 911 opties overlopen en de optionele grotere naftbak (90l) kwam ter sprake.  Die persoon haalde aan dat met de 90l tank de 'frunk' kleiner wordt...

Nooit ni bij stilgestaan eigenlijk en nu vraag ik me dus af of dat qua inhoud van de frunk veel scheelt met de std kleinere naftbak?

Dien otto heeft al zo weinig koffer en als die 90l naftbank daar idd bv 1/3e van weg neemt, dan kan't goe zijn dak die optie alsnog laat vallen.  Op internet kan ik ook niet meteen deftige info vinden over wat dat in koffer volume scheelt...

Iemand advies hieromtrent?  Thanks!

Ik heb de 90l tank... Een must have optie imo. Ik haat tanken en vooral stoppen om te tanken.

Dat was één van de slechtste punten van mijn F80 M3 dat die zo'n kleine tank had...

Ik kan je wel niet zeggen naar verschil in koffer. Geen idee of de 2S met kleine tank een grotere frunk heeft. Misschien kan @Alexanderr dit wel zeggen :D

17 uren geleden, The Swede zei:

Ik denk niet dat dat een derde zal zijn, maar op de 991 was het een verschil tussen: twee cabin cases op mekaar kunnen stapelen en twee cabin cases "net niet" erin krijgen. :lol: 

Bij een tank van 90L ipv 67 denk ik zelf eerder "wil ik echt 800km aan 1 stuk in een 992 zitten?" 'n Mens is geradbraakt na zo een oefening 😕 

Ik zou daar niet mee inzitten om die ketel zijn bak uit te rijden in één ruk hoor... Maar 800km is wel niet haalbaar met mijn rijstijl want ik heb meestal maar rond de kleine 600 rijbereik :ninja: 

2 uren geleden, Redfive zei:

Crayon? (ofte krijtwit?)  Heel mooi...

Crayon idd, mijn (nog) poorten niet :lolz

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan heb je dezelfde frunk als in de 4/4S, dacht ik.

Ik vermoed idd dat dit kan kloppen want op een 4 kan je geen 90l tank krijgen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee over die koffer, niemand stelt die vraag. Ik zou altijd 90L tank speccen. Beetje zuinig doen en je haalt 1.000 km actieradius. Ik heb al auto’s gezien die op > 1.100 km actieradius staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 72l tanks hadden destijds een bulb uitsteken onderaan de tank die naar voren kwam. Dus enkel onderin de koffer verloor je wat ruimte. De 90l was idem maar die bulb werd doorgetrokken tot bovenaan.

Ik haat tanken ook. Tijdverlies, gezever, en koud id winter
En vooral als ze dat klipje van automatisch pistool hebben uitgeschakeld [emoji38]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Naish said:

Dat was één van de slechtste punten van mijn F80 M3 dat die zo'n kleine tank had...

Ik kan je wel niet zeggen naar verschil in koffer. Geen idee of de 2S met kleine tank een grotere frunk heeft. Misschien kan @Alexanderr dit wel zeggen :D

De 2S heeft naar het schijnt een grotere koffer dan de 4S. Maat van mij heeft van die klassieke Rimowa koffers (ergens voor Porsche gemaakt, dacht ik) en die passen in de RWD, maar niet in de AWD en ook niet als er een tank van 90L inligt naar het schijnt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Alexanderr zei:

Geen idee over die koffer, niemand stelt die vraag. Ik zou altijd 90L tank speccen. Beetje zuinig doen en je haalt 1.000 km actieradius. Ik heb al auto’s gezien die op > 1.100 km actieradius staan

:lolz:

Echt waar, ik heb eens max een goeie 700km of zo zien staan als ik erop aan het letten was... 

Van zodra iemand +1000km actieradius haalt zou er een functie moeten zijn om 3 van de 6 cilinders te droppen op de baan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mich zei:

En vooral als ze dat klipje van automatisch pistool hebben uitgeschakeld emoji38.png

OMG idd ja als dat klepje er niet is!

Dan zijde verplicht om in de winter met uw koude poten die hendel MANUEEL ingedrukt te houden... Hate it too! 

Daaraan dagge ziet, zelfs bij het tanken is een automatisch pdk pistool handiger dan de manuele variant!  :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha... Die tankkaart 'hack' mag je is uitleggen... kan misschien handig zijn want bij -5° steek ik graag beide handen in m'n voorste broekzakken om dan in't geniep krikke junior warm te houden. 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, -krikke- zei:

Haha... Die tankkaart 'hack' mag je is uitleggen... kan misschien handig zijn want bij -5° steek ik graag beide handen in m'n voorste broekzakken om dan in't geniep krikke junior warm te houden. 😬

Bedankt daarvoor, maar je moet niet zo nijpen.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, -krikke- zei:

Haha... Die tankkaart 'hack' mag je is uitleggen... kan misschien handig zijn want bij -5° steek ik graag beide handen in m'n voorste broekzakken om dan in't geniep krikke junior warm te houden. 😬

Gewoon dichttrekken en dan wat je met je handen vasthoudt met je kaart blokkeren... Beetje zoeken en bij heel recente pompen (met sterke veer) lukt het soms niet, maar dan is mijn secrid perfect van maat ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 72l tanks hadden destijds een bulb uitsteken onderaan de tank die naar voren kwam. Dus enkel onderin de koffer verloor je wat ruimte. De 90l was idem maar die bulb werd doorgetrokken tot bovenaan.

Ik haat tanken ook. Tijdverlies, gezever, en koud id winter
En vooral als ze dat klipje van automatisch pistool hebben uitgeschakeld [emoji38]

Lang leve de elektrische auto’s die je thuis kan laden. [emoji23]
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid